Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
[Ervaringen] Logitech MX1100 Muis
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3210/2853510474_7382fbd17c_o.jpg
Inhoud
Welkom

Welkom in het "[Ervaringen] Logitech MX1100 muis" topic. Hier kunnen ervaringen gedeeld worden en gediscussieerd worden over de Logitech MX1100 muis. Deze draadloze invoerapparaat was in augustus 2008 al aangekondigd. Daarin is te lezen dat deze Logitech MX1100 ook gebundeld zal worden verkocht met de Logitech Wave Pro toetsenbord onder de naam "Logitech Cordless Desktop Wave Pro desktopset". Het draadloze Wave Pro toetsenbord kan niet los worden aangeschaft maar de draadloze Logtech MX1100 muis wel. In dit topic gaan zullen we het hebben over de muis. Een losse muis heeft een richtprijs van $79,99 meegekregen.

De Logitech MX1100 muis is de opvolger van de Logitech MX1000. De nieuwe MX1100 is net als zijn voorganger draadloos, maakt gebruik van laser bewegingsdetector en is ergonomisch vormgegeven voor rechtshandigen. De sensor resolutie is wel verhoogt van 800dpi naar 1600dpi. Ook nieuw is de tilt wheel, waarmee je supersnel kan scrollen. Wat verder anders is, is dat je nu geen accu in de muis zit maar 2 AA batterijen. Deze zouden naar Logitech eigen zeggen 9 maanden meegaan. Verder zijn er nog wat duimknoppen op de muis, die ook op de MX1000 zat, maar dan iets anders gepositioneerd.

Volgens de Logitech site heeft de Logitech MX1100 muis die bij het toetsenbord en muis combo "Cordless Desktop Wave Pro" zit een accu en zal dus niet gebruik maken van losse batterijen. Deze kan dan via USB worden opgeladen. ADDG wist te melden dat er de Logitech MX1100R is gespot op de Belgische site. Hij is ook (via de search) te vinden op de Nederlandse site, maar niet op de site van de VS. Wat er nu anders t.o.v. de gewone MX1100 is dat deze een oplaadbaar accu in zich heeft. De volledige naam is echter: "Logitech MX1100R Rechargeable Cordless Laser Mouse for Business", wat wellicht duidt dat hij alleen via de zakelijke weg verkocht zal worden. Deze oplaadbare variant is inmiddels verschenen in de pricewatch: Logitech MX1100R Rechargeable Cordless Laser Mouse for Business. Deze accu zal het minder lang uithouden volgens Logitech namelijk 6 weken i.p.v. 9 maanden voor de batterij-variant.

Afbeeldingen van Logitech MX1100 muis
Klik op de afbeeldingen voor een vergroting

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1220953960.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1220953853.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1220953842.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1220953825.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/thumb/1220953866.jpg

Pricewatch, Nieuws en Drivers

Pricewatch

pricewatch: Logitech MX1100
Huidige prijzen: € 53 tot € 69 (inc. alle andere bijkomende kosten volgens T.net)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=223246

pricewatch: Logitech MX1100R Rechargeable Cordless Laser Mouse for Business
Huidige prijzen: € 56 tot € 79 (inc. alle andere bijkomende kosten volgens T.net)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i/?ProduktID=226756

Nieuws

Tweakers.net - Logitech komt met draadloos Wave Pro-toetsenbord en muis
Nieuwsbericht van aankondiging van de Logitech MX1100 muis op T.net.

Logitech site - Logitech Offers You Its Highest Level of Comfort with Cordless Desktop Wave Pro
Het persbericht van de aankondiging van de Logitech MX1100 muis op de Logitech site.

Drivers

Logitech site (NL): Logitech MX1100 muis

Polls

Heb je de logitech MX1100 muis gekocht en een tijdje ervaring mee opgedaan? Dan zou je in de onderstaande poll je algemene oordeel erover kunnen geven als je dat zou willen.

Poll 1: Hoe beoordeel jij je Logitech MX1100 muis (die jij dus bezit en ervaring mee hebt)?
Zeer goed
Goed
Voldoende
Slecht
Zeer slecht
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=306484&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Er zijn twee versies van de Logitech MX1100 beschikbaar een batterij versie die gewoon MX1100 heet en de accu versie die de MX1100R heet. Waar gaat je voorkeur naar uit? Of heb je geen voorkeur? Maak je mening bekend in de onderstaande poll.

Poll 2: Welke Logitech MX1100 versie heeft je voorkeur?
MX1100 (batterij versie)
MX1100R (accu versie)
Ik heb niet echt een voorkeur
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=335371&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
Reviews

Wil je wat specifieker je mening geven over de producten dan kan je dat doen door een review met of zonder onderbouwing te maken.

Productreview zonder onderbouwing (de zogenaamde 'simpele' productreview)
  1. Klik op de onderstaande link => "Beoordelingen Logitech MX1100 / MX1100R".
  2. Klik rechts onder het kopje "Mijn Pricewatch" op "Review schrijven".
  3. Beoordeel de specifieke punten waarmee je ervaring hebt. Als je ergens geen ervaring mee hebt mag je dat gewoon leeg laten.
  4. Klik op "Review insturen" en je hebt een 'simpele' productreview gemaakt.
Productreview met onderbouwing
  1. Klik op de onderstaande link => "Beoordelingen Logitech MX1100 / MX1100R".
  2. Klik op "Review schrijven" dat ergens midden op de pagina staat.
  3. Vul het formulier zo volledig mogelijk in. Als je ergens geen ervaring mee hebt mag je dat gewoon leeg laten.
  4. Klik op "Review insturen" en je hebt een productreview met onderbouwing gemaakt.
Beoordelingen Logitech MX1100
(uit 3 productreviews)
Algemene beoordeling
Ergonomie
Functionaliteit
Precisie
Goed
Zeer goed
Goed
Voldoende
Vormgeving
Bouwkwaliteit
Drivers / support
Prijs
Goed
Goed
Goed
Voldoende

Beoordelingen Logitech MX1100R
(uit 0 productreviews)
Algemene beoordeling
Ergonomie
Functionaliteit
Precisie
-
-
-
-
Vormgeving
Bouwkwaliteit
Drivers / support
Prijs
-
-
-

-

Externe Reviews

Extremetech.com
Geek.com
Gizmondo.com
I4u.com
Cnet.com
Skattertech.com (met dank aan Leroy)

Specificaties

Meer info en specs op de Logitech site. De opgegeven specificaties zijn hieronder weergegeven.

Overzicht

Even natuurlijk als een handdruk.
  • Elegante geronde vorm: Past in uw hand voor maximaal comfort. Ontworpen om de natuurlijke houding van uw hand te ondersteunen.
  • Ontwerp van normaal formaat: Groot. Breed. Voor ondersteuning van uw palm tot uw vingertoppen.
Eén draai en u bent verkocht.
  • MicroGear™-precisiescrollwiel met supersnel scrollen: Laat u met één draai door lange documenten en webpagina's vliegen. U kunt ook naar kliksgewijs scrollen overstappen om door lijsten en foto's te gaan.
Het gemak van draadloos plus alle voordelen van een draad.
  • Logitech's geavanceerde draadloze 2.4 GHz-technologie: Storing wordt drastisch gereduceerd dankzij 300 maal snellere overdrachtssnelheid.* Vrijwel geen vertragingen of storingen.
U hebt de touwtjes in handen.
  • Aanpasbare dpi-lasermotor: Biedt twee modi voor soepele tracking (tot 1600 dpit) voor precisie op maat. Kies de dpi-instelling die bij u past, van pixelprecies tot supersnel.
  • Verborgen duimknop: Spring gemakkelijk van het ene naar het andere programma. Een van de tien programmeerbare knoppen die u totale controle geven.
  • Langere batterijlevensduur: Batterijen gaan negen maanden mee, zodat u ze niet vaak hoeft te vervangen.** Aan-uitknop bespaart nog meer energie. Batterijstatuslampje voorkomt onaangename verrassingen.
* Vergeleken met conventionele draadloze 27MHz-technologieën.
**Batterijlevensduur kan variëren, afhankelijk van gebruiks- en computeromstandigheden.

