Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 24-04 13:06

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben Rik, 16 jr en woon in omg. *knip plaatsnaam ivm verbod op werving*.

Ik heb Autisme (voor de mensen die dat niet kennen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Autisme) en daardoor word werken voor mij zeer moeilijk gemaakt.

Ik heb nu een Krantenwijk, maar dat levert voor mijn gevoel niet genoeg geld op om leuke dingen van te kopen. (ong. 100 EUR in de maand met zakgeld erbij).

Ik zoek dus eigenlijk NOG een bijbaan.
Ik studeer ICT Beheerder MBO-4 via het afstandsonderwijs, en dat gaat goed.

Mijn concrete vraag is eigenlijk:

"Weten jullie nog een bijbaan voor mij?" (Zoals websites maken, een reparatie winkel beginnen?)

Nog wat essentiële info:

Ik computer al sinds mijn 3e jaar en heb vaak zat mijn én mijn pa zijn pc opengehad en dingen vervangen.
Dus misschien een Reparatie Shopje beginnen ofzo?

Ik kan alleen geen websites maken in PHP, wel in HTML. Dus webdesign zal wel geen optie zijn, als sta ik meer te springen om een eigen reparateur te worden...

Nou, ik hoop op een aantal leuke ( ! ) reacties!!

Grz. Rik de Graaff

[ Voor 2% gewijzigd door Rukapul op 21-01-2010 22:54 ]

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 11:04

Sen

<-->

Dan zou ik eens aan je ouders vragen of je wel een bedrijf mag beginnen. Als dat van hun mag zou ik zeggen veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Geen twee autisten zijn hetzelfde natuurlijk :) Als je nou eens vertelt waar jij problemen mee hebt en hoe je van plan bent die problemen te ontlopen?

Als je bijvoorbeeld problemen hebt om te communiceren lijkt het me niet handig om websites te gaan maken, omdat je de eisen van je klanten niet goed boven tafel kunt krijgen en misschien wel geïrriteerd kunt worden.

Dus vertel eens ;)

@ThinkPad: dat hangt maar net van het aantal uren af. Minimumjeugdloon voor die leeftijd is een euro of 3, dus met een normaal bijbaantje van 33 uur (8 uur per week) verdien je dat al.

[ Voor 19% gewijzigd door CodeCaster op 21-01-2010 21:50 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:25
16 en dan 100 per maand is volgens mij wel netjes anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Nou, ik ben niet erg goed op het sociale vlak, maar communiceren gaat wel goed. D.w.z. Als ik bij iemand voor de deur sta en bel aan, sta ik met een mond vol tanden. Maar als het gesprek eenmaal op gang komt, moet ik mezelf van enthousiasme tegen gaan houden...

Ik heb eigenlijk alleen angsten m.b.t. het ergens naartoe gaan, maar voor wat centen wil ik me daar wel overheen zetten! (is mij vaker gelukt!)

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is er geen computertoko bij je in de buurt die assembleurs/testers/TD (technische dienst) zoeken? Dan zit je 'gewoon' achter de schermen en hoef je geen klanten te helpen, maar je bent wel lekker met computers bezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:07

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

rikdegraaff schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:49:
Nou, ik ben niet erg goed op het sociale vlak, maar communiceren gaat wel goed. D.w.z. Als ik bij iemand voor de deur sta en bel aan, sta ik met een mond vol tanden. Maar als het gesprek eenmaal op gang komt, moet ik mezelf van enthousiasme tegen gaan houden...

Ik heb eigenlijk alleen angsten m.b.t. het ergens naartoe gaan, maar voor wat centen wil ik me daar wel overheen zetten! (is mij vaker gelukt!)
In de keuken van een restaurant geen plek? Vrij oppervlakkig werk, weinig contact met "vreemden" (meestal alleen met je collega's. Maar ik ga ervanuit dat je daar geen moeite mee hebt als je dus mensen kent?) Vantevoren uitleggen hoe jij bent en wat er mankeert. Daarna kijken of ze je willen aannemen.

