Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:47
Prima!
Laat maar weten of het gelukt is. En uiteraard ook je ervaringen over de HK versie.
Heb hem er nu zelf ook op staan trouwens.

Heb nog wel het idee dat deze versie meer energie vraagt dan de standaard UK versie... Wellicht dat dit komt door de 5 homescreens??? Livewallpapers vragen sowieso veel meer energie ben ik al achter.
Wellicht dat dit ook een reden is voor Motorola om de officiele update naar 2.1 maar 3 homescreens te geven ipv 5, ivm de batterij. Tijd dat ze met een betere batterij komen :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Zit nu op me stage dus heb niet de gelegenheid hem uitgebreid te testen.
Wel kreeg ik bij een hoop apps een force close bij de eerste keer booten.

Zal hem als ik vanavond thuis ben even helemaal resetten naar de fabriek instellingen, kijken of dat beter werkt.
Krijg hier ook tethering niet aan de praat, er word geen nieuwe netwerk connectie gemaakt in Windows, maar ook dit ga ik vanavond even rustig uitzoeken :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ja dat klopt dat je dat krijgt, je moet ook een factory reset doen. Als jij op je pc programma installeerd en daarna de hele systeem map gaat overschrijven dan werken de programma's ook niet meer, dat is hier niet anders. Dus je moet een factory reset doen en alles opnieuw installeren wil het goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaMichaMicha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 09:28
Er is een beta van 2.1 voor de Milestone uit.
http://www.sera-apps.de/?p=332
Verder geen garanties uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kwam hem net tegen op androidart.net zo maar even de update installeren :) Zie wel dat ik eerst de 2.0.1 DACH versie moet flashen en die dan kan updaten! Dat staat hier en op facebook als vereisten ;)

Edit:
Draait als een zonnetje :D 3 tot 9 homescreens instelbaar, live wallpapers die reageren op geluid en je vinger :D
Nu nog even de browser testen, browser is iets beter lijkt wel (ben ook aan het syncen dus me systeem is behoorlijk bezig) ;)

[ Voor 39% gewijzigd door watercoolertje op 16-03-2010 09:51 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38
watercoolertje schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 08:21:
Kwam hem net tegen op androidart.net zo maar even de update installeren :) Zie wel dat ik eerst de 2.0.1 DACH versie moet flashen en die dan kan updaten! Dat staat hier en op facebook als vereisten ;)

Edit:
Draait als een zonnetje :D 3 tot 9 homescreens instelbaar, live wallpapers die reageren op geluid en je vinger :D
Nu nog even de browser testen, browser is iets beter lijkt wel (ben ook aan het syncen dus me systeem is behoorlijk bezig) ;)
Goed te horen! Keep us updated!
Ben heel benieuwd nar je ervaringen. Ik vraag me bovendien ook af of alle apps goed blijven werken onder 2.1. Voorbeelden zijn HandCent, Sygic GPS en Astrid.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ga zo die apps uit het legend artikel is ff proberen ;) verder tja ik ben met alle basic apps tevreden voor wat ze doen dus ik test alleen apps die wat toevoegen :D

- Google Goggles doet het (iig hij vind me blikje bullit op internet)!
- Layar werkt perfect :)
- Barcodescanner (zxing) werkt ok perfect!

[ Voor 51% gewijzigd door watercoolertje op 16-03-2010 12:48 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Zou je misschien kunnen testen of het geluid blijft haperen?
Dit is mijn grootste ergernis op het moment.

Nog een, misschien stomme, vraag is het toetsenbord, is deze QWERTY of QWERTZ?

[ Voor 27% gewijzigd door Radiance op 16-03-2010 12:44 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja kan ik doen maar niet nu ;) WANT dat gebeurt alleen als je van gprs<>3g of andersom of hsdpa<>umts en andersom ;) En t-mobile is zo slecht in HHW dat ik enkel GPRS heb :D

Mijn toetsenbord is QWERTY! zowel hardwarematig als softwarematig!

Wel de droidbench gedaan, waar het volgende artikel aangeeft wat me oude score had moeten zijn (nooit getest op mijn toestel dus ik weet me eigen oude score niet):
nieuws: Android 2.1 verbetert prestaties flashgeheugen
Mijn score is dus veel beter, sneller (lezen en schrijven) dan elk ander device daar getest ;)
http://gekkehouse.nl/pics/droidbench/

Dus van 685ms gaan we naar +- 400ms voor alle 4 de testen bij elkaar opgetelt!

[ Voor 18% gewijzigd door watercoolertje op 16-03-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Nice dat het QWERTY is! Ik ga hem er dan denk ik maar eens op gooien als ik thuis ben.
Lees net op alldroid dat met de HK rom mensen niet meer konden booten en aangezien ik hier geen ADB drivers heb op de PC waar ik nu op zit kan ik dus geen nandroid backup terug zetten ben ik een beetje bang dat ik dan tot het einde van de dag met een telefoon zit die niet kan booten :P

Ik heb de HK versie die een pagina terug is gepost door DjWannaB2002.

edit: volgens een link van die Duitse site zou het MP3 probleem opgelost moeten zijn alleen hier staat ook in de dat de camera app vernieuwd is maar Watercoolertje zegt hier geen verschil in te zien!? (kan dit niet meer terug vinden, misschien las ik dit ergens anders (geheugen van een goudvis :P))

[ Voor 25% gewijzigd door Radiance op 16-03-2010 13:04 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee HK heb ik ook geprobeerd, ik had namelijk per ongelijk eerst de SBF file van HK geflashed ;) Daarna de DACH versie ook via RSD Lite en oten de update.zip via de telefoon zelf, en daarna duurder het booten weer wat langer net als altijd de eerste keer :)

1 raar ding gehad trouwens, onder het typen was ineens me scherm gelocked :P Maarja verder voelt ie veel solider aan, launcher enzo is weer een tikkie vlotter (ik gebruik geen live wallpapers)...

