Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Koppelen van forumtopics aan nieuwsberichten?

Pagina: 1
Acties:
  • 432 views

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:26
Vroeger werden er door de schrijvers van nieuwsberichten altijd wat relevante forumtopics aan de nieuwsberichten gekoppeld. Nu gebeurt dat nog heel soms in het bericht zelf. Ik denk dat het het mooist is om dat in de rechterkolom toe te voegen, onder gerelateerde content. Dus een kopje eronder met gerelateerde forumtopics.

Het zou leuk zijn als dit weer in ere wordt hersteld. Maar misschien kan het dan nog anders aangepakt worden. Op het forum is er sinds kort de mogelijkheid om producten aan de pricewatch te koppelen aan forumtopics (en omgekeerd). Het zou ook leuk zijn om zoiets voor nieuwsberichten te doen.

Dan zouden tweakers de mogelijkheid krijgen om forumtopics toe te voegen bij nieuwsberichten (evt. in ruil voor karmapunten). Die kunnen dan dus mooi aan de rechterkant van een nieuwsbericht getoond worden en wellicht ook bij de topics, zodat je snel relevante nieuwsberichten kunt vinden bij een topic :).

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:05

crisp

Devver

Pixelated

De redactie heeft al de mogelijkheid om forumtopics toe te voegen aan 'gerelateerde content', dus dat is een redactionele keuze en geen technisch probleem ;)

Ik denk dat de redactie niet staat te springen om door gebruikers aangemerkte topics naast artikelen te hebben staan; een nieuwsje dat relevant is voor een topic levert niet per-sé een relevant topic op bij dat nieuwsje, en ik denk dat de redactie ook liever zelf bepaalt wat relevant is bij nieuws en wat niet - al is het alleen maar om ongecontroleerde wildgroei te voorkomen.

Intentionally left blank

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Maar waarom worden dan de 'grote' topics of de belangrijke topics waar veel info in staat niet aan die artikelen gekoppeld? Of moeten we daarvoor bij de redactie klagen?

Bij nieuws: Blizzard schuift Chinese uitgever World of Warcraft aan de kant zou bijvoorbeeld het meest recente 'grote' WoW-topic gekoppeld kunnen worden. Eventueel de forumtopics-productkoppelingen automagisch bij nieuwsberichten koppelen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 15:58:
Maar waarom worden dan de 'grote' topics of de belangrijke topics waar veel info in staat niet aan die artikelen gekoppeld? Of moeten we daarvoor bij de redactie klagen?
Ja :)
Bij nieuws: Blizzard schuift Chinese uitgever World of Warcraft aan de kant zou bijvoorbeeld het meest recente 'grote' WoW-topic gekoppeld kunnen worden.
Punt is natuurlijk wel dat over een paar weken het huidige WoW topic niet meer het meest recente is, en dan verwijs je innaast dat artikel ineens naar een dicht topic; snie handig...
Eventueel de forumtopics-productkoppelingen automagisch bij nieuwsberichten koppelen.
De redactie heeft zelf de mogelijkheid om produkten te koppelen aan nieuwsberichten en doet dat ook. Ook hier geldt dat zij op deze manier daar zelf de controle op kunnen houden. Produkten gekoppelt aan een topic gekoppelt aan een nieuwsbericht tonen is leuk omdat dat automatisch kan, maar betreffende produkten hoeven niet net zo relevant te zijn voor dat nieuwsbericht als voor het topic. Daarbij krijg je met het vergaren van via-via-via koppelingen al snel een hele berg data te verwerken wat ook niet bepaald praktisch is.

Intentionally left blank

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik snap dat het WoW-topic geen goed voorbeeld was omdat die redelijk hard gaat, maar [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic bij een nieuwsberichtje over het Ion-platform zou geen kwaad kunnen, ik heb deze nu wel zelf even gepost in een reactie eronder.