Specificaties

Systeemvereisten

PC
  • Windows® XP of Windows Vista®
  • USB poort
Mac
  • Mac OS® X 10.3.9 of hoger
  • USB port
Pakketinhoud
  • Draadloze lasermuis Logitech® MX™1100
  • USB-micro-ontvanger
  • Logitech®-software-cd voor pc en Mac
  • 2 AA-batterijen
  • Handleiding
  • Beperkte hardwaregarantie van 3 jaar

Overzicht

Geniet van draadloze vrijheid.
  • Geavanceerde draadloze 2.4GHz-technologie: Storing wordt drastisch gereduceerd dankzij 300 maal snellere gegevensoverdracht.* Vrijwel geen vertragingen of storingen, zelfs niet in de drukste draadloze omgevingen. Het gemak van draadloos plus alle voordelen van een draad.
Verhoog de prestaties.
  • Supersnel scrollen: vlieg met gemak door lange documenten en webpagina's: met één draai kunt u binnen zeven seconden door 10.000 spreadsheetregels vliegen. U kunt ook naar kliksgewijs scrollen overstappen voor meer controle over lijsten, dia's en foto's. Eén keer draaien en u zult nooit meer een gewoon scrollwiel willen gebruiken.
  • Uiterst nauwkeurige lasermotor (aanpasbaar tot 1600 dpi): geniet van vloeiendere cursorbesturing op vrijwel elk oppervlak.** Twee tracking-modi bieden aanpasbare precisie.
  • Tilt-wiel met zoom™: zoom onmiddellijk in en uit en scrol horizontaal of verticaal.*** Perfect voor spreadsheets en presentaties.
  • Verborgen duimknop plus programmeerbare knoppen: spring met één druk van uw duim van het ene programma naar het andere. Pas negen andere knoppen aan voor meer controle binnen handbereik.***
  • Knoppen Volgende/Vorige: ga gemakkelijk van de ene dia of webpagina naar de andere.
Werk in comfort.
  • Elegante geronde vorm: ligt prettig in de hand voor optimaal comfort.
  • Ontwerp van normaal formaat: groot. Breed. Voor ondersteuning van uw palm tot uw vingertoppen.
Blijf opgeladen.
  • Oplaadbare batterij: gaat per volledige oplading tot 6 weken mee.**** Hebt u haast? Een oplading van vijftien minuten biedt een hele dag werking. Oplaadbare batterij en USB-kabel inbegrepen.
  • Batterijstatuslampje: knippert wanneer uw batterij bijna leeg is.
* Vergeleken met conventionele draadloze 27MHz-technologieën.
** De lasersensor werkt niet op spiegels of glas.
*** Installatie van Logitech® SetPoint™-software vereist; kan via www.logitech.com/downloads worden gedownload.
**** Batterijlevensduur kan variëren, afhankelijk van gebruikers- en gebruiksomstandigheden.

Specificaties

Systeemvereisten

PC
  • Windows® XP of Windows Vista®
  • USB poort
Specificaties
  • Draadloze lasermuis
  • Geavanceerde draadloze 2.4GHz-technologie
  • Standaardresolutie van 1200 dpi, aanpasbaar tot 1600 dpi
  • Oplaadbaar via USB-kabel
  • USB-verbinding
  • 10 programmeerbare knoppen
Pakketinhoud
  • Logitech® MX1100R Rechargeable Cordless Laser Mouse for Business
  • USB-miniontvanger
  • 1 AA oplaadbare NiMH-batterij (vooraf geïnstalleerd)
  • Micro-USB-kabel
  • Snelstartgids
  • Downloadbare Logitech® SetPoint™-software
  • Beperkte hardwaregarantie van 3 jaar
Andere muis ervaringentopics

Hieronder met de wat recentelijke ervaringstopic over andere muizen hier in OH.
Tot slot

Opmerkingen over de topic start kan je subtiel in dit topic melden of m.b.v. een DM naar de topic starter.

Changelog

19-09-2008
03-10-2008

07-10-2008
08-10-2008
09-10-2008
10-12-2008
29-01-2009
18-05-2009

Startpost geplaatst.
N. a. v. plan: Verbeterde prijsweergave Pricewatch - prijs onder de streep de prijzen in de TS nu ook aangepast naar "totaal prijs".
Reviewtje van Skattertech toegevoegd.
De accu versie bij de Cordless Desktop Wave Pro zit vermeld. Alle VS sites veranderd naar NL.
Het idee van de poll duidelijker gemaakt. Opmaak hier en daar wat veranderd.
Links aangepast van VS naar NL en nieuwtje van MX1100R toegevoegd.
Updated met info over de verschenen MX1100R in de pricewatch.
Beoordelingen Logitech MX1100 bijgewerkt. Poll 2 toegevoegd. Pricewatch prijzen bijgewerkt.

[ Voor 138% gewijzigd door Regeneration op 18-05-2009 20:00 ]

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Damn, mooi muisje. Zou een goede opvolger kunnen zijn voor mijn Logitech MX700, welke aan het eind van zijn latijn is :)

Als de MX1100 langer dan 2 dagen meegaat op 2700 MaH accu's dan is de keus gauw gemaakt denk ik ;)

Mooie startpost! :)

één is geen, twee is één

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:25
Hoe groot is de ontvanger van deze muis eigenlijk?

• Regeneration
  • Niet online
alex3305 schreef op zaterdag 20 september 2008 @ 23:27:
Hoe groot is de ontvanger van deze muis eigenlijk?
Bij de Package Contents staat dat het een USB micro-receiver heeft. De MX Revolution heeft ook een micro receiver dus mij lijkt dat hij ongeveer dezelfde formaat heeft?

Edit 07-10-2008: zie reviewtje die Leroy heeft gevonden voor een afbeelding van de receiver van de MX1100.

[ Voor 13% gewijzigd door Regeneration op 07-10-2008 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:44

Wildfire

Joy to the world!

Drie tweakers beoordelen deze muis blijkbaar als erg slecht, maar zouden die drie dan ook even willen onderbouwen waarom? Wat voor de ene tweaker een afknapper is, kan voor een andere tweaker juist weer geen probleem zijn.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:00

r_kluft

Hmmmmmm

Ben wel benieuwd.
Wil een vervanger voor mijn MX1000 hebben.
Enige wat ik een nadeel zou vinden is het gebruik van batterijen. Las dat alleen de losse versie dit zou gebruiken en de versie die bij de Wave Desktop zou zitten zou met accu zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-09 13:33
Ik heb zojuist de MX1100 binnen. Hij is een beetje zwaar door de AA batterijen, maar hij ligt lekker in de hand. Hij is overigens iets hoger dan m'n oude MX500.

De receiver is inderdaad "redelijk groot". Ik ben zelf te lui om er een foto van te maken, maar er is een review met een foto van de receiver. Hier de link: Logitech MX 1100 Mouse Reviewed | Skatter Tech

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
r_kluft schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 15:26:
Enige wat ik een nadeel zou vinden is het gebruik van batterijen.
Ik heb zelf nog geen ervaring met draadloze muizen. Mij lijkt het juist dat losse batterijen handig kunnen zijn. Zo kan je gewoon verder gebruiken als de accu van je muis "opeens" opraakt. Gewoon nieuwe batterijen erin en je kan verder gebruik maken van je muis. Als je accu op is wat dan? Kan je dan opladen en hem gebruiken tegelijk? Natuurlijk kan je voorkomen dat je muis "opeens" op is door hem elke keer op te lagen als hij bijna leeg is, maar als je dat nu een keertje vergeten ben? Ik wel meer gelezen dat men (enigszins) negatief is over de losse batterijen, maar ik zie er dus ook wel een positieve kant in. :)
Las dat alleen de losse versie dit zou gebruiken en de versie die bij de Wave Desktop zou zitten zou met accu zijn.
Heb daar (nog) niets over gelezen en niet dat ik je niet geloof, maar hoe zeker ben je ervan dat het klopt of is het slechts een gerucht? Ik kan me niet voorstellen dat Logitech twee versies gaan uitbrengen voor deze muis.
Leroy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 18:51:
Ik heb zojuist de MX1100 binnen. Hij is een beetje zwaar door de AA batterijen, maar hij ligt lekker in de hand. Hij is overigens iets hoger dan m'n oude MX500.