Waar zeg ik dat die foto-app niet veranderd is? :P Is inderdaad anders, wat mooier en het menu werkt wat lekkerder (klapt vanzelf weer in), start in 1 a 2 sec de camera app op en kan foto's maken, tijd tussen de foto's is ook verkort! Oftewel ben er wel positief over, nog even de beelden van een video uplaoden zo en wat plaatjes :D

[ Voor 26% gewijzigd door watercoolertje op 16-03-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Dan zal ik dus even tot thuis moeten wachten.
Heb hier geen rechten om software te installeren :(

Meh...en ik verveel me al zo erg op deze rustige dag :P

edit: jaja had het al door gehaald :P
Meende me te herinneren dit ergens gelezen te hebben maar met mijn goudvissen geheugen weet ik niet meer waar :P

Aha, hier stond het in de laatste post: klik
Zie wel nu dat hij het over Telus Milestone had, deze heb ik nooit geprobeerd.

[ Voor 60% gewijzigd door Radiance op 16-03-2010 13:12 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm pics ben ik wel tevreden over, is nu aan het uploaden via gprs XD:
http://gekkehouse.nl/pics/milestone/
Verder filmpjes hebben wat raars, zal die via me computer even moeten uploaden zo, maar daar wordt de brightness steeds aangepast en geeft een raar effect :P (wordt steeds lichter<>donkerder en dat om en om :))
http://www.youtube.com/watch?v=XIgwUVQRx60 Op het begin dacht ik ik zet hem op het behang maar dan gaat ie weer niet met ze brightness spelen, maar verderop (bureau/keyboard) zie je het wel redelijk duidelijk denk ik!

Ondertussen nog wat nieuwe ervaringen opgedaan :D
- taal en textinvoer is op NL te zetten, dat was voorheen niet zo!
- start sneller op
- rechstraakse link naar 'mijn videos'
- Moto car home AKA car dock nu via link te starten
- Screen indicator (op welk scherm je zit)
- Facebook app

[ Voor 44% gewijzigd door watercoolertje op 17-03-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ziet er goed uit allemaal :)
Maar mag ik aan jou vragen welke DACH SBF je hebt gebruikt?

Heb er 1 van Modmymoto geprobeerd alleen kom nu niet verder dan het opstart scherm.
Na het flashen blijft hij hangen en RDS zegt power up phone manually.
Als ik de telefoon afkoppel, opnieuw opstart en weer aansluit zegt RDS dat het gelukt is alleen zodra ik de telefoon probeer op te starten komt deze niet verder dan het opstart scherm.

Probeer hem zo weer even terug te flashen naar de HK versie en anders probeer ik een nandroid terug te zetten.

Aan de reacties te lezen op alldroid is het haperen van muziek opgelost trouwens.
Nu nog hopen dat ik hem aan de praat krijg.

edit:
Oude nandroid backup terug gezet en telefoon werkt weer.
Ik ga nu even de nandroid backup van 2.1 proberen die op alldroid is gepost.

edit 2:
Heb de 2.1 nandroid geprobeerd alleen deze geeft een error dat de md5 checksum niet klopt.

@hier onder: Volgens een reactie op alldroid.org is het haperen van muziek opgelost!

[ Voor 19% gewijzigd door Radiance op 17-03-2010 10:31 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.C.A.1989
  • Laatst online: 13-09 14:43
Hoe zit het nu met het haperen van muziek op de 2.1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is opgelost ja, hier geen problemen meer mee gehad! Thuis ff avondje via me telefoon muziek gedraait :)

ENKEL als je nu een bericht krijgt of gebeld wordt hoor je de beltoon uit de telefoon + de muziek XD klinkt best appart dus, maar valt wel op zodat je je oproep niet mist XD

SBF die ik heb gebruikt is hier onder het kopje 2.0.1 te vinden (en dan de DACH uit duitsland update):
http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf

[ Voor 21% gewijzigd door watercoolertje op 17-03-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ah juist, die site was ik even vergeten en hij staat nog wel in m'n favorieten :+
Hij is weer bezig met flashen, zal zo even een update posten hoe het gegaan is.

Edit: Deze SBF werkte prima! Alleen is mijn toetsenbord nu QWERTZ
Even de update.zip uitvoeren en dan kijken we weer verder :)

Edit 2: Het is nog vroeg, ik heb 2.0 geinstalleerd en dan werkt de update.zip niet :P
Poging 2 met 2.01.

Edit 3:
Het is gelukt! Draai nu 2.1update1
Alleen is mijn hardware keyboard nu QWERTZ, software matig is ie wel QWERTY.
Nu dus even uitpluizen hoe we dit weer goed krijgen :)

Wat mij op het eerste oog opviel is dat de gewone 2.0 launcher app draaid ipv de 2.1 versie.
Niet dat dit veel uitmaakt want ik stap toch weer over op GDE :)

Ohhhh en zoals watercoolertje al zij, mijn Milestone is nu Nederlands!

[ Voor 76% gewijzigd door Radiance op 17-03-2010 11:13 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.C.A.1989
  • Laatst online: 13-09 14:43
Geweldig! Kan niet wachten totdat de 2.1 update er is. Medio april was het toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na de update naar 2.1 was die bij mij gewoon qwerty :D anders staat op alldroid wel een oplossing hoe je dat kan omzetten...

