Help, ze willen Bose kopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 2.778 views

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
De ouders van een vriend van mij gaan binnenkort een nieuwe tv/geluidssysteem aanschaffen.
Bij de winkel waar ze waren gaan kijken werd ze een Philips tv met een Bose geluidssysteem aangeraden. Ik heb ze echter aangeraden om een Panasonic plasma tv en een andere geluidssysteem aan te schaffen, omdat Bose het geld niet waard is. Het probleem is dat ze maar 2 boxen willen die zo klein mogelijk zijn, en dat vind ik niet zo 1,2,3, omdat tot nu toe alle speakers die ik vind redelijk groot zijn. Weten jullie nog een aantal goede speakers, die echter zo klein mogelijk moeten zijn? Het budget zit rond de 1000 euro voor 2 speakers, een versterker, en mogelijk nog een subwoofer (misschien een center speaker?) Surround speakers vinden ze te veel.
Ik weet het niet meer ;( , en ik wil ze toch behoeden voor een Bose systeem.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Een beter alternatief is er zeker maar Bose zou ik ook sterk afraden.

Vroegâh was Bose HET speaker merk om te hebben en viel het onder de high-end, maar in de loop der jaren zijn ze goedkope troep gaan maken en is het zeker niet meer wat het geweest is.

Ik zou eens kijken naar JBL of Kef, die hebben ook mooie goed klinkende kleine setjes.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• daan08
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-07-2023

daan08

PEBKAC

Avantone mixcubes e245
BK Gemini II e285

Zoek daar een leuke versterker bij...

[ Voor 11% gewijzigd door daan08 op 22-01-2010 01:17 ]

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Sleep ze mee naar een betere HiFi zaak zodat ze het verschil zelf kunnen horen? Indien ze geen verschil horen of als ze het werkelijk niets interesseert tjah... dan is het inderdaad jammer om te zien dat ze teveel geld aan te slecht geluid uitgeven maar het blijft hun keuze. De één geeft nou eenmaal meer om de kwaliteit en de ander om het uiterlijk :)

Ik snap je post verder wel hoor, ik zie er ook zo duidelijke mogelijk proberen te maken dat ze beter iets anders kunnen kopen en ze eventueel alternatieven laten zien. Maar het blijft hun eigen beslissing natuurlijk.

Valt een boekenplank speaker overigens ook onder de noemer 'klein' of moeten het echt perse van die melkpakjes zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Dick op 22-01-2010 01:42 ]

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik weet het niet meer zeker , maar volgens mij had Bang & Olufsen van die super dunne zuilspeakers. Alleen doen ze daar vaak nogal luchtig over het verschil prijs/stuk of prijs/set.

Overigens, waarom een plasma tv? Philips maakt imo de beste LCD tv's, en ambilight ziet er daadwerkelijk goed uit omdat je dan niet in een donkere kamer naar een wit scherm bent aan het staren.

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-01 15:12
crack_en_hack schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 00:21:
Een beter alternatief is er zeker maar Bose zou ik ook sterk afraden.

Vroegâh was Bose HET speaker merk om te hebben en viel het onder de high-end, maar in de loop der jaren zijn ze goedkope troep gaan maken en is het zeker niet meer wat het geweest is.

Ik zou eens kijken naar JBL of Kef, die hebben ook mooie goed klinkende kleine setjes.
Of als ze toch Bose willen, zoek dan oudere speakers die wél goed zijn. Mijn ouders hadden vroeger (15-20 jaar geleden) van de vloerstaanders in een driehoekige vorm met een speaker aan 2 van de zijden. Weet totaal niet welk model het is maar die klonken wel goed (al was ik nog maar 10 ofzo) :)

Vind er niet direct een foto van op het internet, misschien weet iemand anders welk model ik bedoel? Ze waren ongeveer een meter hoog.

Verwijderd

SlasZ schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:32:
[...]

