Wat betreft het buildnummer, dit komt doordat de build.prop voor de marketfix die ik gegeven heb uit 2.0.1 afkomstig is, het is echter gewoon 2.1update1 (kun je zien voordat je de build.prop vervangt)
ah oke dan vat ik hem weer
ben ik toch up to date
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Alles is hier met 2.1-update1 hetzelfde behalve dat het buildnummer hier SHOLS_U2_02.31.0 is.staffordniko schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 15:31:
Kernel versie kreeg ik niet in beeld:
2.6.29-omap1
a21146@ca25rhe74 #1
en het build nummer:
SHOLS_U2_01.14.0
[afbeelding]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik wil ook maar eens een 2.1 rom gaan draaien dus loop nu te kloten met nandroid maar daar gaat het al fout. Zodra ik nandroid-mobile.sh --backup --nodata --nocache --nomisc heb ingetypt krijg ik hem terug met no permission. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en over opgezocht, maar kan der niets over vinden? Iemand die mij een helpende hand kan toe rijken?
HOI.
Denk dat je in ADB eerst su moet doenBananenspin schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:18:
Ik wil ook maar eens een 2.1 rom gaan draaien dus loop nu te kloten met nandroid maar daar gaat het al fout. Zodra ik nandroid-mobile.sh --backup --nodata --nocache --nomisc heb ingetypt krijg ik hem terug met no permission. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd en over opgezocht, maar kan der niets over vinden? Iemand die mij een helpende hand kan toe rijken?
Wil je per se root? Anders kun je ook de 'officiële' update eens proberen:Bananenspin schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:18:
http://www.mobilecowboys.nl/toestellen/11904 of Machete360 in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's"
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Het je al ADB Recovery gebruikt via update.zip? Daarna kan je in de adb shell dit zo uitvoeren.Bananenspin schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 23:18:
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Vergeet niet dat je dit moet doen terwijl je telefoon in recovery mode zit. En dat je dan dus moet doen in cmd. (uitvoeren, cmd.exe) En als je telefoon in recovery zit, eerst de update.zip uitvoeren.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb ADB Recovery V6 geinstalleerd via update.zip, maar wat me opviel is dat ik nergens in de gedownloade update.zip nandroid-mobile.sh tegen kom, dit zou er toch ook in moeten zitten? Ik zal het zo eens proberen als su te draaien. En ja Sjaak ik wil graag root houden, just in case 
edit: na nog een keer de update.zip te hebben uitgevoerd deed hij het wel
ik zit nu ook op kantoor inplaats van thuis, wellicht is de usb driver niet goed geïnstalleerd op mijn thuis pc. Nu eens een leuke 2.1 backup zoeken, iemand een echte aanrader? Zag al een paar leuke voorbij komen hier maar die posts zijn alweer wat ouder
edit: na nog een keer de update.zip te hebben uitgevoerd deed hij het wel

[ Voor 37% gewijzigd door Bananenspin op 25-03-2010 10:28 ]
HOI.
Ik heb gisteren een flash gedaan naar "TS_V.2B_SHOLS_U2_02.31.0-RTHS-BbcRS-20100319-0253" . Nadat even alles problemen gaf (alles crashte zelfs) heb ik alles gereboot en nu doet alles het (als in, alle software werkt).
Hier zit o.a. K-9 Mail in ipv de standaard android mail (die VEEEEEEL fijner werkt icm IMAP). Ook USB en Wifi tethering en een reboot programma waarmee je aan kunt geven hoe je wilt opstarten (is ook fijn). Google Navigation zit hier ook in (en die werkt). SuperDial is ook wel geinig, alleen zie ik daar de praktische meerwaarde voor mijzelf niet in. Ook een voice-dialer heb ik er nu bij (dus 2 voice dialers).
Tot nu toe erg te spreken over deze firmware
Hier zit o.a. K-9 Mail in ipv de standaard android mail (die VEEEEEEL fijner werkt icm IMAP). Ook USB en Wifi tethering en een reboot programma waarmee je aan kunt geven hoe je wilt opstarten (is ook fijn). Google Navigation zit hier ook in (en die werkt). SuperDial is ook wel geinig, alleen zie ik daar de praktische meerwaarde voor mijzelf niet in. Ook een voice-dialer heb ik er nu bij (dus 2 voice dialers).
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Dat K9 mail heb ik nog niet zo begrepen. Waarom is dat veel fijner? Wat werkt er fijner aan?
Verwijderd
Hallo Iedereen,
ik heb sinds kort ook een milestone gekocht in italie en ik wou eigenlijk even iedereen hier bedanken voor de beschrijving en uitleg voor het gebruik van nandroid. ik heb er nu de v2b versie opstaan van The sulotor en ik ben erg tevreden met deze rom. ik heb nog geen nadelen kunnen vinden. de marketplace lijkt gewoon alles te vinden wat sommige andere niet konden zoals raging thunder (alle 4) en the plateau. ik zal vanaf nu dit topic blijven volgen en hopelijk ook andere mensen kunnen helpen met hun milestone!
het enige wat ik kan vinden en misschien heeft iemand hier al een oplossing voor is dat het auto aanvullen van het toetsenbord nog steeds engels is. ik heb gelezen dat bijvoorbeeld better keybord dit wel goed zou doen maar ik heb liever een gratis oplossing voor dit probleem.