De receiver is inderdaad "redelijk groot". Ik ben zelf te lui om er een foto van te maken, maar er is een review met een foto van de receiver. Hier de link: Logitech MX 1100 Mouse Reviewed | Skatter Tech
Ah, die link zal ik ook even in de TS zetten. *done* :)

[ Voor 23% gewijzigd door Regeneration op 07-10-2008 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:16:
Heb daar (nog) niets over gelezen en niet dat ik je niet geloof, maar hoe zeker ben je ervan dat het klopt of is het slechts een gerucht? Ik kan me niet voorstellen dat Logitech twee versies gaan uitbrengen voor deze muis.
Logitech doet dat wel vaker. De MX Revolution die bij de MX5500 set zit werkt bijvoorbeeld via bluetooth, terwijl de originele dat niet heeft. Als je de Logitech Cordless Desktop Wave Pro bekijkt staat bij de specs dat de MX1100 die bij dat pakket zit inderdaad kan rechargen. Op de voorzijde van de muis zit ook een mini usb connector of iets dergelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door Leroy op 07-10-2008 19:46 . Reden: Link naar google geplaatst, directe link naar Logitech werkt niet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Persoonlijk vind ik het wel handig dat ik m'n MX1000 gewoon kan herladen, hoef ik nooit met batterijen te kloten. Als ik klaar ben met m'n computer zet ik gewoon m'n muis in de lader en klaar is /me MeAngry.

Een ander ding is dat het gewoon weer geen Bluetooth is. Ik wil al m'n apparaten eigenlijk gewoon via BT aansluiten omdat ik dan geen losse dongles etc nodig heb. De enige leuke BT muis van Logitech is de MX Revolution bij de Cordless Desktop MX5500 Revolution, maar dan zit ik met een toetsenbord dat ik niet hoef, en een veel te hoge prijs.

Erg jammer. Voorlopig blijf ik dus toch maar m'n MX1000 gebruiken.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroy
Nou, mijn MX1100 stopte opeens met reageren op m'n muismat... op m'n bureau reageert hij met horten en stoten, waar m'n (5 jaar?) oude MX500 overigens prima op werkt.

Ik probeer nog het een en ander, maar zoals het er nu voor staat gaat hij deze week nog terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 21:00

r_kluft

Hmmmmmm

Regeneration schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:16:
Zie site van Logitech
Rechargeable MX™1100 Cordless Laser Mouse: USB rechargeable mouse—with included USB cable—lasts up to 2 months on a full charge.
Dus op te laden via USB kabel. (en waarschijnlijk nog door kunnen werken ook)

Maar ik hoor net bij een computerwinkeltje hier in de buurt dat ze voor de Wave Pro set ongeveer 100 euro gaan vragen.
Maarja ik blijf liever bij mijn bedrade toetsenbordje.

[ Voor 10% gewijzigd door r_kluft op 08-10-2008 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Leroy schreef op dinsdag 07 oktober 2008 @ 19:44:
[...]

Logitech doet dat wel vaker. De MX Revolution die bij de MX5500 set zit werkt bijvoorbeeld via bluetooth, terwijl de originele dat niet heeft. Als je de Logitech Cordless Desktop Wave Pro bekijkt staat bij de specs dat de MX1100 die bij dat pakket zit inderdaad kan rechargen. Op de voorzijde van de muis zit ook een mini usb connector of iets dergelijks.
r_kluft schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 13:25:
[...]

Zie site van Logitech

[...]

Dus op te laden via USB kabel. (en waarschijnlijk nog door kunnen werken ook)

Maar ik hoor net bij een computerwinkeltje hier in de buurt dat ze voor de Wave Pro set ongeveer 100 euro gaan vragen.
Maarja ik blijf liever bij mijn bedrade toetsenbordje.
Ok, vind het persoonlijk wat vreemde keuzes van Logitech, maar ok. Heb het iig ook in de TS verwerkt. Denken jullie of een accu versie ook los verkrijgbaar zal zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Er zitten twee AA-batterijen bij, maar wat voor merk en capaciteit? Ik neem aan dat het gewoon alkaline dingetjes zijn of, als ze erg klantvriendelijk zijn, high capacity lithiums.

Ik ga, denk ik, Conrad Endurance 2100mAh batterijen gebruiken in deze muis. Lage zelfontlading is ideaal lijkt me, zeker voor een muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hapSnap
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:48
Wildfire schreef op zaterdag 04 oktober 2008 @ 20:05:
Drie tweakers beoordelen deze muis blijkbaar als erg slecht, maar zouden die drie dan ook even willen onderbouwen waarom? Wat voor de ene tweaker een afknapper is, kan voor een andere tweaker juist weer geen probleem zijn.
Het grootste minpunt zou voor mij het gebruik van AA batterijen zijn. Ik gebruik nu een MX1000 (waar ik overigens niet 100% tevreden over ben) en die gooi ik om de dag in de cradle. Ik zou er op den duur echt gek van worden al moet ik elke paar dagen die batterijen gaan vervangen, en vervolgens weer met de hand opladen. Dit in combinatie met een zeer forse prijs resulteert bij mij in de lage beoordeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

hapSnap schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:37:

[...]

Het grootste minpunt zou voor mij het gebruik van AA batterijen zijn. Ik gebruik nu een MX1000 (waar ik overigens niet 100% tevreden over ben) en die gooi ik om de dag in de cradle. Ik zou er op den duur echt gek van worden al moet ik elke paar dagen die batterijen gaan vervangen, en vervolgens weer met de hand opladen. Dit in combinatie met een zeer forse prijs resulteert bij mij in de lage beoordeling.
Mwah, zo'n probleem is het toch niet? Zelf heb ik echt tig rechargables op voorraad hier, met een Voltcraft Charge Manager 2015. Geen enkel probleem voor mij dus. Een muis met ingebouwde accu vind ik trouwens een ramp, zo'n ding is natuurlijk altijd leeg nèt op het moment dat je dat echt niet kunt gebruiken.

Met verwisselbare accu's of batterijen mik je er gewoon nieuwe in en je kunt meteen verder :)

Ik heb de MX1100 zojuist trouwens ontvangen, even gekeken wat voor batterijen ze meeleveren. Standaard Duracell AA alkaline batterijen. Volgens de meegeleverde software 100% capaciteit over met 284 dagen te gaan. Lijkt me sterk - eens kijken na een paar dagen gebruik hoe lang de verwachtte levensduur dan is.

-- Edit:
Wildfire schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:01:
Er zitten twee AA-batterijen bij, maar wat voor merk en capaciteit? Ik neem aan dat het gewoon alkaline dingetjes zijn of, als ze erg klantvriendelijk zijn, high capacity lithiums.

Ik ga, denk ik, Conrad Endurance 2100mAh batterijen gebruiken in deze muis. Lage zelfontlading is ideaal lijkt me, zeker voor een muis.
Het lijkt erop dat de software middels het voltage bepaalt hoelang de muis nog meekan. Tenminste, met Energizer 3000mAh lithiums erin geeft 'ie ook 284 dagen aan, maar met Conrad Endurance 2100mAh batterijen (vers uit een charge/discharge/charge-cyclus, dus volledig geladen) kwam 'ie op iets van 190 dagen uit. Enige waar 'ie dat op kan baseren is het voltage lijkt me, aangezien rechargeables op 1.2V zitten i.p.v. op 1.5V.

Ik vind de muis met rechargeables trouwens een ietsje te zwaar, met de lichtere lithiums vind ik 'm -tot nu toe- heerlijk :)

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 09-10-2008 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
hapSnap schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:37:
[...]

Dat poll is eigenlijk alleen bedoel wanneer je in bezit bent van de MX1100. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Een overwegend negatieve score, getuige de Poll. Ik ben erg benieuwd wat daar de oorzaak van is. Kunnen gebruikers vermelden wat hun zo ongunstig stemt?

Ik ben voornemens deze muis aan te schaffen. Iemand een aanrader voor een muismat icm deze muis?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

wilmundo schreef op maandag 08 december 2008 @ 17:04:
Een overwegend negatieve score, getuige de Poll. Ik ben erg benieuwd wat daar de oorzaak van is. Kunnen gebruikers vermelden wat hun zo ongunstig stemt?