Of als ze toch Bose willen, zoek dan oudere speakers die wél goed zijn. Mijn ouders hadden vroeger (15-20 jaar geleden) van de vloerstaanders in een driehoekige vorm met een speaker aan 2 van de zijden. Weet totaal niet welk model het is maar die klonken wel goed (al was ik nog maar 10 ofzo) :)

Vind er niet direct een foto van op het internet, misschien weet iemand anders welk model ik bedoel? Ze waren ongeveer een meter hoog.
Die speakers hebben mijn ouders ook gehad. Zijn 2 maanden geleden nog de deur uitgegaan. Kwam echt geweldig geluid uit. Maar de laatste tijd worden de speakers steeds slechter. Heb ook de 3 2 1 set beluisterd en daar kwam lang niet zo goed geluid uit als ik van Bose gewent was.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 08:45 ]

• Vigi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-05-2025
De vraag is of ze veel gelukkiger worden van een 'niet bose systeem'?
Je kan je natuurlijk grote vraagtekens stellen bij de prijs kwaliteit maar..
- horen ze het verschil (of zijn ze bereid het verschil te horen)
- bose heeft een goede naam bij de gemiddelde nederlander
- er zijn niet veel alternatieven die net zo'n kleine (onopvallende) systemen maken.

Dat gezegd zijnde heb ik mijn ouders overigens wel weten te overtuigen dankzij de hifi zaak die ook niet zo 'bose-minded' was. Zo kwamen ze bij dali concept 1 uit samen met een marantz M-CR502.

Kost nog steeds best wat voor wat je krijgt maar het is in ieder geval een alternatief.

Real eyes, Real lies, Realize

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Is Bose zo in kwaliteit achteruit gegaan dan?

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

• degrgiov
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05-2025
ik was zelf ok aan het kijken naar een setje met kleine speakers, deze zit in ieder geval in de shortlist

Boston acoustics SoundWareXS 5.1 499€

of teufel Motiv 3 499€

Kef KHT 8500 ziet er ook gelikt uit maar is heel wat duurder

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

OneUp schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:44:
Ach dat valt best mee. Mijn ouders hebben zo'n Bose 321 systeem. Voor mijn ouders een prima setje.
Het klinkt best goed.
Natuurlijk zullen er veel beter systemen zijn, maar het kan altijd beter :)

Het ligt er maar gewoon aan wat je eisen zijn. Oudere mensen horen vaak de verschillen toch niet.

Money for nothin' and your chicks for free

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Ik zou ook geen Bose kiezen. Ze plakken er gewoon een hoge prijs op zodat mensen denken dat het wel goed moet zijn.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Maar waarom zou je ze willen behoeden voor Bose? Kom je daar zo vaak of hebben ze je hulp gevraagd? Ga je ze ook vertellen wat voor soort auto ze moeten kopen, welke thee ze moeten drinken en bij welke supermarkt ze het beste hun worst kunnen halen?

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Seers schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:00:
Maar waarom zou je ze willen behoeden voor Bose? Kom je daar zo vaak of hebben ze je hulp gevraagd? Ga je ze ook vertellen wat voor soort auto ze moeten kopen, welke thee ze moeten drinken en bij welke supermarkt ze het beste hun worst kunnen halen?
Ik zie het ook niet helemaal hoor.

• Mandera
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-02 12:06
De ultieme bioscoop ervaring met Bose 3-2-1, 2 kleine rotspeakers en een uit het zicht te plaatsen bassmodule zorgen voor een spectaculair geluid.

Niet dus......

Ohja, Panasonic plasma's zijn echt goed, de beste die je kan krijgen :)

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Mandera schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:04:
De ultieme bioscoop ervaring met Bose 3-2-1, 2 kleine rotspeakers en een uit het zicht te plaatsen bassmodule zorgen voor een spectaculair geluid.

Niet dus......

De TS geeft duidelijk aan dat 5.1 niet gewenst is. Dus we hebben het hier niet over surround.

Plasma is perfect (heb ik zelf ook) maar is het niet slim dat deze mensen eerst zelf eens gaan ronkijken/luisteren.
En als ze het goed vinden klinken is het toch klaar? Waarom mensen dan toch nog proberen te weerhouden van Bose? Omdat het Bose is?

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-02 23:30

Mystikal

It never hurts to help!

Mandera schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:04:

Niet dus......

Pioneer is beter :>

Basement Bios ---- Exo-S

• DeeJee

DeeJee

Dus...

Met ^^. Wat het budget voor de tv?

