HDD opeens niet meer zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik zit met een raar (en vooral vervelend) probleem. in mijn desktop heb ik 2 harde schijven zitten, beide SATA en van Western Digital.
één schijf word gebruikt voor OS (win xp) en software, de andere voor data op te slaan.
tot voor kort ging alles perfect maar opeens is de 2de hdd (data) niet meer zichbaar in windows, nog in de bios :(
in de bios staat er gewoon niets op de ide waar de hdd aangesloten is (op lege staat er 'none').
de schijf draait nog en het ligt niet aan kabels/connectors (alle kabels vervangen & getest op verschillende connectors, niets werkte).

hebben jullie enig idee wat er mis loopt ?
moet ik beginnen met data recovery en een nieuwe hdd kope :?
of is het iets anders ?

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

spint de schijf nog wel op als je 'm aanslingert? (a.k.a. het stroom stekkertje er in en de pc aan). En een nieuwe HD is waarschijnlijk wel aan te bevelen, al dan niet noodzakelijk.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja, de schijft spint nog maar niet meer dan dat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
installeer eens de nieuwste schipsetdrivers van je mb
hoe groot is de data schijf? groter dan 1 tb geeft soms problemen met oude chipsetdrivers namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
de hdd is 320 GB (het is een WD3200JS om exact te zijn :P)
is het mogelijk dat de drivers van het mb opeens niet meer goed zijn ? ik heb ze in 2jaar tijd nooit geupdate en heb nooit problemen gehad met mijn hdd (of iets anders van hardware) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zie de OM FAQ voor datarecovery. Het zal geen driverissue zijn als het altijd goed werkte. Heb je al andere kabels geprobeerd? Koop anders een externe behuizing en plaats daar de schijf in.

Je hebt hopelijk wel een backup?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

en dan kun je nog wat tooltjes proberen die op de ultimate boot cd staan. Die kunnen soms nog wel wat doen met een schijf, maar als er hele kritieke data op staat die je niet gebackupp-ed heb, dan is het misschien verstandig zo weinig mogelijk met de schijf te doen en het door mensen op te laten knappen die hier professioneel in zijn.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

indien de pcb defect is heb je veel kans een nieuwe met het juiste typenummer, firmware etc te vinden op;
www.onepcbsolution.com

succes

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mindbreaker schreef:
begin citaat:
'in de bios staat er gewoon niets op de ide waar de hdd aangesloten is (op lege staat er 'none').'
einde citaat.

Dit betekent waarschijnlijk, dat de verbinding van bios met harde schijf is uitgeschakeld.
Bios of de gebruiker van de computer of een ander programma heeft de verbinding van de harde schijf met bios waarschijnlijk uitgezet.
Een verandering van de instelling: 'None' naar: 'Auto' kan tot gevolg hebben, dat bios na een herstart van de computer de harde schijf automatisch detecteert en herkent.
Pagina: 1