Zie er naar uitVerwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 09:46:
Chassis is inmiddels klaar, ben op dit moment bezig met plastic front. Met wat geluk heb ik vanavond een nieuwe camera dus dan kan ik weer wat foto's maken
Ah mooi, ben benieuwd
Casemod: Cubeleon
Mijn vader heeft ook een HAF 932 staan maar wil dit niet doen 
Zeer mooi werk man ga zo door.
Meteen even gebookmarked
Meteen even gebookmarked
Zou leuk zijn om op 1 april de kast van Colossus te lenenAktiveHate schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:44:
Meteen even gebookmarked
Update 2
Helaas nog geen fatsoenlijke camera dus dan nog maar even met slechte gsm camera
Achterkant plaat gemaakt, 2 kanten omgezet (inmiddels ook openingen voeding en fan gesneden, niet op foto)

Hoekjes eruit gesneden

Tussenbodem nog zonder snijwerk t.b.v. radiator

Chassis op 11/02

De zwarte bodem word nog vervangen door een op maat gemaakte vanwege openingen voor de fans en psu plaatsing
Morgen weer een mini update
Helaas nog geen fatsoenlijke camera dus dan nog maar even met slechte gsm camera
Achterkant plaat gemaakt, 2 kanten omgezet (inmiddels ook openingen voeding en fan gesneden, niet op foto)

Hoekjes eruit gesneden

Tussenbodem nog zonder snijwerk t.b.v. radiator

Chassis op 11/02

De zwarte bodem word nog vervangen door een op maat gemaakte vanwege openingen voor de fans en psu plaatsing
Morgen weer een mini update
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 20:24 ]
Er zit een kans in dat als er veel vraag naar is dat ik ga bekijken om een aantal HAF's naar dit concept om te bouwen voor mensen die dit willen, er is namelijk ook veel vraag naar vanuit de US op dit moment alAktiveHate schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 13:44:
Meteen even gebookmarked
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2010 19:30 ]
ZEER Interested.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:29:
[...]
Er zit een kans in dat als er veel vraag naar is dat ik ga bekijken om een aantal HAF's naar dit concept om te bouwen voor mensen die dit willen, er is namelijk ook veel vraag naar vanuit de US op dit moment al
offtopic:
Hoewel ik het uiteindelijke resultaat nog even wil bekijken en de prijs natuurlijk wil weten
Hoewel ik het uiteindelijke resultaat nog even wil bekijken en de prijs natuurlijk wil weten
Die designs zien er ziekelijk uit
Misschien neemt Coolermaster je design wel over (maar dan het liefst met maar 1 plek voor een voeding, dan ben ik meteen verkocht)
Dat zal wel niet, anders had dat met de stacker of atc 840 ook kunnen gebeuren
de 2 lege plekken gaan denk ik nog verdwijnenGnermo schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 20:08:
Misschien neemt Coolermaster je design wel over (maar dan het liefst met maar 1 plek voor een voeding, dan ben ik meteen verkocht)
Ik zou daarmee oppassen. In het verleden ben ik ook al een aantal keer benaderd om een reservoir of iets dergelijks te maken, maar als puntje bij paaltje komt dan haken ze allemaal af. Iedereen heeft altijd interesse voor iets cools, maar zodra het geld kost hoor je niks meer.Verwijderd schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 19:29:
[...]
Er zit een kans in dat als er veel vraag naar is dat ik ga bekijken om een aantal HAF's naar dit concept om te bouwen voor mensen die dit willen, er is namelijk ook veel vraag naar vanuit de US op dit moment al
Casemod: Cubeleon
En gezien de hoeveelheid manuren en materiaal denk ik dat het een lieve duit extra zal gaan kosten. Met respect voor de bouwer, die het verder natuurlijk wel verdient. Maar ik zou nooit beginnen met bouwen van zo'n kast zonder 100% zekerheid dat ik hem ook echt kwijt raak.brinkdinges schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:27:
[...]
Ik zou daarmee oppassen. In het verleden ben ik ook al een aantal keer benaderd om een reservoir of iets dergelijks te maken, maar als puntje bij paaltje komt dan haken ze allemaal af. Iedereen heeft altijd interesse voor iets cools, maar zodra het geld kost hoor je niks meer.
ik zal ook niet zomaar iets gaan bouwen
. En vooral US, eerst $$ (50-60% van totaal) en dan begin ik pas. In het verleden ook gedaan, dan is het risico wat beter te spreiden.
* _ferry_ agrees.brinkdinges schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 21:27:
[...]
Ik zou daarmee oppassen. In het verleden ben ik ook al een aantal keer benaderd om een reservoir of iets dergelijks te maken, maar als puntje bij paaltje komt dan haken ze allemaal af. Iedereen heeft altijd interesse voor iets cools, maar zodra het geld kost hoor je niks meer.
Tijd die er in gaat zitten is het meestal niet waard.
Update 3
Vanavond wat klein pas en meetwerk gedaan met dit als resultaat. Let niet op het feit dat alles recht is, dit is puur om te kijken of het praktisch haalbaar is (alle delen zijn nog los).
Tevens moet ik nog kijken welk CoolerMaster logo ik op de case laat
En ik heb nog 1 punt wat ik moet bekijken of ik het wil hebben of dat ik er iets op verzin
Stock

