Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marklinfan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:06
De nieuwste Nokia Ovi Maps kan nu ook gratis auto navigatie doen. Alles schijnt te downloaden te zijn en op je mobiel te installeren, moet werken in offline modus (dus zonder verbinding na download).

Iemand dit al geprobeerd?

bron: http://www.telegraaf.nl/d..._navigatie___.html?p=12,2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:32
JA heb hem draaien
mooi snelle fix met gps. stond wel buiten. maar gng als een speer
mooie weergaven en gesprokken hollandse vrouw prima duidelijk
gebruik het op een e72
mooie is dat ik op een stukje land zit die normaal gesprokken op geen map voorkomt en nu staat er een straat naam dus aangenaam verrast.

Ik zit alleen met probleem hoe kom ik aan de andere maps.
zoals bv Duitsland en Denemarken? ik wil dit natuurlijk niet in dld of denemarken downloaden maar alvast voorinstalleren, iemand een idee kon het niet vinden in ovi zelf of op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38
leosand schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 13:29:
zoals bv Duitsland en Denemarken? ik wil dit natuurlijk niet in dld of denemarken downloaden maar alvast voorinstalleren, iemand een idee kon het niet vinden in ovi zelf of op de site.
Heb 'm ook draaien op m'n E52. :)

Die maps moet je gewoon compleet kunnen downloaden - heb zelf een tijdje geleden west-europa gedownload en op een geheugenkaart geinstalleerd.
Weet niet zeker, maar volgens mij moet dat vanaf hier kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Is het mogelijk om bij het navigeren een adres op te geven? Ik lijk alleen maar naam plaatsen, sportgelegenheid, stations en andere punten aan te kunnen geven.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 12:37
zekers kan het, vanmorgen nog gedaan :D
iets in de richting van koninginnestraat 13, Amstelveen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stay1ed
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20-08 15:56
[b][message=33320721,noline]
Ik raad je aan om ovi suite te downloaden voor de pc. Hiermee kan je onder andere kaarten laden op je telefoon.

Dit programma is echt geweldig. Er zit ook rijbaanondersteuning en weetikwatnietallemaal in, alles wat je in een tomtom ook krijgt. Ik vond het onderdeel 'weer' aardig, als je daar doorklikt naar de volgende dag krijg je zelfs een temperatuurgrafiek te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
Stay1ed schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 15:51:
[...]

Ik raad je aan om ovi suite te downloaden voor de pc. Hiermee kan je onder andere kaarten laden op je telefoon.

Dit programma is echt geweldig. Er zit ook rijbaanondersteuning en weetikwatnietallemaal in, alles wat je in een tomtom ook krijgt. Ik vond het onderdeel 'weer' aardig, als je daar doorklikt naar de volgende dag krijg je zelfs een temperatuurgrafiek te zien.
ok thanks gaan we doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
... en als je liever Nokia PC-suite gebruikt i.p.v. OVI suite, dan kan je de OVI maps downloader gebruiken.
Linkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalrok
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 19:53
Net even geprobeerd. Eerste indruk was goed, totdat ik mijn positie zag.
Bij mij geeft hij een totaal verkeerde fix van de huidige positie. Een paar kilometer te ver naar het noordoosten.
Telefoon is een N95. Route66 doet het gelukkig wel goed.

Never mind, lag er aan dat hij blijkbaar toch nog niet een goede GPS fix had.
Mooi programma ;)
In hoeverre hangt trouwens de snelheid van de GPS fix van de navigatiesoftware af?
Of heeft dit meer te maken met de apparaatsoftware van het toestel?

[ Voor 34% gewijzigd door Dalrok op 21-01-2010 19:58 ]

Mind over matter: If you don't mind it, it won't matter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
heb hem nu in de auto beter uit getest.
ennnnnn het beeld staat niet goed. ik bedoel, rij naar onderen niet naar boven en ja ik heb me tel recht voor me. tevens staat de pijl verkeerde kant op :S dus tis net of ik achter uit rij.
en afwijking is rond de 10 meter
alles doet het verder prima, kaarten zijn mooi up to date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwelbast
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15-08 21:03
Ik heb de nieuwe maps nu ook op mijn Nokia 5800, ziet er goed uit.

In 't begin maakte het steeds een dataverbinding zonder er om te vragen. Ook al staan de internet instellingen in Maps op offline
Bleek dat ik positiebepalingserver op automatisch had staan in het menu 'Locatie' op de telefoon
Had ik altijd al ...maar maakte Maps daar geen gebruik van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Als ik ergens heen wil navigeren dan zegt de navigatie 'route niet gevonden' . Terwijl ik hem van te voren online heb opgehaald. Nu is eigenlijk mijn vraag hoe krijg ik mijn route in de offline modus werkend? Hoe zijn de instellingen? Zit te denken dat ik misschien de mappen nog niet heb geïnstalleerd? Dat zal ik nog eens even bekijken. Ik heb een Nokia 5800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er al zo'n zes uren tijd in gestoken ; alle denkbare Nokia programma's gedownload ;alle software op m'n 5800 vernieuwd , PC Suite ,OVI suite Maploader gebruikt ,de map ' cities ' en ' qf' een paar keer verwijderd .
Ik zie wel dat er data gedownload wordt op m'n sd card , maar als ik dan 'kaarten' aanklik op m'n phone en OVI kaarten opent , kan ik geen enkele kaart openen ; ook geen stad wordt herkend.
Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Welke telefoon firmware heb je?
Tik '#0000#' in op het home-scherm; het versienummer moet minstens 31.0.008 zijn - anders (of sowieso) updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Softwareversie V 40.0.005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alles werkt wel : installeren van allerlei Nokia applicaties op m'n pc .
Die lijken ook prima te werken , tot en met het downloaden van nieuwe kaarten . Ze worden ook gedownload naar m'n sd card in m'n phone , maar daar houdt het op . Ik weet niet in welke folder die gedownloade kaarten terecht komen , en mijn 5800 weet dit volgens mij ook niet ; dus hij vindt geen kaart en kan er dus ook geen opstarten .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 13:53:
Alles werkt wel : installeren van allerlei Nokia applicaties op m'n pc .
Die lijken ook prima te werken , tot en met het downloaden van nieuwe kaarten . Ze worden ook gedownload naar m'n sd card in m'n phone , maar daar houdt het op . Ik weet niet in welke folder die gedownloade kaarten terecht komen , en mijn 5800 weet dit volgens mij ook niet ; dus hij vindt geen kaart en kan er dus ook geen opstarten .
bij mij staan de kaarten in de mappen onder E:\CITIES\diskcache\ClientIndex\

Ik heb zelf een 5800 XpressMusic met een 8Gb kaartje.