Groeten Ken
ik heb sinds kort ook een milestone gekocht in italie en ik wou eigenlijk even iedereen hier bedanken voor de beschrijving en uitleg voor het gebruik van nandroid. ik heb er nu de v2b versie opstaan van The sulotor en ik ben erg tevreden met deze rom. ik heb nog geen nadelen kunnen vinden. de marketplace lijkt gewoon alles te vinden wat sommige andere niet konden zoals raging thunder (alle 4) en the plateau. ik zal vanaf nu dit topic blijven volgen en hopelijk ook andere mensen kunnen helpen met hun milestone!
het enige wat ik kan vinden en misschien heeft iemand hier al een oplossing voor is dat het auto aanvullen van het toetsenbord nog steeds engels is. ik heb gelezen dat bijvoorbeeld better keybord dit wel goed zou doen maar ik heb liever een gratis oplossing voor dit probleem.
Groeten Ken
Sowieso een ander kleur LEDje (Roze ofzoietsDjWannaB2002 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:52:
Dat K9 mail heb ik nog niet zo begrepen. Waarom is dat veel fijner? Wat werkt er fijner aan?
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
En hoe zit het dan met de ondersteuning van gmail zelf?
Volgens mij een keer bij comments iets gelezen dat dat niet ideaal was, maar kan het mis hebben. Had namelijk zelf ook interesse in die backup maar dat K9 hield me tegen.
Volgens mij een keer bij comments iets gelezen dat dat niet ideaal was, maar kan het mis hebben. Had namelijk zelf ook interesse in die backup maar dat K9 hield me tegen.
Geen idee, ik gebruik Gmail niet om te mailen
Je kan toch gewoon gmail.apk pullen uit je huidige versie en die in die backup er op pushen en k9 eraf als je daar geen behoefte aan hebtDjWannaB2002 schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 11:23:
En hoe zit het dan met de ondersteuning van gmail zelf?
(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer
Dat is de versie die ik hier al eerder heb gepostWHiZZi schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 10:49:
Ik heb gisteren een flash gedaan naar "TS_V.2B_SHOLS_U2_02.31.0-RTHS-BbcRS-20100319-0253" . Nadat even alles problemen gaf (alles crashte zelfs) heb ik alles gereboot en nu doet alles het (als in, alle software werkt).
Werkt inderdaad uitstekend!
Ik ben zelf absoluut niet te spreken over K9 mail maar als je je account gegevens niet invult heb je er geen last meer van, heb zelf nog niet de tijd/moeite genomen hem te verwijderen.
Je kan hem namelijk niet zoals een "normale" app verwijderen, waarschijnlijk omdat de maker hem in het systeem zelf genesteld heeft!?
Heb dus Gmail weer terug geïnstalleerd.
In mijn post op pagina 19 kan je zowel een link naar de nandroid als naar de verwijderde apps vinden
Oja, dit bericht typ ik nu via de USB tethering, internet ligt plat op m'n stage plek op het moment
Werkt perfect dus zoals je kunt zien!
Ook wireless (bluetooth & Wifi) tethering werken prima!
Verwijderd
Volgens mij is het ook gewoon mogelijk om de gmail app te instaleren via de marketplace, (is gewoon gratis volgens mij) dus geen moeilijke acties. gewoon klikken en downloaden..
ik heb zelf nu nog de k9 draaien en ik heb er verder geen problemen mee het werkt ook gewoon goed met mijn gmail account. krijg netjes een melding als er een email binnen komt.
ik heb zelf nu nog de k9 draaien en ik heb er verder geen problemen mee het werkt ook gewoon goed met mijn gmail account. krijg netjes een melding als er een email binnen komt.
Ik heb de Gmail.apk en Gmailproviders.apk mbv rootexplorer, uit mijn "Orginele" 2.1 gekopieerd. Je zou het eens kunnen proberen om deze eens te installeren. Geen garanties uiteraard.....Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 12:47:
Volgens mij is het ook gewoon mogelijk om de gmail app te instaleren via de marketplace, (is gewoon gratis volgens mij) dus geen moeilijke acties. gewoon klikken en downloaden..
Edit: Heb zelf de update naar die custom Nandroid backup gedaan (die van pagina 19) en na een wipe, gmail.apk geïnstalleerd. Hij lijkt het tot nu toe prima te doen.....
[ Voor 10% gewijzigd door niksie1981 op 25-03-2010 15:28 ]
Hmmm ik twijfel of ik nu de ROM van The Solutor erop zal zetten of toch bij mn eigen geroote 2.1 versie zal blijven. Hij loopt nu goed, maar kan altijd beter. Extra ruimte is ook altijd prettig, om maar niet te zwijgen van een langere accuduur. Want dit is nu wel een stuk minder.
Hey, je bent een flash-aholic of niet....DjWannaB2002 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 03:28:
Hmmm ik twijfel of ik nu de ROM van The Solutor erop zal zetten of toch bij mn eigen geroote 2.1 versie zal blijven. Hij loopt nu goed, maar kan altijd beter. Extra ruimte is ook altijd prettig, om maar niet te zwijgen van een langere accuduur. Want dit is nu wel een stuk minder.
Hahaha ja klopt. Altijd weer iets beters proberen te krijgen.
