Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Binnenkort heb ik een nieuwe telefoon nodig. Mijn HTC synchroniseren met Linux (Ubuntu) vond ik altijd een ramp .. ik heb heel wat uurtjes besteed aan het lezen van handleidingen maar het is me eigenlijk nooit echt gelukt.

Welke telefoon (liefst met werty tobo) werkt goed samen met Linux? Ik vraag dit in NOS omdat het 'problematische' deel niet de telefoon is maar bij Linux ligt. Er is eea te vinden over telefoons aansluiten, maar dat zijn vaak artikelen geschreven door die-hards. En dat ben ik niet :p

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

N900?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
He, een maemo. Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Zat al te kijken naar Android, maar dan ben je gelijk afhankelijk van Google :-)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Ik zou ook Android aanraden, is ook wat ik doe met Linux: je synct Android naar Google en Google krijg je makkelijk gesynct met de meest courante applicaties. Enige zwakke punt is inderdaad Google, als er niet zo'n fan van bent, is dat niet zo leuk.

Verder, in ieder geval bij de HTC Hero is er geen sync voor Linux (wel bij Windows: een rechtstreekse HTC Sync naar Outlook, maar ja, dan zit je het grote probleem Outlook enerzijds en het iets kleiner probleem Windows anderzijds). Ik werk hier zelf toch vooral met de Google apps, dus dat is wel heerlijk. Alternatief voor dergelijke dingen, zou natuurlijk kunnen zijn iets Exchange-achtigs opzetten, waarschijnlijk zullen er wel open-source varianten compatibel zijn.

Het grote voordeel van de Google-manier, vind ik dat je on-the-go ook gesynchroniseerd bent. Voeg iets toe in GMail/... en het staat op je telefoon en omgekeerd. Anders is het vaak toch nog een manuele actie.

Verdr: wat wil je exact synchroniseren, want anders moetje gewoon eens kijken naar de applicaties die er standaard (bij Ubuntu toch) zijn, ik denk dan bv. aan wammu/gammu, gnokii, multisync, ...
Ik bedoel maar: de meeste van die applicaties hebben op hun site wel een lijst staan en vaak kan je vrij gelijkaardige telefoons dan ook gebruiken. Ik denk bv. aan SonyEricsson, daar heb ik ook nooit problemen mee gehad om die aan Linux te koppelen via Wammu en hij trekt zo je contacten en sms'jes binnen (met mogelijkheid om te exporteren naar IMAP, zeer handig), ook klok en kalender van hetzelfde en ik dacht ook zelfs call list (maar ik kan me vergissen met MyPhoneExplorer of FMA).

[ Voor 16% gewijzigd door ILUsion op 20-01-2010 15:38 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Misschien kan je ook eens kijken naar Openmoko?

Volledig open source, maar toen ik de ervaringen de laatste keer las was het nog niet heel stabiel. Loopt ook nog een topic over hier op GoT.

[ Voor 12% gewijzigd door sloth op 21-01-2010 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ILUsion schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:35:
Enige zwakke punt is inderdaad Google, als er niet zo'n fan van bent, is dat niet zo leuk.
Dan doe je er toch niks mee? :)
Je maakt een Google-accountje aan a la 'bashgoogle' waarmee je synct met je Android device en klaar :)
Waarmee ik bedoel dat je gewoon een accountje aanmaakt en er nooit meer wat mee doet, geen Google dus.
Accountje is nodig om bijvoorbeeld de Androidmarket op te kunnen en dergelijke, maar dat is aan jou..

En dan nog een QWERTY-toetsenbordje heh.. Dan kom je al snel bij de Motorola Milestone denk ik zo...

[ Voor 32% gewijzigd door CLB op 21-01-2010 00:14 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nou, ik ben behoorlijk Google adept hoor :p.

Die motorola is wel heel mooi :)

[ Voor 29% gewijzigd door Eusebius op 21-01-2010 00:30 ]

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat je Lennart heet, dat is mn doopnaam... CLB, en ik ben TS van dat topic

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Laatst online: 29-09-2024
Kijk ook eens naar Gammu en zijn gui Wammu. Daarmee kun je eeen hoop telefoons syncen.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
CLB schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 01:46:
Grappig dat je Lennart heet, dat is mn doopnaam... CLB, en ik ben TS van dat topic
Ook Lennart met een T? ja dat zijn de echte :p

Had al gezien dat er een groot Milestone topic liep. Ga me er eens in verdiepen. Alleen jammer dat die groningse telecomboer een paar telefoons slecht had verstuurd (tenminste, wat ik las).

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252960

Er is eea te vinden over telefoons aansluiten, maar dat zijn vaak artikelen geschreven door die-hards. En dat ben ik niet :p
Dan zou ik -zeker- niet voor de N900 gaan. Die synct echt nergens mee ( op dit moment )
Nou ja, wel met Exchange via allerlei omwegen.

Dus als je niet bereid bent om er diep in te duiken, dan zou ik deze telefoon op dit moment laten liggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurencevde
  • Laatst online: 29-09-2024
Niet helemaal waar: http://wiki.maemo.org/Sync
De n900 kan met een beetje werk overal mee syncen, en doet standaard al syncML over bluetooth en usb.

Have a taste of freedom. It is sometimes a bitter pill. To me though, this is the sweetness of the GPL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En al verder in de keuze..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
Nou de Motorola Milestone heeft zeker mijn interesse. Toen zag ik op het nieuws dat Nokia sommige types uitrust met gratis navigatie. En dat vind ik ook heel erg verleidelijk ..

De keuze voor een nieuw toestel is gebaseerd op (willekeurige volgorde)
- tobo qwerty
- goed kunnen samenwerken met Linux (vandaar dit topic)
- liefst een stylus die in de telefoon kan

Andere opties als multimedia, camera etc geloof ik wel: de ene kan dit beter, de andere dat.

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom wil je nog met een stylus werken?
Geen ervaringen met iPod Touches / iPhones / andere devices met touchscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Eusebius schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 15:04:
Nou de Motorola Milestone heeft zeker mijn interesse. Toen zag ik op het nieuws dat Nokia sommige types uitrust met gratis navigatie. En dat vind ik ook heel erg verleidelijk ..

De keuze voor een nieuw toestel is gebaseerd op (willekeurige volgorde)
- tobo qwerty
- goed kunnen samenwerken met Linux (vandaar dit topic)
- liefst een stylus die in de telefoon kan

Andere opties als multimedia, camera etc geloof ik wel: de ene kan dit beter, de andere dat.
die gratis ovimaps navigatie van nokia moet je denk ik niet alteveel op focussen. Ik hoor er zeer gemixte verhalen over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
@CLB werk nu met een HTC touch pro. Soms is de Stylus gewoon handiger. Ook op een Nokia N900 (laatst geprobeerd) waren sommige dingen gewoon sneller met een stylus (jawel, zelfde stylus als die van de HTC ;-)

He verdraaid. Maar als je gemixte verhalen hoort, dan zijn er dus ook goede verhalen ? Loopt hier trouwens een topic over?

Is er een navigatie tegenhanger op de Milestone?

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC Touch Pro / Nokia N900 hebben allebei resistief scherm, dus die hebben ook een stylus nodig =)
Devices met een capacitief scherm werken niet met stylussen en alleen op (warmte van de) vingers...

Of er een navigatie tegenhanger op de Milestone zit..
Ja, dat is 'n 60 dagen trial, maar zulke specifieke vragen kun je beter in de desbetreffende topics stellen =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eusebius
  • Niet online
CLB schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 17:41:
HTC Touch Pro / Nokia N900 hebben allebei resistief scherm, dus die hebben ook een stylus nodig =)
Devices met een capacitief scherm werken niet met stylussen en alleen op (warmte van de) vingers...
Een resistief scherm? Nog nooit gehoord dat daar verschil tussen zat (al kan ik me dat wel voorstellen). Dus als ik het goed heeft de Milestone een capacitief scherm? Is daar ergens een overzichtslijst voor?
Of er een navigatie tegenhanger op de Milestone zit..
Ja, dat is 'n 60 dagen trial, maar zulke specifieke vragen kun je beter in de desbetreffende topics stellen =)
Dus die is er .. maar eens even zoeken dan :)

==
hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eusebius schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 20:32:
Een resistief scherm? Nog nooit gehoord dat daar verschil tussen zat (al kan ik me dat wel voorstellen).
Dus als ik het goed heeft de Milestone een capacitief scherm? Is daar ergens een overzichtslijst voor?
Yes Google / Wikipedia er maar lekker op los =) Milestone is inderdaad capacitief (met de vingers dus)
Dus die is er .. maar eens even zoeken dan :)
Motorola Milestone - Deel 2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13-01 20:55

Icyzer

Goudvis

Voordeel van een Android telefoon is, icm een internet abbonement, dat hij niet eens compatible hoeft te zijn met linux want je kan vanalles syncen via google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06-2024
ik zou zeker voor een htc hero gaan.
heb ik zelf ook en is echt heel handig.
en voor het syncen al hele maal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij wil perse een fysiek toetsenbord, staat warempel in de TS, dus 'n HTC Hero is geen optie =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:37

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

CLB schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 23:16:
[...]

Yes Google / Wikipedia er maar lekker op los =) Milestone is inderdaad capacitief (met de vingers dus)

[...]

Motorola Milestone - Deel 2 ;)
Resistief werkt ook met je vingers, daar zit geen verschil in. Het verschil is dat resistief minder nauwkeurig is (maar dat is eigenlijk geen probleem) en geen multi-touch aankan. Capacitief kan wel multitouch, maar geen stylus (wat ik ook een probleem zou vinden overigens, met name tekst invoer kan voor mij weleens een uitdaging zijn, omdat de "knoppen" kleiner zijn dan mijn vingertoppen...)

Ik gebruik zelf een Nokia 5800XM, zonder keyboard, maar met keyboard kom je op de N97 uit. Via google/gmail kan je contacten en agenda syncen, en in linux kan je ook heel makkelijk met google syncen. Rechtstreeks gaat je met een Nokia helaas niet lukken (ook niet met wammu/gammu ook al hebben die hun roots juist bij de Nokia's).

Wat betreft OVI-maps, ik gebruik het nu al een jaar of 1,5 en vind het prima werken. De nieuwe, gratis versie is eigenlijk alleen maar beter geworden, met niet alleen navigatie, maar ook verkeersupdates en waarschuwingen voor snelheidscamera's standaard ingebouwd en ook kostenloos. Wat ook prettig is, is dat je voor je bestemming je ook gebruik kan maken van het adressenboek in de telefoon.
Maar navigatie is wat je gewend bent. Je kan ook een voor en tegen lijstje maken voor een willekeurige TomTom, Garmin of andere oplossing.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-07 08:13
Eusebius schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 15:16:
Binnenkort heb ik een nieuwe telefoon nodig. Mijn HTC synchroniseren met Linux (Ubuntu) vond ik altijd een ramp .. ik heb heel wat uurtjes besteed aan het lezen van handleidingen maar het is me eigenlijk nooit echt gelukt.
Dan ben ik toch benieuwd wat er precies niet gelukt is. Ik moet zeggen dat op dit moment de instructies op onze website (www.synce.org) voor ubuntu de meest duidelijke zijn en in het grootste gedeelte van de gevallen goed werken.

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deepbass909 schreef op maandag 25 januari 2010 @ 09:32:
Capacitief kan wel multitouch, maar geen stylus
Zijn ook gewoon losse stylussen te koop voor capacitieve schermen hoor =)

Pagina: 1