Nokia Maps werkt als een zonnetje, heb gisteren een stukje door de stad gereden met Maps aan.
GPS fix ging zeer vlot en het corrigeren als ik een andere straat pakte dan de route, ging ook snel.
Via de telefoonspeaker een zeer goede en duidelijke weergave van de vrouwelijke navigatiestem.
Ik heb zelf alle benodige landen gedownload op mijn telefoon (via Nokia Map Loader), het inlezen en het berekenen van de route wordt nu offline gedaan.
Al met al zeer tevreden met deze gratis navigatiesoftware, ga zo door Nokia. _/-\o_

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt gelijk ; ik heb ze nu ook gevonden .Ik heb Namibie even gedownload om voor de 18e keer iets te proberen . Na de download staan alle ( echt alle ,ook landen die niet bij Nokia te downen zijn) Afrikaanse landen in de 'clientindex' folder .
Maar als ik dan 'kaarten' opstart is er geen kaart te bespeuren ; ik kan bijv. ook niet zoeken op plaatsnaam ; er wordt geen enkele plaats in Namibie gevonden.
Anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_dude
  • Laatst online: 06-05-2024
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2010 @ 16:16:
Je hebt gelijk ; ik heb ze nu ook gevonden .Ik heb Namibie even gedownload om voor de 18e keer iets te proberen . Na de download staan alle ( echt alle ,ook landen die niet bij Nokia te downen zijn) Afrikaanse landen in de 'clientindex' folder .
Maar als ik dan 'kaarten' opstart is er geen kaart te bespeuren ; ik kan bijv. ook niet zoeken op plaatsnaam ; er wordt geen enkele plaats in Namibie gevonden.
Anyone ?
waarschijnlijk een overbodige aanwijzing,
als je maps opstart en hierna in het menu gaat (sleutel linksonder),
bij mij staat bij de menukeuze
- "Kaart"
- "Gebruikt geheugen" = geheugenkaart in E:

Trouwens als je in het Mapsmenu kiest voor , " Mijn positie"
krijg je dan de kaart van Nederland te zien met jouw huidige positie? (mits je natuurlijk in NL zit)

succes.

The difference between men and boys is the size of their toys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, staat er bij mij ook : gebruikt geheugen = E

De optie " mijn positie" geeft alleen coordinaten , en geen kaart ,omdat ik geen kaart van Nederland heb op " E ".
Ik heb bewust maar een klein kaartje ( Namibie ) gedownload om te proberen of ik de navigatie aan de praat krijg.
Als ik de optie " plaatsen zoeken" aanklik , en de hoofdstad van Namibie ( Windhoek ) ingeef , dan vindt hij niets .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Misschien niet al te leuk, maar zet je telefoon eens op de harde manier terug naar de fabrieksinstellingen (dus al je eigen instellingen, SMSjes, e-mail en geinstalleerde programma's kwijt), installeer dan OVI-maps, download Nederland naar je SD kaart en kijk eens of dat werkt.

Wellicht dat er door het gebruik tot nu toe er iets 'fout' zit wat je niet makkelijk corrigeert, anders dan terug naar fabrieksinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmmm.... I was afraid you were gonna say that.
Ik denk dat je gelijk hebt , en dat er werkelijk niets anders op zit. Moet ik even over nadenken.

Thx so far !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik heb Nokia maps aan de gang gekregen en het werkt prima.
Gps-ontvangst duurt even, maar na 3km is hij er wel.
De kaarten Duitsland, Frankrijk, Denemarken en Zweden erop gezet. Ben benieuwd hoe het in het buitenland werkt. De vraag die mij nog wel door het hoofd heen gaat is: Het navigeren in het buitenland via Nokia maps is toch gratis als ik deze kaarten erop heb staan of moet ik dan alsnog betalen. Ik heb de instelling bij Internet op Offline staan.....
Aangezien we binnenkort naar het buitenland gaan is dit wel van belang om te weten.
Wie o wie kan mij antwoord geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is echt helemaal gratis . Omdat je alles op je phone hebt staan heb je geen internet nodig om te navigeren , alleen satellietverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op maandag 25 januari 2010 @ 18:56:
Hmmmm.... I was afraid you were gonna say that.
Ik denk dat je gelijk hebt , en dat er werkelijk niets anders op zit. Moet ik even over nadenken.

Thx so far !
Waarom probeer je niet even Nederland te downloaden, en het dus daarmee te testen.

Daarmee kan je iig bekijken of je op de juiste plek op de kaart staat.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:31
Even een simpele vraag (eigenlijk 2) vanuit hier, met een voor velen waarschijnlijk voor de hand liggend antwoord:

Ik ben eigenlijk in de markt voor een stand-alone navigatie systeem incl TMC voor een bedrag van ca 150 euro. Nu is een Nokia 5230 ook een aardig alternatief met de gratis navi-software.

- als ik file-informatie wil gebruiken, gaat dat dan via de FM-ontvangst (TMC dus) of via een internet-connectie? Heb nu een 6230i met een bellen-deluxe abonnement (mag ook sms-en), maar geen data-bundel/GPRS o.i.d., dit gaat dan denk ik niet werken voor de file-info als het niet via FM gaat of wel?

- ik gebruik een GPS slechts zelden (2 a 3 keer per maand hooguit, op vakantie iets meer) voor het navigeren, zou dit dan een goed alternatief zijn voor een TomTom/Navigon apparaat? Kan je eigenlijk ook informatie zien als tijd van aankomst en dergelijke?

dank voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Werkt dit enkel op Nokia toestellen of op alle Symbian toestellen?
Krijg eind van de week de Satio van SonyEricsson binnen en ben benieuwd of het hier ook gaat werken.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Net geïnstalleerd op m'n E52 en het werkt. Zoeken naar adres lukt, maar wel zonder 'autocomplete' zoals bij TomTom ('Dorpsstraat' als optie als je 'dor' intypt), of zie ik wat over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
mikekiwi schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 15:14:
Even een simpele vraag (eigenlijk 2) vanuit hier, met een voor velen waarschijnlijk voor de hand liggend antwoord:

Ik ben eigenlijk in de markt voor een stand-alone navigatie systeem incl TMC voor een bedrag van ca 150 euro. Nu is een Nokia 5230 ook een aardig alternatief met de gratis navi-software.

- als ik file-informatie wil gebruiken, gaat dat dan via de FM-ontvangst (TMC dus) of via een internet-connectie? Heb nu een 6230i met een bellen-deluxe abonnement (mag ook sms-en), maar geen data-bundel/GPRS o.i.d., dit gaat dan denk ik niet werken voor de file-info als het niet via FM gaat of wel?

