• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2025

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
Mijn moederbord wilt ineens spontaan niet meer booten vorige week had ik hetzelfde probleem
het moederbord boot niet alleen de fans gaan aan en je hoort verder niks geen beeld helemaal niks :'(
vervolgens had ik de RTC-ram gecleared wat dus ook geen zin had
de volgende dag probeerde ik het weer ik drukte op de knop en ineens boot hij wel......... : |
de dagen ernaar had ik geen problemen meer nadat vandaag hetzelfde weer gebeurde het moederbord wilt weer niet booten. Het gebeurde nadat ik aan het overclocken was ik zette de pc uit en haalde een reepje geheugen uit mijn kast om te kijken tot hoe veel volt het gaat. :*) ik zet het reepje weer terug en druk op de aan-knop en vervolgens gebeurd er niks meer..... geen piep geen beeld alleen de fans gaan aan...........
RTC-ram gecleared CMOS battery eruit allemaal geen zin....
alleen het rare is als ik het geheugen of de videokaart eruit haal krijg ik wel een piep code wat vervolgens klopt met de handleiding... no memory detected... no vga detected dat klopt maar als ik alles terug zet gebeurd er weer niks...
IEMAND EEN IDEE ????? |:(

Systeem
ASUS p5ql-pro
q6600
4gb ddr2 Corsair xms2
Ati 4850
hkc 580watt voeding

[ Voor 15% gewijzigd door SerSam1 op 21-01-2010 16:43 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Doorloop die stap voor stap.
Kom je ergens een stap tegen die je niet begrijpt, stel daar dan een vraag over.
Kom je ergens een stap tegen die je niet uit kunt voeren, dan gaat er geen sluitende conclusie uit het stappenplan kunnen komen.

In het geval dat je toch vragen hebt raad ik je aan om je topic start te verbeteren zodat daar in ieder geval ook in staat wat je allemaal geprobeerd hebt en om wat voor hardware we het hebben (volledige specs van merk + model + type van alle betrokken onderdelen).

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Misschien een reepje geheugen proberen?

Edit:

Even alle bekabeling aandrukken?

[ Voor 36% gewijzigd door Herman op 21-01-2010 16:51 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

kronolith

[EDIT]

Herman87 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 16:50:
Misschien een reepje geheugen proberen?

Edit:

Even alle bekabeling aandrukken?
Is allemaal al gebeurt ( ja ik was erbij :P ). Echt vanalles geprobeert: 1 ram : nix, geen graka: ook nix, etc...

EDIT: Krijg net het bericht dat het moederbord ineens weer uit de dood herrezen is. Alles schijnt weer te werken!

[ Voor 15% gewijzigd door kronolith op 21-01-2010 17:10 ]

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
kronolith schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:06:
[...]

Is allemaal al gebeurt ( ja ik was erbij :P ). Echt vanalles geprobeert: 1 ram : nix, geen graka: ook nix, etc...

EDIT: Krijg net het bericht dat het moederbord ineens weer uit de dood herrezen is. Alles schijnt weer te werken!
Dat is mooi! Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak was... Ik vermoed zelf dat de voeding niet goed met het MB is verbonden geweest.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 31-12-2025

kronolith

[EDIT]

Herman87 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 17:55:
[...]

Dat is mooi! Ik ben wel benieuwd wat de oorzaak was... Ik vermoed zelf dat de voeding niet goed met het MB is verbonden geweest.
Tja, dat denk ik niet. We hebben bijna alles eraf gehaald (behalve CPU), alles weer goed terug gedaan, stekkertjes nog eens goed aangeduwt en vervolgens bootte hij nog niet. Ik denk dat het moederbord gewoon even moest uitrusten :+

• SerSam1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-12-2025

SerSam1

<+.R.O.G.+>

Topicstarter
ja hij doet het weer ik had 1 reepje in slot a1 gedaan nada niks weer...
ik doe 1 reepje in b2 en ...... hij boot!!!! :D
dus ik ze allemaal weer terug gedaan en alles werkt nu weer : )
VAAG moederbord dus : |
misschien moest tie effe uitrusten van het overclocken xD

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-12-2025
SerSam1 schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 13:31:
ja hij doet het weer ik had 1 reepje in slot a1 gedaan nada niks weer...
ik doe 1 reepje in b2 en ...... hij boot!!!! :D
dus ik ze allemaal weer terug gedaan en alles werkt nu weer : )
VAAG moederbord dus : |
misschien moest tie effe uitrusten van het overclocken xD
Het zo geheten DUAL CHANNEL verhaal denk ik dan. ;)

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1