• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar iets waarvan ik niet weet of het bestaat: een mediaplayer die via een (web)interface remote te bedienen is.

Ter verduidelijking: die functionaliteit zou vooral voor het afspelen van muziek gaan, ik zoek een oplossing waarbij ik niet de tv hoef aan te zetten om muziek te spelen, en een 3-regelig LCD schermpje is wat mij betreft geen oplossing. Via WIFI (laptop of telefoon) de mediaplayer bedienen zou wat mij betreft ideaal zijn.

Zijn er mediaplayers met die functionaliteit, of moet het dan echt een HTPC worden?

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:11
Dit kan met xbmc. Maar dat is natuurlijk niet echt een mediaplayer.

Hallo met Tim

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02 18:24
Met http://www.cidero.com/ kan je alle UPnP spelers van af een pc bedienen

• nietorigineel
  • Niet online
Pkunk schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:03:
Dit kan met xbmc. Maar dat is natuurlijk niet echt een mediaplayer.
Precies, dan moet ik een HTPC nemen. Ik wil liever een mediaspeler omdat zuiniger en kleiner zijn.
pacificocean schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:19:
Met http://www.cidero.com/ kan je alle UPnP spelers van af een pc bedienen
Dat ziet er precies uit als ik bedoel. De laatste builds zijn van 2007 en het forum is stuk, lijkt niet actief meer ontwikkeld te worden. Zijn er mensen die deze software geprobeerd hebben met 1 van de huidige mediaspeler (ACryan POHD, Popcorn, etc)?

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Xtreamer heeft dat: [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2

Je kan een remote-control via een webinterface opvragen om daarmee je Xtreamer te bedienen. Je kan echter ook vanaf je Xtreamer naar je PC streamen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• nietorigineel
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 19:28:
Xtreamer heeft dat: [Mediaplayer] Xtreamer - Ervaringen deel 2

Je kan een remote-control via een webinterface opvragen om daarmee je Xtreamer te bedienen. Je kan echter ook vanaf je Xtreamer naar je PC streamen. :Y)
Geweldig, dat had ik gemist. Webinterface is helemaal goed, dat betekent geen extra software installeren.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Lees aub ook de negatieve verhalen over de Xtreamer. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Gewoon een asrock ion 330 ht met xbmc nemen. XBMC live erop en hoppa. iets mooiers kun je niet hebben.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• nietorigineel
  • Niet online
pven schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:17:
Lees aub ook de negatieve verhalen over de Xtreamer. :)
Ik begrijp dat dat neerkomt op een (mogelijk) luidruchtige fan, te langzame verbinding voor het streamen van full-hd materiaal, en wireless problemen? De eerste neem ik voor lief, ik heb geen full-hd tv, en de xtreamer komt direct aan het modem te hangen.
mr.babek schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:24:
Gewoon een asrock ion 330 ht met xbmc nemen. XBMC live erop en hoppa. iets mooiers kun je niet hebben.
Buiten dat die oplossing minder zuinig, groter,en iets duurder is, zie ik de voordelen in functionaliteit er van wel in. Er is 1 maar: ik heb nog een oude beeldbuisTV, en heb dus een s-video of composite uitgang nodig. Zit wel op veel van de mediaspelers, maar niet op een ion moederbord.
Pagina: 1