Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Omdat ik in [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7 steeds meer berichten zien over de valse beloftes van Ziggo wat betreft de snelheidsverhogingen, open ik dit aparte topic.

Ziggo heeft lange tijd geadverteerd met de snelheidsverhogingen. In deze advertenties werd belooft dat het Alles-in-1 Extra pakket in het najaar van 2009 80Mbit/s zou zijn, en in 2010 boven de 100Mbit/s. Enkele grote steden in Nederland hebben inderdaad 120Mbit/s, de rest zit echter nog op 50Mbit/s, terwijl dit nu minimaal 80Mbit/s zou moeten zijn.
Het niet nakomen van de beloftes is echter niet het enige waar Ziggo klanten zich al lange tijd aan ergeren. Er zijn al maanden problemen met het bekende Ubee modem, die tot op heden nog steeds niet zijn opgelost.

Nu is mijn vraag: heeft de consument juridisch enige poot om op te staan? Wat kunnen we tegen deze praktijken doen? Een klacht indienen bij de Consumentenbond/OPTa/Kassa/Radar oid? Een rechtzaak beginnen tegen Ziggo?

Wellicht kunnen we met z'n allen iets tegen Ziggo beginnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:25

Midas.e

Is handig met dinges

Niet om het een of ander, maar op de site van ziggo bieden ze de 80 of 120mbit nog niet aan, tot dat moment heb je geen poot om op te staan.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelzwarts
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Zolang je geen onderzoek doet naar daadwerkelijke percentages probleemgevallen is je topic aanzet eerder een slechtonderbouwde ziggo bash. Heb je bij Ziggo zelf nagevraagd hoe dat zit met de snelheidsverhogingen uit hun beweringen?

Windows Veteran turned Apple Addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en, er zal zeker wel ergens staan

aan deze site kunnen geen rechten worden ontleend

heb je nog niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Ben het helemaal met je eens maar ik denk dat er weinig tegen te doen is als consument.
Misschien is het een idee om het een keer om een klacht in te dienen bij het tv programma Radar.
Die is het al vaker gelukt om Ziggo goed voor lul te zetten met die maffe praktijken van ze. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Midas.e schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:58:
Niet om het een of ander, maar op de site van ziggo bieden ze de 80 of 120mbit nog niet aan, tot dat moment heb je geen poot om op te staan.
Waarom niet? Ze beloven snelheden die ze simpelweg niet kunnen leveren.
michelzwarts schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:58:
Zolang je geen onderzoek doet naar daadwerkelijke percentages probleemgevallen is je topic aanzet eerder een slechtonderbouwde ziggo bash. Heb je bij Ziggo zelf nagevraagd hoe dat zit met de snelheidsverhogingen uit hun beweringen?
Ik heb Ziggo al meerdere malen gebeld, en ik heb nog nooit een duidelijk antwoord gekregen. Altijd 'Hierover durf ik niks te zeggen' en dergelijke. Waarom is dit trouwens een bash? Als je even het [Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 7 even bekijkt zie je dat ik niet de enige ben die zich hieraan ergert. Reden om dit topic te openen is dus ook er wat aan te doen, niet om te bashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 12:39
Zolang je niets in je contract hebt staan dat je abonnement naar 80/120 gaat, wordt het knap lastig om daar iets aan te veranderen.

Ik ben het op zich wel met je eens, er is weken/maanden mee geadverteerd op TV nota bene. De pilot begon sowieso al later toch?

Maar aan de andere kant: Je betaald nu een redelijk bedrag voor 50Mbit, dat je straks kosteloos naar 80 of 120 gaat is leuk maar verder is Ziggo niet verplicht om je meer te leveren dan je hebt afgesproken in je contract.

[ Voor 30% gewijzigd door Sypher op 16-01-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Ik weet niet hoe je erbij komt van deze snelheden, maar ik heb op de Ziggo site zelf diverse malen gelezen dat pas in Q van 2010 die snelheidsverhogingen er door kwamen, dus 20 > 30, 50 > 80. De steden die nu opeens al 120 hebben, hebben gewoon mazzel door een of andere pilot.

Als ik hier kijk: https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/ zie ik ook nergens de door jou gezegde snelheden staan.

Dit zijn namelijk de snelheden die er juist in de zomer van 2009 net zijn verhoogd: nieuws: Ziggo voert in juli geplande snelheidsverhoging door

Zie hier ook oudere posts: http://ziggo.gebruikers.e...wthread.php?thread_id=719 die mijn verhaal bevestigingen.

Dat het in Q1 80MBit moet worden klopt, maar daar heeft Ziggo nog 3 maanden voor. Op dit moment is het op veel plekken nog de beloofde 50MBit. Het was immers net verhoogd in de zomer vorig jaar. Rond september pas kreeg je gegarandeerd 50 Mbit.

Je bent dus iets te vroeg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
:?

De eerste link die je krijgt als je zoekt op 'Ziggo snelheidsverhogingen': https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/.

Ik citeer:
Vanaf 1 juli biedt Ziggo gratis hogere internetsnelheden. De hoogste snelheid is 50 Mb/s. En het leuke is, we worden alleen maar sneller. In het najaar al tot 80 Mb/s. En volgend jaar tot meer dan 100 Mb/s.
En ja, deze tekst komt nog uit 2009. Feit is dat het najaar van 2009 al voorbij is, en feit is dat het grootste deel van de Alles-in-1 Extra abonnees nog geen 80Mbit/s of hoger hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:48

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Emile schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 21:25:
En ja, deze tekst komt nog uit 2009. Feit is dat het najaar van 2009 al voorbij is, en feit is dat het grootste deel van de Alles-in-1 Extra abonnees nog geen 80Mbit/s of hoger hebben.
En feit is dat er staat 'in het najaar al TOT 80mbit'. Ik zeg niet dat het netjes is maar er is niks dat ze wel beloofd hebben en niet waar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Laatst online: 22:26

MsG

Forumzwerver

Die nieuwe tekst had ik inderdaad niet gezien.

Ik las namelijk eerst aldoor dit overal:

Sept-oktober 2009:
AiE Plus: 20Mbit
AiE Extra: 50Mbit

en dan zou dat Q1 worden:

Sept-oktober 2009:
AiE Plus: 30Mbit
AiE Extra: 80Mbit

Zo stond het ook in de brief toentertijd.

Wij hebben hier namelijk nog steeds 20 en dat hoort Q1 30 te worden.

Maar sowieso zijn ze ook nog gedekt door: "Bovenstaande datums zijn een indicatie. Je ontvangt van ons een bericht met de specifieke datum waarop je kunt profiteren van je nieuwe snelheid."

