jbkappirossi schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:22:
hallo mensen , ik heb een vraag wat betreft raid0 . ik heb nu twee F3 hd502hj die ik in raid0 wil zetten.
maar nu zag ik dat je er waarschijnlijk nog meer dan twee hdd s in raid0 kunt zetten en wat doet dit met
de snelheid als je 4x F3 in raid0 zet als dat kan. heeft dit nog enige nadelen ten opzichte van twee.
het gaat mij alleen om de snelheid ,want ik heb een mybook voor de opslag

.
Beste jbkappirossi, de vraag(en) die jij hier stelt en waarmee je toch inmiddels een wat ouder topic kicked kun je prima terug vinden inde FAQ's en de GoT Search. Er zijn op GoT/Tweakers.net genoeg benchmarks te vinden waaruit blijkt hoe RAID0 sets bestaande uit meerdere hardeschijfen presteren.
RAID0 is in principe alleen interessant wanneer je ee hoge cnstante doorvoersnelheid ndoig bent in combinatie met vluchtige of makkelijk te reproducerende data. Het grote nadeel van RAID0 is namelijk dat je de mogelijkheid to data verlies bij hardeschijfvalen verhoogt bij elke hardeschijf die je toevoegd. Als een hardeschijf defect raakt is alles weg.
Dus het ligt er maar net aan wat je gaat doen met de RAID0 set. Wanneer je bijvoorbeel naar het OS kijkt dan heeft deze niet echt veel aan een hoge constante doorvoersnelheid,maar meer aan een lage toegangstijd tijd en deze verlaag je niet met een RAID0 set, de toegangstijd kan in dit geval mogelijk verhogen. Ben je daar in tegen veel met grafische bewerkinge bezig dan is een hoge doorvoersnelheid interessant en daarnee een RAID0 set.
Maar aangezien dit zogezegd met een beetje moeite we terug te vinden is in de FAQ's en met de GoT search, dit verder niets toevoegd aan de reeds geeindigde discussie in dit topic gaat deze op slot.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/