Toon posts:

E-care repair repareert niet of slecht? (ervaringen?)

Pagina: 1
Acties:
  • 2.010 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ongeveer een half jaar geleden was het beeldscherm van mijn laptop HP dv5 1020 ed helemaal kapot doordat mijn broertje er een ongeluk mee had gehad.

toen was die nog van hem en hij bracht hem naar office centre voor een reparatie.

office centre stuurde hem door naar e-care (http://www.e-care.nl/).

mijn broertje kreeg een prijsopgaaf terug van 550 euro.
volgens ecare was het volgende kapot:

-beeldscherm
-scharnieren
-schermcovers

aangezien de waarde van de laptop op dat moment nog iets van 650 euro was besloot mijn broertje een nieuwe te kopen en mocht ik de oude hebben.

ik heb vervolgens de laptop uit elkaar geschroefd en kon concluderen dat een scharnier licht verbogen was en dat heb ik binnen 5 minuten weer recht gekregen.
de covers hadden slechts krasjes zoals je die ook bij normaal gebruik zou hebben.

op ebay heb ik een nieuw origineel scherm gevonden voor 100 euro uit GB.
met succes heb ik de laptop dus voor 100 euro en een beetje hulp van hier en wat prutsen in orde gekregen:
HP DV5 1020ed scherm vervangen

Nu had de laptop echt voor het ongeluk al last van een licht ratelende cpu fan.
af en toe tikken loste het op maar mijn broertje was destijds te laks om hem terug te brengen.
na 2 maanden in mijn bezit te zijn begon die weer...

ik breng hem dus naar office centre en die sturen hem weer naar ecare aangezien ik nog binnen het jaar fabrieksgarantie zat.
de medewerker van office centre had het verzuimd om specifiek erop te zetten dat de cpu fan op de heatsink ratelde.
dat werd "de notebook, harde schijf rateld".

3 weken later kan ik hem ophalen toen hadden ze een perfect werkende HD vervangen.... (dat die perfect was wist ik doordat ik stresstesten had uitgevoerd en de hd al met een progje had getest).

ik zei nog...das niet goed maar nam hem weer mee aangezien ik hem dringend nodig had.
uiteraard rammelde die weer.
heb geluidsfragmenten destijds gemaakt en hem weer ingeleverd.

office centre stuurt hem weer op en ik krijg een prijsopgaaf van 120 euro voor een kapotte fan.
ik zeg dat ik hem toen al heb gebracht met een kapotte fan en dat de klacht hetzelfde was en dat hun fout zaten.

hd is niet de fan en de garantie van ecare betrof dus niet de fan...

office centre heeft toen uit coulance de rekening betaald (office centre was heel netjes en goed in de afhandeling, maar ik denk dat ook zij de dupe van ecare zijn).

sinds vorige week rateld die weer en soms rateld die zo hard dat hij de muziek overstemd (krrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr) alsof die iets raakt van de behuizing.

tikken op de achterkant zorgt er tijdelijk voor dat het ding weer redelijk normaal doet...

ik vraag me dus af hoe het kan dat zogenaamd een nieuwe heatsink binnen 3 maanden weer defect kan zijn
ik krijg het vermoeden dat ecare het ding destijds heeft schoongeblazen of een goedje erop heeft gespoten dat die het tijdelijk weer normaal doet....

kortom wat moet ik nu hiermee?
als ik hem weer opstuur dan ben ik hem weer 3 weken kwijt en ik kan hem niet missen ivm studie.
ook vertrouw ik ecare voor geen meter meer omdat ze eerst allemaal kapotte onderdelen opgeven die niet kapot zijn.
dan een goede hd vervangen en de rekening afschuiven naar hp, dan hun verantwoordelijkheid niet nemen over een een foute reparatie van hun en nu dus weer hetzelfde euvel ....

ik krijg het idee dat hp, office centre en ik dus keihard genaaid worden door ecare...

verder mensen nog ervaringen met dit bedrijf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Topic krijgt een verhuizing richting Shopping Forum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 30-09 09:59

Hoite

Goed verhaal

E-Care is alleen een tussenbedrijf die de reparaties ophaalt en doorstuurt voor Office Centre.
De reparatie zal altijd worden uitgevoerd door in dit geval HP.
Dat Office Centre E-Care gebruikt is alleen om werk uit te besteden voor het afhandelen van reparaties.