Zojuist busybox geinstalleerd, daarna metamorph en heb me eigen framework al aangepast, alles wat ornagne was is nu groen (plaatjes uit de glass v4 thema gebruikt) :D

En natuurlijk seeds of live op de achtergrond haha :P (ga snel weer over op vaste BG want dit verbruikt meer energie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
L.C.A.1989 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:50:
Geweldig! Kan niet wachten totdat de 2.1 update er is. Medio april was het toch?
Er werd gezegd zelfs in het eerste kwartaal, dus nog 2 weekjes... hmm het komt eraan in ieder geval! :D

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry dat ik jullie stoor in jullie offtopic berichten maar voor normale rom updates hebben we toch het algemene topic, dit is JUIST voor ROOT/Custom Roms ;) (ja ik kan mezelf ook niet altijd gedragen maargoed :P)

Motonav zojuist van me telefoon gedonderd :D nu nog de Launcher aanpassen en ik ben bijna gelukkig :P

Zo de JIT hack is uitproberen, hoop dat ik geen reboots krijg zoals met 2.0.1 wel elke keer zo was :S

[ Voor 14% gewijzigd door watercoolertje op 17-03-2010 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-09 23:36
dit gaat echt noobisch klinken.
ik wil iets proberen met die HK rom van de vorige pagina

ik ben gisteren 4 uur bezig geweest met het proberen een nandroid backup te maken.
eindelijk gelukt.

ik wil nu die hk proberen te installeren, moet ik die nandroid backup uit de map recovery halen en daar die nieuwe files van hk zetten?
en daarna een nandroid restore te doen zodat die files geladen worden uit die map?

heb al veel gezocht ma het is toch iets anders als een iphone jailbreaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Pff ben lekker bezig vandaag...
Had de verkeerde update.zip geinstalleerd zonder root.
Nu kan je de root versie niet meer installeren als je de zonder root al gedaan hebt dus maar weer opnieuw flashen en dan de juiste update.zip uitvoeren, misschien is m'n hardware keyboard dan ook weer QWERTY :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Radiance schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 11:51:
misschien is m'n hardware keyboard dan ook weer QWERTY :)
Zie hier: http://alldroid.org/threa...tones?p=565212#post565212

[ Voor 8% gewijzigd door Occy74 op 17-03-2010 14:28 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lol blijkbaar deed mijn EURO teken het ook niet maar had ik wel qwerty, maar even via bovenstaande link gefixed :D enkel onscreen zie je hem nergens direct (enkel als je het dollarteken lang inhoud)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Ik zal vanavond ook die 2.1 proberen, klopt onderstaande procedure ?:
  1. Met RSD Lite de 2.01 DACH flashen
  2. root_update_2.0.1_to_2.1.zip downloaden en renamen naar update.zip (klopt dit??)
  3. vanuit recovery de update.zip uitvoeren
Ik draai momenteel met een geroote 2.01 UK

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exact allen ik zou de volgorde anders doen ;) eerst alles downloaden wat je nodig hebt, dan deze 'root_update_2.0.1_to_2.1.zip' op je sd zetten en renamen naar update.zip, vervolgens rebooten in bootloader mode, dan RSD gebruiken om die DACH 2.0.1 te flashen, als die klaar is rebooten naar recovery en de .zip doen ;) Zo hoef je niet tussendoor steeds nog dingen op je telefoon te zetten en hoef je dus niet tussendoor android in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
watercoolertje schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 14:38:
Exact allen ik zou de volgorde anders doen ;) eerst alles downloaden wat je nodig hebt, dan deze 'root_update_2.0.1_to_2.1.zip' op je sd zetten en renamen naar update.zip, vervolgens rebooten in bootloader mode, dan RSD gebruiken om die DACH 2.0.1 te flashen, als die klaar is rebooten naar recovery en de .zip doen ;) Zo hoef je niet tussendoor steeds nog dingen op je telefoon te zetten en hoef je dus niet tussendoor android in ;)
thx, ja ik heb alles al gedownload alleen ik had die root_update_2.0.1_to_2.1.zip al uitgepakt en ging daar dus de mist in..
Merk je trouwens veel snelheidsverschil tov 2.0.1?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mjah de eerste uren wel nu staat ie alweer helemaal vol met apps :P Maar nog steeds heb ik wel het gevoel dat er wat verschil in zit/zat... Maar dat is bijna niet te vergelijken, dan zou je eigenlijk 2 apparaten naast elkaar moeten houden ;)

Heb nu 9 home-screens met live wallpapers (low seed level :)) aan en dat voelt gelijk aan de 2.0.1 met maar 3 screens en normale wallpapers ;) Maarja het is maar een gevoel!

http://gekkehouse.nl/pics/milestone/newtheme/ met wat aanpassingen aan de thema's :D

[ Voor 12% gewijzigd door watercoolertje op 17-03-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 06:58
HK 2.1 final release: http://www.mediafire.com/?2xinyzojnz1
02.31.0
als nandroid backup, moet je natuurlijk wel weten hoe je die kan restoren :)
http://alldroid.org/threads/14875-Nandroid-Backups-wanted

subje restore a nandroid

wel even wipen enzo :) werkt grandioos!

[ Voor 33% gewijzigd door XiniX88 op 17-03-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Radiance schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:45:
Edit 2: Het is nog vroeg, ik heb 2.0 geinstalleerd en dan werkt de update.zip niet :P
Poging 2 met 2.01.
Kuch, i'm with stupid :$
poging 2: suc6 *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Occy74 op 17-03-2010 19:53 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 20:38
XiniX88 schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 19:37:
HK 2.1 final release: http://www.mediafire.com/?2xinyzojnz1
02.31.0
als nandroid backup, moet je natuurlijk wel weten hoe je die kan restoren :)
http://alldroid.org/threads/14875-Nandroid-Backups-wanted

subje restore a nandroid

wel even wipen enzo :) werkt grandioos!
Woot!... dan zal de UK 2.1. final ook wel snel komen. Wheeeeeej
Ik heb maar besloten om daarop te wachten. Ben er benieuwd.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok heb via nandroid backup nu ook 2.1 draaien... Verbaasde me er over dat nu mn milestone in het nederlands is...
Waar ik echter wel heel erg van baal is dat veel gedownloade games, niet meer in het kopje gedownload staan in de market..... Dacht dat dit gekoppeld was aan je account(?)

edit:
Zal misschien wel te maken hebben met dat de telefoon nu zich als Nederlands toestel ziet? Raging Thunder 2 is bijvoorbeeld niet meer te vinden in de market, vandaar dus ook niet meer in mijn download lijst.... Even op zoek naar een oplossing...

