Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Toevallig was ik wat aan het rondneuzen naar aanleiding van de "Nieuwe Relax" Abonnementsvorm waarmee ze zo groots adverteren.

Tot mijn verbazing was Flex in geen velden of wegen meer op hun site te bekennen, en heeft het inmiddels ook GSMWeb.nl verlaten. Het "Nieuwe Relax" heeft aardig wat eigenschappen van Flex overgenomen (Minuten en SMS uit een bundel, Niet na 2 maanden het tegoed kwijt maar onbeperkt houdbaar.)

Echter hetgeen mij, als fluctuerende Student erg ten goede kwam was het Abonnements verhogings systeem van Flex, zodra ik mijn Bundel oversteeg, kwam ik in een hogere Bundel terecht en werden mijn kosten met terugwerkende kracht, voor die maand eigenlijk alleen maar minder (naar gelang de kosten per minuut / sms van die bundel).

Het "Nieuwe Relax" biedt deze "Flexibele" oplossing niet, en tevens is het klantenservice nummer van T-Mobile niet langer gratis. Wat een "Voordeel" levert deze nieuwe (verplichte) abonnementsvorm ons op?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan eventueel Flex gewoon verlengen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 17:02
JunkieXP schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:03:
Toevallig was ik wat aan het rondneuzen naar aanleiding van de "Nieuwe Relax" Abonnementsvorm waarmee ze zo groots adverteren.

Tot mijn verbazing was Flex in geen velden of wegen meer op hun site te bekennen, en heeft het inmiddels ook GSMWeb.nl verlaten. Het "Nieuwe Relax" heeft aardig wat eigenschappen van Flex overgenomen (Minuten en SMS uit een bundel, Niet na 2 maanden het tegoed kwijt maar onbeperkt houdbaar.)

Echter hetgeen mij, als fluctuerende Student erg ten goede kwam was het Abonnements verhogings systeem van Flex, zodra ik mijn Bundel oversteeg, kwam ik in een hogere Bundel terecht en werden mijn kosten met terugwerkende kracht, voor die maand eigenlijk alleen maar minder (naar gelang de kosten per minuut / sms van die bundel).

Het "Nieuwe Relax" biedt deze "Flexibele" oplossing niet, en tevens is het klantenservice nummer van T-Mobile niet langer gratis. Wat een "Voordeel" levert deze nieuwe (verplichte) abonnementsvorm ons op?
Enige voordeel dat ik zelf bemerkt heb is dat je in vergelijking tot Flex bij de nieuwe Relax minder hoeft bij te betalen bij je nieuwe toestel.

En op dit moment is er een kortingsregeling waardoor je een korting op je abonnement krijgt voor de gehele looptijd maar dit voordeel zal slechts van korte duur zijn.

Maar het nieuwe Relax bied voor de rest alleen nadelen.

Bij flex ging alles vanuit je bundel. Bij Relax alleen bellen en SMS binnenland. Bellen vanuit buitenland is buiten de bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:05:
Je kan eventueel Flex gewoon verlengen ;)
Is die dan ook nog van flex regulier naar flex sim only te verlengen?
Ik heb namelijk in het geheel geen behoefte aan een relax abbonement hooguit "sms maximaal" wat niet aan een flex kon.

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
En als je al een flex abbo hebt op het moment kun je hem gewoon verlengen.
Van de week ben ik van een flex 30 naar flex 25 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
+ je data is buiten de bundel! Wat voor mij een nadeel is, data is 1 euro per MB.
maximus1 schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:14:
En als je al een flex abbo hebt op het moment kun je hem gewoon verlengen.
Van de week ben ik van een flex 30 naar flex 25 gegaan.
Wel sim-only dan hoop ik?:P Dan betaal je voor 1 jaar maar de helft.

[ Voor 66% gewijzigd door Megamind op 17-01-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Inderdaad, die was ik vergeten te vermelden.

Tevens is T-Mobile (in mijn beleving) nooit goedkoop geweest met verlengingen, en verlengen met Toestel kan niet stilzwijgend en zal dus in moeten houden dat ook ik binnenkort moet geloven aan de "Nieuwe Relax" Abonnementsvorm :(.

