Hallo.
Ik heb 2 jaar geleden zelf een pc samengesteld, en ik zit er sterk over na te denken het ding wat te gaan upgraden. Met die nieuwe i7 processors misschien. Nu weet ik alleen niet meer wat er nu goed is op de markt en wat niet.
Dit is mijn huidige opstelling:
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4GHz (8MB cache)
Moederbord: Asus P5K - LGA775
Geheugen: 3 x DDR2 800 SDRAM 1GB
Videokaart: EVGA GeForce GTX260 core 216 Superclocked
Harde schijf: - Seagate Barracuda 320GB
- Samsung 1 TB
Voeding: 650w (goedkoop en lawaaierig, weet het merk niet eens.)
Geluidskaart: Creative PCI Express X-Fi Titanium
Monitoren: - HP w2558hc (25,5 inch) @ 1920 x 1200
- HP 2229H (22" gekanteld) @ 1680 x 1050
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor photoshop en After Effects CS4 (die beide mede lopen op de videokaart). Beide zware programma, en dat begin ik helemaal te merken nu ik 2 beeldschermen heb aangesloten.
Nu mijn vragen:
1. Stel nou dat jullie deze pc vrij konden verbeteren. Wat zouden jullie eerst verbeteren en waarom? (rekening houdende met het feit dat ik een beperkt budget heb en dus bedragen boven de 300 lastig kan waar maken, tenzij het het natuurlijk gewoon de moeite waard is).
2. Zoals ik al zei loopt de Adobe CS4 collectie grotendeels op je videokaart, is het slim om een 2e GTX260 c216 SC te kopen, of zou ik beter mijn geld kunnen besteden aan een nieuwe kaart?
3. Mijn pc is vrij luid, zoals ik al zei denk ik dat het ligt aan mijn voeding, heeft iemand daar nog advies voor? welke voeding en welke niet?
Ik hoop dat iemand me kan helpen. ik kijk uit naar reacties!
Ik heb 2 jaar geleden zelf een pc samengesteld, en ik zit er sterk over na te denken het ding wat te gaan upgraden. Met die nieuwe i7 processors misschien. Nu weet ik alleen niet meer wat er nu goed is op de markt en wat niet.
Dit is mijn huidige opstelling:
Processor: Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4GHz (8MB cache)
Moederbord: Asus P5K - LGA775
Geheugen: 3 x DDR2 800 SDRAM 1GB
Videokaart: EVGA GeForce GTX260 core 216 Superclocked
Harde schijf: - Seagate Barracuda 320GB
- Samsung 1 TB
Voeding: 650w (goedkoop en lawaaierig, weet het merk niet eens.)
Geluidskaart: Creative PCI Express X-Fi Titanium
Monitoren: - HP w2558hc (25,5 inch) @ 1920 x 1200
- HP 2229H (22" gekanteld) @ 1680 x 1050
Ik gebruik mijn pc voornamelijk voor photoshop en After Effects CS4 (die beide mede lopen op de videokaart). Beide zware programma, en dat begin ik helemaal te merken nu ik 2 beeldschermen heb aangesloten.
Nu mijn vragen:
1. Stel nou dat jullie deze pc vrij konden verbeteren. Wat zouden jullie eerst verbeteren en waarom? (rekening houdende met het feit dat ik een beperkt budget heb en dus bedragen boven de 300 lastig kan waar maken, tenzij het het natuurlijk gewoon de moeite waard is).
2. Zoals ik al zei loopt de Adobe CS4 collectie grotendeels op je videokaart, is het slim om een 2e GTX260 c216 SC te kopen, of zou ik beter mijn geld kunnen besteden aan een nieuwe kaart?
3. Mijn pc is vrij luid, zoals ik al zei denk ik dat het ligt aan mijn voeding, heeft iemand daar nog advies voor? welke voeding en welke niet?
Ik hoop dat iemand me kan helpen. ik kijk uit naar reacties!