Cut 1

Cut 2

Cut 3

Stock

Op dit moment
Vanavond wat klein pas en meetwerk gedaan met dit als resultaat. Let niet op het feit dat alles recht is, dit is puur om te kijken of het praktisch haalbaar is (alle delen zijn nog los).
Tevens moet ik nog kijken welk CoolerMaster logo ik op de case laat
En ik heb nog 1 punt wat ik moet bekijken of ik het wil hebben of dat ik er iets op verzin
Stock

Cut 1

Cut 2

Cut 3

Stock

Op dit moment

mooi gedaan
ziet er echt profi uit
natuurlijk weet ik niet hoe het er in het echt uit ziet maar dit is wel heel gaaf
Signature
Gaat zeker de goede kant op
@ Japperrrr : Omruilen kan wel, schrikt ie aardig denk ik.
Staat alleen beetje raar om een Q9550 in een AMD kast te hangen
@ Japperrrr : Omruilen kan wel, schrikt ie aardig denk ik.
Staat alleen beetje raar om een Q9550 in een AMD kast te hangen
Small Update
Bezig geweest met Epoxy en daarna plamuur, ik ben op dit moment bezig met het afwerken van het voorfront (word nu 1 groot stuk zonder naden)
Fitting side bar

Test passing met wat Epoxy

Epoxy achterkant

Na 1e ronde plamuur

Na 2e ronde plamuur en een laagje primer, morgen side bars afwerken (nog niet gedaan (zie ruwe epoxy resten
) en detail werk.
Bezig geweest met Epoxy en daarna plamuur, ik ben op dit moment bezig met het afwerken van het voorfront (word nu 1 groot stuk zonder naden)
Fitting side bar

Test passing met wat Epoxy

Epoxy achterkant

Na 1e ronde plamuur

Na 2e ronde plamuur en een laagje primer, morgen side bars afwerken (nog niet gedaan (zie ruwe epoxy resten

