Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Kun je een voorbeeld laten zien, want ik zie snel geen voorbeeld daarvan.moto-moi schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:50:
Die functionaliteit bestaat al, alleen wordt er geen 'topic' bijgezet, maar gewoon de naam van het topic en de laatste wijziging.
[ Voor 62% gewijzigd door Zerora op 22-01-2010 19:52 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Het wordt ook niet zo heel vaak gebruikt door de redactie, maar een paar voorbeelden zijn:Zerora schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:52:
Kun je een voorbeeld laten zien, want ik zie snel geen voorbeeld daarvan.
nieuws: HTC brengt Touch Diamond2 uit
nieuws: Nokia start met voorverkoop N97
nieuws: Samsung OmniaHD binnen twee weken in de winkel
nieuws: Nokia brengt camerasmartphone N86 uit
reviews: HTC HD2: Windows Mobile op zijn best
redactieblog: Klooien met de Nokia N900
In totaal zie ik meer dan 1200 links die op deze manier zijn gemaakt
EDIT: En het valt me op dat het er gewoon tussen staat, er is niet 1,2,3 te zien dat het een topic betreft..
[ Voor 49% gewijzigd door CLB op 22-01-2010 20:15 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hmmz, met hierboven
[ Voor 7% gewijzigd door Matis op 22-01-2010 20:12 ]
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
Wel jammer dat niet zo vaak gebruikt wordt en dat dit te onduidelijk wordt aangegeven waar dit wel gebruikt is.moto-moi schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:09:
[...]
Het wordt ook niet zo heel vaak gebruikt door de redactie, maar een paar voorbeelden zijn:
- knip -
In totaal zie ik meer dan 1200 links die op deze manier zijn gemaakt
Kan hier niet iets aan veranderd worden? Bijvoorbeeld met verschillende icoontjes/kleuren zodat het duidelijk naar wat voor type document er gelinkt wordt (ander artikel, topic, .plan oid.).
[ Voor 14% gewijzigd door Zerora op 22-01-2010 20:17 ]
Tsja, dat waren de eerste links die uit de query kwamen rollenCLB schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:11:
Valt me op dat het allemaal mobiele telefoons / PDA's zijn..
En sowieso is het aan de redacteur om links wel of niet te plaatsen, blijkbaar is Arnoud wat meer fan van het forum dan anderen, kan gebeuren
Tsja, da's design, en een featurequest daarvoor (plus het bijbehorende design door Femme) heb ik nooit gezien. Ik postte hier ook meer met de insteek: 'bestaat wel', dan 'works and couldn't get any better'Zerora schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:16:
[...]
Wel jammer dat niet zo vaak gebruikt wordt en dat dit te onduidelijk wordt aangegeven waar dit wel gebruikt is.
Kan hier niet iets aan veranderd worden? Bijvoorbeeld met verschillende icoontjes/kleuren zodat het duidelijk naar wat voor type document er gelinkt wordt (ander artikel, topic, .plan oid.).
Aha, Maar wat vind je er zelf van dat dit momenteel nu zo verloopt. Misschien is dat interresanter om te weten.moto-moi schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:26:
Tsja, da's design, en een featurequest daarvoor (plus het bijbehorende design door Femme) heb ik nooit gezien. Ik postte hier ook meer met de insteek: 'bestaat wel', dan 'works and couldn't get any better'
Nee, dat is niet interesant om te wetenZerora schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 20:31:
Aha, Maar wat vind je er zelf van dat dit momenteel nu zo verloopt. Misschien is dat interresanter om te weten.
En duidelijk maken dat het om een forumtopic gaat? Is dat wenselijk of realiseerbaar?
[ Voor 21% gewijzigd door Zerora op 23-01-2010 10:20 ]
Dat komt omdat het topic zo heet, niet omdat dat over abonnementen gaatPcDealer schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:00:
Bij de eerste link staat er een verwijzing naar het forum met [abo].
