Krasjes en deukjes zul je altijd wel krijgen...
Je bent toch afhankelijk van anderen. Hoe vervelend het ook is...
Je bent toch afhankelijk van anderen. Hoe vervelend het ook is...
Waarom ga je dingen vermenigvuldigenzion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:29:
[...]
No frikkin way dat mijn mint interieur schade oploopt, en dan is die 9cm dus wél het verschil....
57*60*40=136.8cm3
90*48*40=172.8cm3
Dus ik weet niet hoe je bij die 9cm komt? ik heb een 3 deurs ST2 met recaro interieur, jij waarschijnlijk een 5 deurs met standaard interieur
Moet ik dat echt uitleggen, zijn pakket was ongeveer 1/3e groter, en dus geen 9cm, waardoor ik (terecht) concludeerde dat hij waarschijnlijk een 5-deurs met normaal interieur had, en ik niet, maar ik wil niet overkomen als een hufter, dus ik heb het er liever niet meer over.Marcel Br schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 20:42:
[...]
Waarom ga je dingen vermenigvuldigen![]()
Het gaat toch om de maximale maat in drie richtingen.
[ Voor 25% gewijzigd door zion op 18-08-2020 21:43 ]
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
is zoiets niks voor je? blijft alles netjeszion schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 16:29:
[...]
No frikkin way dat mijn mint interieur schade oploopt, en dan is die 9cm dus wél het verschil....
57*60*40=136.8cm3
90*48*40=172.8cm3
Dus ik weet niet hoe je bij die 9cm komt? ik heb een 3 deurs ST2 met recaro interieur, jij waarschijnlijk een 5 deurs met standaard interieur
Storen op de radio was voor mij de reden om de LED er toen weer uit te halen, zwaar waardeloos want er kwam echt een bak licht uitNoctonix schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:11:
Tijdje terug nog even de h7 led's van de Megane in de Mondeo geplaatst.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(lijkt een stuk feller door de lange sluitertijd)
Bijkomend voordeel is dat de lampen niet enorm storen op deze Radio, bij de Megane was de radio onbruikbaar als ik de koplampen aanzette
Ja bij deze valt het gelukkig mee, heel af en toe een kleine *Shchhrrr*SniperGuy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:19:
[...]
Storen op de radio was voor mij de reden om de LED er toen weer uit te halen, zwaar waardeloos want er kwam echt een bak licht uit
Ja, als ik de kerstman was wel ja, maar mijn buik is nét niet groot genoeg, en ik ben nog niet grijs/wit, dus zal nog een paar jaartjes moeten wachtenSniperGuy schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 08:18:
[...]
is zoiets niks voor je? blijft alles netjes
[Afbeelding]
systeem
Wacht maar tot de Corona-crisis over is, dan kan je waarschijnlijk alle vakjes afvinkenzion schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 11:15:
[...]
Ja, als ik de kerstman was wel ja, maar mijn buik is nét niet groot genoeg, en ik ben nog niet grijs/wit, dus zal nog een paar jaartjes moeten wachten
Gefeliciteerd! Meer Mustang vriendjes op het forum is altijd goed.Tomcatter_31 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Ik heb sinds paar weken als onderdeel van een erfenis nu een Mustang. In mijn geval Een ecoboost uit 2016. Verzekering en wegenbelasting is inderdaad stuk duurder dan een Focus. Verbruik van de auto vind ik echter best wel netjes voor het type auto. Op snelweg rijd ik meestal 8L/100 km en als ik rustig rijd heb ik zelfs wel dat hij onder de 8 zakt in de 7. Op stuken waar ik kortere stukjes reed en vooral in de stad ging het verbruik meer naar de 10L/100 km. Maar overall doet hij het vergelijkbaar met mijn oude Focus (2005 model). Dat vind ik toch niet slecht voor een Mustang.
[...]
Smaken verschillen. Ik vind Amerikaanse auto's vaak juist wat stoerder/bruter eruit zien dan Europese modellen. Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn die het een goedkope/ordinaire asobak vinden. Maar als ik de reacties zie van mensen sinds ik hem heb, dan vinden genoeg mensen hem erg mooi.
Thnx!! Ik kan me eerdere foto's herinneren die je geplaatst had van jouw Mustang. Erg mooie auto!!! En de GT versie zeker erg mooi. Wij zijn bewust voor de ecoboost versie gegaan omdat dat qua verbruik nog een beetje leuk is hier in Nederland. Zeker als je hem voor dagelijks gebruik moet gaan gebruiken. Hoewel we nu ook overwegen om de Mondeo er naast te houden, zodat ik de Mustang beetje kan ontzien voor dagelijks gebruik. Even zien of dat haalbaar blijft. Ik heb ook ooit een Mustang uit 1995 gehad. Maar wereld van verschil. Deze auto is echt veel mooier naar mijn mening en rijdt ook beter.Lord Thunder schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:47:
[...]