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10-2020
Tof dat de topic starter hiermee gekomen is, want anders had ik het mischien gedaan! Ziggo heeft terdege van juli tot eind september in talloze reclame spot de consument lopen voor liegen dat in het najaar de snelheden geupgrade zouden worden naar 80mb. Tot op heden zijn en paar testgebieden naar 120 gegaan maar de rest van nederland krijgt simpelweg geen enkel antwoord meer.

Op de vraag of ziggo zich verrijkt het met deze spotjes is ja!, immers, er zijn talloze mensen geweest die gedacht hebben "dat is geweldig, nu 50mb en in het najaar 80mb" Dat is misleiding, als ziggo nu bv de mensen en mail/brief hadden gestuurt met de mededeling dat dit niet te halen is en evetueel kosteloos het contract daarmee ontbinden had ik nog gezegdt...netjes. maar nu doet ziggo b.v helemaal of zijn neus bloed en gaat nu ineens de boel verzetten naar "de komende jaren"

Dit kan niet, mag ook niet, daarom riep ik al eerder op om massaal kassa aan te schrijven met wellicht de mogelijkheid dat kassa dit onder de aandacht brengt. Ik ben dan er van overtuigd dat ziggo wel met en vrklaring komt, nu denkt ziggo nog "ach, paar zeikers die negeren we gewoon" maar als blijkt dat er 1000 klachten zijn en kassa zich ermee gaat bemoeien dan word het voor ziggo en ander verhaa.

Ik heb mijn mail al naar kassa gemaakt en heb inmiddels ook al antwoord terug:

geachte heer ***

Bij ons komen momenteel meer klachten binnen over de snelheids verhogingen die ziggo medio 2009 heeft aangekondigt maar tot op heden niet heeft door gevoerd. Wij zijn daarom op zoek naar zoveel mogelijk klachten hierover. Bij genoeg meldingen zullen wij dit op onze redactie bespreken en eventueel onder de aandacht brengen.

Met vriendelijke groet ***

Het is dus al bekend bij kassa daarom mijn oproep ana alle mensen die zich net als ik en de andere hieraan storen te e-mailen naar vara`s kassa wie weet als we de handen in elkaar slaan ziggo tot en antwoord te dwingen.

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
marcel23456 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:13:
Het is dus al bekend bij kassa daarom mijn oproep ana alle mensen die zich net als ik en de andere hieraan storen te e-mailen naar vara`s kassa wie weet als we de handen in elkaar slaan ziggo tot en antwoord te dwingen.
Erg fijn om te lezen dat Kassa hier aandacht aan besteed als ze meer klachten ontvangen. Ik heb zojuist ook een mail naar Kassa gestuurd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jullie boffen maar met 50MB.
Via Caiway zitten we krap aan 32MB en betalen meer.
Maar ik begrijp jullie situatie wel,een belofte moet je nakomen.
Die 120MB in andere steden is wel door,om te concureren tegen Glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 23:55:

[..]

Die 120MB in andere steden is wel door,om te concureren tegen Glasvezel.
Als dat zo is, waarom hebben ze in Tilburg dan 120 mbit gedaan? Hier is namelijk voor particulieren geen glasvezel beschikbaar en de komende jaren zal dat er niet inzitten ook.

Niet dat ik me er druk over maak, met bijna 12 megabyte/sec downloaden went heel snel kan ik je vertellen :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-10-2024
Er zijn ook aardig wat mensen die hun snelheden niet halen, omdat hun router te traag is of slechte bekabeling 8)7

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel dat Ziggo 120MB juist heeft gegeven in Glasvezel gebieden.Om dan niet die overstap te maken naar glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 02:12

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:08:
Ik bedoel dat Ziggo 120MB juist heeft gegeven in Glasvezel gebieden.Om dan niet die overstap te maken naar glasvezel.
Tilburg is één van de steden met Ziggo 120 mbit, maar juist Tilburg is gèèn glasvezelgebied. Voor particulieren zit er dat hier de komende jaren sowieso niet in. Ik ben iig blij dat ze het bieden, exit ADSL2+ voor mij. Snelheid is hier trouwens ook echt goed en ik heb -tot nu toe- geen problemen met het Ubee modem. Maar gezien de verhalen van anderen is het wellicht wel goed dat ze niet in rap tempo iedereen upgraden...

[ Voor 25% gewijzigd door Wildfire op 17-01-2010 00:36 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
KiPKaKDutcH schreef op zondag 17 januari 2010 @ 00:06:
Er zijn ook aardig wat mensen die hun snelheden niet halen, omdat hun router te traag is of slechte bekabeling 8)7
Via ADSL haal je inderdaad zelden de maximale snelheid. Via de kabel haal je echter vrijwel altijd de aangeboden snelheid. En als je slechte bekabeling hebt of je een trage router hebt kan je ISP daar natuurlijk weinig aan doen. Maar dit topic gaat over de snelheid die de ISP op de lijn hoort te zetten, niet over de snelheid die jij thuis haalt. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reclame die Ziggo destijds heeft gemaakt is inderdaad misleidend.
Officiëel biedt Ziggo namelijk helemaal geen 80 of 120 Mbit aan. In bepaalde gebieden doen ze dat wel, maar eigenlijk meer "onder de toonbank".

Deze pagina is dan ook misleidend.

Een klacht richting de Reclame Code Commissie is in dit geval dan wel terecht. Ziggo levert deze snelheden namelijk niet aan het grote publiek, terwijl de radio reclames tijdens zomer 2009, en de eerder genoemde webpagina dit wel doen geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het hier ook mee eens... Ziggo doet aan misleiding...
Maar net zoals iemand hier al eerder opmerkte.. ze zeggen TOT 80mb.. daaronder valt die 50mb ook nog. (Als je het letterlijk gaat nemen.)

Maar ik denk dat het ook niet verstandig is om nu al over te gaan op die 80MB of hoger..
Aangezien er nog ontzettend veel problemen zijn met de EuroDocsis 3.0 modems.. vooral de Ubee.

Wat hebben we straks aan die hoge snelheden als je verbinding er om de haverklap uit ligt..

