Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• charlie7
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-11 10:18
Ik weet niet of dit de juiste plek ervoor is maar goed,
Ik heb sinds 3/4 dagen last van lag onder het gamen (cod4).
Ik heb dit op allebij mijn computers ook als alleen de pc waarop gespeeld word aanstaat.
Mijn ping schiet van 20 naar 850+ voor een gedurende 4tot6 seconde, mijn game word dan onspeelbaar, krijg connection interrupted en wanneer mijn lag dan voorbij is ben ik dood.
Zijn er meer mensen met alice die last hebben van dit probleem? Zoja vertel? enig idee hoe het op te lossen is?
alvast bedankt!

Mvg

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

• Baiko
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-11 13:34
Vertel eerst eens wat meer over hoe de boel aangesloten is. Maak je gebruik van draadloos internet of bekabeld?

Heb je toevallig torrents draaien? Als je een ping naar www.tweakers.net doet wat krijg je dan voor resultaten?

Lian Li PC O-11 Dynamic XL, AMD 5950x, NZXT Z73, Asus X570 Gaming-E, 4x8GB 3600mhz, Gigabyte RTX 3090 Vision OC, WD Black SN850 1TB

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Probeer is anders in pingtest.net (voor de ping en packetloss) en speedtest.net (je internetsnelheid). Heb je 'n firewall aanstaan?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Alice heeft een eigen subforum.. daar kun je het beste dit soort dingen plaatsen zodat tweakers "schoon" blijft.

Wat betreft je ping: klinkt alsof je router 'vol' loopt. Wellicht een p2p programma op de achtergrond? Of haal je router eens van de stroom. Vaak hebben mensen hun router maandenlang aan staan en dan wil er wel eens iets softwarematig mis lopen.

Verwijderd

Ik weet niet of je het door hebt, maar iedereen heeft lagg bij CODMW2.
Dit is het gevolg van geen dedicated servers, gasten die inloggen vanuit timboektoe met een 56k modem.
Tevens heb je adsl..altijd klote om mee te gamen vanwege de latency op de lijn. je moet als het ware in de centrale wonen om een degelijke lage ping te hebben.

pre-ziggo (casema dus) had ik een ping van 20/30 op nl servers
tele2 tijdperk ping van 60/90 op nl servers
Ziggo ping van 20/30 nl servers

adsl is gewoon klote om op te gamen.
tenzij je geluk hebt en binnen een paar meter van de centrale zit.

CODMW2 is gewoon fucked up en ik heb spijt dat ik 60 euri heb uitgegeven.
en cheats kan je zelf gratis downloaden van youtube 8)7 geweldig! :?

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 07:33
Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:27:
Ik weet niet of je het door hebt, maar iedereen heeft lagg bij CODMW2.
Dit is het gevolg van geen dedicated servers, gasten die inloggen vanuit timboektoe met een 56k modem.
Tevens heb je adsl..altijd klote om mee te gamen vanwege de latency op de lijn. je moet als het ware in de centrale wonen om een degelijke lage ping te hebben.

pre-ziggo (casema dus) had ik een ping van 20/30 op nl servers
tele2 tijdperk ping van 60/90 op nl servers
Ziggo ping van 20/30 nl servers

CODMW2 is gewoon fucked up en ik heb spijt dat ik 60 euri heb uitgegeven.
en cheats kan je zelf gratis downloaden van youtube 8)7 geweldig! :?
Onzin, ik heb hier 13 ms op een dedicated server standaard. en zit met adsl2+ 2km van centrale +/-

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• denan
Mijn ervaring is dat juist kabel klote is om op te gamen (routeringen over polen/rusland terwijl je naar duitsland gaat). Bij mijn verbinding met Alice zit ik meestal tussen de 15-30ms.... al zou ik het liefste glasvezel hebben (1-2ms naar de Ams-ix).

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 29-11 11:00
(routeringen over polen/rusland terwijl je naar duitsland gaat).
Zou je me eens een adres kunnen geven die ik kan tracen? Ik zou dit wel eens met eigen ogen willen zien.

• denan
Blaffeh schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:15:
[...]
Zou je me eens een adres kunnen geven die ik kan tracen? Ik zou dit wel eens met eigen ogen willen zien.
Pfff.. geen idee. Het was bij UPC een tijd geleden tijdens een of andere FPS shooter waarvan de servers in duitsland gehost werden. (add: kan natuurlijk best dat ze geen goede peering afspraken hadden met een bepaalde partij en dat het via hun upstream provider fout liep.. Alice heeft dat ook wel eens gehad bij Cogentco)

[ Voor 21% gewijzigd door denan op 18-01-2010 11:07 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

denan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 09:59:
Mijn ervaring is dat juist kabel klote is om op te gamen (routeringen over polen/rusland terwijl je naar duitsland gaat). Bij mijn verbinding met Alice zit ik meestal tussen de 15-30ms.... al zou ik het liefste glasvezel hebben (1-2ms naar de Ams-ix).
De verbindingstype (adsl/kabel) zegt bizar weinig hoe pakketjes worden gerouteerd over de wereldbol.
Afstand tot de centrale heeft amper invloed op je pingtijden, 100m vs 2km is relatief niets tov de server die 1000 tot 12000km verderop staat ;)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• denan
SinergyX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:06:
[...]