Gefeliciteerd! Meer Mustang vriendjes op het forum is altijd goed.Ik heb ook een 2015 Ecoboost gehad. Prima wagen en genoeg bekijks. Ik heb hem echter omgeruild voor een GT. 'Omdat het kon'.
[Afbeelding]
Het is zo jammer dat je niet verzekerd bent, en er ook geen mogelijkheid is om bijvoorbeeld een "een-daagse circuit verzekering" kan afsluiten ofzoiets....Jimmy J. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:02:
Vorig weekend m'n Ford uitgelaten op de plek waar 'ie thuis hoort![]()
[Afbeelding]
systeem
Thanks!zion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:03:
[...]
Het is zo jammer dat je niet verzekerd bent, en er ook geen mogelijkheid is om bijvoorbeeld een "een-daagse circuit verzekering" kan afsluiten ofzoiets....
Ik heb best vertouwen in mijn eigen kunnen, maar ten eerste ben je normaliter niet de enige op het circuit, en ten tweede weet ik ook dat ik dan ook wel even het onderste uit de kan zou willen halen, en dan zit een fout in een klein hoekje.....
Lijkt me wel heel gaaf om te doen, en nice action shot!
Bij sommige verzekeringen is rijden op de Nordschleife niet expliciet uitgesloten (die van mijzion schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 15:03:
[...]
Het is zo jammer dat je niet verzekerd bent, en er ook geen mogelijkheid is om bijvoorbeeld een "een-daagse circuit verzekering" kan afsluiten ofzoiets....
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
er vanuit gaande dat je deze bedoeld:hansvk schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:21:
Ik wil binnenkort mijn Focus 1.6 TDCi inruilen voor een 2.0 TDCi 150pk. Iemand ervaring met chiptuning naar ca. 200pk?
systeem
Er zijn twee mogelijkheden;hansvk schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:21:
Ik wil binnenkort mijn Focus 1.6 TDCi inruilen voor een 2.0 TDCi 150pk. Iemand ervaring met chiptuning naar ca. 200pk?
[ Voor 13% gewijzigd door Pixeltje op 28-08-2020 06:34 ]
And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.
Dat het kan wist ik alzion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 02:14:
[...]
er vanuit gaande dat je deze bedoeld:
https://www.autoweek.nl/a...i-150pk-titanium-edition/ zal dat wel mogelijk moeten zijn, +/- 50pk, +/-75nm koppel extra, zonder er verder iets aan te hoeven passen....
Geen ervaring mee (ben een benzine junk), maar een simpele Google suggereert van wel.
Let wel dat de topnamen voor ford daar niet bij staan, dus misschien even een belletje wagen naar de tuners die hier en daar in het topic wel genoemd worden, maar moet dus zeker mogelijk zijn.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Naja, dat zal niet anders zijn met een benzine of een diesel, dus maar even mijn ervaringen, als newb, heb pas een paar weken Stage1....hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Dat het kan wist ik alIk ben vooral benieuwd naar ervaringen met de auto na chiptuning. Hoe rijdt het, merk je extra slijtage (koppeling bijv.), hoe is het verbruik (zal niet slechter worden verwacht ik).
Tuning laat ik doen bij een 'goede' tuner, bijv. Unlimited Tuning in Amersfoort.
Nouja, ik dus wel, maar ik heb dan ook een auto van net 1000kg met ~235pk/370nm torque* maar je had niet gezegd dat je al ervaring had met chiptuning, en dat je het puur over de 2.0TDCi wilde hebben, dan kan ik je verder niet helpen, dan laat ik het over aan experts op het gebied van Diesel-tuning...., no harm done.hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:30:
Het is een Ford he, geen VW. Torque steer heb ik nog nooit gevoeld bij alle (getunede) Fords die ik heb gehad.
[ Voor 20% gewijzigd door zion op 28-08-2020 10:41 ]
systeem
Het is een Ford he, geen VWzion schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Je zal meer moeten opletten dat je eerst je wielen recht hebt voordat je vol op het gas gaat, omdat anders je auto zal gaan uitbreken (torque-drift/onderstuur).
Meld je anders even op het focusforum, daar zijn ook een paar draadjes die daar over gaan. ook over de 2 liter diesel.hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:30:
[...]
Het is een Ford he, geen VW. Torque steer heb ik nog nooit gevoeld bij alle (getunede) Fords die ik heb gehad.
Ik heb dus wel de nodige ervaringen met gechipte/getunede Fords. Ik was vooral benieuwd hoe de 2.0 TDCi het doet. Van een 1.6 TDCi kan ik zeggen dat het tegen valt. Heb de nodige problemen met de turbodrukregelaar.
[ Voor 20% gewijzigd door Pixeltje op 28-08-2020 11:32 ]
Aangezien er een kenteken op zit, hoort hij op de openbare weg thuisJimmy J. schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 16:02:
Vorig weekend m'n Ford uitgelaten op de plek waar 'ie thuis hoort![]()
[Afbeelding]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Gisteren heeft de auto een bezoek gebracht aan de garage en het is nu opgelost. De ventilator bleek inderdaad defect te zijn, er zit nu een nieuwe op.Ophidian schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 17:49:
[...]
