Acer aspire 5670 kapot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09 20:30
Hallo tweakers :)

Ik heb een aantal jaar geleden een acer 5670 aangeschaft en heb deze ook gewoon normaal behandeld
maar op het ene moment deed de laptop nog normaal en op het andere moment ging het elke reboot slechter

Het starte met een bsod waarvan ik de foutcode niet meer weet.
Ik dacht nouja kan gebeuren heb ik wel een vaker gehad nooit problemen mee rebooten die handel
Ik reboot de laptop waarna er opeens een melding komt dat er helemaal geen besturingssysteem meer is (weet het niet precies maar volgens mij was het no proper boot device press etc...)
dus ik herstart de laptop waarna er helemaal niks meer gebeurd behalve dat de lichtjes gaan branden, van bijvoorbeeld power en cpu gebruik de gebruikelijke lichtjes dus.
Dus ik denk dat gaat niet helemaal goed :p ik probeer nog maar eens een reboot waarna er helemaal NIKS meer gebeurd geen lichtjes geen piepjes geen beeld helemaal niks.
De dag erna nog maar eens opgestart en je zal het niet geloven hij start ... totdat hij weer uitvalt na de bios daarna heb ik nog een paar keer geprobeerd op te starten waarbij hij soms bij het windows instalatie menu kwam en soms tot het bios menu. ook nu stopt hij er weer volledig mee en geeft hij geen kick meer, omdat er de vorige keer ook een dag tussen zat heb ik dat nu weer gedaan, een aantal dagen lang maar geen geluk.

Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt :)

Het gaat hier btw om een Acer aspire 5670 met windows xp(retestrak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
niemand die me kan helpen :9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier is de link naar de handleiding:

ftp://ftp.support.acer-eu...0Manual%20%28Vista%29.pdf

De link naar de handleiding staat op de derde regel van deze internetpagina:

ftp://ftp.support.acer-euro.com/notebook/aspire_5670/manual/

Voorstellen voor acties:

Om het verlies van bestanden te voorkomen is het raadzaam om de bestanden, die beter bewaard kunnen worden, eerst op te slaan op een andere schijf, op een gratis opslagpagina op internet of op een zelfgebrande cd of op een zelfgebrande dvd. Toepassing van de herstelmogelijkheid van Acer haalt alle gegevens en bestanden van de draagbare computer af.

1. Kijken of het Basic Input/Output System (bios) opengaat door bij het opstarten op F2 te drukken.
2. Volgens pagina 85 van de handleiding:
Naar het menu: 'Main' gaan en daar D2D Recovery inschakelen door voor Enabled te kiezen.
Kiezen voor opslaan en afsluiten. Als de draagbare computer uit is de computer aanzetten.
3. Na het indrukken van de aan-knop op Alt-F10 drukken.
Dit staat beschreven op pagina 87.
4. Als het menu voor het herstel van de draagbare computer opent zijn er verschillende mogelijkheden:
a. De back-up disks gebruiken die al lang geleden gemaakt hadden kunnen worden.
b. Alsnog herstel-cd's of herstel-dvd's maken van de standaard fabrieksimage en 4a toepassen.
c. Kiezen voor het herstel vanaf de verborgen partitie op de harde schijf.
5. Als het herstelmenu voor het herstel van disk naar disk niet opent lijkt het een idee om een nieuwe opstartpartitie aan te maken. Dit kan gebeuren met een herstel-cd van Vista. Die is te downloaden van internet. Een downloadlink is te vinden via Google. Het maken van een nieuwe opstartpartitie kan misschien ook gebeuren met een herstel-dvd van Windows XP.
6. Misschien is het ook mogelijk om een verse installatie van Windows te doen vanaf een cd of dvd van Windows met XP, Vista of Windows 7. Het is mogelijk dat de verborgen partitie van Acer om het besturingsprogramma opnieuw te installeren dan verdwijnt.
7. Het is wellicht ook mogelijk om de boot-volgorde te wijzigen in het bios en te starten vanaf de herstel-cd's of herstel-dvd's van Acer of vanaf originele dvd's of cd's van Windows.

Ik ben benieuwd naar de reactie van de draagbare computer op het commando Alt + F10. Dat is ongeveer het algemene commando voor het opnieuw installeren van het besturingsprogramma op draagbare computers van Acer.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:08 . Reden: Het advies om eerst een backup te maken aan de voorstellen toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Als eerst bedankt voor de reactie

Alleen het probleem is al ik krijg geen beeld( eigenlijk helemaal geen reactie) de aan/uit lichtjes geven ook geen licht. dus voordat ik jou stappen kan volgen moet ik dus eerst een reactie van de laptop zelf hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ExilaaHH schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 19:25:
Als eerst bedankt voor de reactie

Alleen het probleem is al ik krijg geen beeld( eigenlijk helemaal geen reactie) de aan/uit lichtjes geven ook geen licht. dus voordat ik jou stappen kan volgen moet ik dus eerst een reactie van de laptop zelf hebben.
Als de draagbare computer het helemaal niet meer doet kan het nodig zijn om een hele lijst aan acties uit te voeren om uit te vinden wat de oorzaak is. Het lijkt me, dat als de harde schijf het heeft begeven het bios wel open zou gaan. Eventuele andere mogelijkheden zijn gebreken aan het moederbord, de voeding, de processor, de aan/uit-knop, kapotte kabels of losse stekkers.

Een eerste stap is om de accu uit de laptop te halen om de invloed van de accu op de laptop uit te sluiten. Dat kan door de laptop dicht te doen, omgekeerd op een handdoek te leggen om beschadiging van het deksel te voorkomen en de accuvergrendeling los te maken door het schuifje op de onderkant van de laptop te bewegen en de accu op te tillen.

De eenvoudige maar noodzakelijke tweede stap is om alle stekkers van de laptopvoeding uit het stopcontact en alle andere aansluitingen te halen en om alle stekkers opnieuw in de contacten en in het stopcontact te steken in deze volgordes.

Dan kan gekeken worden of er een groen lampje op de lader zit en of dit lampje brandt.

Dit lijken me de eerste stappen om het probleem te lokaliseren.

Als het groene lampje niet brandt zijn de oorzaken waarschijnlijk, dat de adapter geen stroom krijgt doordat bijvoorbeeld de stekker niet in het stopcontact zit of dat de adapter, de stroomkabel of het groene lampje kapot is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExilaaHH
Ok sorry dat ik het niet in de topic start heb vermeld maar hieronder een aantal dingen wat ik heb gedaan:

1. Hardeschijf eruit gehaald en in mijn normale computer gedaan. En hij werkt gewoon formateren etc geen probleem.
2. Accu eruit en op netstroom. geen reactie. daarnaast een aantal stekkers in huis geprobeerd ( ook op verschillende groepen.)
3. Netstroomadapter van ee nandere acer laptop gebruikt. geen reactie.

Eigenlijk dus de stappen die jij noemde.

Wat wel apart was trouwens toen hij het nog wel half deed (dus nog reactie gaf) zat mijn windows cd nog in de laptop maar op na een keer te hebben gereboot kwam eropeens een krakend geluid uit de dvd la. ik weet alleen niet over dit verder effect heeft gehad op de laptop
Pagina: 1