Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoge download + lage ping = mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi tweakers,

Sinds enkele maanden heb ik een Versatel/tele2 ADSL2+ (20 Mbit) abonnement.
Aangezien ik veel op usenet zit is de snelheid die ik nu haal (+/- 1.5 MB/s) ideaal, maar voor online spellen is het minder.
Als alles meezit haal ik een ping van 50-55 ms. Op zich niet slecht maar het gebeurt zeer regelmatig dat de ping naar de +150 ms stijgt en dan ben ik uitgespeeld. Als ik goed ben geinformeerd is de wat "hoge" ping van 50 ms inherent aan ADSL2+, want in vergelijking haalt een ADSL abo. +/- 25ms (althans, bij mijn vorige provider).

Ik ben nu op zoek naar een provider (ADSL of kabel (Casema)) die mij een hoge downloadsnelheid in combinatie met een lage ping kan aanbieden. Ik wil niet meer voor een abo betalen dan wat ik nu voor mijn huidige betaal = 50 EU. Ik wil misschien teruggaan naar mijn oude provider, xs4all, maar voor 50 EU krijg ik een 6 mbit lijn maar wel met een lage ping.

Een andere optie is kabel via Casema. Kan iemand mij vertellen hoe de pings daar zijn.

Alvast bedankt!

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Sowieso geeft een verbinding via KPN je een heel wat lagere ping dan via kabel en ander ADSL aanbieders (volgens mijn ervaringen dan)
Als je dus perse een lage ping wil dan zou ik een ADSL verbinding via het KPN netwerk nemen (ik heb bij mijn xs4all 6 mbit verbinding normaal gesproken een ping van 9-11 naar servers in Redbus Amsterdam.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Even denken hoor maar volgens mij zit er een stukje misunderstanding in. Voor veel online-games heb je meer aan een stabiele upload omdat jij als client steeds iets moet versturen naar de servers dan aan een hoge download.

Helaas is dit een aanzienlijk minpunt van veel providers; hier, een dikke 4Mb/s download en dan maar 512Kb/s up geven. Als je even niet weet wat je aan hebt staan, kan je bij sommige online games dus al merken dat het niet snel genoeg gaat.

Als je verder zou lezen wat PING eigenlijk is, dat is de reaktiesnelheid tussen 2 PC's. Als je dan ook weet dat de Ping of Death betekent, dan zou je redelijkerwijs kunnen beredeneren dat voor een lage ping een optimale instelling van je packet-grootte maar ook een hoge upload beter zijn.

Kijk eens of een pakket als TCPOptimizer je huidige setup verbetert qua pingtijden.

[ Voor 5% gewijzigd door MAX3400 op 01-11-2006 21:19 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:19:
Even denken hoor maar volgens mij zit er een stukje misunderstanding in. Voor veel online-games heb je meer aan een stabiele upload omdat jij als client steeds iets moet versturen naar de servers dan aan een hoge download.

Helaas is dit een aanzienlijk minpunt van veel providers; hier, een dikke 4Mb/s download en dan maar 512Kb/s up geven. Als je even niet weet wat je aan hebt staan, kan je bij sommige online games dus al merken dat het niet snel genoeg gaat.

Als je verder zou lezen wat PING eigenlijk is, dat is de reaktiesnelheid tussen 2 PC's. Als je dan ook weet dat de Ping of Death betekent, dan zou je redelijkerwijs kunnen beredeneren dat voor een lage ping een optimale instelling van je packet-grootte maar ook een hoge upload beter zijn.

Kijk eens of een pakket als TCPOptimizer je huidige setup verbetert qua pingtijden.
Ik heb TCPoptimizer al gebruikt en gaf geen enkel waarneembaar effect :'(
Ik denk dat mijn instellingen ok zijn aangezien mijn packetloss 0% is.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2006 21:35 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:11:Als alles meezit haal ik een ping van 50-55 ms. Op zich niet slecht maar het gebeurt zeer regelmatig dat de ping naar de +150 ms stijgt en dan ben ik uitgespeeld.
Fluctueren kan je vaak uitzoeken waardoor het komt. Meest voorkomende reden is dat je een upload doet op je verbinding en je hele upload bandbreedt verbruikt of een download hebt lopen die hetzelfde doet. Meestal is het een upload omdat je daar sneller hinder van hebt.
Als ik goed ben geinformeerd is de wat "hoge" ping van 50 ms inherent aan ADSL2+, want in vergelijking haalt een ADSL abo. +/- 25ms (althans, bij mijn vorige provider).
Heeft niet direct iets met elkaar te maken. Je kan ook ADSL2+ op 8ms hebben gewoon, maar omdat er hogere frequenties nodig zijn op de telefonie bekabeling en daar meer en eerder verstoringen in optreden gebruiken telco's (adsl netwerk leveranciers) andere instellingen met meer foutcorrecties op de lijn wat de latency (ping tijden) verhoogd als nadeel.

Zo heeft Tiscali bijvoorbeeld zo'n 18ms latency op ADSL2+, KPN zelfs lager en ook BBned zit vrij laag.

Al is 55ms op een ADSL verbinding wel heel veel. Of je telt ook nog het stukje vanaf het Versatel/Tele2 netwerk naar de server toe mee waar je op speelt hier denk ik.

Ander punt is dat elke ISP andere aansluitingen heeft tot andere netwerken. En iedereen heeft dus vaak andere routes via andere netwerken. Jij kan wel 55ms naar een gameserver hebben in Londen bijvoorbeeld bij netwerk A. Maar vanaf Casema kan je misschien wel 30ms of 130ms hebben naar dezelfde server dus....

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 01-11-2006 21:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op woensdag 01 november 2006 @ 21:48:
[...]

Fluctueren kan je vaak uitzoeken waardoor het komt. Meest voorkomende reden is dat je een upload doet op je verbinding en je hele upload bandbreedt verbruikt of een download hebt lopen die hetzelfde doet. Meestal is het een upload omdat je daar sneller hinder van hebt.

[...]

Heeft niet direct iets met elkaar te maken. Je kan ook ADSL2+ op 8ms hebben gewoon, maar omdat er hogere frequenties nodig zijn op de telefonie bekabeling en daar meer en eerder verstoringen in optreden gebruiken telco's (adsl netwerk leveranciers) andere instellingen met meer foutcorrecties op de lijn wat de latency (ping tijden) verhoogd als nadeel.

Zo heeft Tiscali bijvoorbeeld zo'n 18ms latency op ADSL2+, KPN zelfs lager en ook BBned zit vrij laag.

Al is 55ms op een ADSL verbinding wel heel veel. Of je telt ook nog het stukje vanaf het Versatel/Tele2 netwerk naar de server toe mee waar je op speelt hier denk ik.

Ander punt is dat elke ISP andere aansluitingen heeft tot andere netwerken. En iedereen heeft dus vaak andere routes via andere netwerken. Jij kan wel 55ms naar een gameserver hebben in Londen bijvoorbeeld bij netwerk A. Maar vanaf Casema kan je misschien wel 30ms of 130ms hebben naar dezelfde server dus....
Als ik online speel heb ik niets op de achtergrond draaien zoals MSN etc. alleen een firewall en een virus killer.

De waarde van +/- 55 ms is de ping die ik meestal heb op een game server in Engeland. Als ik de Versatel server rechtstreeks ping dan is de waarde rond de 35 ms. Maar zelfs deze ping haal ik nooit op een Nederlandse game server.

Verwijderd

ik zou eens kijken op http://www.speedtest.nl
hier kun je download,upload,aantal connecties per minuut en de ping tijden meten.
Pagina: 1