Wat je omschrijft is exact wat onze Fiesta Titanium uit 2012 toen had. Als je airco aan zette hoorde je een tik, fan ging niet aan. Daarna weer tik dat de airco weer uit ging. Als je op de snelweg reed werd hij wel kouder omdat hij gekoeld werd door rijwind. Door die tik weet je ook dat je relais werkt.
Fan hoort direct aan te gaan als airco aan gaat. Dus ik zou die gewoon vervangen. Kost weinig en klusje van 30 minuten. Je kan hem er zo uit halen. Volgens mij ook vaker voorkomend probleem.
Even dit filmpje volgen:
[YouTube: How to Replace Radiator Cooling Fan Assembly 11-17 Ford Fiesta]
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
systeem
[ Voor 9% gewijzigd door OgWok op 30-08-2020 10:28 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Welke headunit voor entertainment heb je erin gebouwd?Nivida_intel schreef op woensdag 9 september 2020 @ 21:55:
[YouTube: knipperlichten]
Knipperlicht bestuurder is led
Bijrijders is halogeen
Oh ja in de spiegels is dynamisch
[Afbeelding]
Beetje geknutseld verder aan de mijn auto de afgelopen weken tussen alle bedrijvigheid door
Auto [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Leuk hoor als je steeds handiger word met knutselen
Ik heb het via iemand die het in Nederland in heeft gebouwd. (ridewizzard) Kost wat werk en wat gerommel maar android auto en alles werkt perfect. Ben nu aan het kijken voor andere speakers....DutchDrive schreef op woensdag 9 september 2020 @ 22:04:
[...]
Welke headunit voor entertainment heb je erin gebouwd?
Hij sluit als je het mij vraagt zéér netjes aan bij de 'stock look' van het interieur.
Johann Sebastian Bach
Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
Wat voor auto had je gereden in je vakantie in Italie?enriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:09:
Is iemand bekend met het aanpassen van de kracht die nodig is om je stuur te draaien ?
Ik heb een ford fiesta uit 2014 en vind dat het stuur best zwaar draait.
Na een vakantie in Italie in een huur auto gereden te hebben, vind ik hem wel heel zwaar draaien.
Is dit iets software matigs, of kun je de pomp hiervoor stellen ?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Scoda, fabia, niets tot geen vermogenTouchdomex schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:11:
[...]
Wat voor auto had je gereden in je vakantie in Italie?
Verschil tussen Ford en Skoda vind ik ook enorm. Vóór mijn Focus heb ik ruim 1,5 jaar een Octavia gereden. Ik heb toch liever de Focus wat stuurbekrachtiging betreft (en wel om méér dan datenriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:13:
[...]
Scoda, fabia, niets tot geen vermogenmaar verder heel soepel en dan voelt dit toch erg zwaar..
Growing old is mandatory, growing up is optional.
Wat vind jij zwaar want voor zover weet lijkt dit eerder op een verschil tussen elektrische stuurbekrachtiging en hydraulische maar weet niet precies hoe die systemen zijn in beide auto'senriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:13:
[...]
Scoda, fabia, niets tot geen vermogenmaar verder heel soepel en dan voelt dit toch erg zwaar..
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het verschil tussen het met je pink kunnen doen en je hand nodig hebben.Touchdomex schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:20:
[...]
Wat vind jij zwaar want voor zover weet lijkt dit eerder op een verschil tussen elektrische stuurbekrachtiging en hydraulische maar weet niet precies hoe die systemen zijn in beide auto's
Dacht dat Skoda sowieso elektrisch was maar Fiesta twijfel ik over nu.
Jazeker. Paar keer al afgelopen twee jaar.Franco10 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:38:
Zijn er mensen met een Sync3 (Focus mk4 of Fiesta mk8) die al een officiële software update hebben gehad?
[ Voor 4% gewijzigd door amphora op 14-09-2020 15:54 ]
nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
Ook naar versie 3.4?amphora schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:54:
[...]
Jazeker. Paar keer al afgelopen twee jaar.
Focus Mk4 hier uit 2018. Paar updates binnen 3.3 gehad (geen nieuwe functionaliteit opgemerkt), nog geen 3.4 nog steeds kaarten F7. Duurt lang. Berichten vanuit Ford NL zijn nooit concreet. Hopelijk leveren ze dit jaar de update nog. Je kunt zelf updaten via een tool van de site cyan labs maar dan zul je ongetwijfeld geen garantie op je infotainment meer hebben. Ook zitten er nog een (kleine) bugs in ook de laatste versie. Dat zal dan ook de reden zijn dan Ford de software nog niet uitbrengt voor bestaande auto's.Franco10 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:38:
Zijn er mensen met een Sync3 (Focus mk4 of Fiesta mk8) die al een officiële software update hebben gehad?
Dat ga je bij een Ford nooit krijgen, gelukkig niet naar mijn mening. Een Ford is meer een rijdersauto en daar hoort wat gewicht in het stuur bij.enriqueeeee schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:39:
[...]