Zoiets zou voor alle forumlinks een stuk duidelijker maken dat het forumlinks betreft.
Hoe gaat dat dan automatisch? Er komt een nieuwsbericht over de Motorola Milestone op de FP..Wilbert de Vries schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 10:14:
Voordeel hiervan is dat het automatisch kan
En dan? Dan is er toch nergens een automatische koppeling naar de PriceWatch en zodoende de topics?
Tevens vraag ik me af hoe of wat qua relevante topics.. Laptops staan vaak bovenaan tig topics genoemd bv..
Het koppelen van een PW-product is voor de redactie erg simpel. Door dus de Milestone als product aan het nieuwsbericht te hangen, kan er ook worden gekeken aan welke forumtopics datzelfde product is gekoppeld. Zo ontstaat een driehoek van informatie, dus nu niet optimaal wordt benut. Nu zie je bijvoorbeeld dat de PW-pagina wel alle artikelen en topics toont (pricewatch: Motorola Milestone Zwart), maar dat de aldaar zichtbare forumtopics niet zichtbaar zijn bij nieuwsberichten over de Milestone (en waar dat product dus ook is gekoppeld).CLB schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:45:
[...]
Dat komt omdat het topic zo heet, niet omdat dat over abonnementen gaat![]()
[...]
Hoe gaat dat dan automatisch? Er komt een nieuwsbericht over de Motorola Milestone op de FP..
En dan? Dan is er toch nergens een automatische koppeling naar de PriceWatch en zodoende de topics?
Tevens vraag ik me af hoe of wat qua relevante topics.. Laptops staan vaak bovenaan tig topics genoemd bv..
O dat is nice, wist ik niet, dacht nog steeds dat het handmatig en dergelijke moest..Wilbert de Vries schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 11:52:
Het koppelen van een PW-product is voor de redactie erg simpel.
Ja dat ziet er wel chill uit, alleen zie je daar tig topics, die er dan weer niet helemaal bijhoren.. vind ik dan..Door dus de Milestone als product aan het nieuwsbericht te hangen, kan er ook worden gekeken aan welke forumtopics datzelfde product is gekoppeld. Zo ontstaat een driehoek van informatie, dus nu niet optimaal wordt benut. Nu zie je bijvoorbeeld dat de PW-pagina wel alle artikelen en topics toont (pricewatch: Motorola Milestone Zwart), maar dat de aldaar zichtbare forumtopics niet zichtbaar zijn bij nieuwsberichten over de Milestone (en waar dat product dus ook is gekoppeld).
Dus dat is ook wel weer een hekel punt.. Wat laat je zien? Hoeveel topics laat je zien? Waarom die wel / niet?
Ik weet niet hoe ver de huidige integratie van tags gaat, maar als ze ingevoerd worden op het forum, dan zou je ook daarop kunnen gaan verwijzen. Al verwacht ik wel dat dit gaat gebeuren op de frontpage.
Waar ik in principe mee zit, het idee is overigens uitstekend, is de shitload aan topics. Er zullen vast producten zijn die aan >10 topics zijn gekoppeld. Een ratingsysteem binnen het forum bestaat ook (nog?) niet, in dat geval zou je eventueel naast relevantie ook kunnen sorteren op waardering. Daarmee zou je grote topics met info overhouden, terwijl basic vraagjes er uit gefilterd worden.
Een andere optie dan is wel weer dat je op basis van de huidige informatie die voor handen is zou kunnen kijken welke topics veel koppelingen hebben. Zoals CLB al aangeeft, er zijn topics met veel notebooks gekoppeld. Dit zijn doorgaans de grote [Ervaringen]-topics met TS en actuele discussie. Die zijn imho het meest relevant voor bij een nieuwsbericht.
