Backup maken van complete schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-08 22:20
Momenteel ben ik bezig om een harde schijf die verdeeld is in 3 partities (waarvan 1 geen zichtbare schijf is). Eerste instantie heb ik geprobeerd alle data te kopiëren naar een andere schijf, alleen aangezien dit de harde schijf van een laptop is waarschijnlijk heeft de Vista versie die er op zit dit geblokkeerd.

Dus probleem een waar ik tegen kom met kopiëren is dat ik een error krijgt omdat ik geen toegang hebt en in de eigenschappen deze ook niet op een andere gebruiker kan zetten ondanks dat ik een admin account hebt van deze pc.

Aangezien dit een harde schijf is van een Acer laptop en de Windows installatie staat dus op het deel wat niet zichtbaar is in deze computer, kan ik deze niet kopieren.

De rede van de backup is dat Windows opstart en blijft hangen in explorer.exe, krijg voor de rest geen start balk etc. Dus ergens is er iets gebeurd met deze versie van Windows. Eigenlijk hoop ik eerst een backup te kunnen maken van alle 3 de partities, schijf leeg te maken en dan op een manier de recovery deel weer aan te maken en de data terug te zetten om een nieuwe versie van Windows er op te zetten vanuit de recovery gedeelte.

Maar is er geen programma wat de backup automatisch maakt met daarbij de verdeling in de 3 partities en bij het terug zetten deze partities ook weer aanmaakt. Daarna de installatie weer te kunnen starten en alle andere informatie terug te zetten.

Dus ik hoop dat er makkelijkere wegen zijn dan ik kan vinden.

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 19:15

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Als je wat linux ervaring hebt:

- LinuxLiveCD

- Externe hdd die minimaal net zo groot of even groter is dan de bron HDD

Opstarten van cd

uitvinden welke device de bron hdd is (dmesg, waarschijnlijk /dev/sda)

externe hdd inpluggen, uitvinden welke device dat ding is (dmesg, iets als /dev/sde)

en dan een block by block kopie van de bron naar de ext hdd (dd if=/dev/sda of/=/dev/sde).

Dit gaat overigens wel even duren als t een flinke hdd is.

Zie ook CloneZilla

[ Voor 5% gewijzigd door Pantagruel op 18-01-2010 15:57 ]

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Om eerlijk te zijn is mijn ervaringen met Linux minimaal en met Ubunto had ik al zo iets van, geef mij maar Windows..

Maar zijn er voor Windows geen goede programma's of zit je dan juist met die rechten?

[ Voor 3% gewijzigd door Alexander82 op 18-01-2010 18:43 ]

We stopped checking for monsters under our bed, when we realized they were inside us.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Als het gaat om the kopieren van partities heb ik goede ervaringen met Acronis True Image. Hiermee kun je ook USB schijven gebruiken.
Wel heb ik de indruk dat het niet zo zinvol is om de verborgen partitie te kopieren. Is het niet beter om je data veilig te stellen op een andere schijf en vanuit de recovery een nieuwe installatie te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander82
Die verborgen partitie.. daar staat de recovery op. De harde schijf staat momenteel via USB op me pc aangesloten om alle data veilig te stellen.

Maar ik ga Acronis True Image downloaden om te kijken of ik hier wat mee kan doen, mooiste zou zijn als ik hem kan backuppen met de partities er in en dan alle partities verwijderen en leeg maken en dan het zelfde programma de partities aan maakt op juiste grootte en de inhoud van de recovery herstellen om in iedere geval een nieuwe versie van de originele versie van Windows er op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Die hele recovery partitie hoef je niet aan te zitten, deze is hidden omdat hij alleen bij het recoveren gebruikt wordt. Wanneer je boot in recovery modus (zie je acer handleiding) dan wordt er toegang tot de verborgen partitie verschaft en wordt de systeempartitie opnieuw overschreven.

De rest van de data van de zichtbare partities moet je met normale copy tools over kunnen zetten, als je daar problemen hebt met rechten inderdaad even van een ubuntu live cd booten.

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alexander82 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 01:19:
Die verborgen partitie.. daar staat de recovery op. De harde schijf staat momenteel via USB op me pc aangesloten om alle data veilig te stellen.

(....)
Voor Alexander82
Als antwoord op een soortgelijke vraag als deze vraag over een kapotte Acer heb ik een vrij uitvoerige beschrijving gegeven van de ingebouwde herstelmogelijkheden van een laptop van Acer.
Misschien helpen de stappen in mijn antwoord ook bij deze laptop van Acer.

Om het verlies van bestanden te voorkomen is het raadzaam om de bestanden, die beter bewaard kunnen worden, eerst op te slaan op een andere schijf, op een gratis opslagpagina op internet of op een zelfgebrande cd of op een zelfgebrande dvd. Toepassing van de herstelmogelijkheid van Acer haalt alle gegevens en bestanden van de draagbare computer af.

Mijn verhaal is te vinden met deze link:

Acer aspire 5670 kapot

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:07 . Reden: Een advies om eerst een backup te maken toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 23:08
Modbreak:Warez is NIET de bedoeling

[ Voor 84% gewijzigd door TERW_DAN op 21-01-2010 08:17 ]

Pagina: 1