Het verschil tussen het met je pink kunnen doen en je hand nodig hebben.
[ Voor 20% gewijzigd door MoldyInko op 14-09-2020 20:08 ]
Recente modellen die ik geen rijdersauto zou noemen (want regelmatig te vinden binnen de stadsgrenzen of korte ritjes): Puma? Ka? Fiesta?GekkeRipper schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:55:
[...]
Een Ford is meer een rijdersauto en daar hoort wat gewicht in het stuur bij.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Klinkt misschien vreemd, maar een Ford Focus is vele malen meer Europees en vele malen Duitser dan bv. een VW Jetta. Die laatste is zo goed als helemaal gedesigned door en voor Noord Amerika en is de productie ook in dat continent. De "locatie" van je merk zegt niet zo veel op zichzelf.MAX3400 schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:01:
[...]
Recente modellen die ik geen rijdersauto zou noemen (want regelmatig te vinden binnen de stadsgrenzen of korte ritjes): Puma? Ka? Fiesta?
Algemeen; Ford is een Amerikaans merk. Als je ergens wordt doodgegooid met opties waaronder vlieggewicht stuurbekrachtiging: Amerika.
"Mekker, blaat"
Ik heb de S-Max met 138bhp / 140pk, deze met de superchips bluefin gechipt naar 171bhp / 173pk.hansvk schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:11:
[...]
Dat het kan wist ik alIk ben vooral benieuwd naar ervaringen met de auto na chiptuning. Hoe rijdt het, merk je extra slijtage (koppeling bijv.), hoe is het verbruik (zal niet slechter worden verwacht ik).
Tuning laat ik doen bij een 'goede' tuner, bijv. Unlimited Tuning in Amersfoort.
[ Voor 14% gewijzigd door FRANQ op 15-09-2020 07:10 ]
You're missing the point: dat een auto goede RIJ-EIGENSCHAPPEN heeft, wil niet zeggen dat deze meteen een RIJDERSAUTO is. Ja, nogal wiedes als je dan aankomt met spul als een Mondeo (bijna 2x zo zwaar als een Ka) of @AndRo555 die dan een Jetta in de mix gooit, dat dat hele andere auto's, gewichten, gevoel en stuur is.GekkeRipper schreef op maandag 14 september 2020 @ 20:13:
De modellen die jij noemt worden stuk voor stuk geroemd om hun rijeigenschappen. Misschien de Ka niet maar dat is ook al een ouder model en gebaseerd op de Fiat 500. De Ka+ is helemaal geen echte Ford in mijn ogen. Ik doelde dan ook op de typische Europese Fords. De Fiesta, Focus, Mondeo, Puma, Kuga voornamelijk.
Amerikaanse Fords kun je hier nauwelijks krijgen.
Het merk Ford staat in Europa gewoon bekend om de goede rijeigenschappen, dat behoeft geen discussie. Als je sportieve rijeigenschappen belangrijker vindt dan bijvoorbeeld comfort en licht sturen dan verkies je over het algemeen een Ford boven bijvoorbeeld een VW, Skoda, of iets Aziatisch.
bedankt voor het beantwoorden voor mijn vraag.. blijkbaar ben ik met gemiddeld 3 uur in de auto per dag niet een "rijder" en ontbreekt een optie die bijv in een Hyundai i30 zit.GekkeRipper schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:53:
[...]
Focus Mk4 hier uit 2018. Paar updates binnen 3.3 gehad (geen nieuwe functionaliteit opgemerkt), nog geen 3.4 nog steeds kaarten F7. Duurt lang. Berichten vanuit Ford NL zijn nooit concreet. Hopelijk leveren ze dit jaar de update nog. Je kunt zelf updaten via een tool van de site cyan labs maar dan zul je ongetwijfeld geen garantie op je infotainment meer hebben. Ook zitten er nog een (kleine) bugs in ook de laatste versie. Dat zal dan ook de reden zijn dan Ford de software nog niet uitbrengt voor bestaande auto's.
[ Voor 4% gewijzigd door enriqueeeee op 15-09-2020 10:31 ]
[ Voor 17% gewijzigd door SniperGuy op 29-09-2020 11:25 ]
:strip_exif()/f/image/t9NU1YPEzxjt2esbyOr5LgmD.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/6v2kmjJU1dMPqtEINnsPTlGP.jpg?f=fotoalbum_medium)
:strip_exif()/f/image/HrqZ1RRxO7HRpKRGKSkGoL5Y.jpg?f=fotoalbum_medium)
Johann Sebastian Bach
Kan het op de foto niet goed zien, maar als je zegt dat het oxidatie is, gewoon even met niet afgevende wattenstaafjes (dus niet pluizende) en wat pure alcohol (95%+) alle contactpunten schoonmaken.Nivida_intel schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:00:
En na de vakantie kwam er weer een led zooi bij
[Afbeelding]
Remlicht is nu ook led en ook achteruitrijlicht zijn net een paar werklampen
Echter heeft zich wat oxidatie voorgedaan in de lamp van de knipperlicht in de spiegel. Gevolg aansluiting kapot. Het lampje zat na het vervangen niet helemaal goed in en nu is de aansluiting kapot.