Ik ben voornemens deze muis aan te schaffen. Iemand een aanrader voor een muismat icm deze muis?
Vaag, ik ben erg tevreden over het ding. De bediening bevalt me goed, het gewicht bevalt me goed, de respontiviteit bevalt me goed. En de batterijduur ook: op 9 oktober gaf de software 284 dagen aan, nu 277 dagen. In twee maanden tijd zijn er vier dagen batterijduur vanaf gegaan. Dat met door de week elke avond grofweg vier tot vijf uur computeren, in het weekend elke dag zo'n acht uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 22:02
Ik ben aan vervanging toe van mijn mx1000 en de MX1100 lijkt mij een erg interessante vervanger, echter werkt de MX1100 met gewone AA batterijen en heb ik liever een oplaadbare muis zoals de MX1000. Nu kwam ik de MX1100R tegen die wel gewoon oplaadbaar is, alleen staat daar voor Business bij dus vroeg ik mij af over er grote verschillen zijn tussen die twee muizen.

Ik heb de twee product pagina's op de logitech website bekeken maar ik kon eigenlijk geen verschil vinden tussen de twee op een klein kleur verschil na dus ik ben benieuwd of er toevallig iemand al ervaring heeft met de MX1100R.

Product pagina van de MX1100R:
http://www.logitech.com/i...ers/devices/4896&cl=be,nl

Edit: Ik zat nog even verder te kijken op de Logitech site en lijkt er op dat dit gewoon de muis is die ook bij de "Cordless Desktop Wave Pro" set zit want de muis die bij die set zit heeft het zelfde kleur verschil als de MX1100R. Het kleur verschil is dat het streepje met de + en - die aan de linker kant van muis zit bij MX1100 geel is en bij de MX1100R en de muis uit de set is die groen.

[ Voor 21% gewijzigd door ADDG op 10-12-2008 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenaldoN
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:08
ik heb deze muis ook gehad maar heb hem al naar 48uur terug gebracht naar de winkel.
ik persoonlijk vind dit een zeer slechte muis.

de duimknop (grote verborgen knop aan de onderkant) werkt zeer slecht ik moest echt hard drukken voordat hij reageerde.
de knop die bij je duim zit (Vorige volgende) zijn echt Knoppen vergeleken met de mx1000 G7 kon je de knop ingedrukt houden en dan bleef de muis registreren bijv. ingame voice activation. of een bepaalde knop bijv crtl als je bestanden wil selecteren. bij deze muis kan dat dus niet ingedrukt houden wordt geregistreerd als 1 keer klikken.
ook vond ik dat de muis NIET goed reageerde als ik de muis naar pakweg links of rechts bewoog ging dat met schokken en stoten en zag je de cursor gewoon een beetje bewegen. heb ik getest op meerdere ondergronden en heb eerst alle troep van mijn vorige muis verwijderd.
zit nu weer op mijn G7 die toch vele malen beter bevalt ook qua Muisregistratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RenaldoNiels schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:14:
ik heb deze muis ook gehad maar heb hem al naar 48uur terug gebracht naar de winkel.
ik persoonlijk vind dit een zeer slechte muis.

de duimknop (grote verborgen knop aan de onderkant) werkt zeer slecht ik moest echt hard drukken voordat hij reageerde.
de knop die bij je duim zit (Vorige volgende) zijn echt Knoppen vergeleken met de mx1000 G7 kon je de knop ingedrukt houden en dan bleef de muis registreren bijv. ingame voice activation. of een bepaalde knop bijv crtl als je bestanden wil selecteren. bij deze muis kan dat dus niet ingedrukt houden wordt geregistreerd als 1 keer klikken.
ook vond ik dat de muis NIET goed reageerde als ik de muis naar pakweg links of rechts bewoog ging dat met schokken en stoten en zag je de cursor gewoon een beetje bewegen. heb ik getest op meerdere ondergronden en heb eerst alle troep van mijn vorige muis verwijderd.
zit nu weer op mijn G7 die toch vele malen beter bevalt ook qua Muisregistratie.
Ik heb dus dezelfde muis, maar -op de vooruit/achteruit knoppen na- heb ik deze problemen absoluut niet. En over die vooruit/achteruit knoppen kan ik niets zeggen omdat ik die in-game nooit gebruik :)

Een G7 heb ik ook gehad, sinds die op de markt was. Deze muis vind ik minstens net zo lekker werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Wildfire op 10-12-2008 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ADDG schreef op woensdag 10 december 2008 @ 00:05:
Ik ben aan vervanging toe van mijn mx1000 en de MX1100 lijkt mij een erg interessante vervanger, echter werkt de MX1100 met gewone AA batterijen en heb ik liever een oplaadbare muis zoals de MX1000. Nu kwam ik de MX1100R tegen die wel gewoon oplaadbaar is, alleen staat daar voor Business bij dus vroeg ik mij af over er grote verschillen zijn tussen die twee muizen.

Ik heb de twee product pagina's op de logitech website bekeken maar ik kon eigenlijk geen verschil vinden tussen de twee op een klein kleur verschil na dus ik ben benieuwd of er toevallig iemand al ervaring heeft met de MX1100R.

Product pagina van de MX1100R:
http://www.logitech.com/i...ers/devices/4896&cl=be,nl

Edit: Ik zat nog even verder te kijken op de Logitech site en lijkt er op dat dit gewoon de muis is die ook bij de "Cordless Desktop Wave Pro" set zit want de muis die bij die set zit heeft het zelfde kleur verschil als de MX1100R. Het kleur verschil is dat het streepje met de + en - die aan de linker kant van muis zit bij MX1100 geel is en bij de MX1100R en de muis uit de set is die groen.
Ik denk er geen verschil is tussen deze twee varianten behalve op het kleurverschil en de manier na waarop waarop ze van energie worden voorzien: met een accu of batterij. Bij de Cordless Desktop Wave Pro was inderdaad al opgevallen dat de muis wel met een accu variant wordt geleverd. Persoonlijk zou ik geen probleem hebben met of zelfs liever de batterij variant willen dan een accu variant. Dit is echter zeker interessant nieuws, helemaal voor degene die liever een accu variant willen. Ik heb het ook toegevoegd aan de TS. Grappige is dat ik het ook op de Nederlandse site heb weten te vinden, maar niet op op site van de VS, waar alles toch wel eerst wordt vermeld. Ik vraag me verder ook af of het algemeen verkrijgbaar zal zijn of alleen via de zakelijke weg. Afwachten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 20:05
Sorry maar ik zie niet helemaal in wat dit product voor een marktwaarde heeft. Voor hetzelfde bedrag heb je een MX revolution. (Ik heb het nu dus over de MX1100R

[ Voor 54% gewijzigd door Makkelijk op 10-12-2008 11:09 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Makkelijk schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:08:
Sorry maar ik zie niet helemaal in wat dit product voor een marktwaarde heeft. Voor hetzelfde bedrag heb je een MX revolution. (Ik heb het nu dus over de MX1100R
Mensen hebben (zoals je in de voorgaande posts heb kunnen lezen) behoefte aan een muis die oplaadbaar is dan biedt de MX1100R uitkomst. Voor hetzelfde bedrag kan je nu inderdaad de MX Revolution halen, maar die is eigenlijk best matig ontvangen. Dat zou dan de reden kunnen zijn om eens iets anders te proberen en deze muis te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Regeneration schreef op woensdag 10 december 2008 @ 11:18:
[...]

Mensen hebben (zoals je in de voorgaande posts heb kunnen lezen) behoefte aan een muis die oplaadbaar is dan biedt de MX1100R uitkomst. Voor hetzelfde bedrag kan je nu inderdaad de MX Revolution halen, maar die is eigenlijk best matig ontvangen. Dat zou dan de reden kunnen zijn om eens iets anders te proberen en deze muis te nemen.
Ik gebruik zelf op het werk de MX Revolution en thuis de MX1100. De MX1100 bevalt me duidelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit heb ik nog nooit meegemaakt met een muis.

ik wilde graag een nieuwe grote muis omdat de nano na een paar uurtjes pijn in mijn hand deed.

heb toen maar een dure mx1100 gekocht (69,95)
meteen uit de verpakking en wat nu, hij doet het echt niet.
terug naar de winkel, daar dacht een wijsneus dat ik de batterijen er verkeerd had ingedaan, helaas voor hem, ik had echt alles geprobeerd op meerdere pc's.

terug naar de winkel, geld terug want hij was niet meer op voorraad.

weer een nieuwe, en wat denk je, alles deed het behalve de mouse pointer.......omgeruikd en gecheckt in de winkel. ook daar deed ie het gelukkig niet.
weer een nieuwe mee, na een opaar dagen begint de pointer te hikken en even later doet ie niets meer.....

dus weer terug naar winkel en nu omgeruild en ik ben als Logitechfan van mijn geloof gestapt en heb een Microsoft explorer mouse met zo'n blauw lichtje gekocht.....super!!!

wel jammer van de Logitech, de software die er bij zit is perfect, zekr icm. de nano die ik ook nog gebruik op mijn laptop. En hij lag goed in de hand.

maar dat ik het nou net moet treffen met 3 ! defecte muizen.........

beoordeling slecht, jammer hoor :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat had ik ook dat hij het niet deed.
De muis uit/aan/uit /aan zetten en het probleem is op gelost.