- ik gebruik een GPS slechts zelden (2 a 3 keer per maand hooguit, op vakantie iets meer) voor het navigeren, zou dit dan een goed alternatief zijn voor een TomTom/Navigon apparaat? Kan je eigenlijk ook informatie zien als tijd van aankomst en dergelijke?

dank voor de info!
File-informatie gaat via internet, dus duurder dan TMC. Maar als je je navigatie weinig gebruikt en ook zonder fileinformatie kunt, is het natuurlijk een goed alternatief voor een PND (personal navigation device). Ander voordeel is dat je bij Nokia gratis je kaartmateriaal kunt updaten, bij de meeste PND's kost dit geld. Nadeel van OVI Maps is dat de kaarten niet erg actueel zijn, als ik dit vergelijk met recent kaartmateriaal van de concurrentie. Maar dit laatste is misschien tijdelijk :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
JorgD schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:02:
Net geïnstalleerd op m'n E52 en het werkt. Zoeken naar adres lukt, maar wel zonder 'autocomplete' zoals bij TomTom ('Dorpsstraat' als optie als je 'dor' intypt), of zie ik wat over het hoofd?
Vind ik ook nog vreemd, maar in de vorige versie zat dat er veel duidelijker in (ofwel, gewoon waar je nu een simpele zoekmogelijkheid hebt had je in de vorige een compleet scherm inclusief autocomplete).
(misschien dat de nieuwe zoekfunctie ook een hoop autocompleting doet, maar vind de oude 'popup' manier lekkerder werken)

In de normale zoek-mogelijkheid zit het volgens mij niet, maar ver weggeborgen nog wel:
1) start OVI maps
2) kies 'Plaatsen zo...'
3) kies linkerknop, 'kaart'
4) kies midden selectknop (met vaag symbool erboven)
5) kies 'toevoegen aan route'. Let op, deze mogelijkheid verschijnt niet altijd! Keertje annuleren en opnieuw proberen werkt meestal wel.
6) 'Nieuw routepunt toevoegen'
7) 'Adres'
... en het oude zoekvenster verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,ik ben nieuw op dit forum.

Ik heb maps op mijn nokia 5800 gezet,maar als ik de navigatie aanzet blijft ie vragen om een nieuwe licentie en wil me doorstueren naar de winkel.iemand een idee wat er mis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
PinokkioTV schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 18:30:
[...]

File-informatie gaat via internet, dus duurder dan TMC. Maar als je je navigatie weinig gebruikt en ook zonder fileinformatie kunt, is het natuurlijk een goed alternatief voor een PND (personal navigation device). Ander voordeel is dat je bij Nokia gratis je kaartmateriaal kunt updaten, bij de meeste PND's kost dit geld. Nadeel van OVI Maps is dat de kaarten niet erg actueel zijn, als ik dit vergelijk met recent kaartmateriaal van de concurrentie. Maar dit laatste is misschien tijdelijk :)
Hartelijk dank voor dit heldere antwoord, erg duidelijk. Maakt de keuze niet makkelijker, maar dat is mijn probleem... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Driek schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 10:44:
[...]

Waarom probeer je niet even Nederland te downloaden, en het dus daarmee te testen.

Daarmee kan je iig bekijken of je op de juiste plek op de kaart staat.
Ik heb nog een poging gewaagd , en Nederland gedownload met nog wat landen .
En warempel ....hij doet 't ! En nog prima ook !
Geen idee waarom dit eerder niet lukte , maar soit ! :)

Thx guys !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:35

Kroontje

...

Wanneer ik in het menu naar Opties, Account ga, crashed Ovi Maps bij mij. Kan dus geen account instellingen toevoegen..

Soft- en Hard reset hebben geen effect.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:06

MrDry

Desperados!

vanaalten schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 20:56:
[...]

Vind ik ook nog vreemd, maar in de vorige versie zat dat er veel duidelijker in (ofwel, gewoon waar je nu een simpele zoekmogelijkheid hebt had je in de vorige een compleet scherm inclusief autocomplete).
(misschien dat de nieuwe zoekfunctie ook een hoop autocompleting doet, maar vind de oude 'popup' manier lekkerder werken)

In de normale zoek-mogelijkheid zit het volgens mij niet, maar ver weggeborgen nog wel:
1) start OVI maps
2) kies 'Plaatsen zo...'
3) kies linkerknop, 'kaart'
4) kies midden selectknop (met vaag symbool erboven)
5) kies 'toevoegen aan route'. Let op, deze mogelijkheid verschijnt niet altijd! Keertje annuleren en opnieuw proberen werkt meestal wel.
6) 'Nieuw routepunt toevoegen'
7) 'Adres'
... en het oude zoekvenster verschijnt.
Was hier al druk naar opzoek. Is wel heel omslachtig...sterker nog...denk niet dat ik het nog kan vinden als ik een x in mn auto zit...

Overigens heb ik nu al 2x een route gereden met Nokia Maps en het valt me niet tegen. Sygic stuurde me vaak over onmogelijke routes en dat doet Nokia Maps tot nu toe nog niet...

[ Voor 8% gewijzigd door MrDry op 27-01-2010 15:29 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• INTERPOL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-01-2024
hoe navigeer ik naar een straatnaam + huisnummer wanneer ik op de baan ben (offline). Ik krijg de mogelijkheid te navigeren via de kaart, maar ik kan geen bestemming (straat + huisnummer) opgeven. Enkel via Categories kan ik een bestemming opgeven.

[ Voor 188% gewijzigd door INTERPOL op 28-01-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
Zou het ook werken op een Nokia N79 :?

[ Voor 10% gewijzigd door Albert020 op 29-01-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Albert020 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:53:
Onderzoek het zelf eens en laat ons weten of het werkt.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs een N97 mini aangeschaft. Hierop stond standaard Ovi maps, 10 dagen op proef, daarna betalen! Omdat Nokia bekend heeft gemaakt gratis Navigatie te verstrekken heb ik nieuwste Ovi maps gedownload. Echter kan ik nu alleen zoeken en dus navigeren op plaats ipv op adres. Wie heeft hier ervaring mee en weet hoe ik dit op moet lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Heeft iemand al de (betaalde) traffic-informatie in de Benelux geprobeerd? Werkt dat goed? Daarmee bedoel ik: is de informatie accuraat, wordt het goed ververst terwijl je onderweg bent en geeft de software (goede) informatie mbt omrijden en dergelijke?

Heb net een E71 voor mijn vrouw gehaald, uiteraard voornamelijk om mee te bellen, sms-en en mailen kalender-synchronisatie met Google apps, maar voor de drukke dagen op de weg is de gratis Nokia oplossing super. Die 12 euro aan verkeersinformatie betaal ik graag, dat is het zeker wel waard. Juist op die dagen (zoals gisteren, wat een drama.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen...

