2.0 / 2.1 set voor tv/ps3, maar zonder blu-ray/dvd speler

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ben zelf wat aan het zoeken, maar het is moeilijker dan je zou denken omdat de meeste home cinema sets naast 5.1 ook all in one zijn.

Waar ik dus naar op zoek ben is een " stijlvolle " 2.0 of 2.1 set waar ik mijn ps3 en sony tv op aan kan sluiten.

Mijn voorkeur gaat uit (maar is niet beperkt tot):
- kleine speakers
- geen blu-ray/dvd drive omdat ik hier toch al de ps3 voor heb, maar zou het niet super erg vinden aangezien het wel makkelijk is om sporadisch een cd af te spelen
- indien er een subwoofer aanwezig is dan zou het mooi zijn als deze wireless is zodat ik hem goed ergens weg kan stoppen
- iets onder de 400 euro
- voorkeur voor een sony ivm sony sync

Ik ben bij lange na geen audiofiel, heb nu een z5500 waar ik het geluid prima van vind, maar die gewoon te veel ruimte in neemt. Als ik tv kijk komt het geluid op het moment gewoon uit mijn tv en dat vind ik niet eens zo heel erg, dus ik begrijp dat losse componenten beter zijn, maar dan moet ik ook weer een losse versterker hebben en zijn de speakers meestal toch wat meer "aanwezig".

Wat heb ik zelf gevonden?

sony dav-F200 €280
Afbeeldingslocatie: http://media.kieskeurig.nl/images/00/92/61/df/ee58/4107/a0e8/b1c550932e53/l.jpg
- nadeel zit weer een heel control panel bij die ik eigenlijk niet nodig heb

sony HT-FS1 prijs onbekend
Afbeeldingslocatie: http://sp.sony-europe.com/media/127/63396
- voordeel geen overbodige extra's
- nadeel ziet er niet zo heel mooi uit op de plaatjes en kan hem nergens kopen op internet ;)

Verschillende speaker bars waaronder:

Sony HT CT500 €480 Sony HT CT350

Afbeeldingslocatie: http://www.sonyinsider.com/wp-content/uploads/2009/03/pia0001000329-450x154.png

Voordeel: hele goede reviews, geen overbodige extra's
Nadeel: prijs en ik heb mijn tv niet opgehangen dus dan zit die speakerbar wel wat in de weg vrees ik. Nu lees ik wel weer dat hij compatible is met een aantal tv's waaronder de 40w5500, maar dan weer niet met het 46 inch model?

Nou ja dacht dat er wellicht ook andere tweakers zijn die op zoek zijn naar eenzelfde installatie en mij misschien hun vindingen door zouden kunnen geven?

[ Voor 3% gewijzigd door StephaN900 op 23-01-2010 13:47 ]

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12 22:13

Syzzer

Prutser

Ik zit in ongeveer dezelfde situatie.

Ik heb geen grote woonkamer en weinig behoefte aan 5.1. Voor films en muziek zou het echter wel fijn zijn om wat beter geluid te hebben dan wat er uit mijn TV komt. Het probleem met de meeste 3.1 / 2.1 / 2.0 setjes is echter dat ze weinig inputs hebben, terwijl ik wel weer graag een nmt + dvd/bluray + console aan wil kunnen sluiten.

Een van de setjes waar mijn oog op gevallen was, is een setje van Onkyo:
http://www.eu.onkyo.com/products/LS-V501.html
http://www.kieskeurig.nl/...1/prijzen/315197/#prijzen
Afbeeldingslocatie: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21488273_0d51f4101b.jpg
Alleen vind ik 400 euro best veel geld voor verouderde techniek (bijvoorbeeld HDMI Pass-Thru 1080i Compatible)

Een ander setje dat in aanmerking kwam is inderdaad de Sony DAV-F200, maar die DVD-unit is veel te groot / onhandig. Ik ben er dus ook nog niet helemaal uit en sta open voor nieuwe suggesties.

[ Voor 5% gewijzigd door Syzzer op 23-01-2010 14:45 ]

• StephaN900
  • Niet online
Ziet er wel erg netjes uit, high-end ook! Alleen die speakers zijn wel weer groot en de prijs :(.

Heb zelf ook deze nog gevonden:

philips hts6515 €3xx
http://www.trustedreviews...nel-Home-Cinema-System/p1

Maar neig nog het meest naar de soundbar van sony ondanks dat deze bijna €500 kost.

Ze zijn behoorlijk lofend op avsforum
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1126000

Vraag mij alleen af of deze dan wel weer op de nieuwe sony tv's past, aangezien ik toch in de nabije toekomst wil upgraden.