Ja mijn Logitech mx 700 werd oud. En ik had zin in iets nieuws.
Maar ik zag het niet zitten. Zonder oplader erbij. Nou zegt de verkoper die baterijen kunnen 9 maanden mee.
Ik zeg watte??
Zo lang.
Ja zegt hij de draadloze muizen worden steeds zuiniger in verbruik.

En voor games is deze muis wel leuker als een mx 1000.
Je kunt de muis onder het spelen even sneller en lanzamer zetten.
Ik speel veel bf2. En als sniper. Komt dit heel mooi uit.

Hij is iets van andere vorm iets hoger in de hand als mijn mx700.
Hij voeld iets lekkerder in mijn hand.
Jawel. Weinig min punten hoor.

Een beetje de ideale game muis wie draad loos is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2008 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpio
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 23:12
Heb de mx11100 gisteren opgehaald .
Mijn mx1000 was aan vervanging toe..al 2 keer de glijpads vervangen en nu was de accu binnen no-time leeg.

Meerdere site's bezocht en twijfelde over de mx-revolution en de mx1100.welke het dus is geworden.
Bij Saturn deze beide muizen een tijd geprobeerd, zonder pc uiteraard, gewoon op een doos die er stond :)
Trok wel wat aandacht van het personeel daar maar who cares.
De revolution las ik wat min puntjes op t internet , wel vond ik hem (op het wieltje na bij de duim ) wel wat lager en lekkerder liggen dan de mx1100.
Die is het toch geworden door de positievere reviews en de lange gebruikstijd van de batterijen.

Thuisgekomen viel ie me eerlijk gezegd wat tegen.
De via het menu in te stellen mogelijkheden daarentegen zijn goed en zal ik vast ooit dankbaar gebruik van maken.

wat tegenviel is het wat "schokkerig" bewegen van de cursor...ik kreeg hem niet snel op de plek.
Nog steeds krijg ik hem moeilijk op een plek ergens tussen tekst bv
Als je snel beweegt gaat het wel maar zodra je wat langzaam ergens naartoe beweegt gaat ie met schokjes.
Ja ...ik heb gespeeld met de dpi instellingen en versnellingen etc...maar gevoelsmatig ging het niet lekker.

Ik heb zelfs mijn oude muis even weer gepakt en dacht eraan de mx11000 terug te brengen.
Toch weer uit de doos gehaald en ik denk nu dat het een kwestie van wennen is ..als je een paar jaar een muis hebt wen je eraan en duurt het even voor je aan een andere muis gewend bent.
dit had ik ook met mijn nieuwe toetsenbord, de oude kon ik blindelings de programeerbare knoppen bedienen en die zaten op de nieuwe natuurlijk net even op een ander plek.

Dit is dus mijn 2e dag dat ik de muis heb en ik denk dat ik op den duur er best aan wen.

Wel vind ik het scrolwieltje te soepel gaan , het had best wat meer weerstand mogen hebben, k heb vaker dat ik scroll en als ik dan loslaat is t net of t wielje terugrolt iets, de pagina i.i.g. wel af en toe.

de batterij duur staat nu nog op 285 dagen en dat is best lang zonder opnieuw op te hoeven laden :9~ .

O ja ...hihi 'k vond de toepassingen knop per toeval ..is ook goed verstopt .

O+
:+

To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-08 14:31
hey,
ik ben op zoek naar een nieuw draadloos tobo en muis, en ik zie de Cordless Desktop Wave Pro(waar de mx1100 bij zit), alleen staat de pc schuin achter mij in een tv-meubel(ong. 2m achter mij op 8h). Is de ontvangs hiervan zeker goed genoeg of kijk ik toch beter uit naar een bluetoothsetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Heb je al op de Logitech site gekeken. Daar staat o.a.
Bereik tot 10 meter.
De tv-meubel zou nog een obstakel kunnen zijn, maar het lijkt me wel dat het moet lukken. Alleen om je 100% garantie te geven durf ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvdw
  • Laatst online: 06-08 14:31
Ok, bedankt, denk dat ik het erop ga wagen, als het niet goed genoeg werkt breng ik de ontvang wel naar buiten via een USB-verlengdraadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Voor de geïnteresseerden (en die het nog niet hebben gezien) de oplaadbare versie van de MX1100 is in de pricewatch: Logitech MX1100R Rechargeable Cordless Laser Mouse for Business verschenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is nu 21 feb. en hij gaat nog steeds goed. Met de stroom dan he. Ik denk met een standard setje bat.
kun je 2.5 maand doen. Met extreem gamen.
En als ik zeg extreem dan is dat ook zo.

Niet slecht toch?

Het is de ideale game muis draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Laatst online: 08:56
Sorry voor het ophalen van een oude thread...

Ik heb net de MX-1100 binnen gehad, gelijk geinstalleer maar er de muis lijkt niks te doen. Batterij lampje brand 5 sec na het omzetten van de on/off switch en daarna niks meer. Laser lampje brand niet.

software werkt wel maar kan ook de batterij status niet ophalen.

Ik heb het idee dat er geen verbinding is tussen mijn mac en de muis... Iemand enig idee hoe ik dit tot stand krijg? Of is er iets mis met de muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
koentjek schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:15:
Ik heb net de MX-1100 binnen gehad, gelijk geinstalleer maar er de muis lijkt niks te doen. Batterij lampje brand 5 sec na het omzetten van de on/off switch en daarna niks meer. Laser lampje brand niet.
Welke versie van de muis heb je? De batterij versie of accu versie? Indien batterij: zijn je batterijen niet leeg? Probeert eens nieuwe (geen oplaadbare) batterijen. Indien accu: is de accu niet leeg? Probeert de accu eens (volledig) op te laden?

Ik heb het idee dat er geen verbinding is tussen mijn mac en de muis... Iemand enig idee hoe ik dit tot stand krijg? Of is er iets mis met de muis?
Je zegt dat je een Mac. Weke versie MAC OS heb je erop (of welke Windows)? Bij Mac wordt namelijk alleen ondersteund vanaf "Mac OS® X 10.3.9 of hoger" volgens de specificaties.

Verder heb je goed de USB receiver goed in je PC gestoken? Heb je ook andere draadloze apparaten in de buurt, bijv. toetsenbord of (mobiele) telefoon? Of dingen als een magnetron of radio (kan is klein dat met dit laatste een probleem is maar vraag het maar voor de zekerheid)?

Verder zijn er wellicht nieuwe drivers op de Logitech site?
- Batterij versie: Logitech MX™ 1100 Cordless Laser Mouse
- Accu versie: Logitech MX1100R Rechargeable Cordless Laser Mouse for Business

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

koentjek schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 18:15:
Sorry voor het ophalen van een oude thread...

Het batterijlampje gaat een paar seconden na aanzetten sowieso uit dus dat zegt niets, en de laser zie je ook niet hoor. Ik denk eerder dat je receivertje kaduuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjek
  • Laatst online: 08:56
Bedankt voor de snelle reacties!
Welke versie van de muis heb je? De batterij versie of accu versie? Indien batterij: zijn je batterijen niet leeg? Probeert eens nieuwe (geen oplaadbare) batterijen. Indien accu: is de accu niet leeg? Probeert de accu eens (volledig) op te laden?
Ik heb de versie met de losse batterijen, ik heb verschillende batterijen geprobeert.
Je zegt dat je een Mac. Weke versie MAC OS heb je erop (of welke Windows)? Bij Mac wordt namelijk alleen ondersteund vanaf "Mac OS® X 10.3.9 of hoger" volgens de specificaties.

