Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb zelf een computer gebouwd (al een tijdje geleden) en had ik regelmatig last van een computer die niet meer wil opstarten. Later heb ik een andere kast gekocht en alles opnieuw ingebouwd en heb ik ongeveer een half jaar nergens last van gehad. Tot vandaag... :(

Nu zit het zo:

Ik start vandaag mijn computer op en wacht en wacht maar krijg geen beeld. Ik schrok alweer en dacht; "het is weer zover". Ik druk nog een keer op de power-switch en de computer gaat direct uit in een fractie van een seconde. Voor de rest is er ook weinig te zien dan een zwart scherm van een monitor die nieteens een signaal binnen krijg. Mijn samsung monitor zoekt naar een signaal die hij niet zal vinden. 8)7

Vervolgens los ik dit probleem op door mijn videokaart te verwijderen en onieuw te installeren. Wat hierdoor gebeurt weet ik niet maar daarna deed het apparaat het weer. :? Nu moet ik zeggen dat ik niet de behoefte voel om straks iedere week mijn videokaart er uit te trekken. Ik wil gewoon een goed functionerende machine.

Nu heb ik bij CPU-z prinscreens gemaakt van de hardware en biosversie etc... van mijn computer.

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/1608/cpue.png
Afbeeldingslocatie: http://img685.imageshack.us/img685/1228/mainboard.png
Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/4085/graphicsp.png

Als ik nu nog niet helemaal volledig ben met de informatie hoor ik dat graag.

Alvast bedankt! :*)

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:59

Herman

FP ProMod
De voeding is heel belangrijk m.b.t. het functioneren van de GPU. Welke heb jij erin zitten? Levert ie voldoende wattage?

Wat is de temperatuur van je GPU onder load? Welke driver gebruik je?

Edit:
Volgens mij heb je je topic verkeerd geplaatst. Het staat nu in 'overige hardware' terwil 'Processors, Moederborden & Geheugen' een betere locatie lijkt.

[ Voor 29% gewijzigd door Herman op 18-01-2010 23:42 ]

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• mvh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-02 11:22

mvh

State Governor

Als ik het goed heb opgezocht heb je een P7N SLI Platinum. Deze heeft een 8-pins CPU-stekker. Nu is het zo dat mijn moederbord dat ook heeft, en met een lichte processor doet hij het als alleen een 4-pins stekker hierop is aangesloten, maar met een zware processor geeft hij precies de problemen die jij beschrijft. Dit is op te lossen door een 8-pins stekker aan te sluiten. Heb jij dat ook wel gedaan?

Als je rechts ingehaald kon worden had je ook rechts kunnen rijden | A thousand years ago and a thousand years from now we will always be together

Verwijderd

Topicstarter
http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=53589

Dit is mijn voeding voor de duidelijkheid. Ik heb een 8-pins aansluiting. Heb zelfs nog een verlengstukje moeten bestellen omdat de voeding het anders niet redde. (Dit zegt ook wel wat over de voeding...)

Ik zou bijna zeggen dat het hier dus niet aan kan liggen. Ook op mijn GPU zitten twee 6-pins aangesloten dus dat moet ook correct zijn.

De GPU-drivers die ik gebruik zijn gewoon die van de Nvidia site. De laatste versie voor Windows-7

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:59

Herman

FP ProMod
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 10:56:
(...)

Dit is mijn voeding voor de duidelijkheid. Ik heb een 8-pins aansluiting. Heb zelfs nog een verlengstukje moeten bestellen omdat de voeding het anders niet redde. (Dit zegt ook wel wat over de voeding...)
(...)
De GPU-drivers die ik gebruik zijn gewoon die van de Nvidia site. De laatste versie voor Windows-7
Ik zou nog een en ander testen:
Kun je tijdelijk testen met een andere grafische kaart?
Kun je je grafische kaart ook tijdelijk in een ander slot gooien?
Kun je er tijdelijk een andere voeding op doen?

Als je 'm dan wél stabiel krijgt, dan weet je waar het probleem zit.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

enneuh, videokaart temps? klinkt gewoon als een oververhitte videokaart, niet heel vreemd, sommige kaarten worden af fabriek eigenlijk al veel te heet, een half jaar stof opzuigen en ze gaan over het randje..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is voor hardwaregerelateerde zaken die niet in een ander subforum thuishoren, niet een dumpbak om in geval van twijfel te gebruiken.

Problemen met hangen & opstarten horen in Processors, Moederborden & Geheugen, wat je zelf gevonden zou hebben als je de moeite genomen zou hebben om te zoeken op GoT naar oplossingen. Dan zou je dit ook tegengekomen zijn: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Ik verplaats dit topic. Wel met klem twee verzoeken:
- graag volledige specs in gewone ouderwetse text in-topic posten, dus geen screenshots of links naar winkels
- ga aan de slag met de troubleshooter, geef aan wat je probeert, wat er gebeurt en wat je naar aanleiding daarvan doet/opzoekt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1