Dat je hem voor die koeler met kosten terugkreeg neem ik aan dat toen de garantie verlopen was?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoite schreef op maandag 18 januari 2010 @ 16:12:
E-Care is alleen een tussenbedrijf die de reparaties ophaalt en doorstuurt voor Office Centre.
De reparatie zal altijd worden uitgevoerd door in dit geval HP.
Dat Office Centre E-Care gebruikt is alleen om werk uit te besteden voor het afhandelen van reparaties.

Dat je hem voor die koeler met kosten terugkreeg neem ik aan dat toen de garantie verlopen was?
volgensmij is het ecare die repareert...

toen ik mijn lappie bracht had ik nog 2 weken garantie.
toen hebben ze dus verkeerd de hd vervangen.
toen ik hem weer terug bracht was de hp garantie verlopen maar had ik 3 maanden garantie op de reparatie door ecare.

alleen zeiden ze toen dat ze de hd hadden vervangen en daar de garantie op zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Ik zou hem sowiezo laten opsturen, het is zonde om zo'n product kapot te laten liggen ongebruikt.
de medewerker van office centre had het verzuimd om specifiek erop te zetten dat de cpu fan op de heatsink ratelde.
dat werd "de notebook, harde schijf rateld".
Als je kan aantonen dat dit een fout van Office Centre is dan zou je dat kunnen aankaarten, maar aangezien je dit niet meteen gezegd hebt ( en dus akkoord bent gegaan met de reparatie ) ligt de fout niet volledig bij Office Centre.
Misschien krijg je het nog voor elkaar om het op een akkoordje te gooien met de Vestigings Manager met betrekking tot het delen van de reparatiekosten.
Dit wordt als ik het goed heb de derde keer dat hij dan opgestuurd wordt, dat lijkt me niet normaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Hoite op 18-01-2010 21:17 . Reden: Interpunctie ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Hoite heeft gelijk hoor, Ecare repareert niets. Is alleen een tussenpersoon die voor bedrijven als Office Center allerlei reparaties van verschillende leveranciers naar het juiste adres stuurt voor Office Center.
Tevens zijn zij tussenpersoon, dus als je als Office Center zijnde een vraag hebt over de reparatie bij HP stel je die aan Ecare. Het bedrijf waar ik werk, werkt ook met Ecare, vandaar.
Daarnaast is HP nogal lastig met reparaties de laatste tijd. Ik heb 3x dezelfde laptop terug moeten sturen omdat ze hem onterecht ongerepareerd retour stuurden.
Dat je akkoord bent gegaan met de vervanging van de HD is inderdaad niet zo slim. Je hebt inderdaad 3 maanden garantie op de reparatie, maar dus niet op een ander defect. Je had hem beter meteen terug kunnen sturen toen je wist dat ze de HD vervangen hadden ipv de fan. Ik neem aan dat je bij inname van de laptop voor de eerste reparatie ook een afgifte bewijs getekend hebt met daarop het defect, wat omschreven stond als "de notebook, harde schijf rateld". Met die omschrijving ben je dus zelf akkoord gegaan en je had meteen moeten aangeven dat dat niet correct was. Dan was "laptop maakt een ratelend geluid" nog beter geweest omdat HP dan zelf de oorzaak opzoekt. Met de omschrijving "harde schijf ratelt" gaan ze gemakshalve alleen de HD vervangen.
Nu rest eigenlijk alleen nog coulance van Office Center voor je.
Buiten dat heb je zelf de laptop open gemaakt en gerepareerd, wat je garantie sowieso al doet laten vervallen.

Edit: maar als je een beetje handig bent kun je die ratelende fan nu ook zelf repareren natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door SayWhatAgain! op 18-01-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de laatste reparatie hebben ze de fan vervangen.

2 feb is 3 maanden voorbij, zal morgen office centre eens ff bellen dan.
ik heb niet meer de bon van de reparatie, wel de email.
zal wel voldoende zijn?

dus hp heeft mijn lappie niet goed gerepareerd.

lekker is dat dan :@

(ik kan hem zelf wellicht vervangen maar het is gewoon ontzettend irritant dat ik er weer achteraan moet net nu ik geen 2e lappie heb)

morgen dus maar bellen (nadeel is dat ik volgende week nog tentamen heb en ik niet zonder pc kan voor dat tentamen)

(kun je een leen laptop eisen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Nee, je hebt geen recht op een leen laptop. Als je dat wilt moet je een of andere NBD garantie van HP afsluiten, maar daaar zit ook zo een prijskaartje aan.
Als de fan minder dan 3 maanden geleden vervangen is, zal daar nog garantie op zitten. En waarschijnlijk heeft Office Center die reparatie nog wel in het systeem staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies: neem contact op met e-care (http://www.e-care.nl/), geef het type van je laptop aan, geef aan dat de CPU fan ratelt en vraag of zij het betreffende onderdeel op voorraad hebben. Vraag of je een afspraak kunt maken om langs te komen/het apparaat verzekert op te sturen. Vermeld eveneens dat dit binnen 3 maanden na een identieke reparatie is geweest. Indien dit mogelijk is, heb je dus een korte reparatietijd.

Voordat je naar e-care toegaat, wel even eerst contact opnemen met OC aangezien de garantie officieel via hun loopt. Zij moeten even aangeven dat zij akkoord zijn dat jij direct naar e-care gaat (aan de andere kant heb je via een B2B kanaal echt maar 1 jaar garantie vziw en uit het verhaal maak ik op dat die voorbij is, dus dan maakt het ook niet echt uit :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

@SayWhatAgain!
Hoite heeft gelijk hoor, Ecare repareert niets. Is alleen een tussenpersoon die voor bedrijven als Office Center allerlei reparaties van verschillende leveranciers naar het juiste adres stuurt voor Office Center.
Tevens zijn zij tussenpersoon, dus als je als Office Center zijnde een vraag hebt over de reparatie bij HP stel je die aan Ecare. Het bedrijf waar ik werk, werkt ook met Ecare, vandaar.
Ik werk zelf bij OC Zwolle.
Als de fan minder dan 3 maanden geleden vervangen is, zal daar nog garantie op zitten. En waarschijnlijk heeft Office Center die reparatie nog wel in het systeem staan.
Die reparatie staat nog zeker 2 jaar in het systeem, inclusief alle opmerkingen en problemen die er waren.
Dus als TS niet met een vijandige instelling oid bij Office Centre aankomt dan doen ze een hoop voor je.
@Darkster
dus hp heeft mijn lappie niet goed gerepareerd.

lekker is dat dan :@
Je bent zelf akkoord gegaan met de reparatie, dus ik zal niet op al te hoge poten aankomen bij Office Centre.
(kun je een leen laptop eisen?)
Nee, Office Centre werkt niet met Leenlaptops, Ik ken sowiezo geen bedrijf/winkel dat daar wel mee werkt.
Dit zou de kosten imo ook veel te hoog opdrijven.

Verder zou ik als ik jou was die e-mail gewoon uitprinten, dat zou ook genoeg moeten zijn.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hoite en anderen ff kort:

Displayschade: eigen schuld --> reparatie was 550 euro--> zelf gedaan aangezien ze een foute indicatie stelden (teveel kapot opgegeven).

11 maanden na aankoop begon die weer te ratelen (heatsink fan), euvel wat eerder al was.
via office centre opgestuurd.
de HD is toen vervangen??? 3 maanden garantie op reparatie.
diezelfde week weer terug gebracht. fabrieksgarantie op laptop verlopen.

3 maanden garantie op reparatie maar dat was hd, terwijl ik duidelijk als euvel had omschreven geratel.
HP weigerd te betallen en office centre betaald uit coulance (office centre was altijd heel behulpzaam).

nu na 2 maanden weer geratel en extreem erg soms.
weer heatsinkfan.

zit nu nog binnen die 3 maanden garantie maar baal dus en vraag me af of ze het uberhaupt destijds hebben gerepareerd en niet ff een trucje hebben uitgevoerd dat die weer ff goed liep.

maar goed, ga vrijdag naar office centre.

van wanneer geld die garantie? moment dat je hem ophaalt?
2-11-2009 kreeg ik de mail dat ik hem op kon halen en paar dagen later dus gedaan.
is 3 maanden dus tot 2-2-2010 of gaan ze opeens in weken rekenen om me te naaien?
(ben nu behoorlijk achterdochtig)...

office centre is een goede zaak maar of wij ooit weer HP nemen...