Dus ik heb hem er maar over gezet. Maar eens even dat dat K9 mail proberen. Lijkt nu goed ingesteld te zijn.
Had trouwens geen forced closes oid. Waarschijnlijk omdat ik al 2.1 draaide. Dat scheelt dan weer een hoop nieuwe programma's etc installeren
edit:
Nu die backup van the Solutor er op staat heb ik weer het probleem dat ik lang niet alles in de market kan vinden
Vreemd!
Ik heb de build.prop aangepast. Nu kan ik wel weer The Plateau vinden, maar nog niet raging thunder 2, alleen de lite variant. Nou misschien nog even afwachten. Wie weet kan hij zo wel alles vinden.
Gelukkig had ik de games al op mn milestone staan, dus dat scheelt weer.
edit:
Had blijkbaar de verkeerde versie van de Solutor erop gezet. Met versie 2 gaat het wel goed
Dus ik heb hem er maar over gezet. Maar eens even dat dat K9 mail proberen. Lijkt nu goed ingesteld te zijn.
Had trouwens geen forced closes oid. Waarschijnlijk omdat ik al 2.1 draaide. Dat scheelt dan weer een hoop nieuwe programma's etc installeren
edit:
Nu die backup van the Solutor er op staat heb ik weer het probleem dat ik lang niet alles in de market kan vinden
Ik heb de build.prop aangepast. Nu kan ik wel weer The Plateau vinden, maar nog niet raging thunder 2, alleen de lite variant. Nou misschien nog even afwachten. Wie weet kan hij zo wel alles vinden.
edit:
Had blijkbaar de verkeerde versie van de Solutor erop gezet. Met versie 2 gaat het wel goed
[ Voor 46% gewijzigd door 13art op 26-03-2010 12:32 ]
Probeer eens te zoeken op "Raging" of 'Thunder'[b]DjWannaB2002 schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 10:40
edit:
Nu die backup van the Solutor er op staat heb ik weer het probleem dat ik lang niet alles in de market kan vindenVreemd!
edit:
Hahaha dank voor deze geniale tip 
Maar goed nu ga ik ze weer allemaal vinden
edit:
Moet zeggen dat ik dat K9 niet eens zo heel slecht vindt.
Wat wel vreemd was dat bij het instellen van de mail ik een melding kreeg, maar heb gewoon ignore/discard gedaan en dat ging goed.
Ook de alarm clock van de nexus ziet er goed uit, alleen jammer dat je daar maar uit beperkt aantal tonen kan kiezen. Kijken of ik dat nog kan aanpassen.
Maar goed nu ga ik ze weer allemaal vinden
edit:
Moet zeggen dat ik dat K9 niet eens zo heel slecht vindt.
Wat wel vreemd was dat bij het instellen van de mail ik een melding kreeg, maar heb gewoon ignore/discard gedaan en dat ging goed.
Ook de alarm clock van de nexus ziet er goed uit, alleen jammer dat je daar maar uit beperkt aantal tonen kan kiezen. Kijken of ik dat nog kan aanpassen.
[ Voor 68% gewijzigd door 13art op 26-03-2010 13:58 ]
Btw! vond net op android-hilfe.de deze thread.
Verzameling van downloads voor je steen
Erg handig voor als je van kloten met je milestone houdt
Verzameling van downloads voor je steen
Erg handig voor als je van kloten met je milestone houdt
[ Voor 8% gewijzigd door Machete360 op 26-03-2010 14:39 ]
Ik heb gisteren Android 2.1 op mijn Milestone gezet (via de nandroid backup die in deze post te vinden is) en ben er tot nu toe erg tevreden over! Na het installeren van de nandroid backup duurde het een tijdje voordat de telefoon opgestart was (heb een hele tijd zitten kijken naar het mooie Nexus One bootscreen), dus ik dacht even dat er iets niet goed gegaan was. Uiteindelijk startte hij toch op maar helaas force close'de alles, dus ik heb maar een complete wipe gedaan. Hierna werkte alles perfect!
Ik heb het idee dat het batterijverbruik een heel stuk verbeterd is, en het skippen van MP3'tjes lijkt ook verleden tijd te zijn! Ik heb vanmiddag een paar nummertjes geluisterd en heb geen enkele skip gehoord terwijl er met 2.0.1 zeker wel een skip of 3/4 per nummer te horen was. Ook de 'browser scrolling bug' is opgelost, ook al had ik deze zelf op 2.0.1 ook al gefixt met een patch die ergens op Alldroid te vinden was.
Ik heb het idee dat de hele overall stabiliteit een stuk verbeterd is, terwijl ik normaalgesproken elke 1/2 dagen wel iets geks met m'n Milestone meemaakte (ik heb m'n Milestone met 2.0.1 bijvoorbeeld al meerdere malen opnieuw moeten opstarten omdat ik niet meer kon bellen, ik kon wel op de dial knop drukken nadat ik een nummer ingetoetst had maar de telefoon ging gewoon niet over
) ben ik nu nog niks raars tegengekomen.
Ik heb het idee dat het batterijverbruik een heel stuk verbeterd is, en het skippen van MP3'tjes lijkt ook verleden tijd te zijn! Ik heb vanmiddag een paar nummertjes geluisterd en heb geen enkele skip gehoord terwijl er met 2.0.1 zeker wel een skip of 3/4 per nummer te horen was. Ook de 'browser scrolling bug' is opgelost, ook al had ik deze zelf op 2.0.1 ook al gefixt met een patch die ergens op Alldroid te vinden was.
