[OSx86] Veilig updaten naar 10.5.8?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

• Martijn-HK
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:48
Ik heb sinds gister avond een succesvolle installatie gedaan via iPC 10.5.6

Specificaties:
Asus P5Q PRO
Intel Core 2 Quad Q9550
4GB DDR2-800 Ram
Asus ATI 4850 1GB

Alles word herkend en werkt ook met een alternatieve .kext voor ALC1200, en drivers voor mijn ATI 4850 behalve sleep. Nu is de vraag kan ik updaten naar de laatste versie? 10.5.8? Dit wil ik graag omdat, het me erg handig lijkt om de laatste software te draaien. Ook heb je de nieuwste release nodig om bijv. draadloze toetsenborden te gebruiken, en eventueel later een Magic Mouse. Nu is het gister avond al fout gegaan met updaten toen ik de normale combo 10.5.8 update via Software Update binnenhaalde, maar toen had ik geen drivers voor mijn grafische kaart geïnstalleerd, ik kreeg alleen als ik via -s bootte, een hele hoop errors en even een blauw login scherm voor maximaal 1 seconde, en weer errors, blauw scherm, weer errors, blauw scherm. Zeg maar een loop. Toen heb ik alles op nieuw moeten installeren. Wie kan mij door deze update heen helpen? Het liefst graag gedetailleerd beschrijven. Zodat ik veilig aan de overkant aankom :+ , zonder dat de machtige Apple me ondersleurd :+

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:18
Updaten gaat erg moeilijk .. Wanneer het een install is met een distro. Probeer eens ideneb 10.5.8. Of installeer gelijk Snow Leopard. Dit kan makkelijk met de myhack methode (google maar eens).

• Martijn-HK
http://thireus.dareyourmi...e-kit-v1058-are-available

Gaat dit werken? Als ik dit zou draaien, dan moet ik waarschijnlijk niet meteen herstarten toch? Wat moet ik dan precies doen, heeft iemand een link naar drivers voor m'n 4850 onder 10.5.8. Waarschijnlijk met kext helper weer meteen daarna audio installeren, en mijn videodrivers. Maar ik kan geen duidelijke guide vinden voor een 10.5.8 upgrade met een 4850 (welke .kext' en er nodig zijn bijv.)

[ Voor 22% gewijzigd door Martijn-HK op 17-01-2010 20:44 ]

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:08
Ik heb - bijna - dezelfde hardware configuratie als jij. Zonder veel problemen 10.6.2 geïnstalleerd. voor de update naar 10.5.8... kijk hier eens naar http://netkas.org/?p=123

oh, en het heeft niet zoveel nut om je vraag 2x te stellen (zowel hier als het algemene discussie topic), hij wordt vanzelf beantwoord.

[ Voor 28% gewijzigd door StarC op 17-01-2010 21:26 ]

• Martijn-HK
thanx, dan kan ik dus de gewone 10.5.8 Combo Update downloaden van de Apple site? Toch denk ik dat ik de iDeneb combo update gebruik. De drivers die ik voor mijn grafische kaart heb, zijn de volgende: ATY Motmot .kext, 7_radeon_hd_48x0_drivers.pkg en Natit_no_powerplay_4800_4600.pkg. Dus die kext' en installeren die genoemd worden, en dan werkt me 4850 ook nog na de update? Dus geen blauwe schermen en errors zoals hierboven beschreven?

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:55
Het dubbelposten van je vragen is niet de bedoeling. Het mag dus hier verder: [OSx86] Installatie ervaringen & discussie.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.