Pffff, ik weet het echt effe niet meer.
Budget is 1000 euro.
Ik wil het liefste een laptop die aardig wat jaartjes mee kan blijven draaien (4-5 jaar), waardoor nu de specs wat hoger moeten zijn dan benodigd om mee te kunnen blijven gaan.
Mijn wensen:
Betrouwbaar merk (heb (zeer) slechte dingen gehoord over HP)
Liever geen Mac
Minstens 2 jaar garantie
Niet moeilijk doen over vervangen/uitbreiden (ivm garantie), want ik wil een kleine SSD toevoegen voor mijn OS en programma's (geen hele zware, ga geen films of foto's bewerken). Dus 2 bays is dan ook noodzakelijk
Het liefste zo groot mogelijk scherm (minstens 16", maar liever 17" of groter).
Schermresolutie het liefste minimaal 1600x900
Minimaal i5-430 processor (i7 gaat langer mee, omdat hij zwaardere programma's kan draaien, dus zou mooier zijn)
Minimaal 4GB geheugen (uitbreidbaar tot 8GB heeft de voorkeur)
Liefste Dirext-X 11 kaart ivm de toekomst, maar Dirext-X 10.1 kan wel even, die zou ik later kunnen vervangen (toch?)
Minimaal DVD-RW
Bij voorkeur een apart Num-pad
Wlan: 802.11n
Ethernet: 1Gbps
Als het kan CCFL of Edge-Lit
Wat ik er nu mee wil:
Games zoals Settlers 7, Command & Conquer 4, e.d. (voor shooters e.d. ga ik een PS3 kopen).
Televisie kijken
Films en muziek downloaden, op schijf zetten en afspelen
Mail, internet (duh!)
Met andere woorden het moet een desktop-replacement zijn die toch nog jaren mee kan draaien en waar alles lekker vlotjes op loopt.
Ik heb inmiddels 4 laptops die er alle 4 net niet aan voldoen:
Pricewatch
Mijn commentaren waarom wel niet:
Asus N71JV-TY023V:
Asus zou een van de betere merken zijn (tegen een betaalbare prijs)
Langzaamste processor
Jammer van die videokaart
Voor de rest komt hij aardig (of lijkt hij aardig te komen) in de buurt van mijn wensen
Asus N61JA-JX046X:
Asus zou een van de betere merken zijn (tegen een betaalbare prijs)
Langzaamste processor
(Zeer) Goede videokaart
Jammer van die 16" en die resolutie
Ethernet 1 Gbps lijkt te ontbreken
Acer Aspire 7740G-624G50MN
Hoor minder goede dingen over Acer. Maar zou wel een middenmoter qua betrouwbaarheid zijn.
Snelste processor
Goede videokaart
Heeft deze niet dezelfde problemen als de Dell Studio 1747 (te hoge specs (die te veel Watt vragen) t.o.v. de meegeleverde accu)?
Sony Vaio VPC-F11M1E/H
Sony is volgens mij wel betrouwbaar met zijn laptops (die indruk krijg ik van reviews)
Iets duurder dan de rest
Gemiddelde processor (van de 4)
Jammer van die videokaart
Gemiddeld beeldschermdiagonaal
Full HD
Bluetooth 2.1
Welke eisen kan ik het beste bijstellen gezien de wensen die ik heb, want concessies zal ik voor deze prijs sowieso moeten doen. Iemand tips?
It is better to be roughly right, than precisely wrong.