Overigens vinden Kortingsregelingen vaak alleen plaats bij 2 jarige abonnementen, zal binnenkort is zo'n shoppie opzoeken om info te winnen, ben zwaar teleurgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Bel gewoon even 0800-8104 en vraag het, dan weet je het gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ben niet zo'n goede telefonische onderhandelaar :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:16
Even een subtiele kick.

T-Mobile wil blijkbaar definitief van de Flex abonnementen af. Vanaf aanstaande maandag is het niet meer mogelijk om met een Flex abonnement te verlengen, nieuwe abonnementen waren al niet meer mogelijk vanaf begin dit jaar.

Bron: T-Mobile 0800-8104. Medewerker vertelde dat op den duur Flex abonnementen buiten contract gedwongen worden over te stappen naar relax. Ik heb daarom maar even met 2jaar Flex sim only 15 verlengd. Kan t-mobile je überhaupt dwingen om over te stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
TweakersOnly schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:39:
Even een subtiele kick.

T-Mobile wil blijkbaar definitief van de Flex abonnementen af. Vanaf aanstaande maandag is het niet meer mogelijk om met een Flex abonnement te verlengen, nieuwe abonnementen waren al niet meer mogelijk vanaf begin dit jaar.

Bron: T-Mobile 0800-8104. Medewerker vertelde dat op den duur Flex abonnementen buiten contract gedwongen worden over te stappen naar relax. Ik heb daarom maar even met 2jaar Flex sim only 15 verlengd. Kan t-mobile je überhaupt dwingen om over te stappen?
Voorzover ik weet niet, t-mobile (alle providers trouwens) wilden graag dat alles stilzwijgend doorliep. T-mobile kan wel besluiten flex abonnementen niet langer meer te verkopen. Contracten die al dan niet stilzwijgend maand na maand verlengen kunnen ze niet zomaar opheffen. Ze zullen wel nieuwe constructies die "voordelen" voor de consument (lijken te) brengen. Daardoor stapt "iedereen" over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 17:07

Quintus

Eg wel! Dus....

Ben ik blij dat ik onlangs nog met twee jaar heb kunnen verlengen. Flex is/was nog het enige abbo waar buitenland ook direct uit de bundel ging/gaat.

Unknown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plizz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 20:31
Ik wou mijn Flex in september ook verlengen, maar een medewerker van T-mobile shop zei dat ik niet moet verlengen en gewoon door laten lopen. Ik ben benieuw wanneer T-mobile iets doet tegen oude Flex bellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Ik heb vrij recent mijn flex abonnement naar sim only voor een jaar verlengd.. ud sik zit nog zeker een jaar min ongeveer een maand "veilig" tenzij t-mobile hele gekke dingen wil gaan doen.
Even opgezocht heb een start of verleng datum van "07 september 2010"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Inderdaad klopt het dat vanaf aanstaande maandag je niet meer kan kiezen voor een Flex-abonnement bij verlengen. Vooralsnog kunnen huidige Flex-klanten gewoon hun abonnement behouden.

Info komt van de persdienst van T-Mobile, zie voor meer informatie mijn artikel op Mobile Cowboys.

[ Voor 3% gewijzigd door Cadezo op 21-10-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
Binnenkort verloopt mijn Flex ook, maar met mijn 5MB per maand aan internet ga ik er geen duur W&W abo bij nemen. Het is te hopen voor T-Mobile dat ik een relax + gratis W&W kan krijgen anders wordt het :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Megamind schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18:
Binnenkort verloopt mijn Flex ook, maar met mijn 5MB per maand aan internet ga ik er geen duur W&W abo bij nemen. Het is te hopen voor T-Mobile dat ik een relax + gratis W&W kan krijgen anders wordt het :w
Je kunt hem natuurlijk ook gewoon stilzwijgend door laten lopen tot er echt iets lijkt te gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
nsa1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:27:
[...]