Verwijderd

Het is toch wel fijn dat er mensen zijn die de normale mensen, audio-leken, proberen te beschermen voor bedrijven als bose. Het is gewoon legitieme oplichting. Verkopers MOETEN zeggen dat het het beste alternatief is, want als ze dat zeggen krijgt het bedrijf een extra premium van bose, en de verkoper nog een leuk bonusje bij zijn maandelijkse salaris. Het valt wat mij betreft in hetzelfde rijtje als monster kabels a 119 euro per stuk, die ze er vast ook nog wel bij aan zullen raden.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:34

Pelle

🚴‍♂️

Mijn ouders hadden ook een Bose setje op het oog, maar daar heb ik ze gelukkig van af kunnen praten :P

Uiteindelijk is het deze geworden:

Afbeeldingslocatie: http://www.denon.de/site/datadir/gr/1_gr_ms_DM37DAB.jpg
Denon D-M37

Uitstekend geluid, valt binnen het budget, en is ook nog eens lekker compact :)

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-02 15:35

itsalwaysme

Graast voor DB

OneUp schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 08:44:
Nee hier op Tweakers is de algemene mening dat Bose geen goede speakers kan maken. En bij sommige hier zelfs dat ze nooit goede speakers gemaakt hebben.

Ik ben het met de meeste wel eens dat het 1 2 3 systeem niet echt geeft wat het zou moeten geven. Maar dat Bose ruk is, ben ik het niet mee eens. Ik heb hier nog een stel 601's staan (ja oud) en die werken perfect.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

• lier
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Pelle schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:18:
Uitstekend geluid, valt binnen het budget, en is ook nog eens lekker compact :)
Leuk setje, doet alleen niet zo heel goed DVD (denk ik !?)

Het gaat uiteindelijk om te prijs/pret verhouding en geluidsbeleving is nogal subjectief (kijk bijvoorbeeld maar eens hoeveel verschillende speakerbouwers er bestaan !). Respecteer hun keuze tenzij ze nog graag advies willen hebben.

offtopic:
Wat wil je met dit topic bereiken ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Voor de meeste mensen is het belangrijker dat ze een goed gevoel hebben bij wat ze in huis halen dan dat ze het allerbeste krijgen voor het geld dat ze eraan willen besteden. Grote kans dus dat die mensen blijer worden van een Bose setje dan welk ander setje ook dat jij voor ze uitzoekt met een betere prijs/kwaliteit-verhouding. Zeker met geluid, "normale" mensen zijn niet zo kieskeurig (reken ik mezelf ook onder, al koop ik dan weer geen Bose omdat hier op Tweakers gezegd wordt dat het niet goed is :+ ).

Laat ze luisteren (en kijken, sommige mensen vinden LCD prachtig, lekker spetterende kleuren! Woehoe!) en kijk of ze het verschil horen/merken en laat ze vervolgens lekker zelf kiezen.

• lier
  • Laatst online: 16:36

lier

MikroTik nerd

Ik mis trouwens nog de optie LED...daar al naar gekeken ? Is ook nog eens iets zuiniger in het energieverbruik.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:39
Afbeeldingslocatie: http://www.lacnyjozko.sk/eshop_images/4/4165/image/b6676ab358e1d25f94c4c3f2191aac7c.jpg
Denon S-102 hebben wij aan onze ouders cadeau gedaan. Is aangeraden boven Bose omdat zij meer naar (klassieke) muziek luisteren. Bij films hadden we beter Bose kunnen nemen.

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 22-01-2010 09:39 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:16

FeaR

In GoT we trust

Helaas... Op deze manier een topic openen is niet de bedoeling. Dat wil zeggen alleen met een lijst(je) met eisen en "zeg me wat ik moet kopen" is niet de bedoeling. Op GoT verwachten we namelijk wat meer inzet. Dit aangezien GoT een discussieforum is en geen "vraag-en-krijg-antwoord-forum". En de essentie van jouw vraag ligt toch in:
Weten jullie nog een aantal goede speakers, die echter zo klein mogelijk moeten zijn? Het budget zit rond de 1000 euro voor 2 speakers, een versterker, en mogelijk nog een subwoofer (misschien een center speaker?).
Oftewel geen short-list en zelfs eigenlijk geen idee wat je allemaal wilt kopen. Want als je een center speaker er bij wilt dan komt je bij heel andere soort receivers dan alleen 2.0.

En om aan te vullen:
Heb ook het idee dat dit (weer) op een Bose Bash Topic uit gaat lopen. En wellicht ook qua plasma's als het gaat op Panasonic dan wel Pioneer.

Ik stel voor dat je kijkt naar De Algemene Voorwaarden en Het algemeen beleid. Ook dit subforum heeft een beleid: AUD beleid. Lees deze topics goed door; dan begrijp je ook waarom dit topic op slot gaat.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.