[ Voor 30% gewijzigd door 13art op 18-03-2010 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lol na 4x JIT met een verkeerde (2.0.1 franse) build.prop te proberen werd ik helemaal gek :P

MAAR nu het 1maal werkt (naja ik kom het OS nu wel in) werken de apps voor geen meter, ff uitzetten dus, misschien is het niet echt compatible dat zou nog kunnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hier 2 x een uitleg hoe Busybox op je Motorola Milestone te krijgen en een hoop meer geheugen vrij te krijgen..

Allereerst doen we even de Busybox op je Milestone.

Stap 1: Download busybox
http://alldroid.org/download/file.php?id=1140

Stap 2: Pak het bestand uit naar de root van je SDcard

Stap 3: Open terminal emulator en type het volgende in *Als je de sdk hebt kan je ook adb shell gebruiken*

su

mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system

cat /sdcard/busybox > /system/xbin/busybox && chmod 700 /system/xbin/busybox

sync

mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system

reboot

Je hebt nu BUSYBOX!
--------------------------------------------------------------------------

Nu gaan we over naar de FREE MEMORY HACK!!

Ik had zelf nog maar 25mb vrij en na deze hack/aanpassing ineen 75mb intern geheugen vrij

Kijk als eerste bij Instellingen/SDcard en Memory hoeveel vrij geheugen je hebt zodat je de vergelijkenis straks ziet.
Mooi zo, we gaan nu verder met de "Free Memory Hack"

Stap 1: Download dit bestand
http://alldroid.org/download/file.php?id=1810

Stap 2: Hernoem het gedownloade bestand naar mot_boot_mode
Dus je haalt alleen de .txt extensie weg.

Stap3: Kopieer het bestand naar de root van je SDcard

Stap4: Open terminal emulator of adb shell en type het volgende:

su

mount -o remount,rw /dev/block/mtdblock6 /system

cd /system/bin

cp mot_boot_mode mot_boot_mode.bin

rm mot_boot_mode

cp /sdcard/mot_boot_mode .

chown root.shell mot_boot_mode

chown root.shell mot_boot_mode.bin

chmod 755 mot_boot_mode

chmod 755 mot_boot_mode.bin

reboot

(let wel goed op bij cp /sdcard/mot_boot_mode daar staat een . achter die moet je ook intypen anders werkt het niet)

Gefeliciteerd u bent nu een hoop megs aan free mem rijker
Dit werkt bij mij niet helaas, na het invoeren van: cat /sdcard/busybox > /system/xbin/busybox && chmod 700 /system/xbin/busybox

krijg ik als melding: no such file or directory :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is volgens mij bin ipv xbin...

Zelf was het me gelukt met deze tut:
http://alldroid.org/threa...Busybox-on-your-Milestone pas op met copy paste mounten/unmounten staat nu op mtdblock 7 en dat moet voor ons 6 zijn!

Ik heb er 'maar' 24MB voor terug gekregen ;)

[ Voor 33% gewijzigd door watercoolertje op 18-03-2010 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Hmmm ja copy paste..... Weet niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen, want plakken vanuit windows in cmd lukt me nog niet echt... Zal vast heel simpel zijn, maar hoe.....

edit:
ahhhh gewoon rechtermuisknop en dan paste :)

Maar goed nog altijd krijg ik dan de melding: no such file or directory :S

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 18-03-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 13:29

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik heb een vraag. Ik heb een Duitse Milestone (met QWERTZ keyboard) en deze heb ik al een erg lange tijd geleden ge-upgrade naar de HK 2.0.1 . Dit draait voor mij redelijk probleemloos ;)

Nou wil ik uiteraard ook over naar 2.1. Kan ik nu de HK 2.1 versie downloaden en vervolgens met ADB deze installeren?
En heb ik hier persé een MS Windows installatie voor nodig? Ik draai nergens meer Windows, vandaar deze vraag ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zit je via ADB-recovery of in Android zelf?

@whizzi nee heb je niet nodig, je kan complete backups downloaden waardoor je de windows stap over kan slaan ;) http://alldroid.org/threads/14875-Nandroid-Backups-wanted

[ Voor 66% gewijzigd door watercoolertje op 18-03-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok uiteindelijk is busybox gelukt maar het vrij maken van het geheugen niet, met als gevolg dat ik vast bleef zitten bij het M logo en een factory reset moest doen. Welke nu trouwens ook nog bij het M logo lijkt te blijven hangen....
Dan nog maar eens een restore proberen via nandroid :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!
appart, kan morgne ofso wel een nandroid backup uploaden met de hack ingebakken :) En het HTC toetsenbordje :D

Je hebt alles wel letterlijk gecopieerd en geplakt zonder errors?

[ Voor 23% gewijzigd door watercoolertje op 18-03-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
watercoolertje, kun je dat HTC toetsenbord sowieso delen? (Geen idee of het shareware is, else Modje, snip het er maar uit :))

Btw, ik had voorheen Maps.apk v4 werkend + navigation, alleen met mn domme kop niet opgeslagen... Heeft iemand m nog liggen?

En busybox installeer je als volgt:

cp busybox /system/xbin/
busybox --install -s /system/xbin/

Had ik al gezegd dat 2.1 echt een aanrader is, nieuwe camera / video app, gallery3d werkt stabiel (ok je moet m zelf downloaden), volledig NL, geen geluidshapering bij switchen van netwerk / uitzetten scherm, etc etc.

Btw de HK release is al de final, de DE niet, verschil tussen de HK en andere releases zullen er naar alle waarschijnlijkheid niet zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door XiniX88 op 18-03-2010 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTC toetsenbord is toch dat HTC_IME: *KLIK*

Google Maps versie 4.1 staat toch in de Market? Anders hier 4.0.0 :)

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 18-03-2010 18:12 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Tnx CLB, jep maar navigation werkt daarbij niet, de laatste die ik kan vinden van Maps voor Android met werkende navigatie is 3.x...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ahaa je bedoelt Google Maps (3.4.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Jep die had ik dus in 4.0 met navigatie, alleen die kan ik niet meer vinden ;) En ja het was ECHT 4.0 en navigatie werkte ECHT... die nieuwe 4.0 features zaten er namelijk gewoon in :)

O gevonden hij stond nog in de download map van mn android :)

Of was jou linkje met navigatie?