Ik heb het idee dat de hele overall stabiliteit een stuk verbeterd is, terwijl ik normaalgesproken elke 1/2 dagen wel iets geks met m'n Milestone meemaakte (ik heb m'n Milestone met 2.0.1 bijvoorbeeld al meerdere malen opnieuw moeten opstarten omdat ik niet meer kon bellen, ik kon wel op de dial knop drukken nadat ik een nummer ingetoetst had maar de telefoon ging gewoon niet over

Verwijderd
hee wat tof! want je zou denken dat een aantal punten meer in de drivers zou zitten (zoals het skippen van mp3s) dan in Android 2.1.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 20:52 ]
Hier gaat de accu juist een stuk minder lang mee. Maar komt misschien ook wel omdat er nu om het half uur tweets worden gechecked. Dat vreet voor mn gevoel echt energie.
Maar daarvoor had ik ook al het idee dat de accu minder lang mee ging dan bij 2.01.
Maar ach boeit me niet zo, in de auto hangt hij eigenlijk altijd aan de lader, en 's nachts thuis ook dus zit eigenlijk nooit met een lege accu.
Maar daarvoor had ik ook al het idee dat de accu minder lang mee ging dan bij 2.01.
Maar ach boeit me niet zo, in de auto hangt hij eigenlijk altijd aan de lader, en 's nachts thuis ook dus zit eigenlijk nooit met een lege accu.
Ik heb de 2.1 update die vorige week zondag o.a. hier verscheen gedaan, echter nu ben ik mijn root kwijt.
Kan ik de root terug krijgen?
Kan iemand er een how to voor maken?
Zal dit werken: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33669588
Thanx
Thanx
[ Voor 17% gewijzigd door martijnd op 29-03-2010 21:11 ]
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Je kan de 2.01 sbf er weer overheen zetten.
Of een gekraakte sbf er overheen zetten. Staat als het goed is ook al in dit topic hier
Ikzelf, en nog verder terug heeft iemand het er in gezet.
Of een gekraakte sbf er overheen zetten. Staat als het goed is ook al in dit topic hier
okay, dus ik kan gewoon terug naar 2.01, en dan updaten naar 2.1. zoals die post hierboven?DjWannaB2002 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:11:
Je kan de 2.01 sbf er weer overheen zetten.
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Ik heb nu één dingetje gevonden in 2.1 wat niet goed werkt: bij de videomodus zit een knop 'light', als ik daar op druk gaat het licht echter niet aan. Ik heb ook al geprobeerd om het licht aan te zetten met Mototorch voordat ik ga filmen, maar zodra ik de videomodus ('camcorder') opstart gaat het licht direct weer uit. Andere mensen die dit probleem hebben?
Dit werkt ook primamartijnd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:08:
Ik heb de 2.1 update die vorige week zondag o.a. hier verscheen gedaan, echter nu ben ik mijn root kwijt.
Thanx
Edit: Aangezien de link naar de update.zip in die post niet meer werkt, heb ik even een mirror gemaakt.
Heb zelf al eerder de 2.1 update geprobeerd via minder officiële wegen
[ Voor 39% gewijzigd door niksie1981 op 30-03-2010 09:09 ]
Verwijderd
Het lijkt inderdaad dat dit knopje niets doet maar zodra je start met filmen gaat het lampje wel aan, wel bedankt voor het mototorch appje. werkt perfectchainzz schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:15:
Ik heb nu één dingetje gevonden in 2.1 wat niet goed werkt: bij de videomodus zit een knop 'light', als ik daar op druk gaat het licht echter niet aan. Ik heb ook al geprobeerd om het licht aan te zetten met Mototorch voordat ik ga filmen, maar zodra ik de videomodus ('camcorder') opstart gaat het licht direct weer uit. Andere mensen die dit probleem hebben?
Helaas werken de led lichtjes als notificaties bij sommige dingen echt pauper.. oproep gemist app werkt niet meer voor mij op 2.1 en de mail notificatie doet het soms.. alleen sms werkt fine. En ja heb een complete wipe gedaan na de update.
HOI.
Op de FrontPage: nieuws: Backuptool maakt custom roms op Motorola Milestone mogelijk
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Mooi! Ik hoop dat we binnenkort een custom rom met de HTC sense interface kunnen installeren. Vind ik zelf toch iets prettiger werken dan de standaard android interface...
Voor HTC Sense heb je al alternatieven...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik dacht dat die alleen nog naar de droid was geport en niet naar de milestone?
Ik heb het over zoiets: PandaHero: Hero Style Home
Als je die daadwerkelijk geprobeerd hebt, dan weet je dat dat geen alternatieven zijn.
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Never tried it =)
Heb het even geprobeerd, had twee vastlopers in 1 minuut. Maar toch bedankt voor de tip
.
Praten ze hier niet over datgene waar wij al enige tijd mee bezig zijn: Nandroid backups......?
Of heb ik het mis?
Niksie was 14sec snellerniksie1981 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:04:
[...]
Praten ze hier niet over datgene waar wij al enige tijd mee bezig zijn: Nandroid backups......?
Of heb ik het mis?
