Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[VBA ACCESS] steeds eerste ipv geslecteerde record *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb in een db diverse tabellen met informatie rondom elders opgeslagen docs(tiffs)

In een record informatie zoals documentid,aantal blz,opslagplek enz.

Ik heb een form gebouwd,een combobox,waarmee een gebruiker een keuze kan maken,vervolgens verschijnt in het subform het resultaat,1 of meerdere records,en een button,waarachter code tot oproepen van docs.

Wat is de bedoeling,een gebruiker zoekt naar een nummer mbv de combobox,krijgt een resultaat,selecteert een record,en klikt op de button om de/het bijbehorende doc te bekijken.

Op dit moment krijg ik alleen het document achter het eerste record te zien,in plaats van het geselecteerde record,wat doe ik fout,kan iemand me helpen.

Code achter button:

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
Option Compare Database

Private Sub Combo2_AfterUpdate()
    ' Find the record that matches the control.
    Dim rs As Object

Set rs = Me.Recordset.Clone
    rs.FindFirst "[DWDOCID] = " & Str(Nz(Me![Combo2], 0))
    If Not rs.EOF Then Me.Bookmark = rs.Bookmark
End Sub

Public Sub Command4_Click()
    ' Calculate subfolders,display path and filename and extension
    Dim intSubmap1 As Integer
    Dim intSubmap2 As Integer
    Dim intExt As Integer
    Dim A As Long
    Dim myVar As Byte
    intExt = 1
    DWCOUNTER = DWDOCID
    intSubmap1 = Int(DWCOUNTER / (CLng(256) * 256))
    intSubmap2 = Int(DWCOUNTER / 256) And 255 And 255
    map1 = Format(intSubmap1, "000")
    map2 = Format(intSubmap2, "000")
        Do While intExt <= DWPAGECOUNT
        A = Shell("C:\Program Files\Common Files\microsoft shared\MODI\11.0\MSPVIEW.EXE D:/" & "GIRONR" & "." & Format(DWDISKNO, "000") & "/" & map1 & "/" & map2 & "/" & Format(DWCOUNTER, "00000000") & "." & Format(intExt, "000"))
        ' MsgBox "Uw dossier bestaat uit " & DWPAGECOUNT & " blz " & "D:/" & map1 & "/" & map2 & "/" & Format(DWCOUNTER, "00000000") & "." & Format(intExt, "000")
        intExt = intExt + 1
        DWCOUNTER = DWCOUNTER + 1
        myVar = MsgBox("Wilt u de volgende pagina bekijken?", vbYesNo + vbQuestion)
        If myVar = 7 Then Exit Sub
    Loop
End Sub

Ik hoop dat iemand me op het juiste spoor kan zetten,alvast bedankt voor de moeite !!!!

[ Voor 0% gewijzigd door F_J_K op 19-01-2010 12:46 . Reden: Code-tags toegevoegd ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan a.u.b. code tags. Je kunt de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif ) gebruiken om je topic aan te passen.

Verder: Waar hoort mijn topic?
PRG >> OFF

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Welkom op GoT! Ik zal je topictitel nog even afmaken (was: '[VBA ACCESS]').

Sinds het jaar 2000 heb ik geen Access meer aangeraakt, dus misschien een domme vraag: waar komt DWDOCID vandaan?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Moirraine
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-02-2024
Geen option explicit, dus ik ga er maar even van uit dat DWDOCID en dergelijken allemaal niet gedeclareerde variabelen zijn, het komt mij ook totaaaal niet bekend voor. Ook maak je een call naar een ander programma, wat is dat precies?

Wat ik persoonlijk zou doen, is het pad naar het document opslaan in een tabel (er van uit gaande dat documenten centraal worden opgeslagen). Gooi die in een listview of een gegevensblad en open gewoon het bestand middels een shell opdracht, dat is de kortste klap voor zover ik nu kan zien.