Ik heb het werk van mijn 15e a 16e tot mijn 18e gedaan. Erg prettig werk voor een harde werker!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3V3RT
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11-2024
1 ding is belangrijk: geloof in jezelf. Je autisme hoeft niet persé een belemmering te zijn. Misschien vakkenvuller? of is dat te druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ik denk dat ik toch dankzij jullie super snelle en handige reacties, een paar posters ga maken enz. voor een reparatiebedrijfje.

Als ik hierover nog vragen heb, zal ik dat dan in een nieuw topic posten of dit topic ff veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:11
Beste Rik, welkom op GoT.

Ik heb de topictitel iets aangepast en ook de plaatsnaam verwijderd om elke schijn van een oproep voor vacatures te vermijden. Dat is volgens de forumvoorwaarden namelijk niet toegestaan. Uiteraard kan er wel gediscussieerd worden over het soort werk etc. dat passend zou zijn.

We sluiten onze reacties op het forum trouwens niet af met naam en groeten :)

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 21-01-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Rukapul schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 22:53:
Beste Rik, welkom op GoT.

Ik heb de topictitel iets aangepast en ook de plaatsnaam verwijderd om elke schijn van een oproep voor vacatures te vermijden. Dat is volgens de forumvoorwaarden namelijk niet toegestaan. Uiteraard kan er wel gediscussieerd worden over het soort werk etc. dat passend zou zijn.

We sluiten onze reacties op het forum trouwens niet af met naam en groeten :)
Hoi Rukapul,

Bedankt voor het het aanpassen van het bericht, ik wist niet precies of deze titel nou wel of niet kon.
Ook bedankt voor de welkomstgroet!

Nogmaals ik stel alle reacties zeer op prijs! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-04 12:41

MagicTempest

Fly pig!

Rik, je zegt het zelf al een paar keer. Zo te zien heb je een hele sterke voorkeur om pc's te repareren. Ik zou zeggen ga dat gewoon doen. Begin bij vrienden en kennissen en vraag een paar tientjes voor een standaard reparatie. Je zal zien dat er dan langzaam maar zeker meer mensen op af komen. Iedereen kent namelijk wel iemand waarvan de pc een beurtje nodig heeft.

Of je er echt een bedrijf voor moet starten weet ik niet. Ik denk dat je het beste gewoon zwart kan beginnen. Het hebben van een eigen bedrijf brengt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee en kan je uiteindelijk meer gaan kosten dan je lief is (zowel in geld als tijd). Mocht blijken dat het echt goed gaat en je het ook zo leuk vindt als dat je nu denkt kan je er altijd nog een officieel bedrijf van maken.

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:47
Deze

Lees die eens door, leer je enorm veel van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1traat
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:38
MagicTempest schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 23:04:

Of je er echt een bedrijf voor moet starten weet ik niet. Ik denk dat je het beste gewoon zwart kan beginnen. Het hebben van een eigen bedrijf brengt een hoop verantwoordelijkheden met zich mee en kan je uiteindelijk meer gaan kosten dan je lief is (zowel in geld als tijd). Mocht blijken dat het echt goed gaat en je het ook zo leuk vindt als dat je nu denkt kan je er altijd nog een officieel bedrijf van maken.
Rik is 16 jaar, een bedrijf beginnen zit er dan zowieso nog niet in. Dat kan wettelijk gezien pas na je 18e verjaardag.

Daarnaast moet je rekening houden met bijverdiensten. Je zit nog op school, krijgt misschien wel een OV en misschien wel een soort studiefinanciering. Er zijn dus ook limieten aan het bijverdienen. Maar als je het gewoon handje contantje ontvangt, zien onze vrienden van de belastingdienst het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

Zendith schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 09:54:
[...]

Rik is 16 jaar, een bedrijf beginnen zit er dan zowieso nog niet in. Dat kan wettelijk gezien pas na je 18e verjaardag.