[ Voor 7% gewijzigd door garp op 29-01-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel geheugen neemt het in beslag? Zowel voor Benelux als voor bijv. West-Europa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
pven schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 11:22:

Onderzoek het zelf eens en laat ons weten of het werkt.
Ik heb het installatiebestand van de 6710 Navigator gedownload en op de N79 van m'n vrouw geïnstalleerd. Installatie gaat goed, maar applicatie start niet. Op m'n 6720 Classic werkt het wel, tot het moment dat via de PC probeer er kaarten op te zetten. Via het netwerk worden de kaarten wel gewoon geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:58
PinokkioTV schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 21:15:
[...]

Ik heb het installatiebestand van de 6710 Navigator gedownload en op de N79 van m'n vrouw geïnstalleerd. Installatie gaat goed, maar applicatie start niet. Op m'n 6720 Classic werkt het wel, tot het moment dat via de PC probeer er kaarten op te zetten. Via het netwerk worden de kaarten wel gewoon geladen.
Oke, dan weet ik genoeg....

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:35

Kroontje

...

Kroontje schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 15:16:
Wanneer ik in het menu naar Opties, Account ga, crashed Ovi Maps bij mij. Kan dus geen account instellingen toevoegen..

Soft- en Hard reset hebben geen effect.. Iemand een idee?
Kan iemand met OVI Maps wel zijn/haar account instellingen bewerken?

Wordt aan een fix gewerkt door Nokia, zie: Link

[ Voor 20% gewijzigd door Kroontje op 04-02-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
OVI maps account werkt bij mij zonder problemen. Heb alleen nog geen idee wat ik met dat account moet...

Toestel: E52; firmware: 031.012. Al meen ik mij te herinneren dat 'ie het met de 022.xxx firmware ook goed deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-08 01:13
Hallo tweakers,
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om ovimaps op een N82 te installeren waarop nokiamaps al voor
geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-08 10:12
Laatst een Nokia 3710 fold gekocht. Erg leuk telefoontje! Ik kwam er dus pas na aankoop achter dat dit er ook op zat.
Helaas duurt het wel erg lang om de GPS positie te vinden, maar dat ligt zeker aan m'n telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Assisted GPS misschien uit staan?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loki.Nya
  • Laatst online: 21-08 10:12
A-GPS gaat toch via internet? Dat gebruik ik dus nooit op m'n telefoon. (prepaid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
Loki.Nya schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:41:
Laatst een Nokia 3710 fold gekocht. Erg leuk telefoontje! Ik kwam er dus pas na aankoop achter dat dit er ook op zat.
Helaas duurt het wel erg lang om de GPS positie te vinden, maar dat ligt zeker aan m'n telefoon?

[ Voor 3% gewijzigd door erp833 op 08-02-2010 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erp833
hallo iemand of niemand dit?
erp833 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:21:
Hallo tweakers,
Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om ovimaps op een N82 te installeren waarop nokiamaps al voor
geinstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
erp833 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 18:51:
hallo iemand of niemand dit?
[...]
Lijkt me niet, de N82 is nog niet geschikt (of andersom eigenlijk; de software is nog niet geschikt voor de N82 :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Loki.Nya schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 23:41:
Ik heb de versie op mijn N82 geinstalleerd via PC Suite en de Mapsloader en geen problemen ondervonden. Volgens mij is de N82 wel geschikt want ik heb het model bij het downloaden moeten selecteren (via deze link)
De bediening is even wennen, dat wel, maar het werkt in elk geval.

• joep doei
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 09:01
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Ik heb de versie op mijn N82 geinstalleerd via PC Suite en de Mapsloader en geen problemen ondervonden. Volgens mij is de N82 wel geschikt want ik heb het model bij het downloaden moeten selecteren (via deze link)
De bediening is even wennen, dat wel, maar het werkt in elk geval.
En heb je dan de versie met gratis gesproken navigatie waar we het hier over hebben?

http://serve.infoteur.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de link volg komt hij uit op Ovi Maps 3.0 en daar staat o.a ook de N95 bij. Het lijkt erop dat Nokia dus alle GPS telefoons gaat voorzien van free navigation >:) .. jummie ! _/-\o_ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 08:15:
Als ik de link volg komt hij uit op Ovi Maps 3.0 en daar staat o.a ook de N95 bij. Het lijkt erop dat Nokia dus alle GPS telefoons gaat voorzien van free navigation >:) .. jummie ! _/-\o_ :9~
Dat is ook de bedoeling, maar 'oudere' telefoons (zoals de E71, N82 en N95) moeten kennelijk nog wachten tot ze aan de beurt zijn. Je kunt wel updaten naar versie 3.0, maar dat is nog een versie waar je moet betalen voor gesproken navigatie. Ik heb het net geupdate op m'n E71 en ik moet nog steeds een licentie aanschaffen als ik wil navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joep doei schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 13:39:
[...]

En heb je dan de versie met gratis gesproken navigatie waar we het hier over hebben?
Dat is inderdaad de gesproken versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelodyDeluxe
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-03-2022
zou die positie fix in de toekomst sneller gaan? in offline modus? om nu 3-4 minuten te wachten voordat je bijvoorbeeld amsterdam uit rijd? je zou denken dat een satelliet gewoon continu beamed. dan moet ie m toch in 10 seconden pakken? of ligt dat aan je interne antenne of gps ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
me,myself and I schreef op maandag 15 februari 2010 @ 11:48:
zou die positie fix in de toekomst sneller gaan? in offline modus? om nu 3-4 minuten te wachten voordat je bijvoorbeeld amsterdam uit rijd? je zou denken dat een satelliet gewoon continu beamed. dan moet ie m toch in 10 seconden pakken? of ligt dat aan je interne antenne of gps ontvanger?
Ach, amsterdam kennende sta je die 3/4 minuten toch voor een stoplicht te wachten....
Via A-GPS gaat het sneller, maar GPS zelf duurt kan 'colde' een aantal minuten duren.

[ Voor 8% gewijzigd door IJsbeer op 15-02-2010 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 19:19
Hoi allemaal..

Ik heb de Nokia e72

En ben met OVI maps aan het spelen.

Maar nu mijn vraag, als ik nou hem laat staan op sateliet zodat ik dus alles goed kan zien,
Gebruikt hij dan data van internet of dan niet ?
Ik merk dat hij een gedeelte om mijn omgeving goed kent al.
Maar ik werk nu dus in offline modus, en merk dat als ik verder weg ga de map gewoon wit word en niet gevult word met gebouwen en bestrating zeg maar.

