Ventilatoren HD5850 draaien maximaal en geen beeld!

Pagina: 1
Acties:

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb onlangs het volgende systeem samengesteld (gebaseerd op best buy guide):
Intel Core i7 860 2.8GHz 2.5GT/s 8MB Box
MSI P55-GD65 iP55, SATA2 RAID, GLAN
OCZ 2x2GB DDR3 PC10666 CL7.0 Platin. LV
Intel SSD 80GB 70/250 X25M PostvINT
Sapphire 1GB D5 X HD5850 R
LG TFT Monitor W2753V-PF 27", DVI, HDMI
Antec TruePower 650W ATX23
Windows 7 Ultimate

Het volgende probleem doet zich nu dus voor.
Bij de eerste keer aanzetten van de PC heb ik 9 van de 10 keer geen beeld en meestal gaan de ventilatoren van mijn HD5850 dan meteen draaien als een stofzuiger.
Als ik een reset geef, dan nog geen beeld.
Als ik daarna de PC uitzet en weer aan dan werkt alles weer wel naar behoren, gewoon beeld W7 wordt gestart en daarna verder ook geen problemen meer, heb zo, de pc een paar dagen laten aanstaan en 0 problemen.
Echter als ik de PC uitzet en de volgende dag weer wil opstarten hetzelfde probleem.
Heb de bios van mijn MSI board al tot de laatste versie geupdate, maar geen soelaas.
Het lijkt me dat het 2 dingen kunnen zijn:
1) De videokaart is niet goed; Heb echter geen problemen met spelletjes spelen of wat dan ook als de pc eenmaal is opgestart.
2) De voeding levert bij het opstarten (piekspanning) niet genoeg stroom/spanning waardoor de videokaart in een " veilige" modus springt en meteen maximaal gaat draaien.
Helaas heb ik geen extra kaart en voeding liggen om het een en ander ff uit te testen, dus misschien dat iemand anders hetzelfde probleem gehad heeft en mij een beetje op weg kan helpen om dit probleem aan te pakken.
Heb reeds de dingen zover als mogelijk uit het topic "Opstart problemen" geprobeerd en kom dan tot de bovenstaande 2 mogelijkheden.
Alvast bedankt!

Verwijderd

Ik heb net hetzelfde aan de hand met een HD4890.. Aangewezen watt zou 450 tot 500 moeten zijn voor deze kaart en ik beschik zelf over een voeding van 550W.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 18:24
650watt moet ruim voldoende zijn voor een HD5850. serieus, stuur dat ding gewoon RMA, hoe langer je nu wacht, hoe langer het duurt voordat je er weer een mag ontvangen :)

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-02 16:34
thijszor schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 23:53:
650watt moet ruim voldoende zijn voor een HD5850. serieus, stuur dat ding gewoon RMA, hoe langer je nu wacht, hoe langer het duurt voordat je er weer een mag ontvangen :)
Beetje kort door de bocht.. Kan natuurlijk ook zijn voeding zijn, alles is nieuw tenslotte :)

Kan je je kaart/voeding niet in een andere PC testen?

• harrytasker
  • Niet online
Ik heb eindelijk wat tijd gehad om het een en het ander te proberen.
1) Hier zijn meer mensen met exact hetzelfde probleem:
http://forums.overclocker...ead.php?t=18063487&page=1
2) Ik heb inmiddels alles een keer afgekoppeld met alleen mijn SSD, videokaart, mobo en gehuegen erin: Nog steeds hetzelfde probleem.
3) El cheapo voeding erin gehad (merk weet ik niet) zelfde verhaal, pas na de tweede keer start ie op.
4) Laatste bios van mobo 1.7 erop gezet: maakt niet uit zelfde probleem
Deze week hoop ik nog even de videokaart te kunnen testen in een pc van een vriend van mij.
Verder lijkt het erop, zeker als je punt 1 leest, dat het dus een probleem is van de videokaart aangezien er meerdere mensen dit probleem hebben.
Het probleem vind ik zelf een beetje als je deze kaart gaat retourneren voor RMA (Alternate) je een beetje een vage omschrijving moet geven. Iets in de trant van: Hij start pas na de tweede keer op in 9 van de 10 gevallen.
Ik weet niet hoe coulant ze in deze zijn bij Alternate, maar misschien dat ik ook maar eens contact met ze op moet nemen.
Verder heb ik ook een support ticket aangemaakt bij Sapphire, ook maar ff afwachten.
Keep u updated :?

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
ik zou ook even testen met 2gb ipv van 4gb in de moederbord. Denk namelijk dat je voltage van geheugen misschien aan de lage kant is. Dat had ik namelijk met mijn computer ook. Dan is cold-booten inderdaad een probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door BlacKstaR- op 24-02-2010 20:03 ]

• harrytasker
  • Niet online
BlacKstaR- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 20:02:
ik zou ook even testen met 2gb ipv van 4gb in de moederbord. Denk namelijk dat je voltage van geheugen misschien aan de lage kant is. Dat had ik namelijk met mijn computer ook. Dan is cold-booten inderdaad een probleem.
Bedankt voor de tip....ga ik ook op het lijstje zetten van de te testen dingen.

• Azmo83
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09-2025
Neem aan dat je dit probleem inmiddels hebt verholpen maar bij deze toch mijn bijdrage :)

Heb precies dit probleem gehad, 8800GTS vervangen voor een sapphire hd5850 toxic edition 2GB. Ik had een cooler master realpower 520, en die kon niet genoeg leveren blijkbaar om de PC op te starten, dus bleef de kaart keihard blazen zonder beeld te geven. De kaart heeft sowizo 600 watt nodig maar ik wou wel een gokje wagen met 520 watt..

Aangezien ik toch een nieuwe voeding nodig had voor een 2e PC heb ik meteen een nieuwe gekocht, en de realpower in mijn 2e PC gezet. Let op dat je een AMD certified power supply neemt, zie: http://support.amd.com/us...pplies/Pages/listing.aspx
Bij details zie je welke kaarten een voeding ondersteund (erg onhandig imo). Ook staan er een boel prutmerken tussen maar met een beetje onderzoek moet er een goede uit te halen zijn ;)

Ik heb een Antec Truepower 750 Blue gekocht en de kaart draait als een tiet, alles op ultra settings tot nu toe :)

Succes voor degene die ook dit probleem hebben!

@harrytasker volgens de AMD certified power supply lijst ondersteund je huidige voeding de kaart niet: http://support.amd.com/us...ages/details.aspx?item=49

[ Voor 11% gewijzigd door Azmo83 op 03-11-2010 15:05 ]

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:15
Misschien omdat die lijst van vóór de 5-series is? ....

• Azmo83
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09-2025
MIsschien idd.. de lijst van AMD ziet er erg onoverzichtelijk en willekeurig uit in ieder geval :(

Verwijderd

Azmo83 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 15:02:
De kaart heeft sowizo 600 watt nodig maar ik wou wel een gokje wagen met 520 watt..
Als je een voor de rest vrij zuinige PC hebt kan zelfs een echt goede 400 Watt voeding. ;)
Let op dat je een AMD certified power supply neemt, zie: http://support.amd.com/us...pplies/Pages/listing.aspx
Let op dat je niet daar naar kijkt maar hier naar bedoel je of niet? :p

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 25
Pagina: 1