Verder heb je goed de USB receiver goed in je PC gestoken? Heb je ook andere draadloze apparaten in de buurt, bijv. toetsenbord of (mobiele) telefoon? Of dingen als een magnetron of radio (kan is klein dat met dit laatste een probleem is maar vraag het maar voor de zekerheid)?
Ik heb versie 10.5.5 draaien. Geen andere apparaten in de buurt (alleen wifi aan)

Laatste software gedownload...
Het batterijlampje gaat een paar seconden na aanzetten sowieso uit dus dat zegt niets, en de laser zie je ook niet hoor. Ik denk eerder dat je receivertje kaduuk is.
Als ik de dongel erin doe krijg ik de melding: Verbinding met MX-1100 gemaakt maar die melding krijg ik ook als de muis uit staat.

Ik snap er in iedergeval geen jota meer van :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:35

RaJitsu

B.S.U.R.

De ervaringen met de MX1100 lijken niet erg positief. Ik moet zelf ook een nieuwe muis hebben. Ik zit nu met een MX1000, wat ik een geweldige muis vind. Is de MX1100 een waardige opvolger en heb ik gewoon niet zo'n hoge standaard wat de kwaliteit van muizen betreft? Of is de MX1100 gewoon een achteruitgang tov de MX1000 (en zo ja, hebben jullie evt. andere suggesties?).

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RaJitsu schreef op maandag 18 mei 2009 @ 15:13:
De ervaringen met de MX1100 lijken niet erg positief. Ik moet zelf ook een nieuwe muis hebben. Ik zit nu met een MX1000, wat ik een geweldige muis vind. Is de MX1100 een waardige opvolger en heb ik gewoon niet zo'n hoge standaard wat de kwaliteit van muizen betreft? Of is de MX1100 gewoon een achteruitgang tov de MX1000 (en zo ja, hebben jullie evt. andere suggesties?).
Heb zelf de MX1000 gehad en heb de nu MX1100. Wat mij betreft is de MX1100 een waardige opvolger, ik werk er iig met het volste plezier mee.

Onlangs was ik nog bij een kennis die nog de MX1000 had, ik merkte toch wel dat de MX1100 duidelijk beter beviel.

Maar dan nog: een muis is iets erg persoonlijks. Wat ik hemels vind, kun jij vervloeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Tsja, dat is zeker waar. Maar ik wil gewoon graag een Logitech omdat die mij altijd wel zijn bevallen, en de MX revolution is best ok, maar op de een of andere manier vind ik de MX1100 gewoon interessanter, omdat die het MX1000-idee nog steeds heeft. Ik denk dat ik hem gewoon maar vat. De recharchable. Meer reacties/ervaringen blijven overigens welkom.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik heb zelf de R-versie, ook als opvolger van m'n MX1000 gekocht. Ik gebruik ze allebei dagelijks en vind de 1100R toch echt wel een verbetering over m'n 1000. Al was het alleen maar doordat je hem kunt opladen en gebruiken tegelijk.

Maar ik sta eigenlijk gigantisch versteld van de batterijduur op dat ene batterijtje. Ik heb hem nu 3 weken zonder opladen in gebruik (minstens iedere dag 5 uur in gebruik) en hij is nog steeds niet leeg. :|
Die kabel ligt er maar levenloos bij. :P

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

RaJitsu schreef op maandag 18 mei 2009 @ 19:24:
Tsja, dat is zeker waar. Maar ik wil gewoon graag een Logitech omdat die mij altijd wel zijn bevallen, en de MX revolution is best ok, maar op de een of andere manier vind ik de MX1100 gewoon interessanter, omdat die het MX1000-idee nog steeds heeft. Ik denk dat ik hem gewoon maar vat. De recharchable. Meer reacties/ervaringen blijven overigens welkom.
De Revolution had ik eigenlijk eerst als opvolger van de MX1000, maar daar kon ik niet snel genoeg aan wennen. En toen kwam de MX1100, en daar was ik binnen een dag aan gewend.

Ik moet trouwens wel zeggen, hij doet lekker lang met de batterijen. Ik heb er twee 3000mAh lithium penlites inzitten, met toch zeker minimaal vier tot vijf uur gebruik per dag doe ik er nu al ruim acht maanden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

OK, ik heb hem binnen. De R-versie dus. Eigenlijk gisteren, maar in dit huis is het kennelijk niet normaal om even te zeggen dat er een pakketje binnengekomen is en moet ik daar zelf achterkomen omdat ik toevallig de zeldzame drang had een wat op te ruimen in de woonkamer.

Hoe dan ook, ik dacht eerst dat ze me de verkeerde hadden toegestuurd. Er zat immers een batterijtje in die toegankelijk is met zo'n klepje. Maar dat batterijtje is dus zoiets als de accu die dan iedere keer wordt opgeladen met dat USB-naar-microUSB-kabeltje. Wel een andere oplossing dan die ik gewend was van mijn MX1000, die gewoon een interne accu heeft die opgeladen wordt middels de donkingstation, die ook nog eens de receiver is. Of het systeem van de MX1100 een betere is, weet ik niet. Waarschijnlijk wel een goedkopere. Maar bij de MX1000 liet ik de muis ook van de dock af als hij gewoon opgeladen was. En gezien de teringzooi die ik op mijn bureau heb liggen (ongelofelijk hoe netjes die werkplekken zijn van al die mensen die op GoT een foto plaatsen, daar kom ik van mijn leven niet aan), is geen dock misschien wel beter (al zul je zien dat over een half jaar, mijn MX1000-dock er nog steeds zal staan).

Dat er voor wat bespraring gegaan is, is ook wel een beetje aan de muis te merken, die kwa design wel wat simpeler ontworpen is. Ook lijkt het plastic waarvan de muisknoppen gemaakt zijn, wat dunner. Maar dat kan ook lijken doordat bij de MX1000 de muisknoppen niet (bijna) helemaal aan uit uiteinde van de muis zitten, en je niet de indruk hebt dat het een wat goedkope afwerking van het uiteinde is. De ruimte tussen de knoppen en derest van de casing is ook wat groter. Alsof er voor de onderdelen van de MX1100 wat grotere maattoleranties zijn gebruikt dan bij de MX1000, wat de MX1100 een goedkopere look en feel geeft. De MX1100 lijkt ook wat 'leger' te zijn dan de MX1000, wat je eveneens minder hetgevpel geeft echt iets in je handen te hebben.

Wat me verder opvalt, is dat er gekozen is voor een andere ergonomische vorm, waar ik wel even aan moet wennen. De MX1000 is namelijk wat platter, waar de MX11000 en wat vorm heeft met een stijlere curve, zegmaar, waarmee je meer rechtop moet zitten als je de muis echt goed beet wil hebben.
De duimpositie is in het geval van de MX1100 weer wat neutraler, net als de positie van je ringvinger en pink. Wat fijner is, weet ik nog niet. En kan me wel voorstellen dat omdat de MX1100 wat generaler is; minder mensen dan bij de MX1000 zullen er problemen mee hebben. Maar ik heb in het geval van de MX1000 nooit mensen hierover gehoord, dus of dat het nodig was, of dat het gewoon een goedkoper ontwerp- en productiekwestie was....ik denk het laatste. Persoonlijk heb ik het gevoel dat mijn vingers minder 'in'/op de muis passen.
Op dit moment ben ik natuurlijk meer gewend aan de MX1000, en vind ik die duimpositie fijner. Hetzelfde geldt voor de plattere vorm. Of deze voorkeur blijft, moet de tijd uitwijzen.

Wat ik trouwens irritant vind, en wat bijv. Microsoft-muizen die ik geprobeerd heb beter doen, is dat de klikken van de scrollwheel niet helemaal corresponderen met wat er op het scherm gebeurt. Maar goed, daar raak je aan gewend. Met de MX1000 was dit niet beter. De vliegwiel-functie is overigens wel een bevredigende ervaring. Die pijltjes op de MX1000 gaven je toch minder het gevoel van controle tijdens het scrollen in je documenten.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd van de MX1100. Ik heb er 55,85 Euro voor betaald inclusief verzendkosten, en meen dat ik voor deze prijs best een aardig muisje heb. Ik blijf echter maar een gevoel hebben dat het een aanzienlijk goedkoper uitgevoerde muis is in vergelijking met de MX1000. Alsof je van een Lexus naar een Opel overstapt, zeg maar. Ik kan me ook niet aan de indruk onttrekken dat er gelijkenissen zijn met mijn Silvercrestmuisje die ik door mijn moeder ooit heb laten kopen (ik durf niet naar de Lidl) voor 20 Euro (en daar zat ook een toetsenbord bij). Waar ik eerst de duidelijk verschillen tussen mijn MX1000 en dat Silvercrestdingetje zag, is die grens nu meer vervaagd als ik de laatste genoemde vergelijk met mijn MX1100.