De rest van elektrische boel in de spiegel werkt wel dus vermoed dat alleen die aansluiting is? Idee om het los te knippen en dan een nieuwe ervoor terug te zetten.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nieuwe onderhuis spiegel komt al richting de 150 euro en ik moet daarvoor mijn hele deurpaneel gaan verwijderen
systeem
Updates bij mijn Focus MK4 bleven steken op Sync3.3/F7, dus vorige week zelf maar een update gedaan via Cyanlabs naar Sync3.4/F9(sept2020). Mocht je dat zelf ook willen doen pak dan niet de laatste 2 versies van 3.4, want daar schijnen nog wat kleine bugs in te zitten.Franco10 schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:38:
[ Voor 15% gewijzigd door Medione1210 op 30-09-2020 06:34 ]
En toch stuurt zo’n Focus fantastisch. Waar een Golf, Leon of 308 rechtdoor gingen in de bocht (onderstuur), hoekte ik de Focus de bocht om. Menig Fly over waar ik veel snellere A4’s in de bocht voorbij ging. Dan wordt je op het rechte stuk wel weer ingehaald, maar dat is bijzaak.MAX3400 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:22:
[...]
You're missing the point: dat een auto goede RIJ-EIGENSCHAPPEN heeft, wil niet zeggen dat deze meteen een RIJDERSAUTO is. Ja, nogal wiedes als je dan aankomt met spul als een Mondeo (bijna 2x zo zwaar als een Ka) of @AndRo555 die dan een Jetta in de mix gooit, dat dat hele andere auto's, gewichten, gevoel en stuur is.
En het ging er niet om dat je hier geen Amerikaanse Fords kan krijgen; er zijn enkelen die zeiden "de Ford mag allemaal wel wat lichter sturen". Dat kan. In AMERIKA. Want daar eist de consument een ander gevoel, afwerking en prijsstelling. En zoals dan duidelijk wordt, door onder andere @djidee , wij Europeanen hebben / krijgen een andere Ford dan de Amerikanen. Dus ja, wederom nogal wiedes dat het stuurgevoel of het type bekrachtiging anders is.
Een rijdersauto noem ik iets wat je 24/7/365 niet alleen in de stad of in NL die 60km woon-werkverkeer gebruikt. Dat is ook een auto waar je je comfy in voelt als je bij wijze van spreken 180+ op de Autobahn rijdt. Of die geen enkele piep of kraak heeft als je die over de Gotthard jaagt (en niet door). En nee, dat vind ik niet dat je dat in een Ka, Fiesta (oke, misschien de ST) of een Puma kan vinden.
Maar zoals zo vaak: dat is dus een mening.
[ Voor 3% gewijzigd door BlakHawk op 30-09-2020 06:52 ]
BlakHawk schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:50:
[...]
En toch stuurt zo’n Focus fantastisch.
Oeps, ik moet harder lezenMAX3400 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:45:
[...]
waar noemde ik een Focus in MAX3400 in "Het grote Ford topic" ?
En inmiddels staat er weer een nieuwe (tijdelijke) Focus voor de deur, dit keer een Active X Business uitvoering met 1.0 Ecoboost hybride aandrijving (125PK), net een maandje oud. Voor zover ik heb kunnen achterhalen qua extra's uitgerust met technology pack, winter pack, B&O audio en 18" velgen. Eigenlijk helemaal prima dusHaan schreef op maandag 23 maart 2020 @ 10:59:
En onverwacht toch weer terug hierVorige week woensdag een telefoontje dat de tijdelijke huurauto per direct weer terug moest, dus sinds donderdag staat er weer een Focus voor deur. Wel een volledig kaal model, zo is dat helaas altijd met van die voorloopauto's, maar toch
![]()
Verder alleen 1x naar de supermarkt mee gereden want we mogen niet naar buiten.
Kater? Eerst water, de rest komt later
Laatst mijn "nieuwe" Focus even flink de bocht doorgehaald en ik ben wel onder de indruk van het ST-Line onderstel (vergeleken met m'n vorige Civic).
Grootste bug is dat een Cyanlabs update je sync/ apim sloopt als je ene MY20 auto hebt!Medione1210 schreef op woensdag 30 september 2020 @ 06:26:
[...]
Updates bij mijn Focus MK4 bleven steken op Sync3.3/F7, dus vorige week zelf maar een update gedaan via Cyanlabs naar Sync3.4/F9(sept2020). Mocht je dat zelf ook willen doen pak dan niet de laatste 2 versies van 3.4, want daar schijnen nog wat kleine bugs in te zitten.
Gefeliciteerd met je aankoop!QuZyX schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 08:45:
Mede Ford eigenaren en fans.. Vandaag heb ik het heugelijke nieuws dat normaal deze week mijn nieuwe Ford Focus ST3 moet binnenkomen... Wagen is zo goed als 'full option'Dus ben ENORM benieuwd!