Maar we kunnen ook de andere kant op gaan redeneren: topics koppelen aan nieuwsberichten. Het werkt met de pricewatch, waarom dan niet met de frontpage. Dat geeft wellicht nog de beste koppelingen. Je zou daarbij zelfs modjes en gebruikers met veel karma (en dus de actievelingen), berichten al kunnen laten koppelen aan nieuwsberichten die in de wachtrij staan. Op die manier zou de redacteur deze koppelingen ook zelf snel kunnen doorlezen en eventueel snel nog wat last minute vragen kunnen stellen.
Dat laatste geeft T.net een unieke feature in mijn ogen. De community is gewoon actief. Zeker in zo'n topic is al veel info beschikbaar en zijn veel geruchten al besproken. De actievelingen zullen doorgaans wel in een uurtje reageren en als dat net op tijd is kan het artikel zo net dat beetje extra info krijgen over het onderwerp vanuit de community. Dat is iets wat echt meerwaarde biedt in mijn ogen.
Nog een stapje verder op dat idee inhakend: een dropbox voor linkjes en info, net als bij het submitten van een nieuwsitem. Wederom voor de harde kern. Een redacteur zou die ook snel kunnen doorlezen en eventueel gemiste informatie vlot kunnen vergaren doordat ineens een stuk of 5 tweakers actief meezoeken naar informatie over een onderwerp dat hen boeit, nog voor het onderwerp online staat.
Ik was in ieder geval blij met de medewerking van de community bij de laatste NBBG waar ik bewust nog informatie over de ervaringen heb gekregen en heb verwerkt. Dat geeft even net dat beetje extra wat het artikel een stuk belangrijke inhoud geeft. Daarbij is de community ook altijd wel weer zeer positief als ze worden betrokken bij "hun site". En, zoals in het idee hierboven, vele handen maken het werk lichter. Het hielp mij wel om nodige info vlot te vergaren, maar ook andere redacteurs hebben iig nuttig gebruik gemaakt door iemand anders nog even te vragen.
Uiteraard moet er wel tijd voor zijn voor de developers
* GENETX bergt de buks weer op
Dat kan straks via de tagsZerora schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:14:
Ik heb nog wel een vraag met betrekking tot dit. Via de Pricewatch-koppeling forumtopics linken aan een nieuwsbericht is natuurlijk een mooie methode. Maar hoe zou je een topic willen koppelen aan een nieuwsbericht waar geen product van is in de pricewatch. Bijvoorbeeld als het gaat om een kwestie.
Intentionally left blank
Waarom handmatig een no-go? Op dit moment worden gerelateerde artikelen ook handmatig gekoppeld door de redactie. Al is automatisch koppelen wel efficiënterCLB schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:51:
En hoe zou je dit willen linken aan elkaar? Handmatig is 'n no-go. Kan niet automatisch zoals met de PriceWatch wordt gedaan.. Als er topics zijn met de producten en hun bijbehorende Tweaker.net-ID zie je dat ook als je in de PW bent. Dat is een erg mooie, handige en nette feature, maar bij nieuwsberichten erg lastig..
[ Voor 4% gewijzigd door Joost op 23-01-2010 13:39 ]
Ik ben helemaal geen stagiair
Zitten jullie daadwerkelijk een artikel te typen over het de PS3 die eindelijk gekraakt is,
en daarna allerlei zoektermen in te voeren op GoT, om eventueel naartoe te linken onder het bericht..? Pffjew
Notebookjournal doet hetzelde.
Automatisch koppelen heeft als nadeel dat het vaak een overvloed aan slechts semi-gerelateerde topics oplevert. Voor direct gerelelateerde topics is dus altijd nog handmatige actie vereist.GWX schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 13:39:
[...]
Waarom handmatig een no-go? Op dit moment worden gerelateerde artikelen ook handmatig gekoppeld door de redactie. Al is automatisch koppelen wel efficiënter
Ik zou dus wat betreft het 'Gerelateerde content' blokje gewoon laten bestaan uit de handmatige (en dus met zekerheid relevante) koppelingen en dat niet gaan 'vervuilen' met items die slechte semi-relevant zijn.
