spontane uitroeptekens in nieuwsbrief tekst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Allemaal,

Ik heb een probleempje met de tekst-layout na versturen van de nieuwsbrief vanuit de website.

Kwa vormgeving ziet het er wel goed uit maar de in de tekst verschijnen spontaan en op willekeurige plekken spaties en uitroeptekens. Dit hoeft perse te zijn na het geven vreemd karakters (zoals <>() "ofzo). Dit kan midden in een woord of einde of tussen de woorden in. Dat ziet er dan zo uit:

In pla ats of Het ge! heim of veel me! er smaak en heel soms heeft het ook last van een karakterset zoals djah&eacu! te; terwijl het woord daarboven ook staat maar dan als djahé goed dus

Ik heb de nieuwsbrief verzonden in unicode utf8 en iso-8859-1 maar het maakt niets uit. Het probleem doet zich alleen voor in de mailbox en dan zien verschillende mailclients dezelfde fouten. |:(

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Heb je relevante code of mogen we gaan raden naar waar het probleem in kan zitten?
Ik heb wel een vermoeden, maar daarvoor heb je teveel spaties in de tekst zitten en de uitroeptekens kan ik zo niet 1,2,3 verklaren.

Edit:
Ik zie dat je nieuw bent. In dat geval: welkom :w
Voor zometeen: als je code gaat posten, gebruik dan a.u.b. code tags. En voor later/altijd: Neem even onze Quickstart door zodat je weet hoe een "goed" topic er hier op GoT uit ziet ;)

[ Voor 46% gewijzigd door RobIII op 18-01-2010 13:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supergert
  • Niet online
Ik heb zoiets dergelijks ook al eens meegemaakt bij een HTML-nieuwsbrief. Spaties die op "willekeurige" plaatsen verschenen. Bij nader onderzoek kwamen ze toch niet zo willekeurig voor, maar op regelmatige posities (ik meen 1024 posities vanaf het begin van een regel).
De HTML-opmaak bleek één lange regel te zijn, en de mailclient (of een van de mail-agents) besloot om op regelmatige plaatsen een newline in te voegen. Dat komt dan als "spatie" in de weergave terecht.

Probleem hebben wij opgelost door regelmatig een newline in de HTML-opmaak van de nieuwsbrief te zetten, zodat er geen lange regels meer voorkomen.

Verder geen idee waar die uitroeptekens vandaan komen. Wat zegt de broncode van je emailbericht?

[ Voor 7% gewijzigd door supergert op 18-01-2010 13:47 ]

ZX81 > C64 > Amiga > BeBox > PowerMac > pc-klonen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
supergert schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:45:
Ik heb zoiets dergelijks ook al eens meegemaakt bij een HTML-nieuwsbrief. Spaties die op "willekeurige" plaatsen verschenen. Bij nader onderzoek kwamen ze toch niet zo willekeurig voor, maar op regelamtige posities (ik meen 1024 posities vanaf het begin van een regel).
Zulks was mijn vermoeden ook. Maar daarvoor staan er veel te veel spaties bij hem voor in de tekst.
supergert schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:45:
Probleem hebben wij opgelost door regelmatig een newline in de HTML-opmaak van de nieuwsbrief te zetten, zodat er geen lange regels meer voorkomen.
Sowieso is max. 80 tekens als ik me niet vergis gangbaar.
There are two limits that this standard places on the number of characters in a line. Each line of characters MUST be no more than 998 characters, and SHOULD be no more than 78 characters, excluding the CRLF.
Dat is 78 "leestekens" + \r\n = 80

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai Guys,

Bedankt voor de reactie.

Dat wat ik in de Topic heb neergezet is en voorbeeld en dat heb ik uit de tekst gehaald.

Als het om de 1024 terug zou moeten komen dan zou in theorie de nieuwsbrief die elke keer weer hetzelfde opgemaakt ook met dezelfde tekst toch dezelfde fouten moeten weergeven en dat is nou net mijn probleem, dat wisselt. Wat wel elke keer terugkomt is dat het een ! en een spatie is dus zoals dit:
hal! lo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwippie
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

zwippie

Electrons at work

Probeersel: Wat gebeurt er als je het mailtje met base64 gaat encoden?

"Content-Transfer-Encoding: base64"
header toevoegen en bericht encoden met:
PHP:
1
$base64contents = rtrim(chunk_split(base64_encode($contents)));

How much can you compute with the "ultimate laptop" with 1 kg of mass and 1 liter of volume? Answer: not more than 10^51 operations per second on not more than 10^32 bits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Dit komt door een characterlimit van het php mail mechanisme, kijk eens hier:
http://drupal.org/node/38706#comment-357908 :)

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ zwippie, Ik gebruik nu 8bit voor encoding. Wat voor resultaat verwacht je??

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2010 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ zwippie, ik heb de 8bit naar base64 in mijn bestaande script aangepast. :)
@ BastiaanN, bedankt voor het linkje met uitleg, dan weet ik ook waarom het base64 moet zijn. ;)

Jongens hier heb ik wat aan gehad, ik liep al een tijdje te zoeken,
Ik heb het even getest en het ziet er goed uit. Geen rare dingen meer. helemaal Top.

Mijn dank is groot _/-\o_

Ben blij! :*)
Pagina: 1