Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug]Forum: Lange URL niet geparsed

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views

• Enfer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-10 13:28
Als ik een lange url invoer in het postscherm, zoals bijvoorbeeld:

http://gathering.tweakers...n]=AND&where=GoT#hitstart

Wordt hij niet automagisch geparsed door de "almighty regex" en omgezet naar een URL. Ik kan dan handmatig url-tags er omheenzetten, maar ik ben lui dus dat wil ik eigenlijk liever niet. Gemakszucht dient te mens toch?

Willen jullie dit fixen, of heeft dit geen hoge prio, of is er een workaround en doe ik iets doms :+?

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je ziet vanaf waar hij niet meer geparsed wordt, de eerste blokhaak, vervang dit door %5B en de sluitende blokhaak door %5D en ineens parsed ie wel ;)

En wat je nu wilt kan prima met [search=8007007e] ([search=8007007e]) zie ook: Overzicht van UBB-codes #tag_search

[ Voor 32% gewijzigd door Wiethoofd op 22-01-2010 23:29 ]

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Die vervelende arrays in URLs ook, die zijn altijd een ramp. Ieder programma wat ik ken kapt een URL af bij de "[". Het zou wel prettig zijn als dat gefixt kon worden, maar in hoeverre het haalbaar is?

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Dat heeft niks te maken met de lengte, maar met bepaalde karakters, zoals bijvoorbeeld de [q] die toevallig ook in gebruik is als RML code (korte versie van de quote) denk ik zo :)

Even "" om de URL heenzetten, of handmatig tags en het zou opgelost moeten zijn.

Voor luie mensen hebben ze de BBCodeXtra plugin voor firefox uitgevonden ;)

offtopic:
Edit: pff, MueR, ben je me weer te snel af :+

[ Voor 6% gewijzigd door Orion84 op 22-01-2010 23:30 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Da's geen bug in de parser maar een bug in Firefox die bij een c/p vanuit de adresbalk de blokhaken niet correct encodeert, zie https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=473822

voor de duidelijkheid: blokhaken zijn invalid in het querydeel van een url en moeten dus percent-encoded worden. Dit 'relaxen' in onze parser creëert ambiguiteiten met betrekking tot het feit dat blokhaken ook gebruikt worden om RML-tags te markeren.

[ Voor 43% gewijzigd door crisp op 22-01-2010 23:32 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.