![]()
Uiteindelijk is het 'maar' het 190pk diesel model geworden wegens feit dat de 280pk benzine fiscaal niet ok was voor de firma... Nu goed, ik ben er zeker van dat dit nog altijd een prachtige aankoop is en zie er enorm naar uit! Foto's volgen nog! ;-)
De diesel ST is redelijk eenvoudig te 'chippen' naar 206pk en ruim 450nm. Qua PK ga je er niet zoveel op vooruit dus, maar je wint wel 50nm.calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 08:49:
[...]
Gefeliciteerd met je aankoop!
Probleem van die 190pk los je makkelijk op door ff langs een (erkende) tuner te gaan.
Zit je minmaal op 230pk en 100Nm krijg je er ook makkelijk bij
Daarmee wordt de auto niet alleen sneller maar bij een diesel ook zuiniger.
Hij gaat eerder richting de 500NmPixeltje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 10:50:
[...]
De diesel ST is redelijk eenvoudig te 'chippen' naar 206pk en ruim 450nm. Qua PK ga je er niet zoveel op vooruit dus, maar je wint wel 50nm.
[ Voor 11% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 11:55 ]
https://www.ziptuning.nl/...blue-2/?vehicle_type=carscalsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Hij gaat eerder richting de 500Nm
Rond de 100Nm komt er eigenlijk bij iedere sportieve auto met turbo wel bij
Het zijn altijd minimale waardes die op de websites staan aangegeven.Pixeltje schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:41:
[...]
https://www.ziptuning.nl/...blue-2/?vehicle_type=cars
Deze info heb ik gebruikt, is ongeveer hetzelfde als Mebu doet.
[ Voor 24% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 12:52 ]
Hoe kom je daar nu bij? meestal is stage1 +25-35pk +50-60nm koppel, uitzonderingen daargelaten.calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 11:53:
[...]
Hij gaat eerder richting de 500Nm
Rond de 100Nm komt er eigenlijk bij iedere sportieve auto met turbo wel bij
systeem
Waarom zou je het er niet over mogen hebben het is kompleet legaal.QuZyX schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:25:
Is een wagen via de firma & leasing... Denk niet ze zo happy zijn met het chippen ? Heb trouwens totaal geen idee hoeveel dat kost en waar uit te voeren.. Alsook, hoe zit dat met verzekering enzo ?
Is dit een gesprekonderwerp dat mag in het forum ? Of eerder iets voor "private" ?
Bedankt voor jullie tips en de vele thumbs up! Zo leuk om dit te kunnen delen met andere mensen!
Zoals ik al aangaf had ik 50pk en 130Nm extra door alleen de chip te laten customizenzion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
Hoe kom je daar nu bij? meestal is stage1 +25-35pk +50-60nm koppel, uitzonderingen daargelaten.
Als je tegelijkertijd je inlaat of uitlaat erbij laat doen dan wel ja, maar dan ga je al snel naar stage2.
https://autosportmebu.nl/...ci-ecoblue-190pk-stage-1/
https://autosportmebu.nl/...ord-focus-mk4-st-stage-1/
https://autosportmebu.nl/...-mk7-st-stage-1-software/
(waar de Fiesta ST de duidelijke uitschieter is)
[ Voor 41% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 21:54 ]
Maakt wel degelijk uit, de enige tuner (waar je het ook vandaan haalt die goedgekeurd is door Ford, en waarbij je dus ook volledige fabrieksgarantie houdt (en dus je enige optie met een lease-bak) is Revo, bij alle andere tuners (merken, niet installateurs) verlies je je fabrieksgarantie, en kan je dus niet installeren op een lease auto.calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Waarom zou je het er niet over mogen hebben het is kompleet legaal.
Ik kom al jaren bij deze mannen die het keurig netjes doen en duidelijk beter zijn als de gemiddelde tuningshop
https://www.tuningservice.nl/
systeem
Nope had toestemming van de Ford dealer anders zou ik het ook niet doenzion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
Maakt wel degelijk uit, de enige tuner (waar je het ook vandaan haalt die goedgekeurd is door Ford, en waarbij je dus ook volledige fabrieksgarantie houdt (en dus je enige optie met een lease-bak) is Revo, bij alle andere tuners (merken, niet installateurs) verlies je je fabrieksgarantie, en kan je dus niet installeren op een lease auto.
[ Voor 9% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 21:57 ]
Staat in de overeenkomst als je lid wordt van GoT, je mag geen reclame maken voor een commercieel bedrijf tenzij je duidelijk vermeld dat je er wel/geen connecties mee hebt en het goedgekeurd is door Tweakers.calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:50:
Waarom zou je het er niet over mogen hebben het is kompleet legaal.
Ik kom al jaren bij deze mannen die het keurig netjes doen en duidelijk beter zijn als de gemiddelde tuningshop
https://www.tuningservice.nl/
Tja, de statistics wijzen anders uit, en zeker met een K&N kan ik het me niet voorstellen, maar iedereen heeft het recht op zijn eigen geloof/mening.Zoals ik al aangaf had ik 50pk en 130Nm extra door alleen de chip te laten customizenen een K&N luchtfilter te monteren.