• Martin11
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2021
Ben zelf voor mijn slaapkamer ook op zoek naar een beter geluid bij de tv.

Dit is de kleinere versie van die Sony sounbar die ook goede kritieken kreeg.

http://reviews.cnet.com/h...923460.html?tag=mncol;txt

Nadeel blijft wel dat je die soundbar ook moeilijk ergens 'wegkrijgt' als je weinig plaats hebt.
Twee kleine boxen zijn dan makkelijker.

Die subwoofer is dan wel weer erg groot maar daar ontkom je niet aan blijkbaar ?

[ Voor 46% gewijzigd door Martin11 op 24-01-2010 12:11 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12 11:04

FeaR

In GoT we trust

StephaN900 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:28:
Ziet er wel erg netjes uit, high-end ook! Alleen die speakers zijn wel weer groot en de prijs :(.
High-end.. :?
Een 2.1 setje in deze klasse en dan ook nog van Onkyo zou ik nou niet echt high-end noemen.
Martin11 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:04:
Dit is de kleinere versie van die Sony sounbar die ook goede kritieken kreeg.
Eerste regel is dat je nooit op specificaties en/of op kritieken van anderen af moet gaan. Geluid is persoonlijk, dus ga zelf luisteren en ga niet zo maar op de mening van anderen af. Want wat anderen mooi vinden zegt niets over of jij dat ook mooi vindt...
Martin11 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:04:
Die subwoofer is dan wel weer erg groot maar daar ontkom je niet aan blijkbaar ?
Dergelijke soundbars zijn zeer smal en ondiep. Dus geen plaats om een mooie woofer tussen te plaatsen en ook geen plek om de klank/lage tonen op te bouwen voor iets als een basreflexpoort. Dus je zit - als je weergave van de lage tonen wilt - vast aan een subwoofer inderdaad. Zeker als je dus voor een soundbar gaat. Als je geen subwoofer wilt kan je beter voor twee goede monitoren gaan. Deze geven dan weer meer laag weer doordat ze wat meer body hebben in de vorm van een behuizing.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Waarom niet een "goedkope" losse versterker met twee mooie boekenplank speakertjes? Met goed zoeken kun je voor 300 euro klaar zijn, zeker tweedehands. Ik heb nu zelfs een setje aangesloten wat minder dan 70 heeft gekost, omdat het "oud" spul is. Je kunt zeker luidsprekers halen die een stuk kleiner zijn.

Afbeeldingslocatie: http://i14.photobucket.com/albums/a344/kwhuisman2/Pioneer.jpg

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

• StephaN900
  • Niet online
Cobb schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:56:
Waarom niet een "goedkope" losse versterker met twee mooie boekenplank speakertjes? Met goed zoeken kun je voor 300 euro klaar zijn, zeker tweedehands. Ik heb nu zelfs een setje aangesloten wat minder dan 70 heeft gekost, omdat het "oud" spul is. Je kunt zeker luidsprekers halen die een stuk kleiner zijn.

[afbeelding]
hier heb ik ook zeker naar gekeken (en heb ik eerst ook gehad), maar er zijn maar weinig kleine speakers die zonder sub goed geluid neerzetten. En ik vind hoe ze eruitzien ook erg belangrijk, zat zelf te kijken naar:

Minipods (€800 voor een paar)
B&W home cinema serie VM, LM, maar heb eerst de LM gehad en ik vond er nu niet echt super geluid uit komen, mist toch wel de lage tonen.
Een 2.1 setje in deze klasse en dan ook nog van Onkyo zou ik nou niet echt high-end noemen.
Mja dat is natuurlijk relatief, voor een leek oogt het wel "duur" denk ik wat je ook wel goed kan zien op deze foto:
Afbeeldingslocatie: http://images.trustedreviews.com/images/article/inline/6236-LSV501d.jpg
Natuurlijk is het niet echt high-end, zelfs niet mid-end lijkt mij :)
Dergelijke soundbars zijn zeer smal en ondiep. Dus geen plaats om een mooie woofer tussen te plaatsen en ook geen plek om de klank/lage tonen op te bouwen voor iets als een basreflexpoort. Dus je zit - als je weergave van de lage tonen wilt - vast aan een subwoofer inderdaad. Zeker als je dus voor een soundbar gaat. Als je geen subwoofer wilt kan je beter voor twee goede monitoren gaan. Deze geven dan weer meer laag weer doordat ze wat meer body hebben in de vorm van een behuizing.
Ja daar zit ik ook een beetje aan te denken. Maar wat ik wel vond van de CT500 is dat het echt een goed "virtueel" surround effect geeft, alsof je in een soort van geluidsbel zit, weet niet hoe ik het anders moet verwoorden.