Daarnaast moet je rekening houden met bijverdiensten. Je zit nog op school, krijgt misschien wel een OV en misschien wel een soort studiefinanciering. Er zijn dus ook limieten aan het bijverdienen. Maar als je het gewoon handje contantje ontvangt, zien onze vrienden van de belastingdienst het ook niet.
Ik vind het toch wel wat dat hier tot 2x toe wordt gezegd het maar zwart te doen. Je eigen bedrijf op je 16de kan best als je ouders er maar achter staan.

Nou wil ik niet heel lullig doen maar als je zonder de juiste verzekeringen werkt dus zwart werkt kan dat grapje meer kosten dan dat het ooit gaat opbrengen daarom zou ik aanraden nooit zwart te werken voor je zelf niet en om de concurrentie ook niet te ondermijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Aan je studierichting kan ik afleiden dat je in Nederland woont, ik woon zelf in België. Zoals hierboven al enkele keren gezegd kan je inderdaad een 'bedrijfje' oprichten. Ik studeer ook nog en ben sinds mijn 18e zelfstandige in bijberoep, met als hoofdberoep dus student zijn. Ik weet niet of deze regeling in NL bestaat, moet je eens nakijken. En omdat je 16 bent zullen je ouders garant voor je moeten staan.

Het voordeel van het statuut dat ik heb is dat je zo helemaal legaal werkt en je facturen kan uitschrijven (vooral belangrijk als je ook voor een bedrijf iets wilt doen). Als je onder een bepaald bedrag van omzet per jaar blijft dan hoef je in België ook geen BTW en sociale bijdrage te betalen. Mij heeft de oprichting dus gewoon éénmalig 140 euro gekost. Natuurlijk is dit in België zo, maar je kan misschien eens kijken of het in NL ook zo is.

Als je dus zelfstandig wilt doen zou ik zeker eens uitzoek hoe deze dingen in NL zijn geregeld en niet zomaar in het zwart beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Op je 16e ben je voor de meeste zaken nog meeverzekerd bij je ouders. Daarnaast is het starten van een eigen bedrijf een relatief moeilijke, arbeidsintensieve stap. Het hebben van een eigen bedrijf betekent overigens ook niet dat je direct goed verzekerd bent. Dat zal je dan toch echt zelf moeten regelen en ook dat kost weer (veel) geld.

Wanneer je een eigen bedrijf start in deze branche moet je het ook van de massa hebben. 100 euro per maand bijverdienen is dan een heel stuk lastiger aangezien je dan veel meer moet omzetten dan wanneer je het zwart doet.
Je moet dan over elke verdiende euro 19% afdragen voor de btw (krijg je wel weer terug als kleine ondernemer), en 33,5% afdragen aan de inkomstenbelasting. Verder moet je geld in kas houden om te zorgen dat je bepaalde rekeningen kan betalen (sowieso kvk, maar misschien ook andere zaken).

Wat betreft het ondermijnen van de markt, daar heb je wel gelijk in, maar voorkomen kan je zoiets toch nooit. Als ik voor een vriend zijn computer repareer voor een kratje bier ben ik ook de markt aan het ondermijnen. Daarnaast is de vraag of een markt die zo makkelijk ondermijnd wordt wel bestaansrecht heeft, maar dat is weer een heel andere discussie die hier nu niet van toepassing is denk ik.

Voor de studiefinanciering zou ik het overigens niet verborgen houden. Die hebben een grens van 18.000 euro, dus er kan nog wel het een en ander verdiend worden voordat dat een probleem oplevert.

[ Voor 7% gewijzigd door MagicTempest op 22-01-2010 10:41 ]

With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sen

Sen

<-->

MagicTempest schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:40:
Op je 16e ben je voor de meeste zaken nog meeverzekerd bij je ouders. Daarnaast is het starten van een eigen bedrijf een relatief moeilijke, arbeidsintensieve stap. Het hebben van een eigen bedrijf betekent overigens ook niet dat je direct goed verzekerd bent. Dat zal je dan toch echt zelf moeten regelen en ook dat kost weer (veel) geld.

