Is het mogelijk om een range te bepalen aan de hand van inhoud van cellen?
Ik heb in een document een aantal blokken met bestellingen onder elkaar staan.
Elk blok begint met een cel dat als inhoud de tekst "Bestelling" heeft, en eindigt twee cellen verder naar rechts van een cel met de inhoud "Aantal colli:"
Ik wil deze blokken dus via een Macro detecteren, en voorzien van een dikke rand.
De reden waarom ik dit wil automatiseren, is dat er dagelijks een .csv bestand geïmporteerd wordt met een lijst van bestellingen, en deze moeten met een druk op de knop voorzien worden van een rand om de print overzichtelijker te maken.
Elke bestelling is gescheiden door een dubbele witregel.
Ik kan hier geen bestand toevoegen, maar de .csv is als volgt ingedeeld:
In bovenstaand voorbeeld zijn twee bestellingen genoemd, hoe zorg ik er nou voor dat de Macro beide blokken herkent en voorziet van een dik kader?
Als ik dit weet, kan ik de rest van de opmaak ook automatiseren.
Alle hulp is welkom!
Ik heb in een document een aantal blokken met bestellingen onder elkaar staan.
Elk blok begint met een cel dat als inhoud de tekst "Bestelling" heeft, en eindigt twee cellen verder naar rechts van een cel met de inhoud "Aantal colli:"
Ik wil deze blokken dus via een Macro detecteren, en voorzien van een dikke rand.
De reden waarom ik dit wil automatiseren, is dat er dagelijks een .csv bestand geïmporteerd wordt met een lijst van bestellingen, en deze moeten met een druk op de knop voorzien worden van een rand om de print overzichtelijker te maken.
Elke bestelling is gescheiden door een dubbele witregel.
Ik kan hier geen bestand toevoegen, maar de .csv is als volgt ingedeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Bestelnummer,"Besteldatum","Klant","Verzendadres","Factuuradres","" 00049,"20-01-10","Administrator (admin)","Bez - Piet Heinstraat 19A, Bez - 7511 JE Bez - Enschede","Piet Heinstraat 19 A, 7511 JE Enschede","" "","","","","","" "Bestelde artikelen","EAN code","Product","Inhoud per verpakking","Aantal colli","Aantal gepickt" "AA123","XXXXXXXXXXXXX","Canisius, Peren-appel-cranberrystroop in glazen pot. 300 gram","6 st","10","" "","","Canisius, 4 vruchtenstroop in glazen pot. 300 gram","6 st","10","" "","","","","","" "","","","Totaal Colli:","antwoord som colli" "","","","","","" "","","","","","" Bestelnummer,"Besteldatum","Klant","Verzendadres","Factuuradres","" 00049,"20-01-10","Administrator (admin)","Bez - Piet Heinstraat 19A, Bez - 7511 JE Bez - Enschede","Piet Heinstraat 19 A, 7511 JE Enschede","" "","","","","","" "Bestelde artikelen","EAN code","Product","Inhoud per verpakking","Aantal colli","Aantal gepickt" "AA123","XXXXXXXXXXXXX","Canisius, Peren-appel-cranberrystroop in glazen pot. 300 gram","6 st","10","" "","","Canisius, 4 vruchtenstroop in glazen pot. 300 gram","6 st","10","" "","","","","","" "","","","Totaal Colli:","antwoord som colli" "","","","","","" "","","","","","" |
In bovenstaand voorbeeld zijn twee bestellingen genoemd, hoe zorg ik er nou voor dat de Macro beide blokken herkent en voorziet van een dik kader?
Als ik dit weet, kan ik de rest van de opmaak ook automatiseren.
Alle hulp is welkom!