[ Voor 61% gewijzigd door XiniX88 op 18-03-2010 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Share 'm maar dan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
watercoolertje schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:49:
appart, kan morgne ofso wel een nandroid backup uploaden met de hack ingebakken :) En het HTC toetsenbordje :D

Je hebt alles wel letterlijk gecopieerd en geplakt zonder errors?
Ja letterlijk gekopieerd en geplakt.
Heb jij nog een UK versie 2.01 met die hack dan?
Zou wel mooi zijn als je die wil posten :)

Of heb jij de HK 2.1 versie draaien met alle hacks? Die is ook altijd welkom natuurlijk :)

Anders morgen toch maar die HK versie proberen dan.
Als je die installeerd, heb je dan ook Nederlands als taalmogelijkheid? Bij die DE versie had ik dat opeens wel (tot mijn grote verrassing). Al is mijn voorkeur nog altijd engels, maar was gewoon benieuwd. En ik neem aan dat je bij de HK versie gewoon overal bij kan in de market?

[ Voor 33% gewijzigd door 13art op 18-03-2010 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Ok: http://rapidshare.com/fil....0-brut3-nonroot.apk.html

Speciale install instructies:
- verwijder google maps uit /system/app/ (ja deze versie kan ook alongside draaien, maar dan heb je 2 keer maps geinstalleerd)
- verwijder alle traces uit /data/data/ /data/dalvik* en /data/app-private/

hmm krijg dat rot ding stand alone niet werkend... naja nog ff wat kloten :P, oja, 1 keer in /system/app/ zetten, en daarna nogmaals installeren :) werkt als een zonnetje nu

[ Voor 22% gewijzigd door XiniX88 op 18-03-2010 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Heb nu net deze geflashed:
BbcRS 2.1-1 (SHOLS_U2.02.28.0) (rooted) from The Solutor

*
o Euro_querty kb layout (€ and £ on the right place), default timezone Cenntral Europe.
o New cam and camcorder apps
o Unlike the vanilla DACH rom the APNs are automagically configured on most western operator's networks.
o Facebook Client
o 2.1 launcher with customizable number of screens (1 to 9), Live wallpaper enabled
o Both 2.1 Galleries (motogallery and gallery 3D)
o 2.1 Multitouch Maps with Navigation (the brut.all version v6) and navlauncher
o Motonav removed <--install the version you want or the navigation sw you like instead
o Enterprise Calendar and directory removed
o Email and Gmail removed K9 email is preinstalled.
o The crappy Motoalarm removed, and the fully working alarm app from nexus one installed
o Voice Commands preinstalled (Voice Search, Voice Dialer are still present)
o Sound recorder
o Cardock UI is present by default
o OTA can be disabled from the control panel
o Alternate dialer with smartdial function (as palmos, sonyericsson phones, WM6 and so on)
o 2.1 Live Wallpapers (Grass, Water, Galaxy, Nexus and Polar Clock by default - you can download others from the market)
o Nexus one's bootanimation
o Dalvik cache hack - puts Java interpretor cache on /cache (which is unused without OTA updates), freeing memory on /data for apps
o SDK 7 in build.prop by default.
o mountrw and mountro scripts in /system/xbin for mounting system rw and ro without typing as much
o YouTube defaults to High Quality even if connected trough 3G netwotks
o busybox and his symlinks are preinstalled in /system/xbin
o quickboot app/widget is preinstalled, for fast access to reboot/bootloader/recovery
o Wireless Tether (BT and WI-FI) app preinstalled
o Milestone USB theter app is preinstalled (my first compiled SW on android platform so let me know if something is wrong), Put the phone in"Portal & Tools" USB mode and configure manually the usb-lan card as follows: IP=192.168.16.1 GW and DNS 192.168.16.2
download

Wel even een data wipe erna doen want al je progs force closen, draait nu goed en fijne customizations al ingebouwd.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
ja alleen balen dat ze gmail eruit gehaald hebben :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Hmmm, de market werkt voor geen meter bij mij met die rom, maar weer terug naar de vorige..
Toch niet de vorige, nieuwe versie proberen :)

download
stock 2.1 Retail Central Europe SHOLS_U2_02.31.0_UCASHLSMR2EMEAB1B805C.0R_USASHLS0 0RTEU
+
root (su, Superuser.apk)
VoiceSearch.apk (from UK 2_01.14)
FLAC support
dalvik-cache moved from /data to /cache
fingerprint in build.prop changed so the protected apps show up in the market
@hieronder, ja dat had ik ook ja, de quote van deze versie klinkt beter, is nu aan het restoren.

[ Voor 80% gewijzigd door Occy74 op 18-03-2010 21:29 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Laat me raden, je kan veel dingen niet terug vinden in de market........

edit:
laat even weten hoe die bevalt, ben benieuwd. Ben hem zelf ook aan het downloaden alleen ga ik hem er vanavond niet meer op zetten.

[ Voor 49% gewijzigd door 13art op 18-03-2010 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Heb jij toevallig ook problemen met de market want met deze rom is het hetzelfde, wifi werkt verder wel goed/snel...
ergens naar zoeken duurt bv een eeuwigheid..
edit: nu weer goed, vage bende...

Draait tot nu toe goed, ben net alle apps weer aan het installen en backups aan eht terugzetten, nog niks raars gezien op dat market probleempje na wat nu verdwenen is..

@hieronder, dan laat ik het je zeker weten..

jaaaaa _/-\o_, met al die vorige versies kon ik mijn radio stream app "Cherry Rplayer" niet meer vinden in de market maar met deze wel..
Tot nu toe dus erg over te spreken..

