Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Excel] .csv importeren in template met opmaak

Pagina: 1
Acties:
  • 250 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeTweakers,

Ik vraag nederig om hulp met Excel, en wel om het volgende:

Ik wil een .csv bestand importeren en geautomatiseerd voorzien van opmaak in Exel.
In het .csv bestand is een waslijst met bestellingen, waar een soort van orderpicklijst van gemaakt wordt.

De indeling van het .csv ziet er als volgt uit:
"bestelnummer";"Besteldatum";"Klant";"Verzendadres";"Factuuradres";"Bestelde artikels";"EAN code";"Product";"Inhoud per verpakking";"Aantal colli";"Aantal gepickt"
327;01-01-10;"c1000";"De Brink 35, 1234 AA, Lochem";"De Brink 35, 1234 AA, Lochem";"";"";"";"";"";""
"";"";"";"";"";"AZ123";1234567891011;"Cranberry van der G, cranberry azijn. 250 ml ";"6 st";2; ""
"";"";"";"";"";"AD124";1234567891011;"Advocaat geschenkkoffer";"1 koffer";20; ""
"";"";"";"";"";"";"";"";"";"";""
"";"";"";"";"";"";"";"";"Totaal Colli:"; "";""
"";"";"";"";"";"";"";"";"";"";""

Elke bestelling is zo'n blok als hierboven, waarbij er meer of minder regels met de producten (AZ123, AD124 etc.) zijn.

Nu wil ik in Excel dat zo'n blok dik
omlijnd
wordt, met de volgende opmaak:

http://i50.tinypic.com/29vnn2r.png

Als dat überhaupt al mogelijk is wil ik in de template in Exel er ook voor zorgen dat naast het veld "Aantal colli:" automatisch de som wordt gemaakt.
Ik ben niet zo thuis in Excel, dus weet niet of er zo'n functie is. Maar ik dacht aan een soort van "Als-Dan" constructie. Als een veld "Aantal colli:" bevat, Dan plaats som ernaast.
Hierbij moet er dus ook gekeken worden naar hoeveel regels de bestelling betreft, om te voorkomen dat er regels niet meegenomen worden in de som, of regels uit een andere bestelling ook meegenomen worden.

Help! :P

Alle hulp is welkom. Misschien iemand die een macro kan schrijven?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2010 16:26 . Reden: Toevoeging ]

Dit topic is gesloten.