Misschien is het ook handig om te vermelden wat er nu loopt..
Als mensen bijv Kassa hebben gemaild.. of ergens anders een klacht hebben ingediend om dat dan hier even te vermelden. Zodat we weten wat er allemaal loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daikiri
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-01 11:15
Weet iemand of de snelheid van de alles in 1 basis nog omhoog gaat??. De snelheden zijn nu :(Specs)

Abonnement: Alles-in-1 Basis
Modem: Kabel
Type: Kabel
Kosten eenmalig : €
Kosten maandelijks : € 39.95
Kosten borg : €
Alle prijzen zijn in € en incl. BTW tenzij anders vermeld. Prijzen zijn vanaf bedragen en onder voorbehoud. Voor de exacte prijzen verwijzen wij naar de provider site.
Download snelheid: 128.0Kbyte/s (1,024.0Kbit/s)
Upload snelheid: 19.2Kbyte/s (153.6Kbit/s) ***********************

Die uploadsnelheid haal ik niet eens, hoop echt dat het binnekort min 50 kb up gaat worden.
Moet nu ook afkicken van een 4000 Kbyte/s download en 500 Kbyte/s upload(ook Ziggo), naar deze trage bende.

Heb dan ook wel gekozen voor basis, maar ik zit zelf op de max 12 Kbyte/s UP., kortom niet vooruit te branden.

Weer ontopic: Over de hier boven gaande discussie,, is het natuurlijk dat er misleiding plaatsvind. Zo werkt reclame, alles mooier voorspiegelen dan het daadwerkelijk is. Dat kun je ze ook niet echt kwalijk nemen, letterlijk gezien komen ze over het algemeen hun beloftes goed na. Al zit ik nuzelf met een hele trage upload. Ik heb dan ook wel gekozen voor Basis.

Hoop in iedergeval wel dat de boel van de basis nu binnekort wat verhoogd gaat worden qua upload.
Een mail met een attachment van 5 mb gaat nu al veel teveel tijd inzitten..

[ Voor 25% gewijzigd door Daikiri op 17-01-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:06

TFHfony

Professional Weirdo

Deze link is ook leuk:

https://www.ziggo.nl/#producten/alles-in-1/adsl/

De tekst onderin:
Nog hogere snelheden

En Ziggo is nog lang niet klaar met het verhogen van de internetsnelheden. Zes steden (Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard) profiteren al van de verhoogde snelheden van Ziggo. Nu beginnen we ook met de uitrol van supersnel internet in Utrecht en Den Haag. Daarna volgt de rest van het Ziggo-gebied. Iedereen wordt persoonlijk op de hoogte gesteld wanneer de nieuwe snelheden ingaan. Bereid je alvast voor en neem Alles-in-1 van Ziggo en geniet nu al van een hogere internetsnelheid dan ADSL.

** Begin dit jaar beschikbaar in Utrecht en Den Haag. Andere gebieden volgen in de komende jaren.
Als je dit leest, dan is het zelfs niet eens zeker dat we de 80mbit dit kwartaal nog krijgen.

En deze reclame uit 2009 was toch vrij duidelijk:

http://www.youtube.com/watch?v=TNSd_QGTeek&NR=1

nu 50mbit, dit najaar tot 80mbit en volgend jaar zelfs 120mbit.....
Is het misschien een idee om het contact adres van Kassa hier weg te zetten, zodat de mensen direct een mailtje kunnen sturen?

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:41

Amiet01

Master_A

Ik kreeg bij onze Ubee modem een brief meegestuurd waarin stond dat als de modem was geactiveerd, de nieuwe snelheid per direct beschikbaar zou zijn. Hiervoor had ik trouwens een perfect werkende Motorola modem en nu heb ik een crappy modem die per dag minimaal twee keer eruit vliegt. Volgens een medewerker was er afgelopen maandag een firmware klaar, maar na testen bleek er toch nog het één en ander mis te zijn. Hij kon niet specifiek vertellen wanneer het wel opgelost zou worden en nieuwe modems versturen op aanvraag van de klant doen ze ook niet.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een klacht richting Kassa (oops, ik bedoel Tros Radar) gestuurd over de misleiding van Ziggo mbt snelheid.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Laatst online: 19-08 10:57
Ik ben ook teleurgesteld in Ziggo. Op de radio elk uur roepen dat we in najaar 2009 80mb zouden hebben en begin 2010 wel 120mb zonder iets na te komen. Opeens zijn de reclame's weg en wordt het niet meer op deze manier geadverteerd. Een mail sturen naar Ziggo geeft een nutteloze reactie waarbij alles wordt ontkend. Leuke partij, die Ziggo.

-edit-

Ook ik heb zojuist Kassa op de hoogte gesteld.

[ Voor 8% gewijzigd door ericafterdark op 19-01-2010 12:09 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:34
Op die 80 en 120mbit kunnen jullie nog lang erop blijven wachten.
Enkele woonplaatsen hebben reeds de upgrade naar 80-120 gekregen, dit is beperkt tot een paar plaatsen alleen. Namen komen nu niet 123 bij me.
Voor de rest wordt er geprobeerd om het voor einde van eerste kwartaal upgrade uit te voeren.
Maar dan weten jullie waarschijnlijk ook dat er genoeg problemen zijn met de Ubee modems die je van Ziggo krijgt.
Halen snelheid niet, uitval verbinding en ga zo maar door.
Probleem met modems moet begin van februari einde verhaal zijn. Alleen als ze ook een nieuwe werkende niet verder slopende firmware krijgen voor hun modems.
Dan zullen ze overgaan naar upgrade van snelheden voor de rest van de klanten.
Tot die tijd. Gewoon wachten.
Meer kun je toch niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Dat begrijp ik ook wel, het gaat zich om het feit dat er in de landelijke media zaken worden geroepen die niet nagekomen worden en daarnaast zelfs ontkend worden door medewerkers van de klanten service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Jah klantenservice, je kunt het niet echt zo noemen. Het zijn niets anders dan call centers die zelfde dingen herhalen.
Vind het ook niets.
Tip als je belt naar Ziggo vraag waar ze zitten.
Hoor je iets anders dan Den Haag, ophangen en terug bellen zolang je naar gratis nummer kan bellen.
Enige mensen die je helpen en informatie hebben waar je zelf ook wat aan hebt zitten daar.
Uiteindelijk noemen ze ook geen datum in hun reclames, dus doen ze ook niets fout/onwettigs.
Ze zeggen dat het sneller zal worden maar exacte datum/tijd hoor je niet.
Zoals VDSL2 komt eraan van xs4all met iptv maar ergens in de zomer. Exacte tijd, onbekend.
Daarom je kunt er niet veel aan beginnen.
Zolang je je snelheid van nu niet kan halen. Bellen naar "klantenservice" en een klacht indienen dat je je snelheid niet haalt.
Zo krijg je tenminste een vergoeding misschien.
Er zitten hier op de forum genoeg mensen die bij ziggo werken. Je kunt hun ook een pm sturen of ze je wat meer kunnen vertellen.
Meeste doen het gewoon. -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Najaar 2009 vind ik toch wel een richttijd. Niet nagekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

teksetter schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:25:
[knip]

Er zitten hier op de forum genoeg mensen die bij ziggo werken. Je kunt hun ook een pm sturen of ze je wat meer kunnen vertellen.
Meeste doen het gewoon. -_-
De meeste weten niet eens wat er zich binnen het bedrijf afspeelt.