Je doet dat wel goed zeg!
maar als ik het goed begrijp ben je van een big tower een bigbigtower aan het maken? Dat neemt nogal plaats in of niet?
maar als ik het goed begrijp ben je van een big tower een bigbigtower aan het maken? Dat neemt nogal plaats in of niet?
het is idd een aardig kastje aan het worden
hij is hoger dan mijn tafel in de woonkamer (78cm zonder pootjes er nog onder, tafel is 74cm hoog)
Ik heb deze kast niet op de CeBIT gezien, hij was niet optijd klaar?
En hoe staat het er nu mee dan?
En hoe staat het er nu mee dan?
Dat vraag ik me idd ook af, het voelt een beetje als een doodgevallen project
Een echte fatsoenlijke casemod vergt tijd... CeBit was vanaf 2 maart als ik het goed heb? Zijn laatste update dateert van 18 februari. Denk niet dat je in 2 weken tijd een volwaardige casemod af krijgt
Hij beweerde zelf van welBlue-Tiger schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:41:
Een echte fatsoenlijke casemod vergt tijd... CeBit was vanaf 2 maart als ik het goed heb? Zijn laatste update dateert van 18 februari. Denk niet dat je in 2 weken tijd een volwaardige casemod af krijgt
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Tsja, maar ik zag al aankomen dat hij dat helemaal niet ging halen
ja dat zag ik ook al aankomen, leek me wel vet om hem daar te zien, maargoed, ben toch benieuwd naar de verdere vorderingen!
Is dit project nu een stille dood gestorven? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het eindresultaat!
Ik ook....Skarloc schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:52:
Is dit project nu een stille dood gestorven? Ben eigenlijk wel benieuwd naar het eindresultaat!
DPC Chef-kok :)
Zo te zien is die er nog niet verder mee als dit, hij staat namelijk ook op een ander fora waar nog geen nieuwe foto's op staan.
Op verzoek verwijderd
EB cardetailing tot aan uw huis
Laatste tijd druk geweest op mijn werk (tja de € moeten ergens vandaan komen) dat ik niet aan updates maken toekwam.
Tevens is de CeBit premiere uitgestelt tot volgend jaar (2 woorden, Thuban en Ares, en nog wat dingen die bevestigt moeten worden
)
Bij deze een kleine update (kast is inmiddels gecoat maar anders weten jullie niet wat ik heb uitgevoerd de afgelopen tijd
)
Bodemplaat passen

Daarna veel boring (snijden, vijlen etc eq boring boring koffie :042:)
met dit als resultaat (en nee hij is niet scheef, dat ligt aan de hoek van de foto
)
Tevens is de CeBit premiere uitgestelt tot volgend jaar (2 woorden, Thuban en Ares, en nog wat dingen die bevestigt moeten worden
Bij deze een kleine update (kast is inmiddels gecoat maar anders weten jullie niet wat ik heb uitgevoerd de afgelopen tijd
Bodemplaat passen

Daarna veel boring (snijden, vijlen etc eq boring boring koffie :042:)
met dit als resultaat (en nee hij is niet scheef, dat ligt aan de hoek van de foto

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2010 18:47 ]
Update 4: Sleeving
Gisteravond / Vannacht / Vanochtend bezig geweest met het sleeven van mijn Coolermaster Silent Pro 1000M voeding.
Net uit de doos:

Omhuizing eraf:

Open en oude sleeving verwijderen:

Oude Sleeving

Met neme nietjes (verkrijgbaar bij elke zaak waar je ook je pc-magazine haalt
)

Rechtbuigen, 1x dubbel en erin steken:

Resultaat:

Gesleeved met krimpkous:

Alle 4 in connector:

Fast Forward
Alles gesleeved:

Wrappen en hopen dat ie nog dichtgaat:

Kastje dicht (past precies)

Done, kabels bij elkaar gebonden zodat er een beetje vorm in komt waar ze in blijven staan (het nadeel van in een doos gezeten te hebben)
Gisteravond / Vannacht / Vanochtend bezig geweest met het sleeven van mijn Coolermaster Silent Pro 1000M voeding.
Net uit de doos:

Omhuizing eraf:

Open en oude sleeving verwijderen:

Oude Sleeving

Met neme nietjes (verkrijgbaar bij elke zaak waar je ook je pc-magazine haalt

Rechtbuigen, 1x dubbel en erin steken:

Resultaat:

Gesleeved met krimpkous:

Alle 4 in connector:

Fast Forward
Alles gesleeved:

Wrappen en hopen dat ie nog dichtgaat:

Kastje dicht (past precies)