De beste oplossing is er dan een die het voor de redactie gewoon makkelijker maakt om die topics te vinden die echt relevant zijn om die eenvoudig (handmatig) te kunnen koppelen.
Intentionally left blank
Dat is linken naar het topic war discussie kan worden gevoerd, dat heeft t.net al gelijk onder het artikelPhilflow schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:07:
Goed idee van de TS. Zie ook Notebookreview, ieder artikel heeft een link naar een bijbehorende thread op het forum.
Notebookjournal doet hetzelde.
Dat vind ik anders. Nogmaals, goed idee van de TS. Linkje naar een topic toevoegen bij nieuwsberichten.GENETX schreef op zondag 24 januari 2010 @ 12:46:
[...]
Dat is linken naar het topic war discussie kan worden gevoerd, dat heeft t.net al gelijk onder het artikel
[ Voor 52% gewijzigd door Philflow op 24-01-2010 13:03 ]
Het door de redactie (of bezoekers?) laten maken van een selectie van de automatisch gekoppelde reacties lijkt me dan een goedecrisp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:40:
[...] De beste oplossing is er dan een die het voor de redactie gewoon makkelijker maakt om die topics te vinden die echt relevant zijn om die eenvoudig (handmatig) te kunnen koppelen.
Ben ik het ook mee eens. Bij een artikel worden waar mogelijk tags en producten gekoppeld, die verwijzen naar een pagina waar aan die tag of dat product gerelateerde artikelen en forumtopics bekeken kunnen worden. Naast een artikel moet alleen content gelinkt worden die direct gerelateerd is aan het betreffende artikel. Zoveel ruimte is er niet en overdaad schaadt.crisp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:40:
[...]
Automatisch koppelen heeft als nadeel dat het vaak een overvloed aan slechts semi-gerelateerde topics oplevert. Voor direct gerelelateerde topics is dus altijd nog handmatige actie vereist.
Ik zou dus wat betreft het 'Gerelateerde content' blokje gewoon laten bestaan uit de handmatige (en dus met zekerheid relevante) koppelingen en dat niet gaan 'vervuilen' met items die slechte semi-relevant zijn.
maar hoe moeten de juiste links / topics er dan bij worden gefixed?
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
En een combinatie van beide. Het systeem geeft een lijstje met topics die mogelijk verband hebben met het nieuwsbericht. Redactielid vinkt aan welke inderdaad zo zijn. De rest van de lijst wordt genegeerd door het systeem.crisp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:40:
[...]
Automatisch koppelen heeft als nadeel dat het vaak een overvloed aan slechts semi-gerelateerde topics oplevert. Voor direct gerelelateerde topics is dus altijd nog handmatige actie vereist.
De beste oplossing is er dan een die het voor de redactie gewoon makkelijker maakt om die topics te vinden die echt relevant zijn om die eenvoudig (handmatig) te kunnen koppelen.
We zouden de relevantie natuurlijk op kunnen krikken door binnen de tags-items te zoeken naar de "most similar" teksten en eventueel ook de bezoeken met elkaar vergelijken. Dat zal in de praktijk de resultaten wel sterk kunnen verbeteren, maar heeft alsnog wel als nadeel dat het alsnog allemaal puur automatisch bepaald zal zijn. Daarbij komt natuurlijk ook nog dat het nogal rekenintensief is met de hoeveelheid teksten van het forum, dus na een het zal zeker met populaire tags aardig wat tijd gaan kosten en daardoor aan al gauw gecached moeten worden. Waardoor de actualiteit er ook onder te leiden krijgt.crisp schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:40:
We zouden kunnen kijken of we (een samenvatting van) de titel en tekst van een artikel als "or query" kunnen voeren aan de zoekmachine om zo ook al een soort "similar items search" te doen.De beste oplossing is er dan een die het voor de redactie gewoon makkelijker maakt om die topics te vinden die echt relevant zijn om die eenvoudig (handmatig) te kunnen koppelen.
Intentionally left blank