Maar idd, hiermee bedoelen ze de nandroid backups die al een tijdje hier rond zwerven.
ps: ik zie al 3 mensen juichen om niks

[ Voor 55% gewijzigd door XQB op 30-03-2010 15:22 ]
Het kan zijn dat er nu een groep mensen/gebruikers benaderd worden die hier nog niet mee bekend waren..... Hoe meer gebruikers, hoe meer vreugde toch??XQB schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:18:
[...]
Niksie was 14sec sneller
Maar idd, hiermee bedoelen ze de nandroid backups die al een tijdje hier rond zwerven.
ps: ik zie al 3 mensen juichen om niks
Waar ik me zelf meer op verheug is dit: http://github.com/XVilka/2ndboot-ng
Bootloader 90.80 met 2nd boot, kom maar op met die custom roms
Is nog under heavy development though, dat is wel minder, maarja gaat de goede kant op!
Bootloader 90.80 met 2nd boot, kom maar op met die custom roms
Is nog under heavy development though, dat is wel minder, maarja gaat de goede kant op!
Nee tuurlijk is het altijd welcome, om meer gebruikers te zien van de Milestone.niksie1981 schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 15:54:
[...]
Het kan zijn dat er nu een groep mensen/gebruikers benaderd worden die hier nog niet mee bekend waren..... Hoe meer gebruikers, hoe meer vreugde toch??
Maar ik doelde meer op een klakeloze link. Het geeft mensen een andere beeld, zo denken ze dat je nu custom roms kan draaien, wat eigenlijk nog niet kan. En dan gaan ze een Milestone kopen, en komen er achter dat het iets anders is. Dus mensen boos>klachten>Milestone slechte naam.
dus hierbij clb, aub eerst lezen, voordat je het verspreid.
Uhm ik word er nu op aangesproken dat ik een linkje plaats...XQB schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:34:
dus hierbij clb, aub eerst lezen, voordat je het verspreid.

Volgens mij is in dit geval t.net zelf de veroorzaker van de verwarring (denk ik......).CLB schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 20:36:
[...]
Uhm ik word er nu op aangesproken dat ik een linkje plaats...![]()
Is de "TS rom V2b edition, based on 2.1update1 RTHS ROM" van The Solutor degene waarvan de meeste vinden dat deze zo energie zuinig is? (TS_V.2B_SHOLS_U2_02.31.0-RTHS-BbcRS-20100319-0253'
[ Voor 16% gewijzigd door 13art op 31-03-2010 06:53 ]
Ik heb The Solutor backup draaien ja en die gaat wel lekker lang mee
HOI.
hmm heb de versie van de solutor erop gezet, werkt perfect maar hoe krijg je dat K9 mail weg, irriteer me er mateloos aan. any help
Ik heb hem ook maar geinstalleerd, omdat ik al 2.1 had werd alleen de system image geflasht waardoor al mijn instellingen behouden bleven. Tot nu toe ben ik positief over deze rom.
Waarschijnlijk met een app als Rootexplorer, de apk ervan verwijderen uit de system/app map.g.nius schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 11:40:
hmm heb de versie van de solutor erop gezet, werkt perfect maar hoe krijg je dat K9 mail weg, irriteer me er mateloos aan. any help
Of even:niksie1981 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 13:20:
[...]
Waarschijnlijk met een app als Rootexplorer, de apk ervan verwijderen uit de system/app map.
C:\> adb shell $ su # mountrw # cd /system/app # rm K9.apk # sync # mountro # exit $ exit C:\> exit
Ik moet zeggen dat ik K9 wel relaxed vind. Stuk meer mogelijkheden dan met de standaard mailclient.
Denk dat ik vanavond maar eens een factory reset ga doen. Heb ook de backup van The Solutor, maar bij mij is hij vanaf het begin af aan niet echt energie zuinig. Maar hiervoor had ik een rom met europese band ipv de HK, en de europese is een stuk minder energie zuinig. Misschien doordat ik toen geen wipe heb gedaan dat mijn toestel daarom nog energie slurpt. Maar ff proberen dus
Denk dat ik vanavond maar eens een factory reset ga doen. Heb ook de backup van The Solutor, maar bij mij is hij vanaf het begin af aan niet echt energie zuinig. Maar hiervoor had ik een rom met europese band ipv de HK, en de europese is een stuk minder energie zuinig. Misschien doordat ik toen geen wipe heb gedaan dat mijn toestel daarom nog energie slurpt. Maar ff proberen dus
Heb geen zin dat k9 mail te gebruiken, dat icoontje is gewoon te f*ugly. Noem me n zeur maar geil gewoon op mooie hi-res icoontjes. daarom wil ik t ook eraf smijten alleen krijg ik t niet weg
Wat heb je al geprobeerd dan?g.nius schreef op donderdag 01 april 2010 @ 10:25:
Heb geen zin dat k9 mail te gebruiken, dat icoontje is gewoon te f*ugly. Noem me n zeur maar geil gewoon op mooie hi-res icoontjes. daarom wil ik t ook eraf smijten alleen krijg ik t niet weg
rootexplorer de apk verwijderen, maar hier wist ik al van dat het niet ging lukken. en met advanced task killer proberen te deïnstalleren. echter zegt ie hier dat het niet gelukt is.