Edit: Ik merk nu wel dat ik me irriteer aan de 'blader-knop' die in een browser naar voren bladert. De knop (die overigens ook vrij goedkoop uitgevoerd is) klikt niet. Gewoon een losse veerknop oid. Ik kijk de komende dagen even aan, irriteert het me, dan ga ik er toch mijn beklacht over doen.

[ Voor 5% gewijzigd door RaJitsu op 22-05-2009 16:55 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Ik heb hetzelfde als 2 mensen hierboven.
Ik heb de versie gekocht met gewonen batterijen.
Heeft het een dag gedaan ... begon toen te stotteren dus ik dacht dat ik maar een zwarte muismat eronder moest doen .... maar nu doet hij niks meer. Wel klikken e.d, maar geen beweging in de muis.

Ik ga vanmiddag terug naar de winkel want op zich beviel hij die ene dag zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarField000
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-04 13:07
Inmiddels heb ik een nieuwe muis en ik ben zeer tevreden.
Hij ligt voor mij lekker in de hand en hoger dan de gemiddelde muis.

Wel even de opmerking dat ik 10 'vrije' knoppen wat overdreven vindt.
1) scrolweeltje is geen knop.
2) de knoppen om de speed (dpi) van je muis te veranderen noem ik ook niet echt vrij.

Ik heb hem voor me werk gekocht omdat ik daar toch wel 10 uur per dag doorbreng (ik ben technisch sap beheerder) en vaak dezelfde knoppen moet drukken (F3 [terug] en F8[bevestigen]) heb ik die nu geprogrammeerd op de volgende vorige toetsen en dat bevalt me prima. Hoef ik niet zo vaak op het toetsenbord te klikken.

Muis bevalt mij dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ik overweeg deze muis ook als opvolger van mijn MX1000. Die MX1000 vind ik de beste muis ooit tot nu toe en hij bevalt dus ook nog steeds goed. Alleen heb ik het idee dat de setpoint-software niet echt meer rekening houdt met deze (oude) muis en dat sommige bugjes gewoon niet meer opgelost worden (of juist erbij komen in nieuwe versies). Bijv. in Firefox doen soms random opeens de back en forward-knoppen het niet meer (verschillende sites, ook als ik de browser opnieuw start) en dan later opeens weer wel. Kan wel gaan klooien met oudere versies enzo, maar wil gewoon dat het met de nieuwste versie ook werkt en sowieso wil ik na bijna 5 jaar wel eens een nieuwe muis ;)

Dus, hoe doet deze muis het met setpoint? Zitten hier nog steeds vreemde bugjes in dat knoppen bijv. random een tijdje niet werken?

[edit] en batterij lijkt me alleen maar handiger. Want enige minpuntje aan de mx1000 is dat de accu het echt niet langer dan een paar dagen uithoudt, dus je moet het goed in de gaten houden anders doet ie het opeens niet meer en moet je een andere muis pakken. Muizen met losse batterijen gaan in mijn ervaring veel langer mee dan muizen met accu.

[ Voor 17% gewijzigd door Palomar op 10-06-2009 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Palomar schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 00:13:

[..]

Bijv. in Firefox doen soms random opeens de back en forward-knoppen het niet meer (verschillende sites, ook als ik de browser opnieuw start) en dan later opeens weer wel. Kan wel gaan klooien met oudere versies enzo, maar wil gewoon dat het met de nieuwste versie ook werkt en sowieso wil ik na bijna 5 jaar wel eens een nieuwe muis ;)
Dat probleem heb ik ook af en toe met de MX1100, dus dat lijkt meer een algemeen Setpoint probleem. Of toch wellicht een Firefox-probleem, ik weet het niet. Een herstart van Firefox is genoeg om het weer werkend te krijgen iig.
[edit] en batterij lijkt me alleen maar handiger. Want enige minpuntje aan de mx1000 is dat de accu het echt niet langer dan een paar dagen uithoudt, dus je moet het goed in de gaten houden anders doet ie het opeens niet meer en moet je een andere muis pakken. Muizen met losse batterijen gaan in mijn ervaring veel langer mee dan muizen met accu.
Ik doe nu met zo'n 4 tot 5 uur gebruik gemiddeld per dag al bijna negen maanden met twee 3000mAh lithium penlites. Gaat lekker, pas nu merk ik dat de batterijen leeg beginnen te raken omdat nu pas het voltage begint te droppen. Nu pas registreert de software niet meer 100% batterij, dat hield 'ie echt een maand of acht vol namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Ok thnx, dan hoef ik alleen vanwege dat setpoint-probleem dus geen nieuwe muis te kopen ;)

Nog een ander vraagje: ik zie in de post van Garfield000 hierboven dat het scrollwheel geen knop is. Klopt dat?? Want ik gebruik middle mouse button heeeel erg vaak voor autoscrollen en openen in new tab.

Verder twijfel ik nog steeds een beetje tussen de MX1100 en de MX Revolution...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Palomar schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 09:54:
Ok thnx, dan hoef ik alleen vanwege dat setpoint-probleem dus geen nieuwe muis te kopen ;)
Doet zich bij beide muizen voor dus dat is idd geen reden :)
Nog een ander vraagje: ik zie in de post van Garfield000 hierboven dat het scrollwheel geen knop is. Klopt dat?? Want ik gebruik middle mouse button heeeel erg vaak voor autoscrollen en openen in new tab.
Je hebt zijn opmerking verkeerd geïnterpreteerd. Logitech zegt dat je tien vrije knoppen op de muis hebt, ze rekenen het scrollwiel ook als knop terwijl Garfield000 niet vindt dat je het een knop mag noemen. Hoe dan ook, ja het is gewoon een knop. Ik gebruik 'm zelf in games om te springen :)
Verder twijfel ik nog steeds een beetje tussen de MX1100 en de MX Revolution...
Heb hier de MX Revolution op het werk, mijn voorkeur gaat overduidelijk naar de MX1100 uit. Maar goed, een muis is echt iets persoonlijks dus wat ik top vind kun jij best rotzooi vinden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb de MX1100 inmiddels gehaald :) Twijfelde in de winkel nog wel even tussen de MX1100 en de MX Revolution, maar vanwege het feit dat de Revolution een accu heeft (die snel leeg gaat) toch maar voor de MX1100 gekozen.

Hij is verder grotendeels hetzelfde als mn MX1000. Alleen dat nieuwe scrollwiel is veel relaxter (kende het al van de VX revolution bij mn laptop). Prima muis dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
scorpio schreef op zondag 11 januari 2009 @ 13:25:
Heb de mx11100 gisteren opgehaald .
Mijn mx1000 was aan vervanging toe..al 2 keer de glijpads vervangen en nu was de accu binnen no-time leeg.

Meerdere site's bezocht en twijfelde over de mx-revolution en de mx1100.welke het dus is geworden.
Bij Saturn deze beide muizen een tijd geprobeerd, zonder pc uiteraard, gewoon op een doos die er stond :)
Trok wel wat aandacht van het personeel daar maar who cares.
De revolution las ik wat min puntjes op t internet , wel vond ik hem (op het wieltje na bij de duim ) wel wat lager en lekkerder liggen dan de mx1100.
Die is het toch geworden door de positievere reviews en de lange gebruikstijd van de batterijen.

Thuisgekomen viel ie me eerlijk gezegd wat tegen.
De via het menu in te stellen mogelijkheden daarentegen zijn goed en zal ik vast ooit dankbaar gebruik van maken.

wat tegenviel is het wat "schokkerig" bewegen van de cursor...ik kreeg hem niet snel op de plek.
Nog steeds krijg ik hem moeilijk op een plek ergens tussen tekst bv
Als je snel beweegt gaat het wel maar zodra je wat langzaam ergens naartoe beweegt gaat ie met schokjes.
Ja ...ik heb gespeeld met de dpi instellingen en versnellingen etc...maar gevoelsmatig ging het niet lekker.

