Om een beetje meer lage tonen te horen op laag volume ben ik op zoek naar een subwoofer ter complementering van twee boekenplankluidsprekers.
Mijn vrouw wil niet zo'n joekel van een kast in de kamer hebben staan (hebben we ook de ruimte niet voor) en gezien het lage volume waarmee ik altijd draai is dat ook niet nodig. En het moet als het even kan onder een dressoir passen.
Ik heb wat gezocht op kleine low-profile subwooferkastjes en kom wel wat tegen op internet. Vooral heel veel caraudio, maar het moet dus in mn huiskamer (tenzij car-audio ook inzetbaar is).
Inmiddels ben ik wel iets tegen gekomen op internet:
- een Yamaha FSW150 (6,5")

- een MTX Lolita (8")

- een OSD Audio SS8 Super Thin subwoofer (8")

- deze Kef HTB2 past op zn kant ook wel onder een kast:

- en er is nog een Canton ASF 75 SC aangedragen:

- de Sharp CPSW1000H mag ook niet ontbreken als een goedkope optie:

- Niet helemaal hifi woofer, maar wie nog op zoek is naar een platte voor bij de TV:Toshiba SW 1000

De enige ellende is, dat ik nergens zo'n klein dingetje kan beluisteren. Reviews zijn overal op internet hetzelfde, dus daar heb ik ook niet zoveel aan.
Vraag aan jullie dus of er theoretisch gezien er wel goed laag kan komen uit van die kleine subwoofers?
Of zoek ik gewoon in de verkeerde richting en kan ik die paar honderd euro beter gaan investeren in andere geluidsapparatuur (nu nog een JVC-setje van 10 jaar oud)?
Nog te overwegen kleine subs (maar niet passend onder mijn dressoir):
- de BK Gemini II

- de REL Quake MK2
Mijn vrouw wil niet zo'n joekel van een kast in de kamer hebben staan (hebben we ook de ruimte niet voor) en gezien het lage volume waarmee ik altijd draai is dat ook niet nodig. En het moet als het even kan onder een dressoir passen.
Ik heb wat gezocht op kleine low-profile subwooferkastjes en kom wel wat tegen op internet. Vooral heel veel caraudio, maar het moet dus in mn huiskamer (tenzij car-audio ook inzetbaar is).
Inmiddels ben ik wel iets tegen gekomen op internet:
- een Yamaha FSW150 (6,5")

- een MTX Lolita (8")

- een OSD Audio SS8 Super Thin subwoofer (8")
- deze Kef HTB2 past op zn kant ook wel onder een kast:

- en er is nog een Canton ASF 75 SC aangedragen:

- de Sharp CPSW1000H mag ook niet ontbreken als een goedkope optie:

- Niet helemaal hifi woofer, maar wie nog op zoek is naar een platte voor bij de TV:Toshiba SW 1000

De enige ellende is, dat ik nergens zo'n klein dingetje kan beluisteren. Reviews zijn overal op internet hetzelfde, dus daar heb ik ook niet zoveel aan.
Vraag aan jullie dus of er theoretisch gezien er wel goed laag kan komen uit van die kleine subwoofers?
Of zoek ik gewoon in de verkeerde richting en kan ik die paar honderd euro beter gaan investeren in andere geluidsapparatuur (nu nog een JVC-setje van 10 jaar oud)?
Nog te overwegen kleine subs (maar niet passend onder mijn dressoir):
- de BK Gemini II

- de REL Quake MK2

[ Voor 48% gewijzigd door PaulZ op 25-02-2010 10:45 . Reden: Uitgebreid met pics ]
Vlinders moet je volgen, niet vangen...