Vandaar is mijn vraag zijn de gebouwen en straten enz die hij laad via internet (dus je verbinding) ?
Ik heb een abbo van 19Euro per maand en 2,50 voor onbeperkt online.
Maar ben ik dan 24/7 online en dan zonder data kosten of hoe zit dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knight-Rider schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:54:
Hoi allemaal..

Ik heb de Nokia e72

En ben met OVI maps aan het spelen.

Maar nu mijn vraag, als ik nou hem laat staan op sateliet zodat ik dus alles goed kan zien,
Gebruikt hij dan data van internet of dan niet ?
Ik merk dat hij een gedeelte om mijn omgeving goed kent al.
Maar ik werk nu dus in offline modus, en merk dat als ik verder weg ga de map gewoon wit word en niet gevult word met gebouwen en bestrating zeg maar.

Vandaar is mijn vraag zijn de gebouwen en straten enz die hij laad via internet (dus je verbinding) ?
Ik heb een abbo van 19Euro per maand en 2,50 voor onbeperkt online.
Maar ben ik dan 24/7 online en dan zonder data kosten of hoe zit dat ?
Wanneer je de satellietweergave gebruikt ipv de kaartweergave worden de kaarten idd alleen streaming van internet gehaald; de gewone kaarten kun je wel met behulp van Nokia Map Loader op je geheugenkaart zetten zodat deze niet steeds hoeven te worden gedownload. In de gewone kaartweergave is het dus mogelijk om geheel offline te navigeren; je telefoon zal hooguit heel even verbinding maken met het internet om de nieuwe GPS- gegevens te downloaden (A-GPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Is dit nou ook compaitble met een Series 40 Nokia 3110 classic? Lees wel dat een Series 40 versie. En zo nee, iemand enig idee of daar nog een versie voor komt? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:34:
[...]

Wanneer je de satellietweergave gebruikt ipv de kaartweergave worden de kaarten idd alleen streaming van internet gehaald; de gewone kaarten kun je wel met behulp van Nokia Map Loader op je geheugenkaart zetten zodat deze niet steeds hoeven te worden gedownload. In de gewone kaartweergave is het dus mogelijk om geheel offline te navigeren; je telefoon zal hooguit heel even verbinding maken met het internet om de nieuwe GPS- gegevens te downloaden (A-GPS).
Oke bedankt voor de info.
En hoe zit het dan met die 2,50 die ik betaal voor internet.
Zitten daar dan nog data kosten aan verbonden ?

Ik heb btw nu via wireless lan een groot gedeelte van de sataliet plaatjes gebuffed (zeg maar) in me foon.
Dus nu offline laad hij de al gebufferde info van mijn woonplaats, zodat ik dus sataliet beelden kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Knight-Rider schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 02:36:
[...]
Ik heb btw nu via wireless lan een groot gedeelte van de sataliet plaatjes gebuffed (zeg maar) in me foon.
Dus nu offline laad hij de al gebufferde info van mijn woonplaats, zodat ik dus sataliet beelden kan zien.
Je weet dat je met PC applicatie 'OVI Maps Loader' (dacht ik...) gewoon complete landkaarten kan installeren op je telefoon? Niets moeilijk doen met bufferen of zo, gewoon een land of werelddeel in 1 keer op je geheugenkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ja maar ik krijg dus leuk een melding: RFAIL cannot initiatlize MSAPI. Ik ben me werkelijk dood aan het ergeren hoe slecht die software van nokia vaak is. Zoveel problemen de laatste tijd sinds ze gerenamed hebben naar Ovi. Ovi music player installt helemaal niet en nu weer dit. Echt :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Gebruik jij die nieuwe Ovi Suite, in plaats van de oude PC Suite?

Ik gebruik nog steeds gewoon PC Suite en de losse OVI maps loader - downloaden en installeren ging daarmee probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 19:32
Henkie-Jan schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:18:
Is dit nou ook compaitble met een Series 40 Nokia 3110 classic? Lees wel dat een Series 40 versie. En zo nee, iemand enig idee of daar nog een versie voor komt? :)
Niemand hier een idee over?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Ik gebruik de nieuwe Ovi zooi ja. Met de oude map loader 1.3 kan ik geen kaarten erop zetten omdat die niet compatible zijn. Ik ga nu versie 2.0 proberen. En helaas krijg ik weer RFAIL msapi foutmelding. Wat een zootje is het daar bij Nokia.

edit: nadat ik in PC suite ook geen verbinding meer kreeg met de telefoon alles er maar afgegooid. Na herinstallatie en verbinding in PCsuite vóór het starten van de Map loader doet hij het weer. Wat een gedoe.

[ Voor 52% gewijzigd door REDFISH op 09-03-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb geprobeerd om op een Nokia 5800 OVI kaarten te installeren.
Heb de versie gecontrolleerd die op de Nokia 5800 staat en deze is goed.
Hierna OVI kaarten gedownload en geinstalleerd.
De Nokia 5800 aangesloten via een kabel en op laten starten met PC suite.
Heb de kaarten toegevoegd die ik wil dus nederland, frankrijk, belgie enz.

Ben hierna gaan testen maar blijkt dat het dus niet werkt. :(
Als ik kies voor "per auto" en ik voer een straatnaam in geeft die aan dat die niks kan vinden in offline mode.
Als ik een plaats kies krijg ik een aantal opties maar dit zijn allemaal "points of interests" en als ik er 1 kies dan geeft die aan dat die de route niet kan vinden -.-

Wat wel werkt is als ik aangeef dat ik naar huis wil rijden. Dat vind die weer wel goed.
Als ik via de kaart gewoon een plek kies waar ik naar toe wil werkt ook.

Dus het lijkt erop dat die met het zoeken alleen de "points of interests" weergeeft.
Heeft hier iemand anders ook last van en hoe kan dit opgelost worden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:54:
Ben hierna gaan testen maar blijkt dat het dus niet werkt. :(
Als ik kies voor "per auto" en ik voer een straatnaam in geeft die aan dat die niks kan vinden in offline mode.
Hoe/wat voer je precies in als bestemming? Geef eens een voorbeeld, dan kunnen andere mensen hier het eens proberen;
Doet 'ie het wel goed in niet-offline mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knight-Rider
vanaalten schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 09:57:
[...]

Je weet dat je met PC applicatie 'OVI Maps Loader' (dacht ik...) gewoon complete landkaarten kan installeren op je telefoon? Niets moeilijk doen met bufferen of zo, gewoon een land of werelddeel in 1 keer op je geheugenkaart.
Ja klopt dat wist ik maar denk niet dat het dan ook de sataliet beelden tegelijk instaleerd.
Dus nee het klopt volgens mij niet.
Dus ik moet wel bufferen als ik dus sataliet beelden wil zien toch, want OVI maps laat alleen de straten zien en een witte achtergrond.

Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Knight-Rider schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 18:22:
[...]
Dus ik moet wel bufferen als ik dus sataliet beelden wil zien toch, want OVI maps laat alleen de straten zien en een witte achtergrond.
Daar heb je wel gelijk in. Weet alleen niet of dat bufferen ook goed & betrouwbaar werkt (kwestie van uitproberen), maar het lijkt mij wel zo handig om in elk geval de landkaarten zelf alvast op je telefoon te hebben. Met wat geluk staan de satellietbeelden gebufferd, maar met de landkaarten kan je in elk geval iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ovi Maps is inmiddels nog steeds niet gratis verkrijgbaar voor 'oudere' telefoons zoals de E71, N82, etc. Wel heb ik gemerkt dat de licentieprijzen voor gesproken navigatie inmiddels flink gedaald zijn. Zo kost een jaar navigeren door heel Europa nu nog maar E9,90; levenslange voetgangersnavigatie voor alle kaarten is nog maar 5 Euro. Mocht gratis navigatie er niet meer inzitten voor oudere devices, dan is dit in ieder geval iets. Overigens zijn er inmiddels op Nokia Discussions sterke geruchten dat de gratis navigatie er ook voor oudere devices nu echt zit aan te komen; een Nokia Support medewerker zou zijn mond hebben voorbijgepraat. Hiervoor zouden er verschillende firmware- updates beschikbaar worden gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, oke. Na uren te hebben geklooit heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Volgende apps geïnstalleerd:

-Nokia PC Suite
-Nokia Software Updater
-Nokia Map Loader
-Nokia Maps Updater

Pijnpunten:
- 4 applicaties? En dan blijkt er ook nog een Ovi suite te zijn (die blijkbaar een aantal apps vervangt)? Hoe kan het dat deze niet duidelijk aangeboden wordt op de nokia site? Via de standaard weg wordt ik steeds gewezen op Map Loader. Er is in ieder geval nergens een duidelijk overzicht van welke apps er benodigd zijn.
- Waarom wil Windows Vista ELKE keer COM-rotzooi installeren als ik mijn N79 aansluit via de USB?
- Map loader herkent mijn N79 niet. Krijg een onduidelijke foutmelding "apparaat gevonden maar verkeerde connectie-modus...). Na een tijdje werkt het plotseling wel: Wat blijkt, er is een aparte app genaamd Maps Updater!! Daarmee installeer je de applicatie... Goed bezig Nokia. Waarom zijn er 2 apps die bijna hetzelfde doen?
- Europa erop gezet. Kan alleen nergens een overzicht krijgen van de huidige geinstalleerde kaarten. En hoe kan ik zien wanneer er updates zijn voor mijn kaarten? Is dat nu juist de MapLoader of de Maps Updater. (Met andere woorden: Is die MapUpdater alleen voor de app zelf of ook voor kaartupdates?). Of moet ik gewoon eens in de zoveel tijd eens op het plusje van Europa rossen in MapLoader (en weer 2GB preloaden)?

Ik wil niet alleen maar zeiken, daarom bij deze:
-De applicatie op de phone zelf werkt prima en intuïtief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:20:
Hmm, oke. Na uren te hebben geklooit heb ik het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Volgende apps geïnstalleerd:

-Nokia PC Suite
-Nokia Software Updater
-Nokia Map Loader
-Nokia Maps Updater

Pijnpunten:
- 4 applicaties? En dan blijkt er ook nog een Ovi suite te zijn (die blijkbaar een aantal apps vervangt)? Hoe kan het dat deze niet duidelijk aangeboden wordt op de nokia site? Via de standaard weg wordt ik steeds gewezen op Map Loader. Er is in ieder geval nergens een duidelijk overzicht van welke apps er benodigd zijn.
- Waarom wil Windows Vista ELKE keer COM-rotzooi installeren als ik mijn N79 aansluit via de USB?
- Map loader herkent mijn N79 niet. Krijg een onduidelijke foutmelding "apparaat gevonden maar verkeerde connectie-modus...). Na een tijdje werkt het plotseling wel: Wat blijkt, er is een aparte app genaamd Maps Updater!! Daarmee installeer je de applicatie... Goed bezig Nokia. Waarom zijn er 2 apps die bijna hetzelfde doen?
- Europa erop gezet. Kan alleen nergens een overzicht krijgen van de huidige geinstalleerde kaarten. En hoe kan ik zien wanneer er updates zijn voor mijn kaarten? Is dat nu juist de MapLoader of de Maps Updater. (Met andere woorden: Is die MapUpdater alleen voor de app zelf of ook voor kaartupdates?). Of moet ik gewoon eens in de zoveel tijd eens op het plusje van Europa rossen in MapLoader (en weer 2GB preloaden)?

Ik wil niet alleen maar zeiken, daarom bij deze:
-De applicatie op de phone zelf werkt prima en intuïtief. :)
Eens, Nokia kan nog een hoop verbeteren aan hun PC-software. Nokia Maps Updater is een programmaatje dat eigenlijk alleen maar de Nokia Maps app bijwerkt op je device, maar niet de kaarten. En je hebt gelijk: je kan a) niet zien welke kaarten er al op je geheugenkaart staan en b) niet zien of je de meest recente versie hebt. Je zou zeggen dat dat niet heel ingewikkeld is om te bouwen maar ja, ik ben geen programmeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanaalten schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 18:52:
[...]

Hoe/wat voer je precies in als bestemming? Geef eens een voorbeeld, dan kunnen andere mensen hier het eens proberen;
Doet 'ie het wel goed in niet-offline mode?
Als ik dus kies voor "per auto" kan ik een zoekactie opgeven en als ik dan kies voor bijv. Lijstersingel (Dit is een straatnaam in capelle aan de ijssel) dan vind die deze niet maar in online modus wel.
Dit gebeurt ook als ik bijv. zoek naar haarlem dan krijg ik meerdere opties maar zijn het geen straten maar alleen points of interests (POI) en als ik er dan 1 van kies geeft die aan route niet gevonden en kan je weer opnieuw beginnen. Het enige wat volgens mij wel werkt is als ik een plek aankies op de kaart. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 17:25:
[...]

Als ik dus kies voor "per auto" kan ik een zoekactie opgeven en als ik dan kies voor bijv. Lijstersingel (Dit is een straatnaam in capelle aan de ijssel) dan vind die deze niet maar in online modus wel.
Dit gebeurt ook als ik bijv. zoek naar haarlem dan krijg ik meerdere opties maar zijn het geen straten maar alleen points of interests (POI) en als ik er dan 1 van kies geeft die aan route niet gevonden en kan je weer opnieuw beginnen. Het enige wat volgens mij wel werkt is als ik een plek aankies op de kaart. 8)7
Klopt. Ik heb exact diezelfde ervaring.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Probleem is echter dat die kaarten offline staan, nl. op de microSD Dus waarom wil hij online gaan :?
Je kan inderdaad vanaf de kaart kiezen. Maar dat is een ellendig scroll/zoekwerk. Niet handig dus.
Er moet dus een mogelijkheid zijn om offline te zoeken. Als het vanaf een kaart kan moet dat ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 22:48:
[...]