Je kunt hem natuurlijk ook gewoon stilzwijgend door laten lopen tot er echt iets lijkt te gebeuren.
Maar dan krijg ik geen nieuwe telefoon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Cadezo schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:54:
Inderdaad klopt het dat vanaf aanstaande maandag je niet meer kan kiezen voor een Flex-abonnement bij verlengen. Vooralsnog kunnen huidige Flex-klanten gewoon hun abonnement behouden.

Info komt van de persdienst van T-Mobile, zie voor meer informatie mijn artikel op Mobile Cowboys.
Goed dat ik dit topic zie, net mijn Flex 20 verlengd met 2 jarig Flex 15 :)

edit:
Levering
• De koerier neemt binnen 48 uur telefonisch contact met je op om een afleverafspraak te maken, indien het toestel op voorraad is.
Hmm, heb sim-only verlenging aangevraagd, wat klopt hier niet :+
Megamind schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:18:
Buiten dat ik zo'n abo niet echt nodig heb, ik ga niet betalen voor iets dat slecht/niet werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door Raven op 21-10-2010 22:06 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
TweakersOnly schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:39:
Dit is ook het enige wat T-Mobile kan doen. Dus bestaande Flex-abonnee's kunnen ze niet dwingen hun contract op te zeggen. Zelf heb ik in januari mijn flex sim only opgehoogd naar een 2-jarig flex sim only 30 abonnement. Heb genoeg beltegoed om daar mee te kunnen internetten. Dus een aparte W&W is niet nodig. Dat T-Mobile weinig aan Flex-klanten verdiend is te begrijpen. Buitenland bellen, internet en 0900 nummers gan allemaal uit de bundel. Waar Relax klanten mooi voor mogen bij betalen.

Jammere alleen wel is dat doordat ik Flex niet kwijt wil, ik moeilijk omwille van een nieuw toestel ergens anders een abonnement kan afsluiten. Ja, tuurlijk kun je meerdere abbo's naast elkaar gebruiken, zolang je maar betaalt ;) Ik hop van abonnement naar abonnement of nu dan sim only. En gezien Flex mij bevalt en elke mogelijkheid weg is om naar een echt Flex abonnement te gaan i.c.m. toestel moet ik een leuk toestel dan maar tweedehands op de kop tikken.

Achja, tot januari 2012 heb ik iig de Flex-voorwaarden en nadien nog steeds. Alleen dan telkens met een maand opzegtermijn. Dan kan T-Mobile nog proberen het Relaxabbo zo verleidelijk mogelijk te maken. Zolang niet alles uit je bundel gaat stap ik niet over. En dat geldt net zo goed voor Vodafone/KPN. Das voor mij ook de reden waarom ik het slechte bereik, minder snel internet e.d. voor lief neem. Want alles uit een bundel > al het andere imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Joosie200 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:23:
Achja, tot januari 2012 heb ik iig de Flex-voorwaarden en nadien nog steeds. Alleen dan telkens met een maand opzegtermijn. Dan kan T-Mobile nog proberen het Relaxabbo zo verleidelijk mogelijk te maken. Zolang niet alles uit je bundel gaat stap ik niet over. En dat geldt net zo goed voor Vodafone/KPN. Das voor mij ook de reden waarom ik het slechte bereik, minder snel internet e.d. voor lief neem. Want alles uit een bundel > al het andere imo.
:?
Sinds een paar dagen geleden kun je Flex toch niet meer verlengen, hoe wil je daarna dan nog van die voorwaarden gebruik maken?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:32:
[...]
Sinds een paar dagen geleden kun je Flex toch niet meer verlengen, hoe wil je daarna dan nog van die voorwaarden gebruik maken?
Hij wil het abonnement stilzwijgend laten doorlopen na de oorspronkelijke contractsduur. Ik weet alleen niet precies hoe het zit met kortingen, het zou kunnen dat die dan vervallen, maar daar kan je moeilijk in het algemeen een uitspraak over doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Raven schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:32:
[...]

Cadezo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:57:
[...]

