Ik heb afgelopen week ruim 2000km gereden met de Focus mk3 1.6 tdci in Frankrijk. Nou het is een heerlijke wagen om mee te cruisen over de peage. Cruise control bergop 130km/u geen probleem in z'n zes. Gemiddeld verbruik van een hele rit was 4,6l/100km heenweg ('s nachts gereden) en 4,9l/100km overdag (vandaag) terug gereden. Terug in Nederland was 't wel weer even wennen aan 't truttige verkeer wat we hier in Nederland hebben en ook de snelheidslimieten die hier absurd laag zijn eige
nlijk. Ik moet vooral 100km wegen pakken namelijk. Zoals ze in Frankrijk rijden wordt hier waarschij
nlijk als asociaal bestempeld, maar ik vind 't een heerlijke manier van rijden.
Ik kreeg op een gegeven moment wel een soort pijn in m'n rechterbeen en bil. Op de terugrit heb ik dit opgelost door m'n been een soort van dwars te leggen (kleermakerszit). Wellicht gevaarlijk, maar als je bijtijds je been weer terug zet bij het gaspedaal en rempedaal moet dat geen probleem zijn.
Ook in het binne
nland over de provinciale wegen (die doorgaans 90m/u zijn in Frankrijk) en de Fransen rijden lekker vlot door. Ook daar kan je met deze auto erg goed meekomen. Over haarspelden en kronkelweggetjes is het ook erg lekker rijden met deze auto. Gewoon bijtijds schakelen en niet te snel omhoog schakelen.
Jammer genoeg kan ik niet echt lekker onderuit gezakt zitten in deze auto.
[
Voor 22% gewijzigd door
tiguan op 08-06-2013 20:49
]