Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
LogiForce schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:33:
[...]

[...]

Tjah, alleen heb je een probleem. Als je Ziggo wel beld krijg je de volgende dingen voor je kiezen...

1. Er word gewoon opgelegd
2. Je krijgt een onzin verhaal dat het bij jouw thuis ligt (ook al is de monteur net een week voor die tijd geweest)
3. De een zegt het ligt aan jouw signaal, maar als ik naar hett voormalig @home hoofdkantoor ga zegt men daar dat het signaal goed is. En dat het optie 2 is.
4. Ze gaan honderd keer een vragenlijstje met je door wat niks helpt aangezien conclusie capaciteits probleem er niet in staat (heb er in @Home tijd gewerkt op voormalig hoofdkantoor, dus weet dat dit er niet in staat)
5. Er gaat een bonnetje naar de 2de lijn waar je vervolgens toch geen zak meer van terug hoord, want ze hebben het daar te druk met op de Wii spelen. (Ja, deze staat er echt. En ook als ik belde naar hun waren ze nog te broerd om een finger te bewegen, laat staan hun werk uit te voeren).

Dus ja, dat helpt toch echt niks hoor. En ja heb in de afgelopen periode wel vaker als 1 keer gebeld naar kantoor gegaan jah. Aangezien het je enigste kans is om wat gedaan te krijgen.
Alle keren dat ik ziggo heb gebeld werd ik goed geholpen hoor dus misschien heb ik dan gewoon geluk gehad :). Ook in ziggo-gebruikers forum hoor je vaak gemixte reacties maar ik heb altijd goed ervaringen gehad met ziggo en me laatste ervaring is 2 weken geleden :P.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

Rutix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:43:
[...]

Alle keren dat ik ziggo heb gebeld werd ik goed geholpen hoor dus misschien heb ik dan gewoon geluk gehad :). Ook in ziggo-gebruikers forum hoor je vaak gemixte reacties maar ik heb altijd goed ervaringen gehad met ziggo en me laatste ervaring is 2 weken geleden :P.
Nou, als je als ex-werknemer en ICTer een idioot voor je krijgt die zegt dat je jouw modem moet resetten of je router er tussen uit moet halen. Of andere onzin dan flip je wel.
Of nog erger, dat het dus aan je netwerk thuis ligt. Ja hoor, een ICTer en ex-werknemer die niet weet hoe het netwerk in elkaar moet zitten. 8)7

Als ik iemand met verstand aan de telefoon krijg is het goed maar anders dan trek ik de haren uit mijn kop bij die idioten. Want ze snappen zelfs het principe van pingen nog niet eens en wat dit aan kan geven. |:(

Tuurlijk zullen er mensen zijn die een betere ervaring hebben, maar ik verlies gewoon een jaar van mijn leven door frustraties alleen al als ik daar heen bel :+

[ Voor 8% gewijzigd door LogiForce op 19-07-2010 17:38 ]

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Edjaaah schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:17:
[...]

Jongens, no offence, maar als jullie je meningen gewoon voor jezelf willen houden.
Maak jij de regels op dit forum dan? Nee. Wij mogen onze mening gewoon geven :)
Laten we het hier maar bij houden, dan hoeft er ook niemand huilend naar een modje :+
Niemand houdt je tegen hoor :)
Maar serieus: Neem in ieder geval gewoon even contact op met Ziggo. Kost nog niks ook.. Je krijgt er met wat geluk de juiste snelheid voor en een financiële compensatie. Wannabe-mod-gedrag helpt in geen enkel geval.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een update aan je topic.
Na zelf flink wat research te hebben gedaan zal ziggo in november in het gehele service gebied 120mbit moeten aanbieden.

Of dit echter ook wordt gerealiseerd weet ik nog niet.
gezien de topics die hierover al zijn geopend zal ook hierbij denk ik wel nodige storingen voort komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 15:08

JohnD

Bernd

LogiForce schreef op maandag 19 juli 2010 @ 17:37:
[...]

Nou, als je als ex-werknemer en ICTer een idioot voor je krijgt die zegt dat je jouw modem moet resetten of je router er tussen uit moet halen. Of andere onzin dan flip je wel.
Of nog erger, dat het dus aan je netwerk thuis ligt. Ja hoor, een ICTer en ex-werknemer die niet weet hoe het netwerk in elkaar moet zitten. 8)7

Als ik iemand met verstand aan de telefoon krijg is het goed maar anders dan trek ik de haren uit mijn kop bij die idioten. Want ze snappen zelfs het principe van pingen nog niet eens en wat dit aan kan geven. |:(

Tuurlijk zullen er mensen zijn die een betere ervaring hebben, maar ik verlies gewoon een jaar van mijn leven door frustraties alleen al als ik daar heen bel :+
Ik heb zelf laatst ook problemen gehad met ziggo. Gewoon rustig blijven aan de telefoon. Hang altijd je PC of laptop rechtstreeks aan het modem voordat je belt. Als ze beginnen over je PC die aan het downloaden is dan gewoon even netstat uitvoeren en vertellen wat je bevindingen zijn. Je bent toch een IT'er? Dan kan je hun vragen vast wel beantwoorden met een antwoord dat alles uitsluit. Schrijf anders de vragen even op, bedenkt een goed antwoord en bel nog een keer.

Ik ben uiteindelijk wel teruggebeld door de 2de lijn. Netwerk bleek zwaar overbelast te zijn. Dit is inmiddels opgelost.