Wanneer je een eigen bedrijf start in deze branche moet je het ook van de massa hebben. 100 euro per maand bijverdienen is dan een heel stuk lastiger aangezien je dan veel meer moet omzetten dan wanneer je het zwart doet.
Je moet dan over elke verdiende euro 19% afdragen voor de btw (krijg je wel weer terug als kleine ondernemer), en 33,5% afdragen aan de inkomstenbelasting. Verder moet je geld in kas houden om te zorgen dat je bepaalde rekeningen kan betalen (sowieso kvk, maar misschien ook andere zaken).
Dat het geld kost is nog geen reden om het niet normaal wit te doen. Maar voor schade door jouw toedoen noem verloren data of iets in die richting ben je niet verzekerd met je ouders wa verzekering.
Wat betreft het ondermijnen van de markt, daar heb je wel gelijk in, maar voorkomen kan je zoiets toch nooit. Als ik voor een vriend zijn computer repareer voor een kratje bier ben ik ook de markt aan het ondermijnen. Daarnaast is de vraag of een markt die zo makkelijk ondermijnd wordt wel bestaansrecht heeft, maar dat is weer een heel andere discussie die hier nu niet van toepassing is denk ik.

Voor de studiefinanciering zou ik het overigens niet verborgen houden. Die hebben een grens van 18.000 euro, dus er kan nog wel het een en ander verdiend worden voordat dat een probleem oplevert.
Jah dus in die zelfde context kan ik dus zeggen dat de muziek cd branche geen recht op bestaan heeft omdat illegaal downloaden veel meer waar voor mijn geld bied en minder kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest

MagicTempest

Fly pig!

Sen schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:46:
[...]

Dat het geld kost is nog geen reden om het niet normaal wit te doen. Maar voor schade door jouw toedoen noem verloren data of iets in die richting ben je niet verzekerd met je ouders wa verzekering.
Ik heb een eigen bedrijf gehad en ben daarvoor bij de verzekeringsadviseur geweest wat betreft aansprakelijkheidsverzekeringen. Schade die je veroorzaakt door het niet goed uitvoeren van je werkzaamheden zal niet vergoed worden. De aansprakelijkheidsverzekeringen zijn meer voor het per ongeluk laten vallen van iets, een laptop van een bureau af lopen etc.
Schade die je redelijkerwijs door het goed uitvoeren van je werkzaamheden had kunnen voorkomen is dus niet gedekt.
[...]

Jah dus in die zelfde context kan ik dus zeggen dat de muziek cd branche geen recht op bestaan heeft omdat illegaal downloaden veel meer waar voor mijn geld bied en minder kost?
Nee, dat is een kromme vergelijking. De afnemer betaalt namelijk nog steeds voor een dienst. Een betere vergelijking in dezelfde richting is een band die zijn eigen muziek publiceert (wat steeds meer bands tegenwoordig ook doen). De vraag is dan of de platenmaatschappijen nog wel bestaansrecht hebben.

Zwart werken is niet per definitie het ondrmijnen van de markt. Een bedrijf kan er ook voor kiezen om dusdanig weinig marge te accepteren dat ze net zo goedkoop kunnen zijn als een zwartwerker. Is dat bedrijf dan ook de markt aan het verpesten? Ik denk het eigenlijk wel, maar volgens jou is dat in ieder geval beter want het is een bedrijf?

Maar nogmaals denk ik dat we verzanden in een discussie die hier niet hoeft te worden gevoerd. Het gaat hier nu om ideeën voor Rik zijn bijbaan. Of hij dat zwart of wit doet moet hij zelf weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:00
Ikzelf zou er echt eerder voor kiezen om bij een computerwinkel te gaan werken waar ze ook reparaties uitvoeren en assembleren (het in elkaar zetten van computers).
Daardoor doe je ervaring op en kun je er altijd nog voor kiezen om voor jezelf te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

MagicTempest schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 10:40:
€ 13.215,83. Hetzelfde bedrag wordt ook als bijverdiengrens voor hbo'ers en wo'ers gehanteerd.

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Kun je niet thuis computers repareren?
Dan kunnen mensen de computer komen brengen en hoef jij niet weg. Je kunt een advertentie zetten in een wijk of dagblad. Mijn voormalig buurman deed dat ook en dat liep best aardig.