En ook ik heb Kassa op de hoogte gesteld van dit topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-09 17:04

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Dat van die Ubee modems is gedeeltelijk waar. Er waren grote problemen mee, en om nu te zeggen dat Ziggo er niets mee gedaan heeft is grote onzin; want mijn Ubee modem had er enorm veel last van, maar werkt nu al bijna twee weken als een zonnetje, en als hij meer dan 10 packets kwijt is geraakt in die weken dan is het veel geweest. (daarvoor had ik een PL van 15% ongeveer).

Voor mij zijn die Ubee problemen allemaal opgelost, verder zit ik op 120/10 en ben ik altijd goed en snel geholpen door de helpdesk.

Dit verhaal even als tegengas voor de negatieve berichten.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Kijk als iemand geen last heeft van zijn/haar verbinding dan hebben ze meestal ook niet veel te zoeken hier.
Je moet het ook zo kijken.
Enkel een klein procent val al die mensen hebber er last van. Niet eens 1%.
Bij meesten werkt het goed en kleine groep minder.
Tegenwoordig moet je maar geluk hebben dat je een echte helpdesk medewerker aan de lijn krijgt en niet een callcenter medewerker die je verteld dat je even een stomme reset moet uitvoeren en dat het gaat helpen.
Heb je nu een snelheid van 50 en je haalt het niet.
Bel en dien een klacht in. Ze testen 2-3 dingen en klaar.
Na 2-3 weken wordt je gebeld en krijg je wat van je maandelijkse kosten terug.
Meer kun je er niet van maken.
:+

[ Voor 99% gewijzigd door teksetter op 20-01-2010 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Eiríkr schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 14:00:
Dat begrijp ik ook wel, het gaat zich om het feit dat er in de landelijke media zaken worden geroepen die niet nagekomen worden en daarnaast zelfs ontkend worden door medewerkers van de klanten service.
/advocaatjevandeduivelmodus:

Heb je dan op een brief/mailing de toezegging dat in jouw regio of verzorgingsgebied je verbinding geupgrade zou worden met een gemelde ingangsdatum + garanties?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Kees schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:12:Voor mij zijn die Ubee problemen allemaal opgelost, verder zit ik op 120/10 en ben ik altijd goed en snel geholpen door de helpdesk.

het gaat in dit topic niet over Ubee`s of arris modems waar problemen mee zijn, het gaat om de beloftes die ziggo 3 maanden lang heeft lopen bleren in spotjes op radio en tv die ziggo nu ineens niet meer nakomt. dat jij nu 120/10 zit is waarschijnelijk omdat je in 1 van de gebieden zit waar het wel word aangeboden. De rest van nederland kan volgens ziggo de boom in want ze hebben prompt alle texten hierover veranderd in "de komende jaren".

Er zijn legio mensen die destijds over zijn gestapt (lees lid zijn geworden) omdat ze dachten die snelheid te krijgen, dat gebeurt dus niet en is dus misleiding eens?

marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 16:53
Hier zelfde kregen laatst een mooie mail dat vanaf direct (Eind november '09) onze internetsnelheid van 20mbit naar 30mbit werd verhoogd (Enschede kregen eerder als Q1 zo stond netjes in de mail).

Tot heden nog geen enkele verhoging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het gaat in dit topic niet over Ubee`s of arris modems waar problemen mee zijn, het gaat om de beloftes die ziggo 3 maanden lang heeft lopen bleren in spotjes op radio en tv die ziggo nu ineens niet meer nakomt. dat jij nu 120/10 zit is waarschijnelijk omdat je in 1 van de gebieden zit waar het wel word aangeboden. De rest van nederland kan volgens ziggo de boom in want ze hebben prompt alle texten hierover veranderd in "de komende jaren".

Er zijn legio mensen die destijds over zijn gestapt (lees lid zijn geworden) omdat ze dachten die snelheid te krijgen, dat gebeurt dus niet en is dus misleiding eens?

Volledig,na dik 2 maanden gekloot met tel.en `intn.nu sinds 3 weken de volle snelheid 50Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kees schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 13:12:
Dat van die Ubee modems is gedeeltelijk waar. Er waren grote problemen mee, en om nu te zeggen dat Ziggo er niets mee gedaan heeft is grote onzin; want mijn Ubee modem had er enorm veel last van, maar werkt nu al bijna twee weken als een zonnetje, en als hij meer dan 10 packets kwijt is geraakt in die weken dan is het veel geweest. (daarvoor had ik een PL van 15% ongeveer).

Voor mij zijn die Ubee problemen allemaal opgelost, verder zit ik op 120/10 en ben ik altijd goed en snel geholpen door de helpdesk.

Ik denk dat jij in een "lucky" regio woont. Sinds het nieuwe modem valt ook hier regelmatig het internet uit. Voorheen met Motorola gebeurde dat echt nooit. (Ook niet zelden, gewoon nooit.)

De beloofde upgrade in Q1 2010 heb ik overigens ook nog niet gehad. Maar laat ze eerste die problemen met het nieuwe modem maar eens oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2010 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Mee eens, ze hebben net als vele anderen mij die vette(re) worst voorgehouden. Na twee-drie maanden de commercials enzo gezien te hebben verdween deze toezegging totaal uit beeld (ondergesneeuwd door de problemen met de modems..).

Hierna alleen nog maar de 120 Mb pilots in de plaatsen waar de concurrentie groot was, en de andere upgrades werden naar 'de komende jaren' verplaatst.

Al moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er niet zo wakker van lig. Iets meer upload zou inderdaad fijn zijn, maar hogere downloadsnelheden is niet meer zo noodzakelijk. Prettig, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, je haalt tenminste wel de snelheid die ze aanbieden. Bij KPN 20 mbit haalde ik maar 1.1mbps max en met ziggo haal ik altijd die 2.5mbps (ook 20mbit, precies wat ze aanbieden dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 januari 2010 @ 18:29:
Achja, je haalt tenminste wel de snelheid die ze aanbieden. Bij KPN 20 mbit haalde ik maar 1.1mbps max en met ziggo haal ik altijd die 2.5mbps (ook 20mbit, precies wat ze aanbieden dus).
Daar zul je mij ook niet over horen klagen. 20 Mb = 20Mb. Het gebeurt op drukke tijden weleens dat hij de 19 net niet haalt, maar daar kan ik me absoluut niet druk om maken.