iemand met een snelle oplossing is dus welkom (adb heb ik nog niet gedaan omdat dat teveel werk is
Heb je met Rootexplorer wel eerst Mount R/W aangezet??g.nius schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:24:
[...]
rootexplorer de apk verwijderen, maar hier wist ik al van dat het niet ging lukken. en met advanced task killer proberen te deïnstalleren. echter zegt ie hier dat het niet gelukt is.verder heb ik nog geen tijd gehad om ermee te kloten.
iemand met een snelle oplossing is dus welkom (adb heb ik nog niet gedaan omdat dat teveel werk is)
Apk's kan je gewoon verwijderen met rootexplorer hoor, gewoon een kwestie van wat niksie ook zegt, Mount R/W
Heb hetzelfde gedaan met Motonav en deze verdween wel uit de lijst met geinstalleerde apps.g.nius schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:21:
[kuch] dn verdwijt ie niet uit de geïnstalleerde apps lijst? [kuch]
Indien die daar nog staat, zijn er settings opgeslagen in /data/app-settings of andere directories. Door vervolgens naar de geinstalleerde apps lijst te gaan en op uninstall te klikken zal ervoor zorgen dat hij verdwijnt.g.nius schreef op donderdag 01 april 2010 @ 18:21:
[kuch] dn verdwijt ie niet uit de geïnstalleerde apps lijst? [kuch]
Hij moet dan wel uit /system/app/ zijn verwijderd! Als je hem dus niet kan uninstallen, kijk dan nog eens goed of hij nog in die map staat.
En als je er geen tijd in wil steken (dat adb gebeuren), stel dan geen vragen. Een shell kan je ook opvragen door een terminal programma te installeren op je Android.
[ Voor 19% gewijzigd door XiniX88 op 03-04-2010 13:51 ]
Hoi allemaal..
Ik heb hier eventje wat paginas gelezen maar kom er nog niet helemaal uit.
ik zit meestal op XDA maar is niet te veel te vinden voor de milestone helaas.
Ik zit ondertussen op 2.1...
Ik zie hier praat over custom roms..
Kan iemand me uitleggen wat voor roms het hier om gaat.
Wat er anders aan is,
wat de voor en na delen zijn.
en eventueel hoe het moet.
de openings post is volgens mij namelijk nog gebaseerd op 2.0??
Thnx!
Wat er anders aan is,
Thnx!
Nee er bestaan geen custom roms voor de milestone. alleen standaard roms met extra programa's erin of juist verwijderd en that's it.
De meest gebruikte is die van The Solutor die je kan vinden op aldroid.org.
Wat is het voordeel dan?DjWannaB2002 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:00:
Nee er bestaan geen custom roms voor de milestone. alleen standaard roms met extra programa's erin of juist verwijderd en that's it.
programmas kun je ook als apk installeren toch?
Nou ja, niet altijd en soms is het gewoon makkelijker als iemand anders het allemaal al voor je gedaan heeft natuurlijkAnheuer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:13:
[...]
Wat is het voordeel dan?
programmas kun je ook als apk installeren toch?
Sommige programma's vergen iets meer moeite en handelingen om te installeren en vaak zijn vervelende apps als Motonav of Corporate Calender tevens voor je verwijderd.
Motonav is niet vervelend als je ten minste een versie hebt die niet afloopt. Best mooi programma dan.
Ik zou zeggen, ga je is verdiepen. Dat er uberhaupt nog mensen op je reageren vind ik ook al raar. Als je het topic haad doorgelezen, dan kwam je er zelf achter dat jouw vragen overbodig zijn.Anheuer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 16:51:
Hoi allemaal..
Wat er anders aan is,
Thnx!
Mag ik je eraan herinneren dat kernel uitbreidingen wel mogelijk zijn, zo is er bijvoorbeeld een ROM die .flac bestanden kan afspelen, ook is er een ROM met ext2/ext3 ondersteuning, en zo kan je ook een ROM maken met tun ondersteuning (OpenVPN). De combi's zijn eindeloos (JIT support ook een goede)l3art schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:00:
Het enige wat hier gelijk aan dient te blijven is de Linux build zelf, maar verder kan zoals al 2000x eerder vermeld de hele ROM gewoon worden verbouwd. Gelukkig is er nu iemand bezig die de huidige Linux kernel gaat omtoveren tot bootloader, waardoor custom KERNELS mogelijk zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door XiniX88 op 05-04-2010 08:28 ]
En dan worden het naar mijn idee pas echt custom roms :-) Het is maar net wat je definitie is van custom roms natuurlijk :-)
Ben ik het (natuurlijk) niet mee eens, een custom ROM is een ROM die anders is dan de oorspronkelijke. Aangezien het woord ROM sowieso al foutief is gekozen (ROM = Read Only Memory), aangezien het op een normaal filesystem staat.
De huidige motorola ROM met kernel kan je nu al uitbreiden tot wat je wil (dat veel mensen daar geen zin in hebben daar kan ik niets aan doen). Linux ondersteund namelijk het dynamisch inladen van kernel modules. Zelfs kernel hacks (als het overklokken van de CPU) is hiermee in theorie mogelijk.
Het enige wat we niet kunnen aanpassen is de boot.img, deze bevat voornamelijk het minimum om ervoor te zorgen dat je telefoon boot.