De verbindingstype (adsl/kabel) zegt bizar weinig hoe pakketjes worden gerouteerd over de wereldbol.
Klopt.. maar de structuur van het UPC kabelnetwerk (in dit geval in Nijmegen) is traditioneel altijd anders geweest dan de structuur van DSL/Fiber. Als ik het me goed herinner was het meer round-robin.. dus als je met 10 huizen in een straat bij UPC zat kreeg iedereen tijdens een korte tijdsinterval even de volledige up/downstream.. en dan was de buurman weer aan de beurt. Let wel: Dat was jaren geleden zo.. het kan goed dat de UPC ondertussen hun netwerk anders ingericht heeft.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:34

M2M

medicijnman

denan schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:12:
[...]

Klopt.. maar de structuur van het UPC kabelnetwerk (in dit geval in Nijmegen) is traditioneel altijd anders geweest dan de structuur van DSL/Fiber. Als ik het me goed herinner was het meer round-robin.. dus als je met 10 huizen in een straat bij UPC zat kreeg iedereen tijdens een korte tijdsinterval even de volledige up/downstream.. en dan was de buurman weer aan de beurt. Let wel: Dat was jaren geleden zo.. het kan goed dat de UPC ondertussen hun netwerk anders ingericht heeft.
en dan blijft er helemaal niets geen bandbreedte meer over? als je beurt voorbij is? Of zit je dan nog maar op 500 Kbit?

Want zelfs een potje BF2 met 64 man vreet slechts 30 kilobyte/s downstream. Upstream is een fractie daarvan.

-_-

• charlie7
Ik zit bekabelt te internetten, er draaien geen p2p programma's, en modem resetten/van stroom af heb ik ook al een aantal keer gedaan, ik woon 1932meter van de centrale af, ik kwam er wel achter dat wanneer ik een speedtest doe, mn uploadspeed eerst 100kb/s is, en dan ineens terugzakt naar 30kb/s, daarna gaat hij gewoon weer verder met 100kb/s, daar zit dus waarschijnlijk het probleem, kan alleen niet vinden waar het vandaan komt.

Ryzen 9800X3D / Asrock 7900XT / 32GB DDR5 6000MHz // Mac Mini M4 / MacBookAir M1 / iPhone 17 ProMax Cosmic Orange / AW Ultra 3

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Charlieevs schreef op maandag 18 januari 2010 @ 17:44:
Ik zit bekabelt te internetten, er draaien geen p2p programma's, en modem resetten/van stroom af heb ik ook al een aantal keer gedaan, ik woon 1932meter van de centrale af, ik kwam er wel achter dat wanneer ik een speedtest doe, mn uploadspeed eerst 100kb/s is, en dan ineens terugzakt naar 30kb/s, daarna gaat hij gewoon weer verder met 100kb/s, daar zit dus waarschijnlijk het probleem, kan alleen niet vinden waar het vandaan komt.
Dan zou ik ook even op pingtest.net kijken, misschien ligt het ook wel aan packetloss.

• charlie7
Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/8176091.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/686575511.png
Snelheid van up & down klopt niet, usenet haal ik 1560kb/s download, maar goed ping/jitter lijkt me in orde?

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 07:33
Ik heb ook alice en haal ook +/- 1600 kb/s op nieuwsgroepen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/8179923.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/686622215.png

Ik vind je upload wel wat minder maar zou het eigenlijk wel moeten kunnen. geen spyware etc? wat lag veroorzaakt?

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

• denan
M2M schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:17:
[...]

en dan blijft er helemaal niets geen bandbreedte meer over? als je beurt voorbij is? Of zit je dan nog maar op 500 Kbit?

Want zelfs een potje BF2 met 64 man vreet slechts 30 kilobyte/s downstream. Upstream is een fractie daarvan.
Dat ging zo snel dat je er weinig van merkte.. maar Voip was bijvoorbeeld wel een issue.. door de korte vertragingen (upload volledig dicht als de buurman aan de beurt was) had je op kabelnetwerken enorm veel jitter. We hebben het hier echter wel om fracties van miliseconden.. niet over 10 seconden vertraging :)

• charlie7
Nouja op dit moment is het helemaal weg, sinds gisteravond 1uur, dus laten we op het beste hopen.