Maar als de problemen met het modem aanhouden, zal ik ze toch maar eens gaan bellen. Ik heb gisterenavond tot 2x toe in 2 uur het modem moeten resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is misleidende reclame?
In Nederland moet reclame aan een aantal regels voldoen. Deze regels staan in de Nederlandse Reclame Code. Eén van de regels is dat een reclame niet misleidend mag zijn. In een misleidende reclame zegt een adverteerder dingen die niet waar zijn. Een voorbeeld.

In een advertentie staat dat een wasmachine een keurmerk heeft. Maar in de winkel hoort u dat die wasmachine helemaal geen keurmerk heeft. Een adverteerder mag alleen zeggen dat de wasmachine een keurmerk heeft, als dat ook echt zo is.

Let op:
In reclame wordt altijd wel een beetje overdreven. Dat mag, zolang de adverteerder u wel de waarheid vertelt.

Belangrijke informatie weglaten is ook misleidend
Soms wordt in reclame belangrijke informatie niet verteld. Ook dat is misleidend. Een voorbeeld. U koopt een cd. Op de cd-hoes staat "Michael Jackson Greatest Hits". Thuis komt u erachter dat de liedjes op de cd niet zijn gezongen door Michael Jackson zelf, maar door andere artiesten. En dat staat niet op de cd-hoes!

Klacht indienen bij de Reclame Code Commissie
Denkt u dat een reclame misleidend is? Dan kunt u gratis een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie. Dat kan met een brief of via de website van de Stichting Reclame Code. De Reclame Code Commissie beoordeelt daarna of de reclame inderdaad niet voldoet aan de regels van de Nederlandse Reclame Code. Als u gelijk hebt, beveelt zij de adverteerder aan om de reclame niet meer te gebruiken. Soms is de aanbeveling openbaar. Dat betekent dat de Reclame Code Commissie aan kranten een persbericht verstuurt waarin de aanbeveling staat.

Als de Reclame Code Commissie moet beoordelen of een reclame misleidend is, kijkt zij onder andere voor wie de reclame is bedoeld. Kinderen zijn bijvoorbeeld makkelijker te misleiden dan volwassenen. Daarom moet reclame voor kinderen aan strengere regels voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als er mensen zijn die tussen 1 augustus en 1 november 2009 nieuwe klant van ziggo zijn geworden op basis van hun reclame spotje destijds. aan toonbaar ingangs datum contract. Kunnen ze ziggo vragen waar hun beloofde snelheid blijft. 80 mbit in het najaar van 2009 (waarmee ze toen adverteerden) Als ziggo dit niet na komt( wat ik eerder denk) Kunnen de mensen een klacht in dienen bij de reclame code commissie. Wand de reclame is bekend bij de commissie (ziggo heeft mislijdende recleme uitgezonden waar ze na 3 maanden weer met zijn gestopt) Lees het artikel hier boven. :9 :9 :9 :9 :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quartex
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-12-2024

quartex

Virtual Dreams / Fairlight

Mischien moeten de mensen die zo lopen te klagen eens hier naar kijken, mischien dat ze dan beseffen hoe "zielig" ze overkomen op de rest.

http://www.youtube.com/watch?v=-LkusicUL2s

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-07 08:02
Een klacht indienen bij Radar/Kassa omdat je de volledige snelheid wel haalt maar de beloofde snelheidsverhoging er niet is... Zucht.. Er is altijd wel wat te zeiken.

Zelf haal ik ook maar 6mbit van de 8 welke "beloofd" wordt door HetNet/KPN. Jammer dan.

Ik zou gewoon even afwachten tot de nieuwe firmware voor de Ubee modems uit is en daarnaast de snelheden worden omgegooid. Ik denk dat het binnen 1 a 2 maanden is opgelost..

Over 2 maanden neem ik ook gewoon Ziggo wanneer mn verhuizing klaar is.. Jammer dat de actie met de HD PVR voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Laatst online: 00:24
Ze mogen wel een soort van vergoeding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

quartex schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 16:32:
Mischien moeten de mensen die zo lopen te klagen eens hier naar kijken, mischien dat ze dan beseffen hoe "zielig" ze overkomen op de rest.

http://www.youtube.com/watch?v=-LkusicUL2s
Zielig is eerder jouw neerbuigende houding.
Verder is het een leuk filmpje, maar zo'n leuk filmpje en de huidige stand van de technologie geeft een bedrijf nog steeds niet het recht op toezeggingen/beloftes te doen en deze vervolgens niet uit te voeren.

In jouw wereld is dat misschien normaal, maar ik hoop dan toch ten zeerste nooit en of te nimmer klant te zijn bij het bedrijf waar jij werkt.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Ik heb in okt AIplus afgesloten, dat het in Q1 2010 naar 30 down zou gaan, was iets wat mij over de streep trok om bij ADSL weg te gaan.Mocht dit niet gaan gebeuren, zal ik er zeker actie op nemen.
Ik wil wel iedereen vragen om die brieven/mails waarin die snelheidsverhogingen staan, goed te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
Gaaiz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:19:
Een klacht indienen bij Radar/Kassa omdat je de volledige snelheid wel haalt maar de beloofde snelheidsverhoging er niet is... Zucht.. Er is altijd wel wat te zeiken.

Zelf haal ik ook maar 6mbit van de 8 welke "beloofd" wordt door HetNet/KPN. Jammer dan.

Ik zou gewoon even afwachten tot de nieuwe firmware voor de Ubee modems uit is en daarnaast de snelheden worden omgegooid. Ik denk dat het binnen 1 a 2 maanden is opgelost..

Over 2 maanden neem ik ook gewoon Ziggo wanneer mn verhuizing klaar is.. Jammer dat de actie met de HD PVR voorbij is.
HD pvr zijn in april/mei weer beschikbaar.

Ubee firmware wordt deze week getest en hopelijk volgende week uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
Gaaiz schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 18:19:

1) ADSL gaan vergelijken met Ziggo qua snelheid is niet juist, met ADSL haal je altijd minder vanwege de weerstand van koper.
2) En dat zeiken is terecht,stel je voor dat jouw betaling blijft haperen naar Ziggo, moet je eens kijken hoe snel ze dan kunnen handelen, dan is het niet herinnering,herinnering,aanmaning,aanmaning, incassobureau, nee, dan is het herinnering en dan afgesloten worden.
Ze moeten gewoon leveren wat ze beloven/reclame voor maken, want je betaalt er toch ook genoeg voor. Zit genoeg winst op!
Ik ben tevreden over Ziggo, internet is stabiel en valt nooit uit.(essent gebied)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
Ook bij vara`s kassa komen momenteel klacfhten binnen over de beloofde snelheid die niet gehaald word. Uir de navolgende e-mail die ik kreeg vandaag blijkt ook dat veel klachten binnenkomen over de reclame waarin ziggo een downloadsnelheid beloofde van minstens 80mb maar deze nog steeds niet word aangeboden:

Geachte meneer ***

Uit e-mails die wij binnen krijgen concluderen wij ook dat ziggo bepaalde beloftes niet nakomt. Wij hebben het inmiddels met ziggo besproken en deze geven aan momenteel de snelheid niet hoger te kunnen aanbieden dan 50mb. Dit komt, zegt ziggo, omdat er simpelweg te weinig capiciteit is om 80mb aan te bieden.

