Hallo allemaal,
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen
Ik ben Take Bakker 17 jaar jong, Doe een opleiding in ICT (medewerker beheer) in zwolle. Ben graag aan het knutselen aan mijn computer en hem beter maken maar een window er inzetten vind ik ook wel leuk. Heb 1 keer geprobeerd mijn eigen computerkast te bouwen dit mislukte helaas door geld gebrek maar nu heb ik geld en een leuk idee .
Idee !
Het idee kwam toen ik uit mijn raam aan het kijken was en een oude (gemeente vuilnisbak) op het dak zag liggen. Toen ben ik wezen meten en tekenen kijken of alles er in kan en dat kan ook
Ik had mijn pa gevraagd of we deze nog gebruikte, deze vuilnisbakken waren onlangs verwisseld met nieuwe maar de gemeente had er 1 extra laten liggen voor oud papier. En deze mocht ik wel gebruiken.
Een schets van het idee

Hardware !
Uiteindelijk komt er in :
Mobo : Gigabyte EP45 - DS3
CPU : Intel Core to Duo
RAM : 4Gig
Videokaart : Nvidea GTX 260 Black edition
Harddisk: Samsung 1 tb
een dvd writer en speler
Plannen !
Ik ben van plan er een window in te maken, daarna wat neon zodat het allemaal zichtbaar is. Verder moet ik natuurlijk alles in de bak aanpassen zodat mijn moederbord voeding enzo. Er in kan. Ik wil ook proberen een klein gasveertje te zoeken om de klep mee open en dicht te doen . qua verf weet ik nog niet precies wat ik ga doen maar daar kom ik wel achter
Er komen waarschijnlijk nog wel leuke / grappige ideeën terwijl ik bezig ben
Foto van de Vuilnisbak

Update 1
Wat heb ik gedaan,
Vandaag bezig geweest met het schoonmaken van de binnenkant zodat er geen vieze troep in de vuilnisbak zit ( wel raar want daar wordt die voor gebruikt
)
Foto
Ik heb voor de verschillende lagen ook alvast een paar stukken hout gezaagd en geschuurd, daarna ben ik bezig gegaan met de planken om alles op te monteren. De eerste plank duurde wel even omdat ik de hoek goed moest krijgen en de breedte en lengte.
De stuken hout om de planken op te monteren

Eerst maar even een mal gemaakt voor de planken

daarna uitgezaagd met de decoupeerzaag
dit was veel te groot maar heb het daarna met een omgekeerde bandschuurmachine weg geschuurd

Na het schuren

Ik heb daarna mijn oude Bigtower uit de kast gehaald om daar de achterkant uit te halen om mijn moederbord op te bevestigen
eerst maar eens wat dingetjes weg gehaald

En de achterplaat

en hij was een beetje te groot dus maar een stukje van afgezaagd

Nou dit was mijn eerste Update hopelijk snel tot de volgende
Groetjes Take
Ik zal mijzelf eerst even voorstellen
Ik ben Take Bakker 17 jaar jong, Doe een opleiding in ICT (medewerker beheer) in zwolle. Ben graag aan het knutselen aan mijn computer en hem beter maken maar een window er inzetten vind ik ook wel leuk. Heb 1 keer geprobeerd mijn eigen computerkast te bouwen dit mislukte helaas door geld gebrek maar nu heb ik geld en een leuk idee .
Idee !
Het idee kwam toen ik uit mijn raam aan het kijken was en een oude (gemeente vuilnisbak) op het dak zag liggen. Toen ben ik wezen meten en tekenen kijken of alles er in kan en dat kan ook
Een schets van het idee

Hardware !
Uiteindelijk komt er in :
Mobo : Gigabyte EP45 - DS3
CPU : Intel Core to Duo
RAM : 4Gig
Videokaart : Nvidea GTX 260 Black edition
Harddisk: Samsung 1 tb
een dvd writer en speler
Plannen !
Ik ben van plan er een window in te maken, daarna wat neon zodat het allemaal zichtbaar is. Verder moet ik natuurlijk alles in de bak aanpassen zodat mijn moederbord voeding enzo. Er in kan. Ik wil ook proberen een klein gasveertje te zoeken om de klep mee open en dicht te doen . qua verf weet ik nog niet precies wat ik ga doen maar daar kom ik wel achter
Er komen waarschijnlijk nog wel leuke / grappige ideeën terwijl ik bezig ben
Foto van de Vuilnisbak

Update 1
Wat heb ik gedaan,
Vandaag bezig geweest met het schoonmaken van de binnenkant zodat er geen vieze troep in de vuilnisbak zit ( wel raar want daar wordt die voor gebruikt
Foto

Ik heb voor de verschillende lagen ook alvast een paar stukken hout gezaagd en geschuurd, daarna ben ik bezig gegaan met de planken om alles op te monteren. De eerste plank duurde wel even omdat ik de hoek goed moest krijgen en de breedte en lengte.
De stuken hout om de planken op te monteren

Eerst maar even een mal gemaakt voor de planken

daarna uitgezaagd met de decoupeerzaag

Na het schuren

Ik heb daarna mijn oude Bigtower uit de kast gehaald om daar de achterkant uit te halen om mijn moederbord op te bevestigen
eerst maar eens wat dingetjes weg gehaald

En de achterplaat

en hij was een beetje te groot dus maar een stukje van afgezaagd

Nou dit was mijn eerste Update hopelijk snel tot de volgende
Groetjes Take
[ Voor 9% gewijzigd door Take op 09-10-2009 08:16 ]