Welke koeler past het best op een Asus P5E Deluxe?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-07 10:20
Heb van de week de P5K vervangen voor bovengenoemd bord, omdat mijn HD3870X2 plaats heeft gemaakt voor een HD5870.

Tijdens het monteren van de Scythe Mugen 2 sloopte ik, naast m'n vingers |:( ook 1 van de 4 pushpins. Ben helemaal klaar met dat zure systeem! Die koeler is gewoon te groot voor dit moederbord, totaal geen ruimte om die pushpins fatsoenlijk dicht te drukken.

Ik heb binnenkort een CM Storm Sniper Black als kast, inclusief de 200 mm grote fan in de zijdeur.

Ik wil mijn mijn E8400 overclocken, zit te denken tot 3.6 of 3.8.

Als CPU koeler heb ik de CM Hyper TX3 op het oog. Klein ding, dus hopelijk past dan de deur nog dicht met die grote fan erin.

Echter, is dit koelertje capabel genoeg om mijn processor voldoende koel te houden? En, past deze makkelijk op een Asus P5E Deluxe? Dat bord zit redelijk volgebouwd namelijk en ik ga niet dingen eraf trekken om een koeler passend over de CPU te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-07 11:41
TX3 = ramp in mijn ogen

ik zou dan eerder voor ninja in ( mischien) push pull gaan of kijken of je h50 ergens kwijt kan?

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 08:52

Herman

FP ProMod
@ Remmes_NT
Waarom is de TX3 een ramp?

Ik heb zelf goede ervaringen met de TX 3. Er staan op deze site veel reviews van de TX3.
Zelf heb ik er ook eentje gemaakt.
Misschien dat het je verder kan helpen?

Review CM Hyper TX3
Er zitten foto's bij, dus misschien kun je zo beter inschatten hoeveel ruimte deze koeler in gebruik neemt.

Succes met je keuze. :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Herman op 22-01-2010 18:40 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Herman87 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:36:
@ Remmes_NT
Waarom is de TX3 een ramp?

Ik heb zelf goede ervaringen met de TX 3. Er staan op deze site veel reviews van de TX3.
Zelf heb ik er ook eentje gemaakt.
Misschien dat het je verder kan helpen?

Review CM Hyper TX3
Er zitten foto's bij, dus misschien kun je zo beter inschatten hoeveel ruimte deze koeler in gebruik neemt.

Succes met je keuze. :*)
ik wil niet al te veel klagen maar de temps die je daar opgeeft zijn niet echt heel geloofwaardig

_________________ Idle __ Load
Stock koeler @2.4ghz __37_ 63
Stock koeler @3.0ghz __45_ 69
CM Hyper TX3 @3.0ghz _22 _ 36

op 3.0 word een cpu nog wel aardig warm... ookal is het idle , 22 graden is wel HEEEL laag
tenzij jij zelf in een koelkast zit met je pc of dat je de temp gelijk gemeten hebt na opstarten

zelf hoor ik klachten dan de koeler niet strak genoeg tegen cpu aangedrukt word door de pushpins

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340066

Ik heb zelf ervaring met de TX3 en ik kan je één ding zeggen: wat een herrie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Goed, wat zijn volgens jullie dan de alternatieven?

Wetende dat ik

A een pesthekel heb aan pushpins en
B een 200 mm fan heb in de zijdeur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237153

http://www.hardware.info/...VmJfKZcg,bGRkapiVmJfKZ8g/

kijk ff hierna.

op hardware info kan je veel testjes vinden van cpu koelers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Bedankt voor de feedback allemaal, alleen vind ik net dit, na lang speuren :)

pricewatch: Scythe CPU Cooler Stabilizer 775

Lijkt me ideaal en het kost me de kop niet, dus ga ik eerst daarvoor! Zonde om m'n Scythe weg te donderen omdat er 1 pushpinnetje kapot is.

Linkje is trouwens erg relaxed, dank daarvoor 8)

[ Voor 6% gewijzigd door partyondude op 23-01-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-07 08:52

Herman

FP ProMod
Remmes_NT schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 19:33:
[...]
ik wil niet al te veel klagen maar de temps die je daar opgeeft zijn niet echt heel geloofwaardig

_________________ Idle __ Load
Stock koeler @2.4ghz __37_ 63
Stock koeler @3.0ghz __45_ 69
CM Hyper TX3 @3.0ghz _22 _ 36
op 3.0 word een cpu nog wel aardig warm... ookal is het idle , 22 graden is wel HEEEL laag
tenzij jij zelf in een koelkast zit met je pc of dat je de temp gelijk gemeten hebt na opstarten
zelf hoor ik klachten dan de koeler niet strak genoeg tegen cpu aangedrukt word door de pushpins
Prima dat je het niet met mij eens bent, maar minder dat je me dan gelijk ongeloofwaardig noemt... :|

Of de temps van Speedfan goed zijn, tsja daar kunnen we aan twijfelen maar het zijn wel de temps die ik daadwerkelijk gemeten heb.

Ik heb een 'prt scr'-tje toegevoegd aan de review. Zie aldaar.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Remmes]
Herman87 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 01:12:
[...]

Prima dat je het niet met mij eens bent, maar minder dat je me dan gelijk ongeloofwaardig noemt... :|

Of de temps van Speedfan goed zijn, tsja daar kunnen we aan twijfelen maar het zijn wel de temps die ik daadwerkelijk gemeten heb.

Ik heb een 'prt scr'-tje toegevoegd aan de review. Zie aldaar.
speedfan geeft meestal foute temps aan, ik noem jou niet ongeloofwaardig maar de temps

ja, daag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341548

Dear, I really like this kind of forum posting site.It is very nice to see.Thanks for sharing this.Thanks to you.

testkings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 13:29
@partyondude: mugen 2 met pushpins? Daar bestaat toch een backplate met schroeven voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-06 00:26

Gnermo

All about that bass!

Ik haal 3.5 met mijn Shuriken.

Alles werkt wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
Picaroon schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 22:39:
@partyondude: mugen 2 met pushpins? Daar bestaat toch een backplate met schroeven voor?
Ik heb een Mugen 1 denk ik. Twee jaar geleden gekocht en daar zat geen backplate bij. Een Mugen 2 is niets anders dan een Mugen 1 met backplate zo lijkt het, of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-07 13:29
Hier en daar hebben ze de mugen 1 wel getweakt dacht ik...

Ik wilde in eerste instantie een mugen2 halen voor m'n core i7, uiteindelijk een corsair h50 gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 300738

Persoonlijk zou ik voor een H50 of een Thermalright TRUE gaan en beide uitrusten met een Noctua fan.
Pagina: 1