Misschien is het een idee?

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-04 11:24
Je kan volgens mij gewoon voor jezelf werken. Zonder enorme boekhouding. Als je enkel uren rekent en niet aan het verkopen slaat. Naar mijn weten is daar een regeling voor in Nederland.

Hoe alles precies zit geef ik toe dat weet ik niet.

Wat ik je aan zou raden om te doen is het volgende:

Probeer eerst voor jezelf te belissen of je bij een baas wilt werken of toch echt voor jezelf. (Er zitten echt wel voordelen aan werken bij een baas, je leert extra van je collega's vaster inkomen), Al denk ik dat jou voorkeur toch naar het op jezelf werken neigt.

Ga eens vrijblijvend praten bij de Kamer van Koophandel. Dit kost je niets en ze geven je bergen informatie. Vandaaruit kan je beter beslissen of de optie die je in gedachte hebt ook zo uit gaat pakken voor jou.

En begin inderdaad het voor vrienden en familie te doen tegen een kleine vergoeding. Dit geeft je al ervaring en deze mensen hebben iets meer geduld en begrip dan "echte" klanten.

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-04 09:45
iets waarbij je niet met klanten hoeft om te gaan.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
en als het pc's repareren niets wordt: bij de post aan de slag gaan. Lekker bewegen, geen overweldigende contacten met allerlei mensen en het betaald niet zo slecht voor een bijbaan.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Niet in jouw richting wellicht, maar ter illustratie :)

Bij mijn vorige werk hadden wij ook iemand in dienst met autisme - natuurlijk heb je dat in allerlei vormen en niveaus, maar een aantal dingen komt vaak overeen.

Hij was daar verantwoordelijk voor het voorraadmagazijn, wat vanwege zijn capaciteit om dat met volle focus te doen altijd zeer zeer netjes was. Als je hem in de wandelgangen vroeg of zus of zo er nog was omdat je dat later nodig had, kon hij je direct uit het hoofd en 100% correct vertellen wat de voorraad ervan was.

Als het bij jou ook zo is dat hetgeen wat je doet alle focus krijgt, kijk of vraag dan eens of er processen in het bedrijf zijn die daarop aansluiten. Je maakt van iets wat in een aantal gevallen een belemmering kan zijn dan aan voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 18:05
Touchdomex schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:52:
[...]

In de keuken van een restaurant geen plek? Vrij oppervlakkig werk, weinig contact met "vreemden" (meestal alleen met je collega's. Maar ik ga ervanuit dat je daar geen moeite mee hebt als je dus mensen kent?) Vantevoren uitleggen hoe jij bent en wat er mankeert. Daarna kijken of ze je willen aannemen.

Ik heb het werk van mijn 15e a 16e tot mijn 18e gedaan. Erg prettig werk voor een harde werker!
Een keuken is chaotisch als de neten en is werken onder druk, lijkt me nou niet helemaal een geweldige plek voor een autist. Maar goed, zoals eerder aangegeven, de ene is de andere niet.

Orderpikker bij een groothandel lijkt me idd wel geschikt. En anders idd beginnen bij een computerboer.

Valt autisme trouwens niet onder hetgeen waar werknemers subsidie voor krijgen?

Compromises are for the weak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ik heb besloten om mijn eigen bedrijf te willen gaan starten (PC's repareren), maar nu loop ik tegen een paar problemen aan.

1. De KvK heb ik gemaild, maar daar kwam ik niet mee verder. Het was een standaard antwoord. Concreet: Geen oplossing.
2. Wat nu, moet ik een Eenmanszaak opstarten? Zo ja, hoe gaat dat.
3. Langs de KvK gaan gaat nu op korte termijn niet lukken, dus kan alles behalve misschien legitimatieplicht ook schriftelijk/online?

Meer vragen heb ik nu nog even niet. Misschien kunnen jullie me iig met deze helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thapous
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-04 13:43

Thapous

Nee toch niet.