Hij wil het abonnement stilzwijgend laten doorlopen na de oorspronkelijk contractsduur.
Dat dus ^^
Cadezo schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:57:
[...]
Ik weet alleen niet precies hoe het zit met kortingen, het zou kunnen dat die dan vervallen, maar daar kan je moeilijk in het algemeen een uitspraak over doen.
Die komen dan te vervallen. Dus mocht je W&W bijv. met korting krijgen dan betaal je de volle mep. Zelf verandert er niks voor mij, want ik heb 0 korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ah okee, wist niet dat T-Mobile dat deed. Later maar eens uitzoeken of ik dat ook voor elkaar kan krijgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Raven op 28-10-2010 21:18 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Laatst online: 08-10 16:58
Hmmm, dit vind ik zwaar klote. Wist ik dit maar een week eerder :(

Ik mag al een tijdje verlengen maar wist nog niet helemaal wat ik ging doen. Momenteel neig ik naar een sim only verlenging van mijn T-Mobile flex abo omdat ik mijn huidige telefoon nog wel minimaal een jaar wil behouden.

Nu ik dit lees baal ik zwaar, want Flex is voor mij juist de ideale uitkomst. Het grote voordeel van alles uit één bundel weegt voor mij erg zwaar. Wanneer ik dit eerder wist had ik eerder kunnen verlengen (want dat had gemogen), belachelijk dat T-Mobile mij hierover niet heeft ingelicht.

Verder is stilzwijgend verlengen voor mij dus geen optie, want ik heb nu geen sim only abo waardoor ik de volle mep zou blijven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creep
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:13
Ik heb afgelopen zaterdag nog kunnen verlengen met 2 jaar (sim-only), dus nog 2 jaar flex voorwaarden. Was wel de laatste dag, zei de medewerker.

Wie de geschiedenis niet kent, is gedoemd ze te herhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Dan nog vind ik het belachelijk dat ik hier door T-Mobile niet over ben ingelicht, want verlengen met een nieuw toestel is dus ook niet meer mogelijk. Zo meteen eens bellen, zou wel eens kunnen uitdraaien op :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is per 25-10 gestopt via de T-M zelf en per 1-11 kon het ook niet meer via andere verkoopkanalen zoals Belco. Flex zakelijk blijft wel bestaan en het rare vind ik dat er nog genoeg websites zijn die nog gewoon flex verlengingen aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36

netblade

Sunrise

Ik zeg 1 van mn abo's op, heb de ander deze zomer nog verlengd dus ze zijn de komende twee jaar nog niet van me af.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:05

rg-mohwa

Phoe Hé

Joster schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 10:06:
Dan nog vind ik het belachelijk dat ik hier door T-Mobile niet over ben ingelicht, want verlengen met een nieuw toestel is dus ook niet meer mogelijk. Zo meteen eens bellen, zou wel eens kunnen uitdraaien op :w
heb je nog wat kennen regelen ?
Ik heb gisteren T-Mobile nog gebeld en die konden niks meer voor me doen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper15
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-01-2023
Het hele Flex verhaal komt nog oorspronkelijk uit de Orange-tijdperk. T-Mobile had Orange overgenomen en daardoor moesten Orange klanten "verplicht" overstappen op T-Mobile. Aangezien Orange een Alles-uit-één bundel kende heeft T-Mobile dit ook ingevoerd om de "pijn" te verzachten voor de klanten.

Nu zijn we een aantal jaren verder en bestaat het hele Flex-bundel niet meer. Blijkbaar hebben ze dit al tijdens de overname allemaal al gepland.