[ Voor 78% gewijzigd door Occy74 op 18-03-2010 21:57 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Weet alleen dat ik bij die vorige versie nauwelijks iets kon vinden in de market.
Allemaal apps en games die ik had gedownload/gekocht kon ik niet meer downloaden.
Hoe het met die versie is die jij net gepost hebt zal ik morgen proberen... Tenzij jij nog tegen bepaalde zaken aanloopt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Yay. De HK 2.1 rom staat er nu bij mij op. Ik heb geen flush gedaan van te voren dus al mijn apps staan er nog op. De snelheid is zeker wel hoger dan die van 2.0.1 HK.

Ook leuk dat ik nu eindelijk voice commands heb. Die heb ik niet eerder gehad. Verder ook een camcorder erbij, de camera functie is best wel wat uitgebreider en stukken sneller. De media browser heeft nu ook een werkende 3D interface met multitouch.

In ieder geval best veel veranderd. Ook die Live Wallpapers zijn wel leuk ;)

Morgen in de auto ook eens kijken wat die Moto Car Home nou eigenlijk voor meerwaarde heeft :P

EDIT:
Ik zie nu ook Quickoffice erbij staan. Had ik eerst niet :D
En uiteraard Facebook, Help Center, De iets uitgebreidere videoplayer.

De market is verder niet verandert. Tenminste, ik zie zo niks wat ik mis..

[ Voor 24% gewijzigd door WHiZZi op 18-03-2010 22:41 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ik wacht nog heel even om de 2.1 versie erop te zetten. Op alldroid is er ook eentje met een andere baseband erop gezet, maar eerst even kijken wat de reacties daarop zijn. Want er lijken inderdaad nog wat problemen te zijn met de market, al wisseld dat wel. Maar goed vanwege die wisselingen wacht ik nog heel even.

Maar goed buiten de market om is het inderdaad een mooie build van wat ik er nu van heb mogen ervaren. Trouwens de originele sbf voor Europa is ook uit en te downloaden.... Neem aan dat die gewoon de rooten is anders zouden er nu toch geen nandroid backups zijn met root acces lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
De mijne is ook geroot en de market werkt nu perfect, zie helemaal geen nadelen meer eraan.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jij hebt het via de nandroid backup gedaan toch? Of heb je de officiele sbf gedownload en die er op gezet en toen rootacces erop gezet? Zo ja gewoon via de oude bekende manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
2.1 SHOLS_U2_02.31.0 Europa van Motorola

Goed, geen custom, maar wel een officiele Android 2.1 voor Europa door Motorola uitgegeven.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Jij hebt het via de nandroid gedaan toch? of via de sbf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nandroid, over me 2.1 beta heen, alles was nog in tact behalve de widgets die ik op nieuw moest plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
* Harry heeft nog heeeeeeeel veel bij te leren :)
(heb al ruzie met die SBF er op te krijgen (om de één of andere reden herstart m'n milestone steeds vlak nadat hij connected is via RDS Lite)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb trouwens met die nieuwste versie nog steeds bij firmware "2.1 update1" staan, is blijkbaar toch niet helemaal final, of mis ik wat doordat ik de nandroid update heb toegepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Kan het je nog niet zeggen, maar zal zo eens kijken als ik die van mij er op heb staan, ben nu bezig :)
En anders moet je alvast een backup maken met titanium backup (root en busybox voor nodig) en dan kan je deze weer terug zetten als de officiele update uit is (mocht deze dat niet zijn).

edit:
inderdaad update 1

[ Voor 51% gewijzigd door 13art op 19-03-2010 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ik heb nu deze versie draaien van The Solutor
TS rom V2b edition, based on 2.1update1 RTHS ROM (basically same features as v2, but fixed market, upgraded OS base, different baseband)

Should be safe to upgrade from v1 or v2 w/o wiping

Main features:

o fixed market problem present on V2
o RTHS Baseband (ATM seem good on the battery side)
o Euro_querty kb layout (€ and £ on the right place), default timezone Central Europe (Europe/Rome).
o New cam and camcorder apps
o Unlike the DACH rom, APNs are automagically configured on most western operator's networks, by default (not modded by me)
o Facebook Client
o 2.1 launcher with customizable number of screens (1 to 9), Live wallpaper enabled
o Both 2.1 Galleries (motogallery and gallery 3D)
o 2.1 Multitouch Maps with Navigation (the brut.all version v6) and navlauncher
o Motonav removed <--install the version you want or the navigation sw you like instead
o Enterprise Calendar and directory removed
o Email and Gmail removed K9 email is preinstalled.
o The crappy Motoalarm removed, and the fully working alarm app from nexus one installed

o Voice Commands preinstalled (Voice Search, Voice Dialer are still present)
o Sound recorder
o Cardock UI is present by default
o OTA can be disabled from the control panel
o Alternate dialer with smartdial function (as palmos, sonyericsson phones, WM6 and so on)
o 2.1 Live Wallpapers (lot of them are preinstalled others can be downloaded from the market)
o Nexus one's bootanimation
o Dalvik cache hack - puts Java interpretor cache on /cache (which is unused without OTA updates), freeing memory on /data for apps
o SDK 7 in build.prop by default.
o mountrw and mountro scripts in /system/xbin for mounting system rw and ro without typing as much
o YouTube defaults to High Quality even if connected trough 3G netwotks
o busybox and his symlinks are preinstalled in /system/xbin
o quickboot app/widget is preinstalled, for fast access to reboot/bootloader/recovery
o Wireless Tether (BT and WI-FI) app preinstalled
o Milestone USB theter app is preinstalled (my first compiled SW on android platform so let me know if something is wrong), Put the phone in"Portal & Tools" USB mode and configure manually the usb-lan card as follows: IP=192.168.16.1 GW and DNS 192.168.16.2

So try it and let me know if something is wrong, and if you like it

Note: Due to the very recent release of 2.1 rom, browser and video settings are untouched, I don't know if the old hacks are still useful on 2.1
Download nandroid
Download removed apps

Om de verwijderde apps weer te installeren ga je als volgt te werk:
Added a pack with the removed apps.