En nee dat was niet de eerste keer want ik heb al heel wat auto's laten tunen met allemaal een beter resultaat als de waardes die op de website waren aagegeven.
En nogmaals een custom tune is zoveel beter als alleen ff de software te laten vervangen in 1 uurtje
[ Voor 3% gewijzigd door zion op 06-10-2020 22:07 ]
systeem
Er zit een grote Turbo op de Focus RS die erg licht staat afgesteld.zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:04:
[...]
Staat in de overeenkomst als je lid wordt van GoT, je mag geen reclame maken voor een commercieel bedrijf tenzij je duidelijk vermeld dat je er wel/geen connecties mee hebt en het goedgekeurd is door Tweakers.
(Ik vertel het alleen maar hoor, ik heb me ook wel eens expres of perongeluk schuldig gemaakt aan reclame maken, danwel een bedrijf in een slecht daglicht gezet)
[...]
Tja, de statistics wijzen anders uit, en zeker met een K&N kan ik het me niet voorstellen, maar iedereen heeft het recht op zijn eigen geloof/mening.
Moet ook zeggen dat mijn auto daar wel in de buurt komt, maar die is dan ook Stage1+ met een complete 70MM CAIS*, met alleen een luchtfilter gebeurt er niet zoveel.
*Zowel luchtfilter, crossover, turbo-intake, en een verbeterde Blow Off Valve dus
Als je al begint met een auto met 350PK en 440NM koppel wel ja (*link*.....calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:13:
[...]
Er zit een grote Turbo op de Focus RS die erg licht staat afgesteld.
Dus de druk verhogen kan veilig gebeuren zolang er maar binnen de marges gebleven wordt en dan heb je er dus zo 50pk en 130Nm bij.
En als je wilt nog veel meer maar dan ga je de grens opzoeken en dat gaat mij net te ver.
De auto is na het inrijden op 1600km getuned en rijd sindsdien al 36 maanden probleemloos rond.
Ik zou zeggen check de reviews en youtube van die Tuningsshop
Same Difference, maakt mijn betoog alleen nog maar duidelijker.calsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:30:
470Nm(overboost) is stock![]()
https://topgear.nl/autotests/ford-focus-rs/
Btw. Mijn vorige Fiesta ST '14 kreeg er ook gewoon 90Nm bij
[ Voor 21% gewijzigd door zion op 06-10-2020 22:39 ]
systeem
470Nm(overboost) is stockzion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 22:27:
[...]
Als je al begint met een auto met 350PK en 440NM koppel wel ja (*link*.....
Daar hadden we het alleen niet over, je reageerde op een reactie van deze reactie:
QuZyX in "Het grote Ford topic"
Waar het duidelijk om de 190PK Diesel ging, en waar de verwachte toename door chippen dus liggen bij de door bij mij benoemde waardes.
[ Voor 5% gewijzigd door calsonic op 06-10-2020 22:31 ]
Voor de ST-Diesel zou ik inderdaad ook voor een custom tune incl. dyno-uitdraai voor en na gaan aangezien er simpelweg geen andere Ford tune iscalsonic schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 12:44:
[...]
Het zijn altijd minimale waardes die op de websites staan aangegeven.
In de praktijk zit je er altijd boven.
Zo ging mijn Focus RS '17 naar 400pk en 600Nm
Btw. Niet zomaar ff andere software erop laten zetten. Een custom tune van de cpu levert meer vermogen en een beter resultaat op.
Een custom tune zijn ze ook nooit in een paar uurtjes mee klaar maar kost gewoon tijd.
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Staat dat ergens online terug te vinden?zion schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 21:54:
[...]
en waarbij je dus ook volledige fabrieksgarantie houdt (en dus je enige optie met een lease-bak) is Revo,
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Als jij die stalenvelg zelf koopt kan ik me niet voorstellen dat Leaseplan hier niet in mee wilt gaan (is voor hun ook goedkoper om te wisselen ipv elke keer om-tuben en balanceren). Dit kun je toch via je wagenpark beheerder regelen?Pixeltje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:05:
Bij Leaseplan waar ik zit wordt altijd de band van de velg getrokken. Ik zou graag steelies rijden in de winter want veel makkelijker schoon te houden (of beter gezegd, je LM gaat niet naar de knoppen) maar dat mag dus niet.
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Ja.
systeem
Ja dat was helaas nodig want bij mij lag er ook de koppakking van de mustang inJim423 schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 11:46:
@calsonic Heb jij die koppakking terugroepactie nog laten doen of was dat niet nodig?
[ Voor 8% gewijzigd door calsonic op 07-10-2020 15:26 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Yamaha MT-09
Prachtige auto. N'n dikke proficiat en veel stuurplezier!QuZyX schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:40:
Aub iedereen, vandaag gaan afhalen...
