Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Push e-mail is een systeem waarbij nieuwe e-mail meteen zichtbaar wordt op de e-mailclient (geduwd, pushed), en niet pas na het periodieke pollen van de server (= van de server getrokken, pulled). Sinds de introductie van de BlackBerry is dit erg populair geworden.
Sja, wat moet ik ervan zeggen, zowel op mijn Gmail account als mijn andere Accounts ervaar ik een Delay van zo'n 15 minuten, met vlagen komen mails binnen 3 tot 5 minuten binnen maar de gemiddelde Delay is zo ongeveer toch een Minuut of 12.

Nou heb ik ooit gelezen dat dit te maken heeft met de Verbinding die al dan niet openstaat, wanneer je dus net mail hebt verstuurd, blijft de verbinding circa 15 minuten openstaan en zal je binnen deze Tijdspawn je mail Direct gepushed krijgen. Buiten deze Spawn gaat deze sluis in mijn beleving slechts 1 maal per 15 minuten over. Echter werkt het op deze manier eigenlijk net als "eens per 15 minuten binnenhalen", gemiste kans dus.

Nou zegt men dat dit bij Gmail dus niet zo is, maar ook mijn Gmail account delayed. Ik heb een tijd gehad dat mijn Persoonlijke account via mijn Webhost, hierbij heb ik ongeveer een week binnen 2 / 3 minuten al mijn mail van die account binnengekregen, maar ook dat is verleden tijd.

Ik kan er geen touw aan vast knopen en vraag me dan ook wat jullie Delay is. Dit kan je zien door de tijd in je Mail Lijst (ontvangstijd op je Mobiel) te vergelijken met de tijd in het Mailtje zelf (verzendtijd van het Mailtje).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Heb je wel een BIS account op je Blackberry?

Bij mij is de delay in 99% van de gevallen minder dan een minuut.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Heb een BIS met T-Mobile, maar deze draaien wel een verouderde versie van de BIS, kan echter niet achterhalen welk versienummer deze heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-09 15:13
Instant hier. Zit bij Vodafone UK.

Hoe kun je het versienummer van BIS achterhalen? Maar dat zou toch weinig uit moeten maken, push is push en ik krijg mijn mail al sinds ik een BB sinds twee jaar heb instant binnen.

Heb je niet iets lokaal aan je connectie settings verandert?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Niks veranderd, als ik iets net heb ingesteld is het snel, maar daarna niet meer, dus heeft echt te maken met de openstaande connectie ben ik van mening. Eigenlijk vind ik het ook maar voor 1 account erg aangezien ik deze als "SMS Account" gebruik (a).

Het is niet zo dat ik de enige ben die dit ervaart, op Internet zijn er mensen uit allerlei landen te vinden die het zelfde probleem, maar zonder oplossing melden.

Ik vind het wel jammer dat ik niet de nieuwste versie heb, aangezien de nieuwste BIS ook je Contacten kan Syncen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Heb net even mijn Gmail account toegevoegd en toen kreeg ik een Activation Mail met daarin Enhanced Google Informatie, toen ik vervolgens met een Forward het zelfde account toevoegde, kreeg ik deze Gmail specifieke info niet binnen, ik denk toch dat dit best een verschil kan maken in de manier waarop de BIS server de Mail afhandelt.

Bij de instellingen kan je namelijk bij de Gmail account ook niet naar Advanced settings, bij de Forwarded variant wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Mijn IMAP-account (waarbij IDLE op de server aan staat) komt met een vertraging van enkele seconden binnen. Gmail doet er langer over (bij m'n test net iets van vijf minuten later).

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
FalskDansker schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:34:
Mijn IMAP-account (waarbij IDLE op de server aan staat) komt met een vertraging van enkele seconden binnen. Gmail doet er langer over (bij m'n test net iets van vijf minuten later).
Dit kun je zeker alleen maar instellen op een eigen server, kan het bij de PLESK van mijn hosting niet vinden namelijk. (Hoe hoog heb je jou IDLE time staan?)

Is die Gmail account direct, of gekoppeld via een Forward?

[ Voor 9% gewijzigd door JunkieXP op 19-01-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
JunkieXP schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:53:
[...]

Dit kun je zeker alleen maar instellen op een eigen server, kan het bij de PLESK van mijn hosting niet vinden namelijk. (Hoe hoog heb je jou IDLE time staan?)