Grote topics met tags (zoals nieuwsberichten) zouden wel automatisch toegevoegd kunnen worden, zo worden dacht ik ook de 'oudere/gerelateerde berichten' toegevoegd en ben je meteen af van de via-via-via koppelingen. En door mods deze tags toe te laten voegen (desnoods door een TR) blijven deze voorbehouden aan een select groepje topics.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Wiethoofd schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:42:
[...]
Grote topics met tags (zoals nieuwsberichten) zouden wel automatisch toegevoegd kunnen worden, zo worden dacht ik ook de 'oudere/gerelateerde berichten' toegevoegd en ben je meteen af van de via-via-via koppelingen. En door mods deze tags toe te laten voegen (desnoods door een TR) blijven deze voorbehouden aan een select groepje topics.
De huidige 'gerelateerde content' wordt gewoon via een zoekvenstertje handmatig gekoppelt door de redactie; er is geen link met de tags. Tags voor het forum staan al een tijdje op onze wish-list :)

Intentionally left blank

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:26
crisp schreef op donderdag 16 april 2009 @ 16:20:
[...]

Punt is natuurlijk wel dat over een paar weken het huidige WoW topic niet meer het meest recente is, en dan verwijs je innaast dat artikel ineens naar een dicht topic; snie handig...
Je kunt je afvragen of dat zoveel uitmaakt, ik neem aan dat veruit de meeste mensen het artikel in de eerste week na plaatsing zullen lezen. Maar goed, dat is een afweging voor de redactie. Ik vind het alleen jammer dat er nu helemaal niet meer gelinkt wordt naar forumtopics, terwijl dat wel interessante (achtergrond)informatie kan bevatten. Dat zo'n topic dan na enige tijd achterhaald is, dat is eigenlijk niet zo erg. Dat gebeurt natuurlijk ook met het nieuws :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Hoedje schreef op donderdag 16 april 2009 @ 17:28:
[...]

Je kunt je afvragen of dat zoveel uitmaakt, ik neem aan dat veruit de meeste mensen het artikel in de eerste week na plaatsing zullen lezen. Maar goed, dat is een afweging voor de redactie. Ik vind het alleen jammer dat er nu helemaal niet meer gelinkt wordt naar forumtopics, terwijl dat wel interessante (achtergrond)informatie kan bevatten. Dat zo'n topic dan na enige tijd achterhaald is, dat is eigenlijk niet zo erg. Dat gebeurt natuurlijk ook met het nieuws :)
Mij lijkt dat het ook niet een heel groot probleem is. Het nieuws is nieuw wanneer je het net leest en dan is de datum van de discussie ook recent. Wanneer je gedateerd nieuws gaat teruglezen, kan je natuurlijk ook oude (en daarmee misschien gesloten) topics vinden.

Het viel me op toen ik nieuws: The Pirate Bay verliest rechtszaak - update las en later in de Active Topics Rechtszaak The Pirate Bay begonnen zag. Het is meer een puntje voor in GR, maar het zou handig zijn om in het beleid naast nieuwsberichten, óók forumtopics mee te nemen in de zoekactie (wanneer je dus een nieuwsbericht aanmaakt).

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Zo kan bij het nieuws: Ubisoft brengt Assassins Creed 2 rond de kerst uit artikel keurig een linkje naar Assassin's Creed 2

Misschien een got-search in de nieuws dsp zetten die zoekt op onlangs gemaakte topics, zo krijg je toch nog voldoende hits en de nieuwsposter kan zelf kiezen welke links relevant zijn. Ookal hebben ze nu al de mogelijkheid om dit te doen, misschien de search forceren/verplicht stellen, en een mogelijkheid geven om geen topics aan de gerelateerde content toe te willen voegen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

misschien de search forceren/verplicht stellen
Het is natuurlijk niet aan het devteam om de redactie te vertellen hoe ze hun werk moeten doen...

Intentionally left blank

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Deze discussie is onlangs ook in RED weer opgekomen: Forumtopics betrekken bij frontpage artikelen

Feit is dat er straks met de tags op het forum meer mogelijkheden zijn om relaties te leggen tussen redactionele content en forumtopics. Ook zouden we in het CMS vanuit een 'related items' search forumtopics kunnen meenemen. Wat dan wellicht wel wenselijk is is om ook een indicatie te hebben van het soort content in het 'gerelateerde content' blokje.

Hier mag de redactie zich in eerste instantie over buigen, dus de discussie mag wmb in bovengenoemd topic verder plaatsvinden :)

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 04-02-2010 00:22 ]

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.