Ik mis Orange! (nog ouder: Dutchtone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Hmm voor zover ik weer heeft T-mobile t-mobile flex zeker een jaar voor de samenvoeging van t-mobile en orange geïntroduceerd werd. Ik meen dat mijn oorspronkelijke start contract datum ergens in het begin van 2006 lag. En dat was ruim een jaar voor de samenvoeging in gang gezet werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Volgens Wikipedia werd Flex in 2005 geïntroduceerd, dat is dus inderdaad voor de overname van Orange (2007)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T-Mobile Flex werd in januari 2006 geïntroduceerd. Omdat niet iedereen me op mijn blauwe ogen zal geloven heb ik ook even gezocht naar bewijs. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bdacier
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2022
Dit is dus wat mij betreft de druppel. Flex was het enige wat mij nog aan tmo bond. Nu dat er niet meer is, is er voor mij geen reden meer om genoegen te nemen met een slecht netwerk, lage internet snelheden, algemene contactgestoorde helpdeskmedewerkers (niet persoonlijk ik weet dat dat komt door van boven opgelegde procedures!), totale non-communicatie naar klanten en het niet meer goedkoop zijn van tmo (toestel bij abbo en het abbo zelf).

Ik vraag me af wie bij tmo NL het strategisch beleid uit zet, want die kunnen ze wat mij betreft weer even terug sturen naar een jaartje VWO economie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

bdacier schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:03:
Dit is dus wat mij betreft de druppel. Flex was het enige wat mij nog aan tmo bond. Nu dat er niet meer is, is er voor mij geen reden meer om genoegen te nemen met een slecht netwerk, lage internet snelheden, algemene contactgestoorde helpdeskmedewerkers (niet persoonlijk ik weet dat dat komt door van boven opgelegde procedures!), totale non-communicatie naar klanten en het niet meer goedkoop zijn van tmo (toestel bij abbo en het abbo zelf).

Ik vraag me af wie bij tmo NL het strategisch beleid uit zet, want die kunnen ze wat mij betreft weer even terug sturen naar een jaartje VWO economie...
Noem eens 1 serieuze provider die al deze punten wel aanbied?
Niet als flame bedoeld, maar de algehele (mobiele)telecommarkt bestaat uit prijsafspraken, te dure abo's en slechte service.
Ik heb zelf ook de afweging gemaakt om weg te gaan of te blijven, maar bij de andere providers is het ook een en al ruk, KPN = duur, langzaam en totaal niet service gericht. Vodafone is ook duur, heeft wel sneller internet maar daarbij een limiet waar je best wel treurig van wordt.
Nee ik ga de stap niet wagen, hoor vaak genoeg problemen mbt facturatie bij providers en dat loopt hier prima, bovendien op de plekken waar ik veel kom heb ik volledig 3g, waar vodafone en kpn een klapperverbinding hebben met gprs / 3g / geen dekking.

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-10 19:55
Ik zit al sinds begin 2006 op een (1 jarige) Flex Zakelijk Sim Only :) Inmiddels dus al enkele jaren stilzwijgend verlengd.. Voor 20 euro/maand betaal ik mooi 7ct binnen de bundel en 6ct buiten de bundel, hoop niet dat ze de huidige klanten gaan forceren om over te stappen want het is namelijk behoorlijk goedkoop op deze manier :)

Mochten ze het wel gaan doen dan ben ik per direct ook vertrokken naar een provider met KPN-dekking... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
rg-mohwa schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:56:
[...]

heb je nog wat kennen regelen ?
Ik heb gisteren T-Mobile nog gebeld en die konden niks meer voor me doen :(
Ik heb al 30 x gebeld maar ik weiger langer te wachten dan 4-5 minuten. Ik heb ze dus nog altijd niet te pakken gehad 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

Ugh het is dus weer allemaal te doen om geld, tijdens mijn laatste trip naar Japan iets van 200 euro verbeld en ik was maar wat blij dat het gewoon uit de bundel gehaald kon worden (was iets van 400 euro ofzo). afijn om mensen voor te zijn die zeggen, dan koop je daar een prepaysim, dat is niet mogelijk zonder foreignerpass en die krijg je alleen bij een verblijf van 3 maanden of langer. Beste oplossig is om het gewoon te laten doorlopen, alhoewel ik me dan afvraag wat TM hier dan tegen wil verzinnen. (Tijd om de telecomwet eens goed uit te pluizen)