Ik vraag me af waarom je een bedrijf zou starten via kvk. Fix eerst eens pc's van familie/vrienden en zet een advertentie in de krant dat je pc's repareert. Verder mag je dach ik ook x aantal euro bij verdienen zonder kvk nr. Mocht het lekker lopen, kun je nog altijd langs de kvk.

//Thapous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
Pc's fixen als bijbaantje

Lezen! :9 erg handig topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Oke.

Ik wil het thuis doen, dus dat mensen bij mij de pc afleveren en ik kijk of ik het kan repareren. Dan bel ik diegene op om de pc bij mij weer op te halen.

Maar een vraagje:

Wat is een basisuitrusting voor een pc reparateur (denk aan sATA > USB enz.)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34

D4NG3R

kiwi

:)

ThinkPadd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 21:46:
16 en dan 100 per maand is volgens mij wel netjes anders...
Minimum loon 6 jarige = 3.54 (- Aftrekking van belastingen ect ect ect) van een beetje een normale tijd uitgaand
Maandag - Woensdag - Vrijdag van 18.00 tot 20.00 uur werken + Zaterdag ong. 4 uur levert je dat dus +- 10 uur per week op, of 40 per maand... wat dan al ruim 140 is.

---

On topic: Een goede vriend van mij is ook licht autistisch (-PDD-)

Ben samen met hem een lokaal reparatiebedrijfje begonnen, Hij doet alle marketing, maakt de website en koopt/verkoopt onderdelen. Ik doe de reparaties aan huis.

Hierbij verdien ik zo ongeveer 500 euro per maand (reparatie gaat in mijn woonplaats en 4 plaatsen binnen 15km afstand) en hij zo'n 400 (We verdelen het eerlijk ja ;))

In de winter/zomer nog net een tikje meer omdat iedereen zijn PC dan laat overkoken xD (kachel te hoog of het zonnetje schijnt zo vel 8)7 )

Zolang je ervoor zorgt dat klanten tevreden zijn zul je snel meer klanten krijgen..

Bij elkaar gaat er dan ook zo'n 140 uur per maand in op :9

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
rikdegraaff schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:37:
Oke.

Ik wil het thuis doen, dus dat mensen bij mij de pc afleveren en ik kijk of ik het kan repareren. Dan bel ik diegene op om de pc bij mij weer op te halen.

Maar een vraagje:

Wat is een basisuitrusting voor een pc reparateur (denk aan sATA > USB enz.)?
Wat kan ik nou als basisuitrusting gebruiken??? Daar heb ik nog geen antwoord op... :?

En welk programma is het handigste voor het aanmaken van "Bonnetjes" voor de klant en mijzelf? Zal ik daarvoor een simpel kladblok wat sommige winkels nog gebruiken (Zo'n klein kladblokje met een carbonpapiertje ertussen). Of een heus programma?

[ Voor 11% gewijzigd door PeaceFreak op 03-02-2010 15:05 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
rikdegraaff schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:59:
[...]

Wat kan ik nou als basisuitrusting gebruiken??? Daar heb ik nog geen antwoord op... :?

En welk programma is het handigste voor het aanmaken van "Bonnetjes" voor de klant en mijzelf? Zal ik daarvoor een simpel kladblok wat sommige winkels nog gebruiken (Zo'n klein kladblokje met een carbonpapiertje ertussen). Of een heus programma?
Pc's fixen als bijbaantje

Nogmaals, daar staat alles in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorgaldir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-04 22:52

Dorgaldir

Creature of the web

aangezien je nog maar 16 bent zou ik heb beperken tot mensen die je kent, ik denk dat je niet zelf iets mag opstarten onder de 18.
Echter kan je wel bij de buurt computer winkels eens horen of ze geen jobstudent kunnen gebruiken, dat kan met autisme wel eens niet zo vlotjes lopen maar je weet nooit, misschien vind je wel iemand niet al te ver die begrip heeft voor je situatie en daar mee om kan.
ik zou je allesinds veel geluk willen wensen met je quest naar degelijk werk :)

Just me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:34

D4NG3R

kiwi

:)

Hang gewoon folders rond in de lokale supermarkt en schrijf hierin dat je een Student ICT bent die computers repareert voor een vergoeding. en maak hieronder strookjes met een telefoonnummer wat ze kunnen afscheuren (of een soort contact kaartjes) ik schat de kans erg klein dat ze over zoiets gaan zeuren voor je 18e.. heb het zelf ook gedaan tot mijn 19'e toen pas gingen ze zeuren dat ik moest stoppen of via de KvK een "echt" bedrijf moest starten.

