Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben zelf erg te spreken over Ziggo hoor. Natuurlijk vragen ze altijd om de welbekende resets en speedtests, maar als je die gewoon van te voren even doet hoef je alleen maar te zeggen dat de modem gereset is, en dan geloven ze je.
Wij hadden hier thuis een instabiel modem, we moesten hem 5-8 keer per week resetten. Ziggo gebeld, eerst was het advies om het even aan te kijken. Nou ja, prima en logisch advies lijkt mij. Toen het niet wegging nogmaals gebeld en toen kwam er een monteur. Kon gewoon binnen 3 dagen, volgens mij. Die had het signaal getest, in orde, modem getest, 'op dat moment' in orde, maar hij geloofde ons verhaal wel. Dus nieuwe modem gepakt, netjes aangesloten, even testen, en klaar.
Ik vroeg nog even naar de snelheid, want we haalde maar 30 mbit ipv de 50 die ik dacht dat we hadden (hij vertelde ons van de 80 mbit ondertussen), dus had hij ook even getest met een directe aansluiting, en hij kwam op precies 80 mbit uit. Hij gaf als advies de router na te kijken, en ja hoor, dat was geen gigabit router. Dus ik een nieuwe besteld, aangesloten, en op iedere bedrade pc hebben wij nu 80 mbit stabiel.
Ik hoor heel veel negatieve verhalen over Ziggo, maar de meesten zijn van mensen die ooit zijn afgehaakt bij @Home en denken nu dat Ziggo hetzelfde bedrijf is. Maar dat is niet, en de klantenservice van Ziggo is dik in orde mits je op een normale manier communiceert en gewoon duidelijk je probleem uitlegt. 1 keer heb ik een chagrijnige vrouw aan de telefoon gehad, maar toen zij mij in de wacht zette viel de modem uit en dus ook de vaste lijn... gelukkig

Daarna teruggebeld en toen kreeg ik een hele aardige man te spreken die de monteur heeft geregeld. Uiteraard moet wel alles volgens protocol, dus de standaard tests en "heb je de modem al gereset"-vraag kwamen eerst.
Misschien is dit bericht offtopic, want zoals ik al zei ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik vind dat Ziggo (en vroeger @Home) niet alleen maar negatief in het daglicht gezet moeten worden, want wij zijn als zeker 12 jaar vaste en tevreden klanten van @Home en Ziggo.
O ja, en nog even wel echt on-topic: Ziggo leverde het hoogste percentage van de snelheid van alle ISP's, vorig jaar (of 2 jaar terug) getest door de consumentenbond. Ondertussen leveren ze 100% van de beloofde snelheid, tenminste hier (Den Bosch). Maar vergeet niet dat de verhogingen gratis zijn. Dus als ze dit najaar 120 mbit beloven, en het wordt januari 2011, dan moet je daar niet om gaan huilen, want de kosten worden namelijk niet verhoogd, niet in het najaar, maar ook niet in januari 2011.