Done, kabels bij elkaar gebonden zodat er een beetje vorm in komt waar ze in blijven staan (het nadeel van in een doos gezeten te hebben)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2010 11:56 ]
wouw, das een hoop sleeving!
Ziet er echt superstrak uit
Keep up the good work, ik heb deze toch ook maar gebookmarked
Ziet er echt superstrak uit
Keep up the good work, ik heb deze toch ook maar gebookmarked
Errug mooi gedaan, hoeveel meter zit er nu in? een meter of 15?
LED staat toch voor Licht En Duurzaam?
Maar wat doet dat nietje nou precies dan
?
Dat heeft hij gebruikt om de connectortjes uit de plastic behuizing te drukken
2 kleuren rood? Of zie ik dat verkeerd?
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
@ GNOOM172: Om precies te zijn 30 meter
@ Ghost Dog: alles in 1 sleeve is praktischer maar het moet in mijn mod ook mooi zijn vandaar de keuze om alles los te sleeven, ieder zijn voorkeur uiteraard
@ warhamstr: Dit komt omdat deze sleeve heel licht laat zien wat voor kleur kabel eronder zit. Is de kabel b.v. zwart dan komt dit er iets donkerder uit te zien dan dat het een gele kabel is b.v.
In de case zal dit niet meer opvallen omdat deze sleeve donkerrood uitvalt in een donkere case en licht uv oplicht onder UV lampje dan valt het kleurverschil helemaal weg
@ Ghost Dog: alles in 1 sleeve is praktischer maar het moet in mijn mod ook mooi zijn vandaar de keuze om alles los te sleeven, ieder zijn voorkeur uiteraard
@ warhamstr: Dit komt omdat deze sleeve heel licht laat zien wat voor kleur kabel eronder zit. Is de kabel b.v. zwart dan komt dit er iets donkerder uit te zien dan dat het een gele kabel is b.v.
In de case zal dit niet meer opvallen omdat deze sleeve donkerrood uitvalt in een donkere case en licht uv oplicht onder UV lampje dan valt het kleurverschil helemaal weg
Mooi ding!! Bijna 2x zo hoog als de standaard kast, maar goed...
Leuk project!
Leuk project!
Is dit project nou dood? Zag er wel veelbelovend uit
Verwijderd
Nee het is niet dood, het is net weer tot leven gekomen 
Die sleeving ziet er strak uit overigens, mooi hoe je het ook in de voeding hebt gekregen
Die sleeving ziet er strak uit overigens, mooi hoe je het ook in de voeding hebt gekregen
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 15:44 ]
heb je al weer wat updates?
If water polo was easy, it would be called football
Is het niet mooier om die sleeving niet bij elkaar te binden, maar gewoon netjes door de kast te maken. (ook dat je een gedeelte wel ziet) vind ik persoonlijk mooier dan alles bij elkaar gebonden.
Ik hoop dat ie er nog mee doorgaat. Ik zie echter wel dat hij wat spullen verkoopt op TN zoals radiators en vergelijkbare.
Hey Gnoom het project gaat nog door
, laatste tijd veel te druk geweest met mijn werk.
binnenkort meer info (en foto's
)
binnenkort meer info (en foto's
Je hebt in ieder geval weer wat overzicht doordat je aardig van wat hardware bent verlost.Verwijderd schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 09:43:
Hey Gnoom het project gaat nog door, laatste tijd veel te druk geweest met mijn werk.
binnenkort meer info (en foto's)
Is deze geheel gestopt????
Lijkt wel of hij geheel verdwenen is van tweakers. geen actieviteit meet...AktiveHate schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 21:31:
Wat zou je zelf denken na meer dan anderhalf jaar niks meer van de TS vernomen te hebben?
Heel erg jammer, zag er goed uit (al zag ik het net pas voor het eerst)
@ Xanquezer: Nou dan is je vraag eigenlijk toch al beantwoord?
Hoewel het wel jammer is jaa, zat genoeg potetentie in deze mod.
Hoewel het wel jammer is jaa, zat genoeg potetentie in deze mod.