Lacie externe HDD laten vallen

Pagina: 1
Acties:
  • 406 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
Een weekje geleden is mijn externe hardeschijf gevallen van een buro van 1 meter hoog toen hij aanstond. Hierna is hij kapot gegaan.
Als ik de hardeschijf opstart hoor/voel je dat de hardeshijf gaat spinnen. hierna heeft hij een piep aan en lijkt het alsof hij in een eewige repeat valt klinkt als een stukje dat onleesbaar is of dat de kop mischien vast zit ?
Mijn grote vraag is weet iemand toevallig wat het probleem is? en hier ik dit zelf op kan lossen? er staat al behoorlijk wat data op wat ik graag behoud maar niet voor wil dokken. Ik ga hem ook niet in de vriezer doen

het gaat om de lacie design by neil poulton 1tb ik heb hem nu 1 jaar en heb de doos nog. helaas is aankoop bon wel verdwenen en het is contant betaald. is het mogelijk via lacie garantie te claimen zonder bon ? aangezien er 2 jaar fabrieks garantie word geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:21
Fabrieksgarantie dekt zulke schade niet, aangezien dit schade is die veroorzaakt is door de gebruiker. En niet door fabricage. Om het samen te vatten, alleen schade wordt gedekt als deze is voorgevallen bij normaal gebruikt. Daar valt het vallen van 1 meter hoogte niet onder.

Daarnaast zal je zonder bon ook niks kunnen, je kan namelijk niet aantonen dat je hem pas korter dan 2 jaar hebt. Verwacht dus dat je een nieuwe zal moeten kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Gewoon vragen bij LaCie, nee heb je. Sommige fabrikanten hanteren als garantiedatum bij ontbreken bon de productiedatum..

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:01
snoos schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 15:24:
er staat al behoorlijk wat data op wat ik graag behoud maar niet voor wil dokken.

..

is het mogelijk via lacie garantie te claimen zonder bon ? aangezien er 2 jaar fabrieks garantie word geleverd.
Ook al zou je garantie kunnen claimen (wat in dit geval niet op gaat omdat het defect door een gebruikersfout veroorzaakt is), dan nog gaat dat puur over de hardware, de data ben je gegarandeerd kwijt als je 'm inlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een inboedelverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als een schijf wel opspint maar verder niets doet kan het zijn dat de leeskop vast zit of wat dan ook. De beste oplossing is weggooien, nieuwe kopen en backup terugzetten. Mocht je toch nog data van het ding af willen halen zul je de schijf open moeten maken. In Thematopic: Datarecovery staan wat links naar filmpjes die de moeite waard zijn om eens te bekijken.

De kans dat dit fout gaat is echter vrij groot en ben je vrij zeker dat je die data kwijt bent. In dat geval zou ik je er toch maar overheenzetten dat dit je wat geld gaat kosten wil je je data nog terughebben.

En inderdaad, dit valt in geen geval onder de garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door TERW_DAN op 19-01-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snoos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-08 13:02
ah balen had het al verwacht.
dan doe ik er wel een andere hdd in

[ Voor 49% gewijzigd door snoos op 20-01-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-08 05:48

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het is natuurlijk erg vervelend dit soort zaken, maar het belangrijkste is het hoofd koel houden en te kijken wat andere mensen in deze gevallen gedaan hebben. Dit soort zaken zijn al veel vaker voorbij gekomen, daarnaast staat er in de FAQ's en een van de sticky topics in dit forum genoeg over datarecovery.

Zoals gezegd valt hier geen garantie te claimen, omdat het defect niet is onstaan door een gebrek aan het produkt. Ook zal er in geval van een garantie claim alleen de hardware worden vervangen, maar geen datarecovery worden uitgevoerd. Maar zoals reeds opgemerkt in dit geval valt er geen claim in te dienen.

Verder verwacht ik toch echt dat je aangewezen bent op een DataRecovery bedrijf om eventueel nog data terug te kunnen krijgen. In de FAQ's worden dergelijke bedrijven wel genoemd. Sommig bedrijven werken overigens op een "no cure, no pay" basis oa. Palmer Datarecovery in Londen is een dergelijk bedrijf (http://www.palmerdata.com/).

Dit topic gaat op slot, omdat ik uit de topic start geheel niet kan opmaken of ook enige moeite is gedaan ervaring te vinden over dit soort gevallen of dat op zijn minst de FAQ's en Sticky post(s) zijn doorgenomen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.