Maar goed, ik denk dat ik eerst maar wacht totdat ik een nieuwe tv heb (lees: totdat de nieuwe modellen leverbaar zijn) en dan ga kijken naar een bijpassende speakerset. Wat mij vooral aanspreekt aan de sony set is de naadloze integratie met de tv en het feit dat ik niet met een extra afstandsbediening hoef te klooien. Daarnaast zit er geen voor mij overbodige dvd/blu ray speler op, maar wel radio wat toch wel handig is.

• HenkS
  • Laatst online: 20-12 20:52

HenkS

Da_king alias HenkS

interessant topic

ga in juli naar mijn nieuwe huis verhuizen en heb de indeling wel al uitgewerkt, maar ik hoef ook geen 5.1 set ofzo

Ben dus ook naar een leuke 2.1 set aan het zoeken.
Al vind ik de Philips soundbars ook erg interessant, zeker de nieuwere (wel iets duurder dan 400 euro, maar dat mag voor mij wel)

Ik zit er alleen mee dat ik de subwoofer niet naast mijn dressoir kwijt kan (1 kant is muur, andere kant is openhaard en daar moet wat ruimte tussen zitten ivm hitte)

Kort om, de subwoofer moet bij de bank in de buurt, maar dan zit ik met de kabels (stenen vloer en open ruimte, dus geen muur met plint in de buurt).

En een soundbar met draadloze subwoofer bestaat volgens mij nog niet :(

al moetik zeggen de reeds aangekaarte Onkyo LS-V501 vind ik ook erg interessant. Dus als mensen meer tips hebben voor mij en de TS, dan graag

Verwijderd

StephaN900 schreef op zondag 24 januari 2010 @ 15:01:
[...]

hier heb ik ook zeker naar gekeken (en heb ik eerst ook gehad), maar er zijn maar weinig kleine speakers die zonder sub goed geluid neerzetten. En ik vind hoe ze eruitzien ook erg belangrijk, zat zelf te kijken naar:
Alle setjes waar jij naar kijkt zetten met sub nog steeds geen goed geluid meer: er is amper fatsoenlijke mid-range. 2dehands Quad 11L's + stereoversterker zou een optie kunnen zijn. Speelt al die setjes die je hier post compleet weg, en ziet er ook nog eens beter uit ook..

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:40
Om even mee te doen, ik heb momenteel een z-5450.. Deze neemt echter ook veel te veel ruimte in, hiervoor ben ik dus ook op zoek naar een mooie 2.1 set, echter wel eentje met een controlpod, gezien ik de set wil gebruiken voor de Cisco 8455 digitale decoder..

De bedoeling is dat er een optische kabel tussen de decoder en de set komt.. De pricewatch: Sony DAV-F200 Zwart die hier genoemd wordt lijkt mij dan een relatief goede keuze, helemaal gezien er wel een controlpod bij zit..

Net als StephaN900 wil ik liever ook geen losse versterker, maar gewoon een kant en klare set..

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
HenkS schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:17:
interessant topic

ga in juli naar mijn nieuwe huis verhuizen en heb de indeling wel al uitgewerkt, maar ik hoef ook geen 5.1 set ofzo

Ben dus ook naar een leuke 2.1 set aan het zoeken.
Al vind ik de Philips soundbars ook erg interessant, zeker de nieuwere (wel iets duurder dan 400 euro, maar dat mag voor mij wel)

Ik zit er alleen mee dat ik de subwoofer niet naast mijn dressoir kwijt kan (1 kant is muur, andere kant is openhaard en daar moet wat ruimte tussen zitten ivm hitte)

Kort om, de subwoofer moet bij de bank in de buurt, maar dan zit ik met de kabels (stenen vloer en open ruimte, dus geen muur met plint in de buurt).

En een soundbar met draadloze subwoofer bestaat volgens mij nog niet :(

al moetik zeggen de reeds aangekaarte Onkyo LS-V501 vind ik ook erg interessant. Dus als mensen meer tips hebben voor mij en de TS, dan graag
Over subwoofers: is misschien een lage subwoofer onder jouw dressoir wat voor je? Ik ben daar gisteren over begonnen in dit topic en nog steeds bezig met zoeken...

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

• HenkS
  • Laatst online: 20-12 20:52

HenkS

Da_king alias HenkS

PaulZ schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:43:
[...]