If You need one or more of them just download and unpack the file on the sdcard (/sdcard/rapps) and unmount SD from windows

Then just type (on adb or terminal)

su

mountrw

cd /sdcard/rapps

install file-name.apk /system/app

sync

mountro
bron

Ben hem nu nog aan het testen, zal mijn ervaringen later posten :)

Kleine edit:
Ben nu probleem loos al m'n oude geïnstalleerde apps van de market terug aan het zetten, deze stonden nog gewoon netjes onder downloads :)

Verder draait ie soepel tot nog toe alleen de N1 launcher zit er niet in, zie niet echt wat hier een 2.1 launcher aan is want ik meen me te herinneren dat ik deze ook al op 2.0 had.

N1 bootscreen is ook leuk vergeleken met die vrij saaie text Android met die glans er over heen.

Voice commands werken prima, wel alleen in het Engels natuurlijk.
De telefoon zelf is in het Nederlands waar ik wel blij mee ben opzich. (Ben zelf dyslectisch dus die half gare vertalingen en spel fouten zie ik toch niet :+ )

Als iemand even een paar apps kan noemen die voorheen niet in de market te vinden waren dan zal ik even testen of ik deze wel kan vinden.
Aantal apps die ik probleemloos kon vinden waren:
Ear
Handsent SMS
Barcode scanner
Pricewatch scanner
Astro filemanager
Droid Armory
en nog een aantal...

[ Voor 12% gewijzigd door Radiance op 19-03-2010 10:43 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Zoek eens naar Raging Thunder 2.
Kijk eens of je die kan vinden, de volledige versie en niet alleen de lite variant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Kan ze beide vinden binnen no time :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ok netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:46
heb nu de officiele 2.1 erop gezet met de rds lite..
Probleem van wifi met WPA(2) netwerken is hier op mn werk niet opgelost helaas... :(
(vastlopers bij openen wifi instellingen, als ook reboots..)

voor de rest lijkt toestel tussen wel iets soepeler te reageren :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:33:
Verder draait ie soepel tot nog toe alleen de N1 launcher zit er niet in, zie niet echt wat hier een 2.1 launcher aan is want ik meen me te herinneren dat ik deze ook al op 2.0 had.
Sorry maar beetje domme opmerking :P Gmail is ook niet veranderd, zat ook al in 2.0... Niet alles HOEFT geupdate te worden ;) je zegt het inderdaad de nexus heeft een nexus-launcher en geen 2.1 launcher ;) Oftewel die was speciaal voor de nexus, dacht eigenlijk livewallpapers ook maar blijkbaar niet ;)

Durf te wedden als je sense op de legend uit zet dat dezelfde launcher als ons tevoorschijn komt en niet die van de nexus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Ja oke, maar er stond bij 2.1 launcher en hij is nog steeds hetzelfde als in 2.0 in mijn ogen :P
Gmail is in deze rom wel degelijk veranderd, het is nu k9 mail (flauw :P)
Mooi tooltje trouwens dat k9 mail :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-12-2020
yonexfreak schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:03:
Probleem van wifi met WPA(2) netwerken is hier op mn werk niet opgelost helaas... :(

Zijn alle apps benaderbaar in de market? zoals bijvoorbeeld de extra live wallpapers etc..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
zal even kijken.
zag bij tab downloads wel mijn downloads die ik met de 2.0 had gedaan van de market :)

als ik zoek in de marktet op ''live wallpapers'' zie ik een heel lijstje en ook ''nexusmod live wallpapers'', gok dat je deze bedoeld? (er is een gratis en 0,99ct versie van)

ook de zoekactie op ''raging thunder'' zoals hierboven genoemd wordt, geeft als resultaat ''raging thunder 2 lite''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
overigens kom er net achter dat als ik kies voor ''achtergronden'' je ook kan kiezen uit ''live achtergronden''
dus why nog zoeken in de markt? (of stel ik nu een n00b vraag hehe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
je kunt als het goed is extra wallpapers downloaden via de market.
Ben m nu aan t flashen met die official versie. *wacht geduldig af*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
yonexfreak schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:03:

Welke versie van RDS lite heb jij gebruikt?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
rsd lite 4.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:29:
Ja oke, maar er stond bij 2.1 launcher en hij is nog steeds hetzelfde als in 2.0 in mijn ogen :P
Gmail is in deze rom wel degelijk veranderd, het is nu k9 mail (flauw :P)
Mooi tooltje trouwens dat k9 mail :)
Haha ;) Maar inderdaad klinkt een beetje raar als er voor het oog niks veranderd inderdaad :P Maar misschien is het nodgi voor bepaalde live wallpapers die niet werken op de 2.0 launcher ;) (bijv die op geluid reageren had ik niet met 2.0, ook werkte me seeds of life wallpaper daar niet en hier wel)... Kan van alles zijn ;)

[ Voor 21% gewijzigd door watercoolertje op 19-03-2010 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Dank je, dat was dus de oorzaak waarom mijn milestone steeds opnieuw opstarte...
Ik had versie 4.5.7

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Hoe heb je die themas voor elkaar gekregen Watercoolertje ?

Ik wil ook wel een nieuw thema :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Metamorph maar ik zou niet weten welke thema's er op deze build werken, ik heb gewoon de apk uitgepakt en daarvan plaatjes overschreven ;) Kan mijn redelijk simpele thema wat uit 3 andere thema's bestaat wel uploaden als je wilt ;) ben er zelf nog mee bezig want ik wel me top bar zwart ipv licht ;) maar dan moet ik ook de tekst aanpassen en zo ver ben ik nog niet met die zooi :P

Werk tussendoor ook nog enzo ;)

[ Voor 4% gewijzigd door watercoolertje op 19-03-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
yonexfreak schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:48:
ook de zoekactie op ''raging thunder'' zoals hierboven genoemd wordt, geeft als resultaat ''raging thunder 2 lite''
Dat is niet best als hij alleen die vindt. Hij zou ook gewoon de volledige versie moeten vinden.
Zo niet dan klopt er dus iets nog niet helemaal :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Ik heb inmiddels ook de officiele 2.1 geïnstalleerd. Tot nu toe nog geen problemen. Ik heb nog niet uitgebreid getest.