zijn er over het algemeen meer slechte ervaringen met HP wanneer het aankomt op reparatie/garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:31:
@hoite en anderen ff kort:

11 maanden na aankoop begon die weer te ratelen (heatsink fan), euvel wat eerder al was.
via office centre opgestuurd.
de HD is toen vervangen??? 3 maanden garantie op reparatie.
diezelfde week weer terug gebracht. fabrieksgarantie op laptop verlopen.
Ik kan je vertellen dat 11 maanden plus 1 week nog geen 12 maanden is, dus garantie moest er toendertijd al op zitten.
Gezien jij aangeeft dat je 11 maanden na aankoop de laptop voor t eerst opstuurde, en diezelfde week weer maar toen zat er ineens geen garantie meer op.
van wanneer geld die garantie? moment dat je hem ophaalt?
2-11-2009 kreeg ik de mail dat ik hem op kon halen en paar dagen later dus gedaan.
is 3 maanden dus tot 2-2-2010 of gaan ze opeens in weken rekenen om me te naaien?
(ben nu behoorlijk achterdochtig)...
3 Maanden is 3 maanden, staat nergens iets over 3 weken toch?
Vanaf de dag dat de laptop gerepareerd is, 3maanden verder rekenen. Jij kreeg op 2-11-2009 te horen dat je hem kon ophalen, dus dan heb je garantie tot 02-02-2010
office centre is een goede zaak maar of wij ooit weer HP nemen...

zijn er over het algemeen meer slechte ervaringen met HP wanneer het aankomt op reparatie/garantie?
Ik heb met OC helaas ook negatieve ervaringen, maar ook met Asus bijv.
Om direct HP af te schrijven vind ik weer een beetje tever gaan.
En de eerste keer dat OC het fout had geformuleerd, was het jou eigen schuld dat je het
niet direct opmerkte, had je dat namelijk wel gedaan, was er nu waarschijnlijk geen "euvel"
Ik ga niet met de vinger naar jou wijzen, jij moet immers gewoon een werkende laptop hebben, bel OC eerst
leg het verhaal uit dat je gebruik wilt maken van je 3 maanden garantie op de reparatie.
Kijk wat ze zeggen, niet eerst zelf contact opnemen met HP, laat OC dat doen.

Indien zij moeilijk doen, bel je HP zelf.

TIP:
Blijf netjes en beleefd aan de telefoon, krijg je veel meer voor elkaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:31:
<knip>
maar goed, ga vrijdag naar office centre.
<knip>
En? heb je hem weer aangeboden als reparatie?
Heb je nog wat kunnen regelen voor de reparatiekosten?

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn wantrouwen was dus "goed"

zojuist een email:
BETREFT : Prijsopgave

Ordernr.

: xxxxxxxx Datum : 28-01-2010
Ref.Nr.

: 0 Hewlett Packard Ned.
APPARAAT : Hewlett Packard
FM396EA

CNF8342HG4 INTRO/KOOPDAT. : xxxxxxxxxxx
AANKOOPNOTA : Ja
GAR. KAART : Nee
CONDITIE : STANDAARD

OMSCHRIJVING : De heatsink is defect en dient vervangen te worden.

De reparatiekosten zijn berekend op € 165.98 incl. BTW.

Bij niet akkoord van uw prijsopgave zullen wij u de onderzoekskosten in rekening brengen.
Graag zien wij uw reactie binnen twee weken tegemoet.
de vorige reparatie, zoals je ziet zelfde defect EN binnen de 3 maanden garantie termijn op de reparatie
Datum: 02-11-2009
Betreft: Retourmelding voor ordernummer xxxxxxxxx
Apparaat: Hewlett Packard, Notebook, FM396EA

Geachte cli雗t,

Wij hebben uw apparaat retour geleverd aan de winkel. U kunt deze tegen inlevering van het afgiftebewijs en betaling van de kosten afhalen.

Bij overleggen van de faktuur voor het reeds betaalde basistarief kunnen de onderzoekskosten verrekend worden.

Reparatieomschrijving:
Apparaat behandeld door Externe Technische dienst
Apparaat behandeld door Externe Technische dienst
Heatsink vervangen en ook getest is ok. Het notebook functioneert weer naar behoren.