Op onze vraag waarom deze loze kreten/beloftes werden gedaan in de maanden juli-augustus-september kregen wij het antwoordt dat ziggo weliswaar 'iets te uitbundig heeft gedaan' maar nog wel van plan is de snelheid zo snel mogelijk landelijk te laten uitrollen.

Wij volgen dit op de voet en zullen bij enige voortgang dit melden op ons forum.

Met vriendelijke groet s. ***.

Kortom, veel beloven en zoals nu blijkt weinig nakomen :(

Groet Marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 17:40

B4tman_DH

To the Bat.....

De nieuwe firmware voor het UBEE modem is beschikbaar, 1 reboot en hij haalt hem binnen. Miss. helpt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
is die reboot gewoon stekker erin en eruit bij de ubee modem?

marcel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

marcel23456 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:00:
Probeer het eens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman01
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-03-2023
idd de nieuwe firmware is uit voor de Ubee, in het ziggo forum alleen nog positieve berichten hier over.
Ik beschouw de Ubee problemen vanaf nu dan ook als opgelost.

Ik raad iedereen in het bezit zijne van deze modem dan ook om of 10 seconden lang het knopje achterop in te drukken voor een hard reset of even de modem voor een halve minuut van het stroom af te halen.

Rest ons nu de snelheids verhogingen nog.

Ik ben het er mee eens dat ziggo niet nagekomen is wat het beloofd heeft in reclame spotjes etc.
Dat er nu 6 steden zijn die de snelheid wel hebben is mooi meegenomen voor de gelukkigen.

Let wel! de rest van NL betaald net zo veel als deze 6 steden op deze abbo's, het is niet helemaal eerlijk in mijn ogen. het onder het mom van de glasvezel gebieden te gooien of de zogenaamde test steden etc., nee ziggo is niet helemaal eerlijk en netjes bezig voor de bestaande klanten en voor de mensen die net lid zijn of gaan worden.

Er mag nu zeker wel eens wat aan deze wan praktijken gedaan worden.

dutchman01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreestyleFrl
  • Laatst online: 12-09 08:31
Net overgestapt naar andere provider maar niet omdat ziggo slecht is! Heb altijd netjes de snelheden gehad en in de meeste gevallen nog een mbtje meer dan beloofd. Ik zat nog wel aan het einde van de kabel waar je toch wel anders zou verwachten. Ook na de snelheidsverhogingen nog steeds meer dan de beloofde snelheid. Niks te klagen over ziggo! De helpdesk ook prima, komen we er via de telefoon niet uit dan stond er de dag er na een monteur op de stoep. Denk dat de problemen een stuk kleiner zijn dan ze lijken. Het probleem is dat mensen die geen problemen hebben, na het lezen van dit soort topics ook opeens problemen hebben en gaan klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dutchman01 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:58:
Ik ben het er mee eens dat ziggo niet nagekomen is wat het beloofd heeft in reclame spotjes etc.
Ach, reclame is gewoon iets aparts...

Reclames van AXE geloof ik ook niet echt meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:27
Dutchman01 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:58:
idd de nieuwe firmware is uit voor de Ubee, in het ziggo forum alleen nog positieve berichten hier over.
Ik beschouw de Ubee problemen vanaf nu dan ook als opgelost.

Ik raad iedereen in het bezit zijne van deze modem dan ook om of 10 seconden lang het knopje achterop in te drukken voor een hard reset of even de modem voor een halve minuut van het stroom af te halen.
Nou dan ben ik de eerste, nieuwe firmware is hier actief en zit nu op een snelheid van 0.55Mbit! DOWN en 2.46Mbit UP. De eerste poging om te bellen met de nieuwe firmware mislukte meteen, ik kon de gesprekspartner aan de andere kant niet horen, hun mij wel. Kortom hier iets niks veranderd. Terwijl een monteur toch echt langst geweest is om technische problemen (signaal etc.) uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
Gomez12 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:23:
Reclames van AXE geloof ik ook niet echt meer.
Lekkere vergelijking. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Want....

Volgens mij gaat het hier voornamelijk over geadverteerde snelheden, niet zwart op wit beloofde snelheden... ( problemen met een modem even daargelaten, dat is gewoon iets wat ziggo hoort op te lossen )

Dus geef ik aan dat reclames niet altijd de waarheid spreken en eigenlijk nooit als beloftes geinterpreteerd kunnen worden ( wat jij in je TS wel doet ) en daar geef ik een voorbeeld bij.
Wat is het wezenlijke reclame-verschil tussen een AXE-reclame en een Ziggo reclame volgens jou dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziggo is meestal drama :P

Duurt inderdaad lang voordat die 80 danwel 120 mbit er een keer doorheen komt helaas

_ misleidende reclame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gomez12 schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 19:42:
[...]
Wat is het wezenlijke reclame-verschil tussen een AXE-reclame en een Ziggo reclame volgens jou dan?
Meen je dit nu serieus? Ik hoop het niet. of neem je een comedy film ook even serieus als een documentaire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-09 10:12
marcel23456 schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:00:

marcel.
Nope. Als je de volgorde omdraait, dan echter wel ;)

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
TFHfony schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:58:
[...]

Meen je dit nu serieus? Ik hoop het niet. of neem je een comedy film ook even serieus als een documentaire?
Yep, dat meen in serieus...

Ik neem idd de ene comedy even serieus als de andere comedy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Gomez12 schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 13:30:
[...]

Yep, dat meen in serieus...

Ik neem idd de ene comedy even serieus als de andere comedy.
Appels en peren...

Als je een Axe reclame (duidelijk komisch bedoelt) even serieus neemt als een Ziggo reclame (duidelijk informatief bedoelt), dan verbaast het mij inderdaad weinig dat jij een comedy film even serieus neemt als een docu-film.

Hopelijk begrijp je e.e.a. nu beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B4tman_DH schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 11:05:
De nieuwe firmware voor het UBEE modem is beschikbaar, 1 reboot en hij haalt hem binnen. Miss. helpt het?
Het lijkt er wel op. De laatste dagen geen onderbrekingen meer gehad.
En als bonus ook nog eens de beloofde verhoging van 20 -> 30 Mb. :) Laden mijn pagina's NOG sneller.