Klopt. Ik heb exact diezelfde ervaring.
Verwijderd in "Nokia 5800 Tube - Deel 2"

Probleem is echter dat die kaarten offline staan, nl. op de microSD Dus waarom wil hij online gaan :?
Je kan inderdaad vanaf de kaart kiezen. Maar dat is een ellendig scroll/zoekwerk. Niet handig dus.
Er moet dus een mogelijkheid zijn om offline te zoeken. Als het vanaf een kaart kan moet dat ook kunnen.
Ik kan wel offline zoeken maar hij weergeeft dan alleen Points Of Interests (POI) en als ik iets kies geeft die aan "route niet gevonden" en dat doet die niet zodra ik online zoek.

Je kan namelijk kiezen bij je instellingen of je online of offline wil zoeken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:39
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:44:
[...]

Ik kan wel offline zoeken maar hij weergeeft dan alleen Points Of Interests (POI) en als ik iets kies geeft die aan "route niet gevonden" en dat doet die niet zodra ik online zoek.

Je kan namelijk kiezen bij je instellingen of je online of offline wil zoeken. ;)
ik ervaar hetzelfde probleem

wat we dus willen is in ofline modus gewoon zoeken op straten en plaatsen. Wat dus wel werkt via online modus.

(de kaarten hebben we dus ofline staan op de sd kaart)

[ Voor 5% gewijzigd door Driek op 18-03-2010 09:10 ]

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die dit zelfde probleem had maar het inmiddels heeft opgelost???

Dit hoor ik graag.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svaan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-07-2019
Iemand die al meer info heeft over het beschikbaar komen van (gratis) Ovi Maps voor de Nokia E75???
Vind het maar vreemd dat het daarvoor niet beschikbaar is.... :(

Andere vraag; kan je niet een andere telefoon selecteren om het te downloaden en te installeren? Of gaat dat niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

t.a.v. Nokia E75 Nokia maar eens gemailed:
antwoord:
Zoals mijn collega al heeft vermeld is de gratis navigatie enkel van toepassing op de toestellen die mijn collega heeft vermeld.
Wij zijn momenteel niet op de hoogte wanneer en welke toestellen zullen toegevoegd worden.
Wij kunnen.
Van zodra er meer toestellen worden toegevoegd dan zal dit op onze website vermeld worden.

Ik zou het persoonlijk van harte appreciëren wanneer u de tijd nam om een kleine vragenlijst in te vullen aangaande mijn antwoord op uw vraag.
Deze vragenlijst wordt u in een aparte e-mail toegezonden.

Indien u verdere informatie wenst, aarzel dan niet om ons opnieuw te contacteren.

Met vriendelijke groeten,

XXXXXX
Nokia Care klantendienst
070/70.77.70
Let ook op het erg sterke Nederlands.
Wij kunnen. (leuk, maar wat kunnen ze?
Van zodra er meer toestellen worden toegevoegd dan zal dit op onze website vermeld worden.
Van zodra er meer?
Contacteren gooi ik maar op het feit dat het waarschijnlijk belgisch is, maar voor de rest, mijn god, niet alleen weten ze niks, maar de wijze waarop ze antwoorden is echt meer dan bedroevend.

Samengevat, Nokia E75 is een ondergeschoven kindje geworden bij Nokia, beetje erg lullig van ze.
Mag hopen dat iemand van Nokia Webcare hier mee leest, en eens wat uit leg kan geven.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsbeer
  • Niet online
Driek schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:09:
[...]

wat we dus willen is in ofline modus gewoon zoeken op straten en plaatsen. Wat dus wel werkt via online modus.

Ondertussen al gelukt?
Het hele idee om MAPS gratis te maken is het verkopen van extra diensten. En die diensten kun je alleen gebruiken als je online bent (traffic e.d.), het zal toch niet zo zijn dat ze aan offline users niets kunnen verdienen en dus het product niet laten werken in offline mode?
Er gaan geruchten dat OVI MAPS ook naar android en andere OS-en komt, dus niet meer Nokia only is. En dus geen reden om een Nokia te kopen... Dus dat maakt het wel verdacht allemaal... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svaan
Thanks Emneau,

maar of we er iets mee opschieten...... slechte manier van zaken doen.
Nokia E75 voldoet ruimschoots aan de ''eisen'' dus waarom er geen software voor onwikkeld wordt vind ik maar vaag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
Driek schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:09:
[...]

Nu heb ik me hier afgelopen weekend ook even op losgelaten en volgens kan dit ook offline.

- Ga naar "Per Auto"

- Dan "Instellen als bestemming"

- vervolgens "Zoeken"

- en dan invullen "<straatnaam><huisnummer>,<woonplaats>(,<land>) (bijv. kerkstraat 41, IJmuiden, Nederland) waarbij land volgens mij optioneel is als het in hetzelfde land is als waar je op dat moment bent...

En dan gaat ie offline zoeken en vind hij bij mij gewoon adressen.....bij jullie dan ook, toch?

[ Voor 6% gewijzigd door mikekiwi op 23-03-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mikekiwi schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 14:57:
[...]

Nu heb ik me hier afgelopen weekend ook even op losgelaten en volgens kan dit ook offline.

- Ga naar "Per Auto"

- Dan "Instellen als bestemming"

- vervolgens "Zoeken"

- en dan invullen "<straatnaam><huisnummer>,<woonplaats>(,<land>) (bijv. kerkstraat 41, IJmuiden, Nederland) waarbij land volgens mij optioneel is als het in hetzelfde land is als waar je op dat moment bent...

En dan gaat ie offline zoeken en vind hij bij mij gewoon adressen.....bij jullie dan ook, toch?
Je bent geweldig _/-\o_ bij mij werkt het nu inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zoeken in Ovi Maps werkt prima maar hij kan offline een straat en plaats alleen vinden in het land waarin de kaart 'open staat'. Als je dus het laatst op de kaart hebt gezeten in Nederland, dan heeft Ovi Maps genoeg aan de straat en plaats. Maar wil je bijvoorbeeld iets opzoeken in Duitsland, Frankrijk o.i.d. dan zul je het land moeten toevoegen aan je zoekopdracht. De kaart gaat dan zitten in bijvoorbeeld Duitsland en daarna kan je wederom (bij de daarop volgende zoekopdracht) volstaan met enkel straat en plaats.