Ik moet zeggen dat het toevoegen van een facebook account op zich wel een aardige toevoeging is. Helaas wordt er voor Hyves geen zelfde functionaliteit aangeboden, maar zo erg vind ik dat ook weer niet.

Het eerste wat me opviel is dat Android meteen na het opstarten voor de Nederlandse taal koos.

Verder is het me opgevallen dat het ledje niet meer knippert als ik een e-mail heb ontvangen... Dat vind ik jammer!

Bij smsjes knippert het ledje nog wel, maar alleen wanneer het scherm uitstaat. Eerst knipperde dat ledje net zo lang tot je de notificaties hebt bekeken.

Ik heb nog snel wat testen gedaan met de nieuwe camera interface. Deze is STUKKEN beter dan die van 2.0. Verder heb ik het idee dat de foto's ook scherper zijn, maar daar zou ik nog wat extra kiekjes voor moeten schieten.

Verder is de mogelijkheid om het aantal panelen op de startpagina aan te passen een welkome aanvulling.

Ik vind 2.1 overigens niet veel sneller of langzamer dan 2.0.1.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!
"Verder is de mogelijkheid om het aantal panelen op de startpagina aan te passen een welkome aanvulling."
settings > display & nog wat > helemaal onderaan ;)

Bij mij knippert het ledje wel bij mails! Misschien via settings notificaties ff uit en weer aan zetten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
iemand enig idee of de officiele 2.1 te rooten is op de oude manier? (update.zip op je sdcard...) ?

nevermind. :)

[ Voor 10% gewijzigd door hnzlb op 19-03-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Ook hier gewoon een knipperend Ledje bij een nieuwe mail.
Moet zeggen dat ik voorlopig gewoon nog even bij de update1 blijf.
Van wat ik zo heb terug gevonden is het gewoon de sbf, maar dan aangepaste installatie waardoor root mogelijk was :)
I can tell you WHAT we have tested:

we (I personally) have used a "beta-upgrade.zip" to install 2.1 (actually the one I have is the 99% final update.zip)
This installed 2.1-upgrade1. Tried Root, didnt work.

Then went back to 2.0 (non.service iff.sbf), upgrade to 2.0.1 then used the rooted beta of 2.1-update1 upgrade.zip and it worked just fine.

What we HAVENT tried yet is flashing a sbf file and then downgrading.
bron

Heb alleen nog geen verklaring waarom sommige dan nog altijd niet alles kunnen vinden, en met deze nandroid backup dit geen probleem was...
hnzlb schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 13:51:
iemand enig idee of de officiele 2.1 te rooten is op de oude manier? (update.zip op je sdcard...) ?
Niet zomaar. Daarvoor moet je een aangepaste installatie doen, met een aangepaste update.zip
Makkelijkste is dus gewoon de backup van de geroote versie erop te zetten met nandroid :)

[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 19-03-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
Hebben jullie het nou over de officiele 2.1? dus die ook op de telefoon verkocht gaat worden in nederland?

[ Voor 0% gewijzigd door Nikeau op 19-03-2010 13:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Officieel lijkt v2.1 inmiddels uit te zijn. Maar of deze ook op de NL Milestones staan weet niemand.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Daar lijkt het wel op ja.
Maar goed niets is zeker totdat ze daadwerkelijk uit zijn.
Maar ik ga er wel vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
Of het is mn pc of het is mn milestone.. maar het valt me op dat als ik hem aansluit op usb, hij geen connectie maak. Reboot ik mn telefoon dat doet ie t wel weer.

Hopelijk ligt dat aan mn linux install en niet aan mn telefoon :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je killed niks qua USB-connection in een taskkiller / appkiller? Dat is namelijk heel vaak de issue!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
CLB schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:07:
Je killed niks qua USB-connection in een taskkiller / appkiller? Dat is namelijk heel vaak de issue!
goeie. zal het eens in de gaten houden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:44
Ik heb de telefoon nog een keer opnieuw opgestart en nu knippert het ledje wel bij nieuwe e-mails :) Geen idee waarom hij dat eerst niet deed.

Ik ben overigens blij dat de "Missed Call" app voor Android 2.0 nog steeds werkt. Je kan de kleuren van het ledje niet meer testen, maar het werkt wel gewoon.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
hnzlb schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 14:09:
[...]

goeie. zal het eens in de gaten houden :-)
Had ik ook, maar bleek met white killer usb steeds af te sluiten. Nu dus op ignore gezet en geen problemen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
enige wat ik nog eigenlijk mis (met 2.0 en de 2.1) zijn:

- kleurkeuze LED notificatie voor GMail mail en Exchange mail
- Mail icoon voor Exchange die laat zien hoeveel ongelezen email je hebt. (voor gmail heb je er een widget voor)
- Handtekening kiezen/maken in Exchange mail

mocht er iemand zijn die hier een tip voor heeft hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
Denk dat het inderdaad de taskkiller geweest is. Nu nergens meer last van.

Verder draait ie prima. Scherm kantelen als je de telefoon draait gaat sneller dan voorheen. Verder merk ik niet echt veel verschil. Af en toe het idee dat sommige apps wel sneller opstarten.

Jammer dat je bij de officiele rom niet de mogelijkheid hebt om zelf apps te verwijderen die je nooit gebruikt.(zoals facebook.. of motonav) ... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
Klein iniminie probleempje.
Bij de camera had ik als gallery gekozen de 3D gallery zoals die ook al voor 2.1 beschikbaar was. Deze heb ik op standaard gezet. Echter deze werkt icm de camerafunctie niet goed (los wel) foto's blijven blokkerig. Hoe kan ik deze standaard keuze ongedaan maken? Zodat ik kan kiezen voor de Gallery van 2.1?

Pagina: 1 ... 5 ... 21 Laatste