FORD Focus ST ST 2.0 EcoBlue 190pk / 140kW M6 - Clipper
- "Fantastic Red" Exclusieve metaalkleur
- Adaptief verlichtingssysteem met Dynamic Full LED-koplampen
- Technology Pack
- Parking Pack
- Upgrade B&O: 10 B&O luidsprekers
- Performance Pack Clipper
- Winter Pack
SUPPPPPEEERRRRR tevreden! Rijdt zoals een beest!![]()
![]()
Foto's zijn genomen door de verkoper van de garage, was super enthousiast over de auto... Ikzelf ook wel, voelde me net weer 16 jaar![]()
![]()
![]()
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Meer dan bekend probleem, zijn ook echt 100en meldingen van te vinden en iedere dealer waar je navraag zou hebben gedaan zou dit ook hebben bevestigd. Je zult beide knoppenclusters moeten vervangen, dan ben je van het probleem af.Bergie schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:37:
Misschien kan iemand hier mij in de juiste richting sturen mbt mijn Fiesta uit 2010.
Toen ik hem een paar jaar geleden kocht deed de radiobediening op het stuur het al niet heel lekker; knopjes reageerden niet echt lekker. Op zich geen issue aangezien ik die toch nooit gebruikte. Maar sinds kort zijn ook de knopjes van de cruisecontrol gaan haperen en ondertussen doen die het ook al helemaal niet meer.
Weet iemand toevallig of dit een bekend issue is? Moet ik denken aan de knopjes zelf of meer richting de bekabeling (kan me voorstellen dat alles vanuit het stuur continu aan beweging en dus slijtage onderhevig is)
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Heb je de nieuwe 7 traps automaat, zo ja hoe bevalt deze bak? Ik heb een Fiesta besteld met deze bakdreameater schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 10:06:
Afgelopen maand ben ik trotse berijder van een Focus 2020 ST LINE X. Ben echt heel erg tevreden over de rij eigenschappen en alle slimme techniek die erin zit. Vooral de automaat i.c.m. adaptive cruisecontrol en het automatisch 'bij sturen' om tussen de lijntjes te blijven werkt erg prettig.
Optisch ben ik er ook erg content mee, voornamelijk door de Blue Panther kleur i.c.m. de 18 inch velgen.
Echter, de winterperiode breekt aan en via onze LeaseApp van de LM ontving ik al een bandenwissel bericht; vóór 15 november moeten de banden gewisseld zijn bij een aangesloten bandenfitter.
Vraag: Bij m'n vorige leasecontracten bij andere werkgevers werden m'n banden altijd van de velg afgehaald en omgewisseld. Nu begreep ik dat dit niet standaard is? Krijg ik straks 'wintervelgen' en gaan ze m'n wielen icm zomerbanden ergens opslaan?
Vast mensen die hier ervaring mee hebben
Serieus? Dan heb ik dus echt niet goed zitten zoekenOmeJoyo schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:56:
[...]
Meer dan bekend probleem, zijn ook echt 100en meldingen van te vinden en iedere dealer waar je navraag zou hebben gedaan zou dit ook hebben bevestigd. Je zult beide knoppenclusters moeten vervangen, dan ben je van het probleem af.
in mijn beide vorige Fiesta's zijn de knoppen een keer vervangen binnen de garantie.
Yamaha MT-09
Yes heb de automaat, wel mn eerste ooit dus heb niet veel vergelijkingsmateriaal. Voor mn gevoel is hij heel soepel en schakelt hij ook mooi tijdig door. Heb wel eens vroeger in een Toyota van een maat gereden die enorm lang zat de loeien en toen pas ging opschakelen. Dit onrustige gedrag ervaar ik nu niet. Tenzij sport stand, jeetje was een geweldpacod schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 06:15:
[...]
Heb je de nieuwe 7 traps automaat, zo ja hoe bevalt deze bak? Ik heb een Fiesta besteld met deze bak
вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ
Ach jaBergie schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:47:
[...]
Serieus? Dan heb ik dus echt niet goed zitten zoeken
Hoe doe jij dat juist ? Heb die app ook staan maar vindt die optie niet.. en ik vermoed dat normaal wel zou moeten lukkendreameater schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 08:54:
[...]
Verder is het kunnen starten op afstand via de app met ruitondooier, stoel en stuurverwarming érg prettig
Eisen voordat het werkt:QuZyX schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:03:
[...]
Hoe doe jij dat juist ? Heb die app ook staan maar vindt die optie niet.. en ik vermoed dat normaal wel zou moeten lukken
Als er gewoon slechte lampen inzitten kan dat je probleem al zijn. Zou daar beginnen icm. Met de afstelling.MoldyInko schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 17:35:
Iemand ervaringen met andere voorlampen FiST en dan vanaf MK8?
Het begint al weer donker te worden en ik vind het lichtbeeld van deze auto verschrikkelijk slecht. Geeft te weinig licht. Achteraf volledig ombouwen naar LED is geen probleem maar de muntjes wel helaas. Ik heb dat niet en zoek naar een andere oplossing.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq