Laptop kan enkel wireless connecteren thuis

Pagina: 1
Acties:

• jeetn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10-2024
Hallo iedereen,

Mijn zus heeft een raar probleem met haar laptop..

Ze kan nl. alleen maar hier bij ons thuis op het draadloos netwerk. Op school kan ze niet connecteren met het draadloos netwerk en bij haar gastgezin in Frankrijk kan ze ook niet connecteren met het draadloos netwerk.

Het 1ste wat ik dacht was dat ik waarschijnlijk ooit eens een vast IP zal gegeven hebben voor haar wifi kaart, maar dat blijkt niet het geval te zijn.

Ik weet verder niet echt wat het probleem kan zijn en kan zelf nie zoeken op de laptop omdat ze nu voor 3 maand in Frankrijk zit.. Als er hier dus oplossingen worden gegeven kan dit wel even duren voor er antwoord komt..

Enkele gegevens over haar laptop:

Acer Aspire 8920G

Als er nog gegevens zijn die jullie zouden nodig hebben dan moeten jullie het maar laten weten.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 10:52

Herman

FP ProMod
Volgens de site zou ze 802.11 a/b/g/n moeten kunnen dedecteren.

Allereerst zou ik de meest recente drivers installeren. (sorry voor het standaard antwoord)

Verder denk ik dat er iets meer info nodig is om antwoord te geven:

Kun je het netwerk dedecteren?
Wat zijn vervolgens de stappen, en komt er ook een foutmelding?

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• jeetn
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-10-2024
Bedankt voor je antwoord :)

Al is het standaard :)

Voor ze vertrok heb ik nog alle drivers gedownload en geïnstalleerd.. Dus normaal mag daar het probleem niet liggen..

Ze zegt tegen mij dat ze wel degelijk het netwerk kan vinden, ze heeft de sleutel in, maar toch kan ze niet connecteren.. Daarna probeert zij denk ik haar browser te starten, maar krijgt ze dan een melding dat er geen netwerk is..

Wat bedoel je hier trouwens mee?

Volgens de site zou ze 802.11 a/b/g/n moeten kunnen dedecteren.

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-02 14:49
Misschien dat de software soort van vast staat afgesteld op een netwerk. Natuurlijk raar waarom die dan wel andere netwerken ziet, maar die software is wel vaker brak.