Is die Gmail account direct, of gekoppeld via een Forward?
De Gmail-account is bij mij direct, en ik heb inderdaad ook geen Advanced Settings-tabblad. Hoe je IDLE zou moeten instellen in Plesk weet ik niet. Ik heb bij de instellingen van m'n mailserver wat moeten veranderen, maar dat was inderdaad op m'n eigen server.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Heb inmiddels mn Gmail account weer via een Forward toegevoegd om te testen, en het lijkt erop alsof hij redelijk stabiel blijft nu. Nog steeds binnen enkele seconde de Mail binnen. Maar heb dit eerder 1 week lang gehad op mijn eigen IMAP config. Kan de logica niet doorgronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Hij is er vandaag na iets minder dan een week weer mee gestopt, vanochtend had ik nog Instant Push (binnen 1 minuut), en vanmiddag kwam m'n mailtjes weer met een vertraging tussen de 8 en 15 minuten binnen :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

Tys

Ik heb hetzelfde, e-mails komen eens in het half uur - tegelijk - binnendruppelen, soms sporadisch om de 10 minuten, maar voor de rest is het maar prut. Overigens werkt het wel prima als ik 3G uitschakel en gewoon met GPRS verbinding houdt, dan komen push berichten direct binnen. 3G aan en het is weer wachten ..

KPN hier, 2 1/2 jaar later en 3 toestellen verder ben ik maar opgehouden met zeuren want er is letterlijk alles geprobeerd. Overigens gaat het om 3 mail accounts bij verschillende providers (en systemen).

Maargoed, misschien de moeite om te proberen?

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Helaas een Curve 8900 hier, enkel GPRS beschikbaar dus =(. Wat ik dan niet zou snappen is waarom het bijna een week goed gaat en dan ineens omslaat.

Eigenlijk maakt het mij enkel voor die Gmail account uit, die beloofd het, en dat is de enige die ik echt Instant Wens te gebruiken. Voor de andere mail vind ik de huidige Push-Methode Prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Vandaag mijn Forward met Handmatige Gmail settings weer verwijderd, en de Gmail direct ingesteld bij de BIS, en er is wel degelijk een verschil, zo krijg ik nu ook alle POP / IMAP Mail die ik in Gmail gekoppeld heb staan, binnen op mijn BlackBerry.

Helaas is de Delay alleen maar toegenomen, 30 minuten geleden een Testmail verstuurd, niet binnen, 15 minuten geleden ook, weer niks, 5 minuten geleden ook, nog steeds niks, dus alle 3 de mailtjes zijn nog steeds niet naar m'n BlackBerry gepushed :(. Ook niet echt de oplossing dus op deze manier.

Edit - 2u later: E-Mail naar de Gmail account komt nog steeds niet binnen, E-Mail naar de ingestelde POP / IMAP Accounts komen binnen met een vertraging van 1u. Ik snap er helemaal niks meer van :(

[ Voor 15% gewijzigd door JunkieXP op 26-01-2010 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

s3n

Ik heb hetzelfde. Ook een 8900 via Tmobile BIS en Gmail. Soms komen ze direct binnen, andere keren met vertraging tot max 15min. Geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Is dit dan een Directe Gmail e-mail adres, of zit er een Forward aan vast?

Ik baal er nu voornamelijk van dat bij het instellen van Gmail, zoals dat bedoeld is, de mail van Gmail helemaal niet aankomt, en de Accounts die aan die Gmail gekoppeld zijn 1u delay hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27

s3n

JunkieXP schreef op dinsdag 26 januari 2010 @ 21:58:
Is dit dan een Directe Gmail e-mail adres, of zit er een Forward aan vast?

Ik baal er nu voornamelijk van dat bij het instellen van Gmail, zoals dat bedoeld is, de mail van Gmail helemaal niet aankomt, en de Accounts die aan die Gmail gekoppeld zijn 1u delay hebben.
Voor BIS is het een echt gmail adres. Mijn eigen domein mail zit er wel aan vast via een forward, maar dat is verder geen probleem.
De mail is via gmail/www allang te bekijken. Of de mail nu naar mijn eigen adres of het gmail adres is verzonden is verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik heb mijn echte Gmail Adres maar weer weggegooid en gewoon via de Forward geconfigd, krijg de eerste week alles waarschijnlijk weer binnen 1 tot 5 minuten binnen, en daarna toch maar genoegen nemen met die 15 minuten delay :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem ook met T-Mobile. Direct Push staat bij mij gelijk aan seconde werk. Maar helaas krijg ik mijn mail ook pas binnen 5-15 minuten binnen. Ligt dit niet gewoon aan de BIS van T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik kan het dus juist niet relativeren omdat het. na verwijdering, tot nu toe al zeker 3 of 4x gewoon een week lang volhoud op Instant Push.