Al het andere staat in
/system/lib (alle modules)
/system/framework (android 2.x)
/system/bin (alle binaries)
Iets wat allemaal wel kan worden aangepast. Wat we hiermee kunnen is ongeveer gelijk als men doet in de roms van de droid:
- Jit enabled (/system/bin & /system/lib mods)
- Launcher2 (/system/app mods)
- OpenVPN (/system/bin & /system/lib mods)
Kortom het is bullshit dat je nu je ROM niet kan customizen! Een ROM die niet customizable is zou namelijk nog steeds de motorola navigation app bevatten (nu kan je m weggooien) en die corperat calendar meuk... Ook kan je nu updaten naar Launcher2 en Launcher weggooien.
Genoeg te customizen iig
De huidige motorola ROM met kernel kan je nu al uitbreiden tot wat je wil (dat veel mensen daar geen zin in hebben daar kan ik niets aan doen). Linux ondersteund namelijk het dynamisch inladen van kernel modules. Zelfs kernel hacks (als het overklokken van de CPU) is hiermee in theorie mogelijk.
Het enige wat we niet kunnen aanpassen is de boot.img, deze bevat voornamelijk het minimum om ervoor te zorgen dat je telefoon boot.
Al het andere staat in
/system/lib (alle modules)
/system/framework (android 2.x)
/system/bin (alle binaries)
Iets wat allemaal wel kan worden aangepast. Wat we hiermee kunnen is ongeveer gelijk als men doet in de roms van de droid:
- Jit enabled (/system/bin & /system/lib mods)
- Launcher2 (/system/app mods)
- OpenVPN (/system/bin & /system/lib mods)
Kortom het is bullshit dat je nu je ROM niet kan customizen! Een ROM die niet customizable is zou namelijk nog steeds de motorola navigation app bevatten (nu kan je m weggooien) en die corperat calendar meuk... Ook kan je nu updaten naar Launcher2 en Launcher weggooien.
Genoeg te customizen iig
[ Voor 9% gewijzigd door XiniX88 op 05-04-2010 13:13 ]
Omdat de update nogal op zich laat wachten wil ik hem er maar handmatig opzetten. Ik kan kiezen voor de officiele update, ik kan ook de versie van de Solutor erop zetten. (Waar iedereen zo vol lof over spreekt)
Probleem is dat er op http://alldroid.org/threads/14875-Nandroid-Backups-wanted alleen maar eentje voor Germany staat welke aan de beschrijving in dit topic voldoet. Kan ik die gewoon installeren op mijn UK Milestone?
Probleem is dat er op http://alldroid.org/threads/14875-Nandroid-Backups-wanted alleen maar eentje voor Germany staat welke aan de beschrijving in dit topic voldoet. Kan ik die gewoon installeren op mijn UK Milestone?
Ja dat kan, sterker nog je kan elke backup van daar gebruiken, is het niet goed zet je er een andere over heen, zo simpel is het
Wel goed lezen wat je precies moet doen dan kan het bijna niet mis gaan
Ik heb volgens mij een gebrickte Milestone.
Heb er niets geks mee gedaan op het moment dat het gebeurde, was gewoon een mailtje aan het archiveren.
Nu wil hij niet meer opstarten, zelfs in recovery mode wil soms niet lukken. Al nieuwe sbf's ingeladen, maar wil niet helpen. Binnenkort maar terugsturen naar belsimpel... of weet iemand wat er aan te doen is?
Heb er niets geks mee gedaan op het moment dat het gebeurde, was gewoon een mailtje aan het archiveren.
Nu wil hij niet meer opstarten, zelfs in recovery mode wil soms niet lukken. Al nieuwe sbf's ingeladen, maar wil niet helpen. Binnenkort maar terugsturen naar belsimpel... of weet iemand wat er aan te doen is?
heeft iemand een goede link naar een mooie rom, met verwijderde apps en al ingebakken root, memory hack en jit?
of misschien een linkje naar busybox. op elke link die ik klik geeft hij aan dat de webpagina niet bestaat
of misschien een linkje naar busybox. op elke link die ik klik geeft hij aan dat de webpagina niet bestaat
Alles wat je zoekt is te vinden op Alldroidhurricurry schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:09:
heeft iemand een goede link naar een mooie rom, met verwijderde apps en al ingebakken root, memory hack en jit?
http://www.youtube.com/watch?v=qewHbnOVDZM Milestone met 2.1 (eu) boot in minder dan 35 sec!
(me eigen milestone) en dat is inc de tijd(2/3sec) dat je de knop in moet houden voor die aan gaat!
TS is gepimpt met een how-to om handmatig naar FW 2.1 te gaan op je Motorola Milestone...
Maar een root-acces how-to ontbreekt nog, want die is er ook nog niet, alleen via ROM's ofzo?
Tevens ben ik nog op zoek naar een changelog van FW 2.1 ten opzichte van 2.0.1, voor in de StartPost...
Die er nu in staat heb ik zelf samengesteld en een beetje met mooie woorden in het Engels gepimpt
Maar een root-acces how-to ontbreekt nog, want die is er ook nog niet, alleen via ROM's ofzo?
Tevens ben ik nog op zoek naar een changelog van FW 2.1 ten opzichte van 2.0.1, voor in de StartPost...