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Kabuto_Raiger schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 14:33:
Ugh het is dus weer allemaal te doen om geld, tijdens mijn laatste trip naar Japan iets van 200 euro verbeld en ik was maar wat blij dat het gewoon uit de bundel gehaald kon worden (was iets van 400 euro ofzo). afijn om mensen voor te zijn die zeggen, dan koop je daar een prepaysim, dat is niet mogelijk zonder foreignerpass en die krijg je alleen bij een verblijf van 3 maanden of langer. Beste oplossig is om het gewoon te laten doorlopen, alhoewel ik me dan afvraag wat TM hier dan tegen wil verzinnen. (Tijd om de telecomwet eens goed uit te pluizen)
Niks, je verlengd gewoon niet, er zijn ook nog mensen met oude ben abo's van 1999, het zullen er niet veel zijn, maar zolang je niet verlengd kunnen ze je weinig maken. En aan klanten wegjagen doen ze niet, hoogstens dat ze je een keer gaan bellen of je niet naar een nieuwe 'geweldig voordelige' bundel wilt overstappen. Het aantal mensen wat overstapt naar relax is toch vele malen groter dan de mensen die niet verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Ja maar aangezien ik nu geen SO abo heb wil ik juist wél verlengen. Van een normaal abo naar een SO abo. Maar dat kan dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Joster schreef op maandag 22 november 2010 @ 10:16:
Ja maar aangezien ik nu geen SO abo heb wil ik juist wél verlengen. Van een normaal abo naar een SO abo. Maar dat kan dus niet meer.
Hm kan dat niet? Kun je na je abo niet meer je bundel naar beneden en/of SO wijzigen? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

nu weet ik niet precies wat SO is maar ik kan vanaf 2 weken geleden niet me bundel verlagen/verhogen.... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabuto_Raiger
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 19:07

Kabuto_Raiger

Let's DDR!!!

rg-mohwa schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:20:
nu weet ik niet precies wat SO is maar ik kan vanaf 2 weken geleden niet me bundel verlagen/verhogen.... :'(
SO betekent Sim-only ;)
basically je basis maandtarief letterlijk door de helft qua kosten :+

Dance Dance Revolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

rg-mohwa schreef op maandag 22 november 2010 @ 17:20:
Zit je na je contractperiode? Anders is het helemaal ellendig als ze dat blokkeren, dan forceren ze je wel langzaam naar dat helemaal niet zo relaxte relax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rg-mohwa

rg-mohwa

Phoe Hé

netblade schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:19:
[...]

Zit je na je contractperiode? Anders is het helemaal ellendig als ze dat blokkeren, dan forceren ze je wel langzaam naar dat helemaal niet zo relaxte relax
Ik ben inderdaad over mijn contractperiode heen. Nu ben ik waarschijnlijk nooit geen goede klant geweest want als ik T-mobile bel voor een mooie aanbieding kunnen ze niks me doen. Het enige wat ze willen doen is de 250 euro tegoed die ik nog van me flex heb overzetten naar relax :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

rg-mohwa schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:27:
[...]

Ik ben inderdaad over mijn contractperiode heen. Nu ben ik waarschijnlijk nooit geen goede klant geweest want als ik T-mobile bel voor een mooie aanbieding kunnen ze niks me doen. Het enige wat ze willen doen is de 250 euro tegoed die ik nog van me flex heb overzetten naar relax :(
Dat wordt mn abo opzeggen, het is dan bijna voordeliger voor mij om prepaid te gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus voor het schoppen van dit ietwat oude topic. Aanvankelijk wilde ik een nieuw topic starten maar dit topic sluit er eigenlijk wel mooi bij aan.
Alper15 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 16:09:
Het hele Flex verhaal komt nog oorspronkelijk uit de Orange-tijdperk. T-Mobile had Orange overgenomen en daardoor moesten Orange klanten "verplicht" overstappen op T-Mobile. Aangezien Orange een Alles-uit-één bundel kende heeft T-Mobile dit ook ingevoerd om de "pijn" te verzachten voor de klanten.

Nu zijn we een aantal jaren verder en bestaat het hele Flex-bundel niet meer. Blijkbaar hebben ze dit al tijdens de overname allemaal al gepland.