• Dutchman01
En nu wordt het echt leuk, alle plus gebruikers, 30/4 kan je nu op je buik schrijven.
Krijgen wij dus mooi niet.

Zie bericht Ziggo,

http://ziggo-gebruikers.n...lesnelheidsverhoging.html

Het is een grof schandaal dat een bedrijf zo Zaken doet met al zijn klanten.
Wat een ongelovelijk boefen bedrijf is dit geworden.

Woorden schieten mij te kort,

Denken zij nu echt dat wij allemaal overstappen op de dure extra abbo?

[ Voor 8% gewijzigd door Dutchman01 op 25-02-2010 04:22 ]

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:44
Ik zal hier die "discussie" maar aangaan ipv in het Ziggo topic.

w00t van 20 naar een whopping 22!!! Jeej
Nou zeg, het laatste half jaar ben ik al blij dat ik af en toe aan die 20 zit. Dat lukt ook niet altijd.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dutchman01 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 04:20:
En nu wordt het echt leuk, alle plus gebruikers, 30/4 kan je nu op je buik schrijven.

Zie bericht Ziggo,

Ik sprak gisteren toevallig de helpdesk, en deze beste man zei dat in Q1 2010 het plus pakket wel degelijk werd verhoogd naar de 30/4 snelheid. Maarja...helpdesk weet ook niet alles :'(

• Frank-NL
  • Niet online
Overdrijven is ook een vak zeg, pfff :) Je hoeft niet over te stappen op Extra hoor, het verschil tussen 22 en 30 vind ik toch te verwaarlozen.

22mbit zal wel de absolute max van de Motorola's zijn? Of worden die alsnog omgeruild, want ik begrijp uit het bericht dat dat niet zal gebeuren. Vind ik opzich ook niet erg want mijn Motorola is zo stabiel als het maar kan zijn, dus laat maar lekker staan nog.

Jammer dat het allemaal niet zo soepel verlopen is als ze van tevoren hadden gedacht maar ik heb liever een bedrijf dat realistisch handelt en een stabiel netwerk houdt dan dat ze het maximale eruit proberen te halen en het straks bij niemand meer echt lekker werkt.

• Ascathon
22 en 30 te verwaarlozen? Of ik nou 2.75MBs of 3.75MBs download, weet je hoeveel tijdsverschil dat is op een HD film. Het is bijna 1.4x sneller!

• Dutchman01
Feit is dat men op de website in het nieuws op de radio meer dan 6 maanden andere dingen vertellen dan dat ze nu waar gaan maken.

Tevens Q1 2010 is ook van de baan dat is nu minstens eind Q2 2010 (eind zomer) begin Q3 2010.

Ik vindt dat Ziggo ons allemaal flink in de maling neemt.

De werkwijze van Ziggo is het aller grootste probleem.

• Frank-NL
  • Niet online
Ascathon schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:24:
22 en 30 te verwaarlozen? Of ik nou 2.75MBs of 3.75MBs download, weet je hoeveel tijdsverschil dat is op een HD film. Het is bijna 1.4x sneller!
Dus in plaats van een kwartier duurt het dan 20 minuten, erg hoor 8)7

Kan je nog maar even naar de AH voor een zak chips en een kratje bier.

Echt, sommige mensen willen graag overal een probleem van maken 8)7

• Frank-NL
  • Niet online
Dutchman01 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 10:26:
Feit is dat men op de website in het nieuws op de radio meer dan 6 maanden andere dingen vertellen dan dat ze nu waar gaan maken.

Tevens Q1 2010 is ook van de baan dat is nu minstens eind Q2 2010 (eind zomer) begin Q3 2010.

Ik vindt dat Ziggo ons allemaal flink in de maling neemt.

De werkwijze van Ziggo is het aller grootste probleem.
Stabiliteit boven snelheid, ik kan het wel blijven herhalen. Als straks iedereen met een klapperende verbinding zit omdat ze het toch verhogen is ook het hele land in rep en roer. En dan is dat een stuk meer terecht ook overigens.

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
(jarig!)
Frank-NL schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:20:
[...]

Dus in plaats van een kwartier duurt het dan 20 minuten, erg hoor 8)7

Kan je nog maar even naar de AH voor een zak chips en een kratje bier.

Echt, sommige mensen willen graag overal een probleem van maken 8)7
Tja, 30 a 40% verschil is toch echt wel een aardig verschil. Dat jij de lagere snelheid al snel genoeg vind wil niet zeggen dat anderen dat dan ook maar moeten vinden. Ik zit zelf nog op een 5 Mb verbinding en dat vind ik ruim zat (ook voor films downloaden), moet ik daarom stellen dat jij dat ook maar genoeg moet vinden ?
Frank-NL schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:21:
[...]
Stabiliteit boven snelheid, ik kan het wel blijven herhalen. Als straks iedereen met een klapperende verbinding zit omdat ze het toch verhogen is ook het hele land in rep en roer. En dan is dat een stuk meer terecht ook overigens.
Kan wel zijn, maar dan moeten ze ook niet vertellen dat ze het wel al hebben via allerlei advertenties 8)7 Als je er mee adverteert moet het ook beschikbaar zijn.

[removed]

• Frank-NL
  • Niet online
redwing schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:33:
[...]

Tja, 30 a 40% verschil is toch echt wel een aardig verschil. Dat jij de lagere snelheid al snel genoeg vind wil niet zeggen dat anderen dat dan ook maar moeten vinden. Ik zit zelf nog op een 5 Mb verbinding en dat vind ik ruim zat (ook voor films downloaden), moet ik daarom stellen dat jij dat ook maar genoeg moet vinden ?
Ik zeg absoluut niet dat anderen dat moeten vinden. Ik geef slechts mijn mening over hoe sommige mensen zich kunnen opwinden om, in mijn ogen, futiliteiten. En er is altijd nog de keus om over te stappen op een hoger en sneller abonnement. Als snelheid je echt zo lief is moet je er ook iets meer voor betalen.

Zolang je niet de snelheid krijgt die je met Ziggo overeen bent gekomen heb je overigens alle recht tot klagen.
Kan wel zijn, maar dan moeten ze ook niet vertellen dat ze het wel al hebben via allerlei advertenties 8)7 Als je er mee adverteert moet het ook beschikbaar zijn.
Dat is inderdaad jammer. Hier moet de RCC zich maar over buigen.