Die er nu in staat heb ik zelf samengesteld en een beetje met mooie woorden in het Engels gepimpt
[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 08-04-2010 18:35 ]
Hoop dat root voor 2.1 snel beschikbaar komt. Wil graag wat ingebakken zut verwijderen, maar dat gaat wat lastig zonder r00t
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Al de links op alldroid zijn dood.niksie1981 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 12:35:
[...]
Alles wat je zoekt is te vinden op Alldroid
Als het goed is kan je de update.zip van het rooten voor 2.01 gewoon gebruiken.MaDLiVe schreef op donderdag 08 april 2010 @ 22:40:
Hoop dat root voor 2.1 snel beschikbaar komt. Wil graag wat ingebakken zut verwijderen, maar dat gaat wat lastig zonder r00t
Volgens mij moet je wel eerst een "Recovery rom" flashen via RDS voordat je de update.zip kunt gebruiken. Heb er meteen maar even een mirror van gemaakt.Sebazzz schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 00:22:
[...]
Als het goed is kan je de update.zip van het rooten voor 2.01 gewoon gebruiken.
Busybox kun je volgens mij ook hier downloaden....
ik ben echt met dat busybox ding aan het kutten.
als ik dat uitpak is het en .out bestand.
klopt dat, heb ik van die site busybox.net afgehaald
als het niet klopt kan iemand me ff een busybox bestandje doormailen.
hurricane.as@gmail.com
als ik dat uitpak is het en .out bestand.
klopt dat, heb ik van die site busybox.net afgehaald
als het niet klopt kan iemand me ff een busybox bestandje doormailen.
hurricane.as@gmail.com
Dat bestand wat je download IS busybox, niks mee doen dus
Dus uitpakken zal niet echt een goed resultaat geven, dit bestand op je sdkaart gooien en een tut om busybox te installeren zoeken en gebruiken
ik weet wat ik moet tikken.
mar ben al hele tijd aan het proberen maar krijg altijd error van ' no such file or directory'
mar ben al hele tijd aan het proberen maar krijg altijd error van ' no such file or directory'
Link naar de tut die je volgt? En waar staat je bestandje precies? in de root van je SD?
Link is hier op tweakers en ook op androidworld foru, dat ik geprobeert heb.
Iedereen heeft het over een zip file van die busybox maar wat ik heb gedownload op busybox.net was een tar bestand... klopt dit?
Iedereen heeft het over een zip file van die busybox maar wat ik heb gedownload op busybox.net was een tar bestand... klopt dit?
denk dat ik het heb, hoe kan ik zien of ik busybox heb, of gaat dat niet?
Busybox op je Milestone.
Stap 1: Download busybox
http://alldroid.org/download/file.php?id=1140
Stap 2: Pak het bestand uit naar de root van je SDcard
Stap 3: Open terminal emulator en type het volgende in *Als je de sdk hebt kan je ook adb shell gebruiken*
su
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
cat /sdcard/busybox > /system/xbin/busybox && chmod 700 /system/xbin/busybox
sync
mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
reboot
Je hebt nu BUSYBOX!
Stap 1: Download busybox
http://alldroid.org/download/file.php?id=1140
Stap 2: Pak het bestand uit naar de root van je SDcard
Stap 3: Open terminal emulator en type het volgende in *Als je de sdk hebt kan je ook adb shell gebruiken*
su
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
cat /sdcard/busybox > /system/xbin/busybox && chmod 700 /system/xbin/busybox
sync
mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
reboot
Je hebt nu BUSYBOX!
Ja ik heb het gevonden en denk wel dat het gelukt is. Kon alleen da bestand niet vinden.
Na 3 dagen zoeken eindelijk gevonden!
Na 3 dagen zoeken eindelijk gevonden!
Heb nu al een tijd de 2.1 soluter nandroid rom, enige wat nog wel irritant is: Als je koptelefoon unpluged begint music zomaar te spelen. Opzich niet zo'n probleem aangezien ik niet echt vaak de jackplug gebruik, maar als ik 's avonds ff relaxt met koptelefoon wil bellen, en dan midden in de nacht mijn koptelefoon unplug begint muziek knalhard te blazen... je snapt het resultaat. Een ander punt,: gisteren zat ik achter me PC opeens zie ik in me ooghoek beweging, kijk naar me telefoon, loopt hij uit zich zelf te rebooten?! Vaag, nooit eerder meegemaakt, maar wel een lust voor het oog de N1 bootanime.
X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's
Zie deze post: Morgoth in "Motorola Milestone - Deel 4" en de post waarop ik reageer, en de reactie van die user op mijn post.... Lijkt niet iets te maken te hebben met welke rom je draait. Ik draai gewoon 2.0.1 UK en heb hetzelfde probleem.D0gtag schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 18:24:
Heb nu al een tijd de 2.1 soluter nandroid rom, enige wat nog wel irritant is: Als je koptelefoon unpluged begint music zomaar te spelen. Opzich niet zo'n probleem aangezien ik niet echt vaak de jackplug gebruik, maar als ik 's avonds ff relaxt met koptelefoon wil bellen, en dan midden in de nacht mijn koptelefoon unplug begint muziek knalhard te blazen... je snapt het resultaat. Een ander punt,: gisteren zat ik achter me PC opeens zie ik in me ooghoek beweging, kijk naar me telefoon, loopt hij uit zich zelf te rebooten?! Vaag, nooit eerder meegemaakt, maar wel een lust voor het oog de N1 bootanime.