Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe draadloze muis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een nieuwe, draadloze muis. Op dit moment gebruik ik de muis die bij mijn laptop werd geleverd, volgens mij een Logitech Pilot.

Voor mijn nieuwe muis heb ik 4 eisen:
- Draadloos;
- Zo klein mogelijk ontvanger, liefst één die zo klein is dat-ie kan blijven zitten;
- Gemaakt voor een grotere hand;
- Ergonomisch(er) gevormd;

En dat voor zo'n 35 euro.

Zelf had ik al een aantal muizen gevonden, namelijk:
- M505, vooral de kleine ontvanger staat me aan maar de review op CNET meldde dat-ie kleiner is dan de gemiddelde muis, te klein voor mij;
- Logitech MX1100 . Krijgt goede waarderingen, lijkt me een fijne muis, volgens de site met Micro-ontvanger;
- Trust Mi 7770c. Groot, goedkoop en een acceptabel formaat ontvanger, hoewel ik deze wel steeds eruit moet halen;
- Microsoft 5000, strak en stijlvol, goed geprijsd, maar geen informatie over de ontvanger.

Welke raden jullie aan, of zijn er eventueel nog meer muizen die ik in beschouwing moet nemen?

• Niekleair
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2024
Kijk even in Pricewatch, daar staan zat draadloze muizen tot €35 ,

ik kan deze wel aanraden (ontvanger kun je net niet laten zitten, maar is nog steeds vrij klein, wel flinke muis)

[img]error.jpg[/img]

• Afrit13
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:28
Onlangs deze Trust-muis gekocht: http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15867.

Mijn overwegingen: niet te klein, maar wel een kleine draadloze ontvanger. En niet te duur.
En hoewel ik eigenlijk zweer bij muizen van Logitech bevalt deze tot nu toe heel erg goed!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Die MX1100 is voor iemand met wat grotere handen best een fijne muis, hij is van de bovenkant wat breder en dat is erg fijn als je flinke handpalmen hebt ;) Daar doe je geen verkeerde koop aan.

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb zelf de Logitech VX Revolution, de ontvanger steekt 33mm uit en 2mm breder dan de USB-plug. Heeft 1 AA-batterij nodig en die gaat dan ruim 3 tot 4 weken mee, afhankelijk van de batterij en het het gebruik.

Hij is alleen wel kleiner dan de Logitech MX1100, dat voor jou, PMigiels, misscien niet zo goed is of juist wel: vraag aan verkoper in een winkel of je de muizen mag vasthouden als test.

pricewatch: Logitech VX Revolution - 35 euro is het laagste prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reactie, die PriceWatch vergelijking had me veel tijd kunnen besparen.
Die VX Revolution ziet er wel oké uit, maar in de review hier op Tweakers staat dat-ie wellicht aan de kleine kant is voor mensen met grote handen, waar ik mezelf onder reken. Ook de gevonden afmetingen op internet bevestigen het: nauwelijks groter dan mijn huidge muis.
De MX Revolution zou iets groter zijn, maar is ook gelijk een stuk duurder.
Een indicatie hoe groot mijn handen zijn: de MX 518 van mijn huisgenoot is op het randje, zou van mij zelfs iets groter mogen.

Edit: ik zie nu ook die Trust staan, vooral de kleine ontvanger daarvan vind ik ideaal want die kan gewoon in mijn laptop blijven zitten.
MX 1100 of Trust, hmm...

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de gok genomen, bij de webshop van 4Lauch was de MX1100 te koop voor 38 euro. Het afhaaladres is een kwartier fietsen van mij vandaan dus dat scheelt weer 8,50 verzendkosten.

In ieder geval bedankt voor de adviezen.

Verwijderd

Topicstarter
Snelle service, ik heb de MX1100 al in mijn bezit!
Na een uurtje of twee kan ik zeggen dat ik het een erg prettige muis vind. Vooral de grootte en de ergonomische vorm zijn voor mij een plus, toen ik na 5 minuten gebruik mijn hand op mijn oude muis legde voelde dat erg vreemd. Ook de cursorsnelheid was een kwestie van wennen.

Ook de bijgeleverde SetPoint software laat zich gemakkelijk bedienen om de knoppen van de muis naar behoefte in te stellen.
Groot nadeel van de software vind ik echter dat er bepaalde handelingen zijn toegekend per knop. Zo zijn bepaalde handeling niet mogelijk bij bepaalde knoppen, wat ik erg jammer vind.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 17:48:
Snelle service, ik heb de MX1100 al in mijn bezit!
Na een uurtje of twee kan ik zeggen dat ik het een erg prettige muis vind. Vooral de grootte en de ergonomische vorm zijn voor mij een plus, toen ik na 5 minuten gebruik mijn hand op mijn oude muis legde voelde dat erg vreemd. Ook de cursorsnelheid was een kwestie van wennen.

Ook de bijgeleverde SetPoint software laat zich gemakkelijk bedienen om de knoppen van de muis naar behoefte in te stellen.
Groot nadeel van de software vind ik echter dat er bepaalde handelingen zijn toegekend per knop. Zo zijn bepaalde handeling niet mogelijk bij bepaalde knoppen, wat ik erg jammer vind.
Ja, die lekker grote platte bovenkant is erg fijn om je hand op te laten rusten (told ya :)). Wat betreft het instellen, dat is idd helaas een minpunt van setpoint, je kan lang niet alle functies aan alle knoppen toewijzen.

• Ardjet2174
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-02-2024
Nice dat ie jou goed bevalt. Welke SetPoint versie heb je? versie 4.8 is de nieuwste versie.
Ik kan voor alle knoppen, behalve left en right click, alle handelingen kiezen door eerst Other te selecteren en dan Select Function waarna een lijst verschijnt met alle mogelijkheden. Het lijkt mij dat de VX revo en de MX1100 hetzelfde kunnen aangezien ze allebei 10 knoppen hebben.

Tenzij jullie meer ingewikkelde macro's willen gebruiken...

Verwijderd

Topicstarter
SetPoint v 4.60.122, tijdens de installatie vroeg-ie ook om nieuwe updates te downloaden dus ik ga er vanuit dat dit de nieuwste versie is.

Maar kijk maar eens goed, niet alle functies zijn overal in te zetten. Zo is de functie "Afspelen/Onderbreken" enkel op de verborgen duimknop in te stellen en staat die optie niet de lijst met "Overige taken" bij de andere knoppen. En voor de dpi-schakelaar kan je ook geen extra taken instellen, naast het beperkte lijstje wat er staat.
Jammer, ik had graag gezien dat je letterlijk op elke knop kon zetten wat je wilt.
Ingewikkelde macro's heb ik niet nodig.
Pagina: 1