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ben zelf erg te spreken over Ziggo hoor. Natuurlijk vragen ze altijd om de welbekende resets en speedtests, maar als je die gewoon van te voren even doet hoef je alleen maar te zeggen dat de modem gereset is, en dan geloven ze je.

Wij hadden hier thuis een instabiel modem, we moesten hem 5-8 keer per week resetten. Ziggo gebeld, eerst was het advies om het even aan te kijken. Nou ja, prima en logisch advies lijkt mij. Toen het niet wegging nogmaals gebeld en toen kwam er een monteur. Kon gewoon binnen 3 dagen, volgens mij. Die had het signaal getest, in orde, modem getest, 'op dat moment' in orde, maar hij geloofde ons verhaal wel. Dus nieuwe modem gepakt, netjes aangesloten, even testen, en klaar.

Ik vroeg nog even naar de snelheid, want we haalde maar 30 mbit ipv de 50 die ik dacht dat we hadden (hij vertelde ons van de 80 mbit ondertussen), dus had hij ook even getest met een directe aansluiting, en hij kwam op precies 80 mbit uit. Hij gaf als advies de router na te kijken, en ja hoor, dat was geen gigabit router. Dus ik een nieuwe besteld, aangesloten, en op iedere bedrade pc hebben wij nu 80 mbit stabiel.

Ik hoor heel veel negatieve verhalen over Ziggo, maar de meesten zijn van mensen die ooit zijn afgehaakt bij @Home en denken nu dat Ziggo hetzelfde bedrijf is. Maar dat is niet, en de klantenservice van Ziggo is dik in orde mits je op een normale manier communiceert en gewoon duidelijk je probleem uitlegt. 1 keer heb ik een chagrijnige vrouw aan de telefoon gehad, maar toen zij mij in de wacht zette viel de modem uit en dus ook de vaste lijn... gelukkig :P Daarna teruggebeld en toen kreeg ik een hele aardige man te spreken die de monteur heeft geregeld. Uiteraard moet wel alles volgens protocol, dus de standaard tests en "heb je de modem al gereset"-vraag kwamen eerst.

Misschien is dit bericht offtopic, want zoals ik al zei ik heb niet het hele topic gelezen. Maar ik vind dat Ziggo (en vroeger @Home) niet alleen maar negatief in het daglicht gezet moeten worden, want wij zijn als zeker 12 jaar vaste en tevreden klanten van @Home en Ziggo.

O ja, en nog even wel echt on-topic: Ziggo leverde het hoogste percentage van de snelheid van alle ISP's, vorig jaar (of 2 jaar terug) getest door de consumentenbond. Ondertussen leveren ze 100% van de beloofde snelheid, tenminste hier (Den Bosch). Maar vergeet niet dat de verhogingen gratis zijn. Dus als ze dit najaar 120 mbit beloven, en het wordt januari 2011, dan moet je daar niet om gaan huilen, want de kosten worden namelijk niet verhoogd, niet in het najaar, maar ook niet in januari 2011.

Verwijderd

Ik woon in een een dorp genaamd " Nieuwleusen "en haal sinds deze week een goede 14MB/s met SABNzb..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/928733559.png

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

JohnD schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:23:
[...]

Ik heb zelf laatst ook problemen gehad met ziggo. Gewoon rustig blijven aan de telefoon. Hang altijd je PC of laptop rechtstreeks aan het modem voordat je belt. Als ze beginnen over je PC die aan het downloaden is dan gewoon even netstat uitvoeren en vertellen wat je bevindingen zijn. Je bent toch een IT'er? Dan kan je hun vragen vast wel beantwoorden met een antwoord dat alles uitsluit. Schrijf anders de vragen even op, bedenkt een goed antwoord en bel nog een keer.

Ik ben uiteindelijk wel teruggebeld door de 2de lijn. Netwerk bleek zwaar overbelast te zijn. Dit is inmiddels opgelost.
Als klant bel ik, en leg mijn verhaal uit met ICT jargon. Zeg mijn hele ding met pings, pathpings, traces, speedtests enzovoorts. Welke bekabeling, oud nieuw. Oude modem en nieuwe modem. En ga zo maar door.
Uit dit verhaal blijkt dat ik alles al uitgesloten heb aan mijn zeide. Daarnaast ben ik ook oud-werknemer Technical Support @Home (toenmallige hoofdkantoor Winschoterdiep 60). En werkte hier in het jaar 2006 en had de volgende skills "Analoge en digitale RTV / Internet / Telefoon en Ethernet-to-the-Home Boxmeer". Dit vertel ik ook maar men slaat alles in de wind en gaat domme vragen stellen na mijn verhaal.
En dit moet/mag mij niet irriteren?

Inmiddels heb ik ook vandaag mijn Ubee weer aan mijn coax hangen met een patch coax kabel die normaal in de straatkasten (tussen versterker en tab. Deze is blauw van kleur en 30cm lang) zit. Ooit meegenomen van @home destijds. En de verbinding werkt weer normaal.
Dus aan mijn modem heeft het niet gelegen wat ik altijd dacht, Dit kwam doordat mevrouw 3 of 4 van de TS zei dat ze geen packetloss naar mijn modem had.

Afijn, het werkt stabiel en ben blij. Echter klop ik nog wel even af. *klop klop*

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Pagina: 1 2 Laatste