Toon posts:

Info aankoop 22" Scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,,

ik ben opzoek naar een nieuw 22" scherm.
Ik heb gezien en gelzen over HDMI, D-SUB en DVI.

verder zag ik dat schermen met alleen een d-sub(vga) aansluiting een stuk goedkoper waren. Ik heb een videokaart met een FULL HD output ondersteuning en wil deze ook benutten. Hierbij mijn vraag of VGA ook deze 1920x1080 pixels of hoge kwaliteit kan overzenden of ofdat het slimmer is wat meer uit te geven voor een DVI/HDMI monitor.

Zijn er daadwerkelijk kwaliteit verschillen?

Alvast bedankt.

Verwijderd

Ja, VGA is minder mooi.

Verwijderd

Topicstarter
En waarom dan precies? Van de één hoor ik weer dat her verschil eigenlijk niet zichtbaar is.
Geeft het converten van digitaal aan analoog ook vertraging mee? dus dat je beeld vertraag op waar je mee bzig bent?

• Bartaz
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:28

Bartaz

Likes cookies!

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:18:
[...]

En waarom dan precies? Van de één hoor ik weer dat her verschil eigenlijk niet zichtbaar is.
Geeft het converten van digitaal aan analoog ook vertraging mee? dus dat je beeld vertraag op waar je mee bzig bent?
VGA is analoog signaal en DVI is een digitaal signaal.
Je merkt het verschil wel degelijk als je switcht tussen deze 2.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:18:
[...]

Het is zeker wel zichtbaar. Het is niet zo dat met VGA in eens te lelijk voor woorden is, maar het is gewoon minder.

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Herman

FP ProMod
Dat is het verschil tussen digitaal of analoog signaal.

Er zijn op het internet heel veel sites te vinden die dit verschil uitleggen:

Klik

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-05 10:37

Fixer

FP ProMod
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je wel enig verschil ziet tussen VGA en DVI.
Weet echter niet of dit monitorafhandelijk is, maar op mijn BenQ 2200HD zagen de kleuren er iets mooier (voller?) uit.
Verwacht geen wereld van verschil hoor, maar aangezien je het om de prijs niet hoeft te laten (10-20 euro duurder meestal) zou ik kiezen voor een monitor met DVI en/of HDMI. Met name met een oog op de toekomst. (alhoewel je dan misschien ook alweer aan bijv. Displayport zou kunnen denken :P)

Verwijderd

Topicstarter
Fixer schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 12:49:
Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat je wel enig verschil ziet tussen VGA en DVI.
Weet echter niet of dit monitorafhandelijk is, maar op mijn BenQ 2200HD zagen de kleuren er iets mooier (voller?) uit.
Verwacht geen wereld van verschil hoor, maar aangezien je het om de prijs niet hoeft te laten (10-20 euro duurder meestal) zou ik kiezen voor een monitor met DVI en/of HDMI. Met name met een oog op de toekomst. (alhoewel je dan misschien ook alweer aan bijv. Displayport zou kunnen denken :P)
Mijn keuze was anders de Asus VH222D geweest.
Wat is daarvoor een goed alternatief met DVI (eventueel HDMI aansluiting) met goede eigenschappen en een betaalbare prijs?

Ik heb zelf even gekeken en zag deze twee:
LG W2243T (1080i)
Samsung Syncmaster P2250 (1080p)

Welke van deze twee is een aanrader en heb je eventueel een alternatief voor me?

Hartelijk dank

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat je ook niet moet vergeten is dat bij een analoog signaal de beeldkwaliteit ook afhangt van de videokaart die je gebruikt. Sommige kaarten geven prima beeld via de DSUBconnectoren, bij andere kaarten krijg je bijna zin om een vork in je oogbal te steken omdat het zo uberlelijk is.
Pagina: 1