Zo kan je ook vrij zoeken op de kaart, je hoeft niet perse de auto navigatie op te starten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna 2 jaar een N82, vanaf dec'09 Nokia maps erop incl. alles (doorlopend abonnement a €6,50/mnd), daarna geupdate naar OVI maps 3.xx
Dik tevreden over deze navigatie t.o.v. Sygic,Garmin
Nokia heb ik nog niet kunnen betrappen op fouten en is razendsnel met herberekenen, daarnaast geen gezeur met "Keer om"

Ik heb dit abonnement dit weekend stopgezet omdat ik las dat Nokia de gehele navigatie gratis aanbiedt.
Helaas geldt dat blijkbaar niet voor oudere toestellen maar het is wel een flink stuk goedkoper geworden voor de oudjes onder ons.
Na deactivatie zeurt ie weer om een licentie maar als ik het nu weer activeer kost het slechts €9,99/jaar of €2,99/mnd
Kijk, dat scheelt een jas.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2010 03:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Sinds vandaag ook op de E71.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eventjes paar vragen over Nokia maps. Heb een nokia 6760, waar het van tevoren op zit geïnstalleerd.

- Nokia maps zit op de telefoon. Echter vind ik op de site van nokia de pc-suite, maar er wordt niet gezegd dat deze voor dit toestel geschikt is. Ook de nokia maps zijn volgens de site niet beschikbaar voor de 6760. Dit wil ik er wel op krijgen.
- Op de telefoon met GPS. Ik heb momenteel geen internetabonnement, maar er zit wel A-GPS op. Dit heb ik uitgeschakeld. Hoe kan ik zonder dat ik op internet ga toch de GPS gebruiken. Ook wil ik graag weten hoe het navigeren precies gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svaan
Ik heb nog een vraagje...

Ik heb dus een E75 met Nokia/Ovi maps 3.... niet de gratis versie

nu kan ik voor 3 euro een maand een licentie kopen...., maar zit daar dan ook Florida, USA bij op of kan ik die dan gratis erbij downloaden??
En werkt de navigatie daar zonder internetverbinding, ik heb niet zo'n zin in een hoge rekening :)
GPS zit in de telefoon, maar ik heb ook nog wel een bluetooth GPS adapter liggen

Wat is wijsheid??

Ik ga binnenkort naar Florida en leek me wel makkelijk om navigatie te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldvr
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 14:22
Wat ik heb gemerkt bij de navigatie op mijn (oude) n85, is dat je betere resultaten krijgt als je niet te gedetailleerd bent (heb nog niet echt getest met mijn nieuwe n97 mini). Met andere woorden: "lijster" invullen ipv "lijsterstraat" geeft eerder een resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonglew00
  • Laatst online: 09-09 22:47
heb gister ff sygic eraf geflikkerd en ovi maps erop gegooid.

Het invoeren is vooral wennen, straat x stad etc.

Je moet echt die ovi maps voor de computer ff downloaden, daarmee kan je alles meedoen. Alleen je moet je mobiel wel erin pluggen, want hij downloaden en zet meteen over. Je kan niet alleen de mappen downloaden.

het invullen van lijstersingel.. daar wil je toch niet heen :P

alleen ik zitn u de POI flitspalen erin te zetten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
Voorheen had ik garmin xt voor mijn 5800 XM. Daar was ik niet ontevreden over maar omdat dit een oude versie was waren de kaarten echt niet meer up-to-date. Ook de interface was nogal ouderwets en onhandig.

Omdat ik daarnaast nogal wat problemen ondervond met het gebruik van bluetooth wilde ik de telefoon onlangs gaan updaten. Wat bleek: dit ging niet zonder garmin eerst te verwijderen. Dat wilde ik eigenlijk niet want ik kan me nog herinneren hoeveel werk het was om dit geinstalleerd te krijgen.

Toen ik las dat Ovi Maps nu ook gratis gesproken navigatie had heb ik de stap gewaagd. De telefoon van versie 30.nogiets naar versie 50.005 gebracht en Ovi Maps geinstalleerd. Ben er tevreden over, zoeken werkt prima en navigeren ook. Fix is sneller dan Garmin en interface is beter.

Al met al ervaar ik het als een upgrade en het is nog kostenloos ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb op dit moment nokia maps 3.0.3 geinstalleerd op mijn nokia E72.
Nu heeft maps nog geen fietsroute ondersteuning (wel wandel, maar dit is summier en tevens geen fietspaden), daarom heb ik een route gemaakt op http://www.fietsersbond.n...routes-recreatieveplanner. Deze kan ik als GPX file opslaan, en tevens weet ik hoe ik hem moet omzetten naar LMX.
Is het mogelijk om met maps de opgeslagen route te volgen. Dit wil zeggen, ik wil een route maken op de site deze opslaan en openen in maps waarna maps mij instructies geeft hoe te fietsen ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:26
Maakt ovi maps gebruik van internet of kan ik dit geheel uitschakelen (3g). Ik heb geen data abbo. En geen zin in hoge kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met de sateliet functie bij de gps heb ik plaats van sateliet foto's lichtgroene strepen en donkergroene strepen hoe kan ik de sateliet fotos krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 13:08:
ik heb op dit moment nokia maps 3.0.3 geinstalleerd op mijn nokia E72.
Nu heeft maps nog geen fietsroute ondersteuning (wel wandel, maar dit is summier en tevens geen fietspaden), daarom heb ik een route gemaakt op http://www.fietsersbond.n...routes-recreatieveplanner. Deze kan ik als GPX file opslaan, en tevens weet ik hoe ik hem moet omzetten naar LMX.
Is het mogelijk om met maps de opgeslagen route te volgen. Dit wil zeggen, ik wil een route maken op de site deze opslaan en openen in maps waarna maps mij instructies geeft hoe te fietsen ?
Het lijkt me niet dat dat kan. Een programma waarmee dat wel kan, is Viewranger (kost geloof ik 5 euro via Ovi Store). Daarin kun je ook de gratis kaarten van OpenStreetMap gebruiken en eigen GPX-files inladen, waarna je de route of track kunt volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-08 15:32
Ik heb net een nieuw toestel (X2-00) en dacht wat gratis apps uit de ovi store te plukken. Is het werkelijk zo dat dit alleen kan als je via de link op je mobiel naar de ovi store gaat, dus verbinding met internet MOET maken?
Ik heb geen internet bundel dus dat zou betekenen dat het dan alsnog geld kosten, ook al zijn het gratis apps :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Je zit in het verkeerde topic - dit gaat over gratis navigatie met Nokia Maps, niet over het downloaden van apps uit de OVI store.

Maar vooruit, een hint: Google en "download ovi store firefox".
Pagina: 1 2 Laatste