Kosten: € 117.36 (excl BTW)
dat tuig (andere woorden heb ik er niet voor) neemt hun verantwoordelijkheid niet voor een slecht uitgevoerde reparatie en dezelfde reparatie is binnen 3 maanden bijna 50 euro duurder....

heb gebeld en de medewerker van office centre stuurt een email over hoe en wat.
ik ben het spuugzat iig, als ze dit niet normaal oplossen dan ga ik iig gerechtelijke stappen nemen.
heb dat tuig ook aangeboden om het onderdeel op te sturen zodat ik het zelf kan vervangen maar dat wouden ze niet.

zit tegen mijn kookpunt aan nu...

editje:
ik ga voorzichtig met mijn spullen om.
die laptop gaat altijd bij vervoer in een speciale hoes en ik ben er voorzichtig mee.
merendeels staat die gewoon op mijn bureau, krijgt geen schokken te verduren en mijn kamer stofzuig ik 2x per week dus een stofnest is het niet 8)7

editje2: zie net dat ene met btw is en andere niet... toch hoog btw percentage 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Nu online

SayWhatAgain!

Vervelend inderdaad. Maar je gaat wel een beetje aan het feit voorbij dat je niet akkoord had moeten gaan met die vorige "reparatie". Daar heb je als het goed is je handtekening onder gezet. En nu valt het niet onder een herhaal reparatie. Dus ook niet heel erg handig van jezelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

117,36 * 1,19 = 139,65.
Ik weet niet hoe ze dan op 165 komen, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Heb je de Vestigingsmanager gesproken over het feit dat hij al 3x is opgestuurd?
Je kan wel heel boos zijn, maar wat SayWhatAgain! al zegt, het was niet heel handig om akkoord te gaan met die eerdere reparatie.
Ik vrees dat er nu voor je niks anders opzit dan de reparatiekosten te betalen.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoite schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:20:
117,36 * 1,19 = 139,65.
Ik weet niet hoe ze dan op 165 komen, maar misschien zie ik wat over het hoofd.

Heb je de Vestigingsmanager gesproken over het feit dat hij al 3x is opgestuurd?
Je kan wel heel boos zijn, maar wat SayWhatAgain! al zegt, het was niet heel handig om akkoord te gaan met die eerdere reparatie.
Ik vrees dat er nu voor je niks anders opzit dan de reparatiekosten te betalen.
die eerdere reparatie is betaald door office centre.
dat was de reparatie van de heatsink/cpu fan.
daar heb ik dus gewoon 3 maanden garantie op en binnen 3 maanden is die weer kapot....

ik ben destijds "akkoord" gegaan met de HD vervanging omdat het meisje aan de balie zei dat ik terug kon komen als het probleem weer voordeed en dat onder garantie viel.

beetje dom en naief van mij om dat niet zwart op wit te vragen natuurlijk.

begin deze week zal ik wel mail terug krijgen.
anders is ook een optie om zeggen: repareer maar en dan zelf ook een kutsmoes bedenken om niet te betalen.

• Noname4
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 26-06-2021
Nou ik heb ook zeer slechte ervaringen met e-care. Mijn Rowenta stofzuiger is stuk. Deed niks meer en rook brandlucht. Gekocht via ING rentepunten winkel en die verwezen me door naar e-care. Daar moet je dan een aantal webpagina's aan informatie invullen waarmee je echt wel even bezig bent. Vervolgens stuur je het apparaat op en na een paar weken kreeg ik mijn stofzuiger precies zo defect weer retour. Er was een reparatieformulier bij dat er een filter was vervangen. Tja...daarmee los je natuurlijk een defecte motor niet op. Daarna opnieuw opgestuurd en weer die vreselijke webpagina;s ingevuld en nu moet ik weer ongeveer een maand wacht en dan maar hopen dat hij deze keer wel gerepareerd is. Ondertussen loopt mijn huis vol met stof en vuil. Ik vind die echt een super waardeloos bedrijf. Overigens....telefonisch zijn ze niet bereikbaar. Vanwege corona staat er. hahahaha....blijkbaar verspreidt het virus zich ook via de telefoon.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-10 19:29

Perkouw

Moderator General Chat
Dit topic is 10 jaar oud en krijgt van mij dan ook een slotje :+

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Een topic kicken na 10 jaar om alleen je eigen ervaring te delen is niet de bedoeling. Gezien het probleem van TS inmiddels wel is opgelost, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.