Over subwoofers: is misschien een lage subwoofer onder jouw dressoir wat voor je? Ik ben daar gisteren over begonnen in dit topic en nog steeds bezig met zoeken...
tnx, ook interessant, echter ga ik dan wel alles los kopen, boxen, receiver en sub, dan wordt het geen kant en klare set meer, maar zeker ook het overwegen waard!

ga je topic volgen, want sub onder dressoir zou ideal zijn (vraag me wel af of het dressoir dan niet zorgt voor vreemde vervorming van de sub, of werkt dat niet zo? )

Verwijderd

Bump.

Heb je al iets gevonden, StephaN900?

Ik ben op zoek naar iets soortgelijks, zodat ik het volgende kan:
-PC + PS3 aansluiten op de (te kopen) AV-Receiver met HDMI.
-AV-Receiver aansluiten op HD-TV met HDMI.

Weet iemand iets geschikts? Ik kan tot nu toe bijna alleen 5.1 AV-Receivers vinden die dit kunnen, maar ik ga maar 2 speakers (en eventueel een subwoofer) aansluiten dus vind ik het onzin om daar een 5.1 AVR voor te kopen... :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 16:57 ]

• PaulZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-05-2024
k Heb even een google gedaan naar '2.1 receiver hdmi' en kwam o.a. deze tegen op een forum:
- Onkyo DR-S501
- Audio Pro DVD One?
- Nad Viso 2
- Aracm Solo Movie 2.1

Vlinders moet je volgen, niet vangen...

Verwijderd

Datzelfde forum heb ik dan ook bekeken, ik had ze namelijk al gezien :P Helaas zit hier toch niet mijn ideale systeem tussen.

Die Aracm Solo Movie 2.1 zou ideaal zijn, maar ligt ver boven mijn budget (200-300 euro vind ik genoeg).

Ook hoeft er geen cd/dvd speler in te zitten, en hij moet natuurlijk wel een beetje mooi zijn.

(kieskeurig? nah... 8)7)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2010 16:57 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12 19:47
PaulZ schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 16:21:
k Heb even een google gedaan naar '2.1 receiver hdmi' en kwam o.a. deze tegen op een forum:
- Onkyo DR-S501
- ...
Ik heb sinds een jaartje ofzo deze set staan en ben er zeer tevreden mee. Had daarvoor een Samsung soundbar staan/liggen maar dat was zo dramatisch dat er iets anders moest komen.

Wat persoonlijke plusjes en minnetjes van de Onkyo:
+ geluidskwaliteit is voor mij prima (films, series, af en toe muziek)
+ compact, een full-size receiver is een behoorlijk gedrocht waar je maar plaats voor moet hebben (en willen spenderen)
+ wife/kids-friendly, geen ziljoen knoppen zoals bij een full-size AV-receiver
- maar 1 HDMI input welke ook nog alleen 't beeld doorgeeft in max 1080i geloof ik
- maar 1 optische audio input
- als het geluid vrij zacht staat gaat de subwoofer standbye, kan soms irri zijn als je wat achtergrondmuziek op hebt staan

Het gebrek aan inputs is m'n grootste hekelpunt met de receiver eigenlijk, heb nu een aardslelijke optische switch op m'n tv-meubel liggen om te kunnen schakelen tussen m'n bronnen.
Afbeeldingslocatie: http://www.accu-totaal.nl/product_images/alleka-1915-main-AdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptorAdaptor-.jpg

Heb je hier al eens naar gekeken? Onkyo 2.1 HTX-22HD
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/hd.engadget.com/media/2008/04/4-23-08-htx22d.jpg
http://www.intl.onkyo.com...ater/htx-22hdx/index.html

http://www.thefirstpost.c...nkyo-htx-22d-sound-system

Ter volledigheid: ik zie dat er elk moment een opvolger van deze komt, de HTX-22HDX, met 3x HDMI in.
http://www.eu.onkyo.com/products/HTX-22HDX.html

[ Voor 6% gewijzigd door catchingfire op 13-03-2010 22:00 ]

Verwijderd

Bedankt voor je input. Ik ben 'm al een paar keer tegengekomen, maar het is het toch niet voor mij.
Ik ben namelijk op zoek naar een losse versterker, zonder subwoofer, cd, dvd of wat dan ook erbij in.

Misschien moet ik maar gewoon voor een simpel analoog versterkertje gaan, dan gebruik ik de Multi Out van m'n PS3 wel, en het 'gewone groene kabeltje' voor de PC... :(
Pagina: 1