Ik heb zelfs mijn oude muis even weer gepakt en dacht eraan de mx11000 terug te brengen.
Toch weer uit de doos gehaald en ik denk nu dat het een kwestie van wennen is ..als je een paar jaar een muis hebt wen je eraan en duurt het even voor je aan een andere muis gewend bent.
dit had ik ook met mijn nieuwe toetsenbord, de oude kon ik blindelings de programeerbare knoppen bedienen en die zaten op de nieuwe natuurlijk net even op een ander plek.

Dit is dus mijn 2e dag dat ik de muis heb en ik denk dat ik op den duur er best aan wen.

Wel vind ik het scrolwieltje te soepel gaan , het had best wat meer weerstand mogen hebben, k heb vaker dat ik scroll en als ik dan loslaat is t net of t wielje terugrolt iets, de pagina i.i.g. wel af en toe.

de batterij duur staat nu nog op 285 dagen en dat is best lang zonder opnieuw op te hoeven laden :9~ .

O ja ...hihi 'k vond de toepassingen knop per toeval ..is ook goed verstopt .

O+
:+
Ik ben zeer te spreken over het aantal knoppen op de muis. Scrollen door grote documenten gaat uiterst snel en nauwkeurig. Veel minder te spreken ben ik net als Scorpio over 'de muisbeweging/cursor'.

Ik werk met een full-hd beeldscherm icm m'n Macbook. Stel je wilt een tabblad afsluiten of een pagina selecteren hier op tweakers, dan doe ik daar naar mijn idee te lang over. Als je bij het 'aan te klikken' icoontje komt, dan gaan de laatste cm's echt traag. Gevolg: het aanklikken duurt veel langer dan nodig is.

Dit is voornamelijk te wijten aan m'n Muismat, Fellowes Microban (met polsondersteuning). Ding van 20 euro, alleen werkt het totaal niet lekker met de MX1100.

Icm welke muismat vinden jullie de MX1100 het prettigst werken?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
Ik heb de MX1100 (Rechargable versie) sinds afgelopen woensdag.

Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over deze muis.
Hij reageert heel slecht. Vaak blijft de muiscursor hangen of worden bewegingen niet geregistreerd.

Na wat zoekwerk op internet las ik ergens dat het zou helpen als de ontvanger niet achterin de PC wordt gestoken, maar voorin. Dit moet ik nog proberen.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

_Peter2_ schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 13:57:
Ik heb de MX1100 (Rechargable versie) sinds afgelopen woensdag.

Tot nu toe ben ik niet echt te spreken over deze muis.
Hij reageert heel slecht. Vaak blijft de muiscursor hangen of worden bewegingen niet geregistreerd.

Na wat zoekwerk op internet las ik ergens dat het zou helpen als de ontvanger niet achterin de PC wordt gestoken, maar voorin. Dit moet ik nog proberen.
Dat probleem met haperen kan door de omgeving te maken hebben. Met de ontvanger in een USB-poort van de oude G7 (is zo'n externe acculader van de G7 met daarin ook een USB-poort) gaat alles hier perfect omdat die niet onder het bureau uitkomt maar gewoon op het bureau staat.

Is dus eigenlijk best wel erg dat het allemaal zo nauw luistert aangezien de meeste gebruikers de ontvanger achterin de PC zullen plaatsen.

Maar eenmaal met goede ontvangst is de MX1100, iig voor mij, een heerlijke muis. En met een stel 3000mAh lithium penlites gaat 'ie, met mijn gebruik, meer dan 8 maanden mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wildfire op 10-08-2009 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Gisteravond heb ik de muis van mijn laptop (Logitech G9) vermwisseld met de MX1100 die op mijn desktop zat. Op de laptop heb ik geen problemen met de MX1100.

Het lijkt er dus op dat de ontvanger veel last heeft van de omgeving. (Achterin een PC slechte ontvangst)
Dat vind ik een behoorlijk minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

* Nvidiot neemt een aanloopje...*schop*

Ik ben aan het kijken naar een nieuwe muis, gezien mijn MX610 vreemde dingen aan het doen is. Nu heb ik twee vragen:
1. Is het mogelijk de DPI knoppen te reassignen naar iets anders? Op mijn MX610 heb ik op die plek volume up / down zitten en dat bevalt me erg goed.
2. Werkt een reassignment van de DPI knop ook in-game als push-to-talk knop voor Teamspeak/Ventrilo? Ik zag iets over de back/forward knoppen in dit topic en dat die daarvoor niet werken...

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
1. Ja, je kunt er met setpoint van alles aan toewijzen
2. Geen idee

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07:50
Kick!

Ter info, ik heb zojuist de bijgeleverde batterijen moeten vervangen na 9,5 mnd. Zeer netjes.
Ik gebruik 'm vaak op mn mac en icm (het betaalde) SteerMouse kan je alle knoppen reassignen. Werkt prima. Heerlijke muis.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Kick, ik moet even zeggen dat ik deze muis echt top vind, alleen heb ik 1 klein probleempje. Dat is dat hij geef groen lampje geeft bij mijn Battery Indicatior. Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen, kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Syn3rgi schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 17:15:
Kick, ik moet even zeggen dat ik deze muis echt top vind, alleen heb ik 1 klein probleempje. Dat is dat hij geef groen lampje geeft bij mijn Battery Indicatior. Ik weet niet hoe ik dit kan verhelpen, kan iemand mij helpen?
Gaat ie niet vanzelf uit?

[edit] niet goed gelezen (en jij niet helemaal goed gespeld ;)). Er gaat bij jou dus geen lampje branden.. geen idee hoe te verhelpen. Misschien andere batterijen proberen en anders is het lampje misschien kapot.

Lampje gaat bij mij trouwens ook alleen maar branden als je de muis beweegt nadat hij lang niet gebruikt is. Of als je hem even uit en weer aan zet met knopje onderaan.

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 07-01-2010 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syn3rgi
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-05 19:57
Ah, oké!

Denk dat het dan wel normaal is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een probleem met de MX 1100 (met accu). De accu is compleet opgeladen, maar de muis reageert niet. Wanneer ik de usb aan mijn muis koppel en in de pc steek reageert hij wel.

Kan het zijn dat de (accu/batterij) kapot is. De batterij indicator werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:42:
Ik heb ook een probleem met de MX 1100 (met accu). De accu is compleet opgeladen, maar de muis reageert niet. Wanneer ik de usb aan mijn muis koppel en in de pc steek reageert hij wel.

Kan het zijn dat de (accu/batterij) kapot is. De batterij indicator werkt wel.
Kan het zijn dat je de muis hebt uitgezet (schakelaar onderop de muis).
Ik weet niet of hij het dan wel doet als hij aan de "oplader" hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Peter2_ schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 11:51:
[...]

Kan het zijn dat je de muis hebt uitgezet (schakelaar onderop de muis).
Ik weet niet of hij het dan wel doet als hij aan de "oplader" hangt.
Schakelaar onderop de muis staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Kan iemand zeggen hoeveel de 1100 met batterijen weeg en hoeveel de accu versie weegt? Ik neig naar de batterijversie, maar als deze echt heel zwaar is vergeleken met de accu dan pak ik die wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchsauron
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-06 17:52

Dutchsauron

Mooooh

Heb de MX 1100 nu een aantal maanden, ben zeer tevreden over de vorm, afmeting en de instelmogelijkheden van deze muis, accuduur na oplading is meer dan voldoende voor op z'n minst 1 week gamen en algemeen gebruik van ong. 6-10 uur per dag intensief gebruik, ook de configureerbare knoppen bevallen mij prima.
Nadeel, de muis reageert vaak slecht op bewegingen en gaat schokkerig, vooral in World of Warcraft, heb diverse posities geprobeerd met de ontvanger, achterin de PC, bovenop, zelfs USB verlengkabel met de ontvanger bijna direct bij m'n muis maar resultaat is dat de muis nog steeds soms schokkerig reageerd, PC is vrij recent, heb geen andere zend / ontvang apparatuur in de buurt, zelfs geen wifi, bluetooth of telefoon. Installatie van Windows is net een paar weken oud, heb weinig software en TSR programs op de achtergrond dus daar kan het ook niet aan liggen, ook op diverse ondergronden blijft het resultaat matig, heb 4 verchillende muismatten uitgeprobeerd en ook gewoon op tafel.

Ik kan dan ook deze muis jammer genoeg niet aanbevelen, volgende exemplaar is zeker weer een muis met kabel.
Pagina: 1