Ik mis Orange! (nog ouder: Dutchtone)
Een rotstreek van Tmobile. Gunstige abonnementen voor klanten zijn blijkbaar niet toegestaan.

De huidige abonnementen zijn zo ondoorzichtig als wat. Bijvoorbeeld Relax: Je koopt een vast aantal minuten/sms in. Afrekenen gebeurt per minuut. (Per seconde kan wel maar dat moet je een iPlan / iPhone nemen? Why?) Bellen naar 0900 nummers gebeurt met het buiten-de-bundel-tarief bovenop het servicenummer tarief. "Lokaal tarief" is dus vrijwel niet mogelijk, echter wordt dit wel volop wordt gebruikt door bedrijven. En dan hebben we het nog niet gehad over de nieuwe 088 / 085 nummers. Met de wat oudere Relax abo's ben je hier tevens genaaid aangezien dit als servicenummer wordt aanrekenend.

Maar waarom zijn er eigenlijk geen alternatieven op de Nederlandse markt? Je zou toch zeggen dat elke aanbieder die momenteel met een alles-in-1-bundel komt veel klanten naar zich toe zal trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Flex Zakelijk bestaat nog en het enige wat nog echt met Flex is te vergelijken is Hollands Nieuwe. En alle prepaid providers natuurlijk :)

Hier ook nog een "ouderwetse" Flex klant, ik laat em lekker doorlopen en pas geleden ook maar eens een web n walk (zo heet het ook echt bij Flex) bundel afgesloten voor een tientje per maand. Ook aan die prijzen kunnen ze niks veranderen volgens mij. De snelheid is iets lager dan de hedendaagse bundel van een tientje, maargoed, niks aan te doen.

[ Voor 55% gewijzigd door Hugo__Boss op 31-07-2011 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hoe kun je dat eigenlijk laten doen, dat automatisch laten doorlopen?
(Ook nog Flex+W'n'W klant hier.)

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 31-07-2011 10:57 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Raven
Wat het zelf al zegt. Gewoon niks doen, niet ingaan op verlengings aanbiedingen en geen nummer porteer acties mee uitvoeren. Braaf je maandelijkse rekeningen betalen en daardoor duidelijk maken dat de andere abonnementen jouw geen voordeel bieden.

Zo heb ik nog niet voordat flex niet meer verkocht/verlengd mocht worden, mijn abonnement verlengd naar sim-only (helft van het geld). Toevallig laatst gezien dat ik (alweer) mocht verlengen, maar daar ga ik dus voorlopig gewoon niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okay. Dus ik loop niet het risico bij niet verlengen dat de boel ineens stopt en mijn 06 verloren gaat?

Ik heb 2 dagen voordat het niet meer kon verlengt met de goedkoopste sim-only voor 2j :)

[ Voor 33% gewijzigd door Raven op 31-07-2011 12:47 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-10 10:56
Nee die verloopt niet zolang jij netjes de rekeningen blijft betalen. Ik moet ook nog eens goed nadenken wat ik ga doen, want ik heb ook een flex abonnement bij T-mobile. Misschien koop ik gewoon een los toestel en laat ik mijn abonnement lekker doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Krijg een brief van T-Mobile waarin ze aankondigen dat mijn T-Mobile 100 '99 abo wordt vervangen.

Volgens mij kan dat niet zomaar. Ik heb een contract en alle rekeningen keurig betaald.

Hebben meer Tweakers deze brief gehad?

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:06
Denk dat het enige waar je recht op hebt is je contract per direct stop te zetten ivm wijziging van je contract. Voor jou zal het niet boeiend zijn omdat je abo ondertussen al per maand opzegbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 13-10 11:45

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Speedster schreef op maandag 21 november 2011 @ 10:18:
Krijg een brief van T-Mobile waarin ze aankondigen dat mijn T-Mobile 100 '99 abo wordt vervangen.

Volgens mij kan dat niet zomaar. Ik heb een contract en alle rekeningen keurig betaald.