Misschien moet je ook proberen de account een keer te verwijderen uit je BIS en dan opnieuw toevoegen, kijken of je dan ook (een week lang) Instant Push hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie net pas dat ik op mijn BlackBerry bij de mail setup een instantmail.t-mobille.nl adres kan aanmaken. Zou via dit adres alleen alles instant worden gepushed.

Ik heb het weghalen van mijn hotmail adressen nog niet geprobeerd, zal ik vanavond eens doen. Kijken of het helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je dit al eens geprobeerd:

Maak een @instantemail.t-mobile.nl account aan op http://instantemail.t-mobile.nl/. Doe het wel via je PC, niet via je BB want zo ging het bij mij fout. Vervolgens forward je al je mails naar dat nieuwe BB e-mailadres. Works like a charm for me!!!

Mail van mijn telfort adres is binnen 10 seconden na versturen binnen op de BB _/-\o_

Zoek nu alleen nog een goeie manier om mijn Hotmail naar de BB te krijgen. Je kunt in Hotmail niet naar het BB e-mailadres forwarden, moet je een betaald Hotmail account for hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Mogelijke Oplossing A:
Bij mijn Hotmail zie ik onder Opties -> Kopje "Account Beheren" -> "E-mail naar een ander e-mailaccount doorsturen" -> "E-mail doorsturen naar een ander e-mailaccount".

Volgens mij zitten daar geen extra kosten aan verbonden.

Mogelijke Oplossing B:
Je kan nog een tussenweg pakken, je Hotmail als Pop account toevoegen aan Gmail, en daar een Filter instellen die je Hotmail weer automatisch doorstuurd naar je instantemail wil.

Wat ik doe is mijn Mail adres verbergen onder een Forward, nadeel aan de Instantemail.t-mobile.nl is dat ik hier niet het "Van E-Mail adres" kan verstoppen.

Normaal moet je een gebruikersnaam en een emailadres invoeren, de gebruikersnaam is de username / het e-mail adres waarmee je op je mailserver inlogt. terwijl een e-mail adres een vrije keuze is, zodat mensen het idee hebben dat de mail van x@x.nl komt, terwijl er eigenlijk een Test@Gmail.com achter schuilt.

Bij de Instantemail kan je wel ontvangen via x@x.nl maar zodra je een mail verstuurd hebt zien mensen je instantemail.t-mobile.nl adres, opzich niks mis mee, maar wil dit uit principe gewoon niet.

Toch bedankt voor de tip, ik hoop dat je nog iets aan mijn idee hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door JunkieXP op 03-02-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik wordt met de dag verdrietiger, zowel een iPhone ingesteld met Exchange for Gmail als een Android (het paradepaardje van...) hebben een snellere Push op Gmail dan een BlackBerry, waar je extra voor betaald en een speciale account voor hebt.

Why =(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Na veel Mail Correspondentie over en weer zou ik een nieuwe SIM-Kaart nodig hebben (had nog een Antieke BEN Kaart).

Hij zit er nog geen 5 minuten in, en nu al weet ik vrij zeker dat dit het probleem niet oplost, DOH, Zucht =(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:05:
Heb je dit al eens geprobeerd:

Maak een @instantemail.t-mobile.nl account aan op http://instantemail.t-mobile.nl/. Doe het wel via je PC, niet via je BB want zo ging het bij mij fout. Vervolgens forward je al je mails naar dat nieuwe BB e-mailadres. Works like a charm for me!!!
Dat was de oplossing voor mij.
Mijn mails kwamen de ene keer binnen een minuut binnen en dan de andere keer weer na 10 minuten. Oplossing was om eerst een email account aan te maken via www.mobileemail.vodafone.nl wat alleen via mijn BB lukte (niet via de pc?). Daarna mijn gewone email adressen laten forwarden naar mijn @mobileemail.vodafone.nl adres. De mails komen nu in een paar seconden binnen op de blackberry (bold 9700).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lidelf
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-06-2023
Ik heb dit probleem zelf ook,

enorme vertraging in mn BIS ik ben bezig met een nieuwe voor mij zelf een oplossing.

ik wil mijn eigen exchange server hebben thuis zodat ik alles in eigen beheer heb

gezien het feit dat blackberry met de nieuwe software is gekomen BES express

waarmee je een BIS account kan koppelen aan een BES express server ben ik iedergeval van het hele probleem af.

zo gauw ik mijn tijd ervoor gevonden heb om dit goed te krijgen ( zucht* KPN glasvezel )

zal ik jullie vertellen hoesnel het via die weg gaat.

Gr.
LiDelf
Pagina: 1