Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 19:06

pizzaislekker

1 pizza maakt nog geen zomer

Topicstarter
Geachte Tweakers,

Ik ben in het bezit van het in de titel genoemde moederbord en het moment is aangebroken dat ik deze wil aansluiten op mijn waterkoeling. Dit teneinde hogere voltages mogelijk te maken :)

Het probleem is dat er voor dit moederbord geen kant en klare oplossing beschikbaar is en er vrij weinig mensen zijn met dit bord, waardoor er op verschillende fora vrij weinig over te vinden is. Er zijn hier en daar wel wat mensen die zelf een blok ontworpen hebben, maar dat is al met al vaak vrij duur.

Weet iemand toevallig welk (alternatief) blok ik op dit moederbord zou kunnen plaatsen?

mooi groot plaatje van het mobo.

Hier het uiteindelijke resultaat:
Hier mobo met originele chipsetkoeler
Hier de originele koeler verwijderd
En hier mobo met nieuw waterblok gemonteerd :)

[ Voor 39% gewijzigd door pizzaislekker op 25-03-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eens kunnen kijken of ndit blokje past:
http://www.alphacool.com/...mage.php?pID=8838&imgID=0
Heb hem zelf op mijn p55 ud5 zitten, past bijna overal op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 16:03

JWR

Voor mijn DFI het ik Anfi-tec waterblokken erop zitten.

http://shop.anfi-tec.de/a...h_result.php?keywords=dfi

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ros00371/yy/foto4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ros00371/yy/foto5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~ros00371/yy/foto6.jpg

Ik denk dat je met de chipset dan wel geholpen bent.
De mosfets kan ik niet goed zien, misschien even mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

Topicstarter
Dank voor beide reacties :) Het liefste koel ik alles met gewoon een blok.
Is het mogelijk om dat zwarte koelblok in het midden er af te slopen om daar dan een waterblok op te zetten? Ik weet niet hoe het er dan uitziet, maar als de heatpipes er onderdoor lopen, dan koel ik alsnog alles met een waterblok. Denkt iemand dat dit zou kunnen werken?

hier een betere afbeelding

edit: Inmiddels een emailtje gestuurd naar EK of zij iets voor me kunnen betekenen.

[ Voor 8% gewijzigd door pizzaislekker op 18-01-2010 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan opzich wel lukken, zoals ik het zie is het zwarte deel een aparte heatsink van het grijze stuk met heatsink, kun je even nakijken, nb/sb heatsink demonteren en kijken of het stuk op de nb uit twee delen bestaat.
Zo ja, kun je een passend blok zoeken voor jouw nb, die alphacool smartmotion kan er makkelijk bovenop, daar deze lange schroeven heeft kan dat stukje met heatpipe er nog makkelijk onder, en koel je de nb/sb samen met het wc blok.
Ik weet wel dat op het x58 topmodel van asus een wc koelblok (van diverse fabrikanten) op de originele heatsink gemonteerd kan worden (uitwisselbare koelmethoden).
Ik zou zeggen meet de afstand tussen de mounting holes van de heatsink eens op, en kijk welk wc blok daar aan voldoet, eventueel kun je zelf een lange bout + een moertje kopen in de winkel om te zorgen dat het blok bovenop de heatsink + baseplate past, als de standaard bevestiging niet voldoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06:39

Herman

FP ProMod
JWR schreef op maandag 18 januari 2010 @ 13:15:
Voor mijn DFI het ik Anfi-tec waterblokken erop zitten.
http://shop.anfi-tec.de/a...h_result.php?keywords=dfi
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik denk dat je met de chipset dan wel geholpen bent.
De mosfets kan ik niet goed zien, misschien even mailen?
Off Topic:
_/-\o_ Nice pic's! :P

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-08 10:52

Gnermo

All about that bass!

Niet eens een voeding kunnen plaatsen omdat je te veel slangen hebt :D

[ Voor 13% gewijzigd door Gnermo op 18-01-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:23
Aan de achterkant van de case zitten voeding en HDD's en andere zooi had ik ergens op zijn pics gezien. Erg chiq dit :D

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzaislekker

pizzaislekker

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 20:10:
Kan opzich wel lukken, zoals ik het zie is het zwarte deel een aparte heatsink van het grijze stuk met heatsink, kun je even nakijken, nb/sb heatsink demonteren en kijken of het stuk op de nb uit twee delen bestaat.
Zo ja, kun je een passend blok zoeken voor jouw nb, die alphacool smartmotion kan er makkelijk bovenop, daar deze lange schroeven heeft kan dat stukje met heatpipe er nog makkelijk onder, en koel je de nb/sb samen met het wc blok.
Ik weet wel dat op het x58 topmodel van asus een wc koelblok (van diverse fabrikanten) op de originele heatsink gemonteerd kan worden (uitwisselbare koelmethoden).
Ik zou zeggen meet de afstand tussen de mounting holes van de heatsink eens op, en kijk welk wc blok daar aan voldoet, eventueel kun je zelf een lange bout + een moertje kopen in de winkel om te zorgen dat het blok bovenop de heatsink + baseplate past, als de standaard bevestiging niet voldoet :)
Ik heb Donderdag een tentamen dus voor die tijd heb ik geen tijd om het uit te zoeken helaas, maar daarna zal ik dat zwarte geval eens demonteren. Zou perfect zijn als die idd 'los' is van de rest, dan monteer ik daarboven een waterblok en koel ik daarmee het hele moederbord :) Die heatpipe loopt ook nog onder de mosfets door. Op die manier heb ik een hybride full-board water/lucht-koeling :P Foto in combinatie met Flame Freezer.

edit: Komende Woensdag mijn laatste tentamen dus ben er nog niet aan toe geweest. De EK-NB S-MAX - Acetal staat op mijn verlanglijstje en dan gebruik ik idd wat langere schroeven.

Edit2: Onderdelen en nieuwe slangen besteld en ook nog gevonden dat het een eitje is om hier een waterblok op te zetten. Zo ziet de Northbridge eruit als je het zwarte blok er afhaalt. Ik hoop er Zondag mee aan de slag te kunnen. Ik maak er gelijk een hele revisie van mijn waterkoeling van aangezien er ook nog een waterchiller bij komt. 2 loops gaan het worden.

[ Voor 18% gewijzigd door pizzaislekker op 05-02-2010 21:36 ]

Pagina: 1