Hebben meer Tweakers deze brief gehad?
Is het een flex abonnement? Hopelijk stoppen ze de flex abonnementen niet!

Jamesbond007uk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Het is nogal scheef, maar Speedster, ja dat mogen ze. ;( Zolang zij jou de keuze laten tussen 1) over te stappen op een nieuwe abonnementsvorm en 2) het laten beëindigen van je contract, dan staan ze in hun recht. Want dat abonnement dat je dus sinds 1999 hebt afgesloten bij T-Mobile had zeker een looptijd van 2 jaar max? Vanaf dat moment, dus voor jouw abonnement vanaf 2001 ben je dan contractsvrij. Hoewel het <2010 doodleuk vervolgens stilzwijgend werd verlengd met een jaar (wat ondertussen een maand is) houdt dat dus in dat T-Mobile op den duur niet langer verplicht is het jou toe te staan om gebruik te blijven maken van het desbetreffende abonnement.

Ze hebben je dus pak 'n beet 10 jaar lang de mogelijkheid gegeven er het voordeel uit te halen :) (want ik wil wedden dat het desbetreffende abbo gunstige algemene voorwaarden heeft i.t.t. een abbo anno tegenwoordig) En tja, T-Mobile is geen charitatieve instelling maar wil winst maken. En dat gaat nogal moeilijk als er tig Speedsters zijn die mooi voordelig hun oude abbo maar laten doorlopen en niet verlengen. Snappez-vous? ;) Het scheve is, dat het niet in strijd met de wet is zo'n actie van T-Mobile. :/ Zolang, zoals ik al zei, ze jou naast overstappen ook de keuze laten het te laten voor wat het is. Maar het is dus: slikken of stikken. En die derde optie: gewoon doorgaan met het oude abbo, dat zal ook bij de rechter/geschillencommissie voor telecom geen optie zijn. Want het is al redelijk/billijk genoeg om jou de keuze te laten tussen overstappen op een andere provider of overstappen op de voorgestelde nieuwe abonnementsvorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flex bestaat toch nog gewoon? Aan de zakelijke kant van T-Mobile in ieder geval nog wel, heb net voor het weekend een nieuw flex-abbo aangevraagd (met onbeperkt data... yay!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 12:56:
Flex bestaat toch nog gewoon? Aan de zakelijke kant van T-Mobile in ieder geval nog wel, heb net voor het weekend een nieuw flex-abbo aangevraagd (met onbeperkt data... yay!)
Flex is alleen nog voor zakelijke klanten af te sluiten.

Voor particuliere abonnees is het niet meer verlengbaar en je kan er ook geen nieuw contract mee afsluiten. Lopende contracten lopen gewoon door tot er een out-port door de klant word aangevraagd, of het abonnement word stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-10 15:26
Joosie200 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:23:
[...]

Heb genoeg beltegoed om daar mee te kunnen internetten. Dus een aparte W&W is niet nodig. Dat T-Mobile weinig aan Flex-klanten verdiend is te begrijpen. Buitenland bellen, internet en 0900 nummers gan allemaal uit de bundel. Waar Relax klanten mooi voor mogen bij betalen.
Kan iemand bevestigen dat dit klopt, als je nu met je flex abbo inet gaat dat van je opgebouwde beltegoed af, en zo ja, wat kost het dan per mb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamesbond007uk
  • Laatst online: 13-10 11:45

jamesbond007uk

Gadget specialist / Freak

Kapot schreef op woensdag 28 december 2011 @ 18:09:
[...]

Kan iemand bevestigen dat dit klopt, als je nu met je flex abbo inet gaat dat van je opgebouwde beltegoed af, en zo ja, wat kost het dan per mb?
De internet kosten gaat ook van je bundel af. Alle kosten!! Echter zal je in jou contract moeten kijken hoeveel per MB kost. Er zijn verschillende flex abonnementen geweest :)

Jamesbond007uk

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-10 14:29
Flex van de laatste jaren is altijd 1 euro per MB geweest. Als je een oudere hebt, wellicht een idee om naar de nieuwste te wijzigen.
Pagina: 1