Btw het beste is als je gewoon probeert naar de mensen toe te gaan (of heb je echt heel erg veel problemen met sociale omgang?) zo word je ook sneller bekend en mensen vinden het prettiger als ze iets willen vragen!
(Als iemand gaat zeuren moet je gewoon vragen of ze willen ophouden, deed mijn kameraad ook.. (Zie aantal post's hierboven voor de reden)

[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 03-02-2010 18:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Topicstarter
Ik zal een mooie folder gaan ontwerpen.

@D4NG3R NL: Ja ik heb heel veel problemen met de sociale omgang, daarom lijkt het mij beter thuis te werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-04 16:47

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

rikdegraaff schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:02:
Ik zal een mooie folder gaan ontwerpen.

@D4NG3R NL: Ja ik heb heel veel problemen met de sociale omgang, daarom lijkt het mij beter thuis te werken...
Dan lijkt het me juist beter om juist te proberen die sociale omgang te verbeteren. Je bent wel autistisch, maar je lijkt me redelijk intelligent. Sociale omgang is ook iets wat je kan leren en beter in kan worden, het kost jou waarschijnlijk meer moeite dan anderen, ook omdat je de neiging hebt om het juist te ontwijken zoals je nu doet, en waarschijnlijk ook het belang er van (nog) niet inziet. Je bent nu nog jong, je moet er juist nu aan beginnen te werken zodat je er later de vruchten van kan plukken, het levert je meer op dan die paar euro extra die je nu verdient.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fender89
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:30
niet alle reacties doorgelezen, maar
Je autisme hoeft niet persé een belemmering te zijn. Misschien vakkenvuller? of is dat te druk?
is een prima optie, Ik heb zelf een autistische collega-vakkenvuller en doet zn werk perfect.
Hij heeft zelf sinds een maand een 2e baantje erbij in een soort magazijn. ( "dingen" plastificeren enzo, dozen inpakken dat soort werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:23

Zeror

Ik Henk 'm!

Een reactie van een mede-autist:

Ik raad juist wel aan om een baan te zoeken waarmee je veel met mensen te maken heeft. Ga in een winkel werken, ga bij mensen thuis PC repareren, dat soort dingen. Praat veel met mensen hoe moeilijk het ook is. Het is sowieso al makkelijker om gewoon over de klus/product te praten. Leg mensen goed uit wat je doet/of hoe het product in elkaar steekt enz. enz... Door veel te praten met mensen bevorder je alleen maar je socialiteit. Het kan alleen maar verbeteren.
Hoe 1 ding wel in je kop: Maak het niet te moeilijk voor jezelf. Anders wordt het een blok aan je been en dat wil je niet. Dan komt vaak uitstel enzo. En je weet wat ze zeggen: Van uitstel komt afstel.
Dit zeg allemaal uit eigen ervaring. Ik werk nu 8 jaar in een supermarkt en kan doordoor prima met klanten omgaan. Heb ook geen problemen mee om met vreemde mensen te gaan praten over vanalles en nog wat. Al moet ik daarvoor soms nog wel over die spreekwoordelijke drempel, maar ik heb er sowieso veel van geleerd.

Gewoon iets gaan doen wat niet te moeilijk is voor je, waar veel contact hebt en het komt helemaal goed. Ga geen zorgen maken over hoeveel je betaald krijgt. Dat is veel minder belangrijk dan het zoeken naar een baantje wat uberhaupt bij je past.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-04 10:22
Ik werk bij de McDonalds en hier hebben al een aantal autisten zonder problemen gewerkt.
Pagina: 1