Verwijderd

SinergyX schreef op maandag 18 januari 2010 @ 11:06:
[...]

[...]

Afstand tot de centrale heeft amper invloed op je pingtijden, 100m vs 2km is relatief niets tov de server die 1000 tot 12000km verderop staat ;)
Gast ik weet niet welk spel jij speelt, maar blijkbaar snap je er nix van.
Ik heb 2 jaar een tele2 verbinding gehad waarvoor ik 59 euri betaalde voor 20mbit.
Ik moest blij zijn als ik 7 mbit haalde. ik zat onv 2500 meter van de eerste centrale. dit resulteerde in een standaard ping van 90/180
En het is idd niet de afstand tot de centrale, maar eerder een techniek die ze gebruiken bij adsl2 waardoor de pingtijden omhoog gaan.
dit is ook toegegeven op het tele2 forum.
ik weet wel zeker waar ik het over heb.

Hier bijv een thread over hoge pings bij tele2 adsl verbindingen. http://tele2.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=189
check de hits van google voor tele2 http://www.google.nl/sear...e2+latency&meta=&aq=f&oq=

bij mijn ziggo verbinding heb ik daar helemaal geen last van.
altijd een mooie ping van 20 op NL servers en ga ik op duitse of engelse servers dan zit ik op 30 a 40 ping.
dat is wel degelijk een verschil met adsl.
tegenwoordig, en dat is 5 jaar zo, zijn de cale verbindingen beter dan de adsl. zeker om te gamen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 13:32 ]

• denan
Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:28:
[...]

Gast ik weet niet welk spel jij speelt, maar blijkbaar snap je er nix van.
Ik heb 2 jaar een tele2 verbinding gehad waarvoor ik 59 euri betaalde voor 20mbit.
Ik moest blij zijn als ik 7 mbit haalde. ik zat onv 2500 meter van de eerste centrale. dit resulteerde in een standaard ping van 90/180
En het is idd niet de afstand tot de centrale, maar eerder een techniek die ze gebruiken bij adsl2 waardoor de pingtijden omhoog gaan.
dit is ook toegegeven op het tele2 forum.
ik weet wel zeker waar ik het over heb.
Ik denk eerder dat het een techniek is die Tele2 specifiek gebruikt in haar ADSL2 centrales. De ping tijd heeft niets met de ADSL2+ techniek zelf te maken.. anders zou ik op mijn dsl lijntje geen ping van 20ms kunnen krijgen :) (klok.. klepel)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De latency problemen die jij omschrijft zijn eerder af te schrijven op netwerk issues bij Tele2 dan dat het uberhaubt te maken heeft met de 'techniek'. De hoogte van intraining en de afstand naar de centrale hebben relatief gezien nagenoeg niets te maken met de uiteindelijk pingtijd naar een bepaalde server.

Beetje netwerk naar een DSLAM heeft dacht ik een latency van 16-20ms per 5km, in jou geval zou dat dus een verschil kunnen opleveren van 8-10ms tov 'in de centrale wonen'. Een verschil van 40 tegen 180 ligt eerder aan de carriers die de provider gebruikt dan aan de techniek die enkel van jou huis naar de centrale gaat.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 14:15:
De latency problemen die jij omschrijft zijn eerder af te schrijven op netwerk issues bij Tele2 dan dat het uberhaubt te maken heeft met de 'techniek'. De hoogte van intraining en de afstand naar de centrale hebben relatief gezien nagenoeg niets te maken met de uiteindelijk pingtijd naar een bepaalde server.

Beetje netwerk naar een DSLAM heeft dacht ik een latency van 16-20ms per 5km, in jou geval zou dat dus een verschil kunnen opleveren van 8-10ms tov 'in de centrale wonen'. Een verschil van 40 tegen 180 ligt eerder aan de carriers die de provider gebruikt dan aan de techniek die enkel van jou huis naar de centrale gaat.
de latency hebben niets met problemen op het adsl netwerk te maken.
dit is gewoon puur de techniek *interleaving* die gebruikt wordt om de stabieliteit van de lijn te verbeteren.
zoals we allemaal weten neemt de snelheid snel af naar mate de afstand naar de centrale groter wordt.
bij deze techniek word er bijvoorbeeld langer de packets bewaard waarna deze worden verzonden naar de centrale.
zie hier nog een post over adsl
Hoge download + lage ping = mogelijk?
hier nog 1
http://alice.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=892

maar goed, na 2 jaar tele2 ben ik nu weer bij ziggo.
mooie ping van 9 op de server niets te klagen, geen lagg spikes meer op mijn lijn.
alle reden om noooooooit maar ook noooiiit meer adsl te nemen.

Hulde ziggo!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2010 11:30 ]

Pagina: 1