Verwijderd

Dutchman01 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 04:20:

Zie bericht Ziggo,

Bedankt voor deze link! Dit is zeker iets om rekening mee te houden als ik ga verhuizen. Ik zit nu in Utrecht met een Docsis 3 modem (Ubee) en heb dus 30 Mb. Als ik het goed begrijp, zou ik, na een verhuizing naar Veenendaal, dus "terugvallen" naar Docsis 2 op 22 Mb tegen dezelfde prijs. Dat klinkt nou niet bepaald aantrekkelijk. Nou wordt er in Veenendaal druk glas uitgerold, dus hopelijk kan ik dan daarheen switchen. Ik ga niet dezelfde prijs betalen, voor een "minder" product.

Ziggo klantenservice bellen, om te vragen hoe de verhuizing zal gaan verlopen, heeft niet zoveel zin, als ik de grote hoeveelheid verschillende antwoorden op dezelfde vraag zie.

Binnenkort moet ik ze bellen om te vragen, wat de mogelijkheiden zijn w.b. het behouden van je e-mailadres als je tijdeljk (tussen 2 koopwoningen in) bij familie inwoont. Misschien dat ik dan toch ook maar meteen even vraag of ik inderdaad achteruit zou gaan naar 22 Mb. Want in dat geval ben ik ook ineens een stuk minder geinteresseerd in het behouden van het e-mailadres.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit soort acties gaat ze klanten kosten denk ik.

Gezichtverlies lijden ze zeker door dit soort acties.

• Youp1e
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-08 04:41
Ik word hier helemaal gek van Ziggo. Er zijn dagen dat het internet er continue uitligt. Dat gaat dan zo: een minuutje internet, een minuutje niks, een minuutje internet, een minuutje niks. Werkelijk niet uit te houden.
Dit in regio 1943.

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 14:20

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Mag ik ook iets positiefs melden? ;)

Al die advertenties over de 80/120 Mb heb ik nooit gezien (poosje in buitenland gewoond met een 6 Mb lijntje). Een paar weken terug heb ik dus 3-in-1 extra aangevraagd. Alles is netjes en snel verlopen, zelf-installatie is ook soepel verlopen. Ook haal ik de volle 50 Mb en heb geen last van storingen oid. Ik ben dus dik tevreden met Ziggo!

postcode gebied 2405

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

positief??? je betaald er fors veel geld voor, natuurlijk mag je dan verwachten dat ze hun werk goed doen. Hier werkt ook het internet super stabiel en ben er dik tevreden over! Ik heb ook natuurlijk liever een lijn die wat trager is, maar wel altijd stabiel. Mij zul je echt niet snel horen klagen.

Alleen de overstap van adsl naar kabel heb ik dus gedaan, alleen en alleen omdat Ziggo een verhoging zou invoeren naar 30mbit. Dit wat ze nu gedaan hebben is toch niks anders als oplichting, en op valse beloftes klanten aantrekken. Ben erg benieuwd of dit een staartje gaat krijgen.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 13:08
Thombias schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:22:
Dit soort acties gaat ze klanten kosten denk ik.
Ik denk het niet. Vooral omdat er nauwelijks een gelijkwaardig alternatief is.

• Ascathon
De meeste mensen zijn zich niet eens bewust van dit nieuws of weten geen raad met de snelheden. Iets van "het zal wel".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
grun93 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Gelukkig in onze gemeente wel(7451). Er zijn diverse ftth-alternatieven.
Dus hier gaat het ze klanten kosten. Ik heb al verscheidene mensen gehoord vooral in de nieuwbouwwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Aan alle klagers:

Dan zeg je je abbo toch op? Niemand die je tegen houdt. Maar wat is je alternatief?

Ik zit zelf in Tilburg en heb een paar maanden 120/10 gehad. Die is nu weer mooi gedowngrade naar 30/4 omdat je geen bal hebt aan die hogere snelheid. Alleen op Usenet heb je er profijt van. De rest van het Internet is nog amper geschikt voor hogere snelheden. Bij normale sites haal je echt geen 11MB/sec.

En met surfen merk je al helemaal niks van het verschil.

Maar goed, jullie kunnen nog altijd naar ADSL waar je met geluk 2MB/sec haalt.

Nederland loopt voorop met breedband en nog loopt iedereen hier te klagen 8)7 En zoals al eerder gezegd, wil je meer snelheid neem dan lekker AiE met 120/10.

De enige terechte klacht is dat Ziggo misleidend heeft geadverteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grun93 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:47:
[...]

Hou er rekening mee, dat deze alterantieven niet lang op zich zullen laten wachten. Er wordt steeds meer glas uitgerold en KPN heeft alweer verdubbelingen van de DSL-snelheden in het verschiet zitten.

Het is gewoon een spelletje schaak. Ziggo dacht er beter voor te staan (en is dus dingen gaan beloven, die ze nu niet waar blijken te maken). Maar nu is KPN weer aan zet en deze zal natuurlijk alles op alles zetten om hun producten weer "boven" die van Ziggo te gaan krijgen. Er zijn inmiddels ook weer technieken, die dat mogelijk maken.

Ziggo had haar voorsprong kunnen behouden met Docsis-3, maar nu die ontwikkeling tot stilstand gekomen is....

Ik heb bijvoorbeeld mijn probleem nog eens snel onderzocht. Ik verhuis van de ene gemeente naar de andere gemeente binnen Ziggo-gebied (voorheen beide Casema).

Op mijn huidige adres heb ik:
- AIE Plus 30/4 met een Ubee-modem

Op de woning waarin we geinteresseerd zijn, kan ik krijgen:
- geen AIE-pakketten
- wel alle losse producten (maar dus niet gebundeld in een pakket?)
- lagere internetsnelheden

Maar..... ik blijk daar glasvezel te kunnen krijgen (met een alles-in-1 pakket). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sohus
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-03 10:29
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:17:
[...]
Het is gewoon een spelletje schaak. Ziggo dacht er beter voor te staan (en is dus dingen gaan beloven, die ze nu niet waar blijken te maken). Maar nu is KPN weer aan zet en deze zal natuurlijk alles op alles zetten om hun producten weer "boven" die van Ziggo te gaan krijgen. Er zijn inmiddels ook weer technieken, die dat mogelijk maken.
KPN heeft een dekking om te janken man met dat snelle ADSL.

In Tilburg bijvoorbeeld wordt het niet eens uitgerold de komende jaren. Als ik ergens niet op ga zitten wachten dan is het wel op glas. Dat gaat echt nog jaren duren voor het in heel NL beschikbaar is.

En 40mbit ADSl is toch totaal niet vergelijkbaar met 120mbit kabel wat Ziggo aan al haar klanten aanbiedt vanaf de zomer?

[ Voor 8% gewijzigd door sohus op 26-02-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:17:
Ziggo had haar voorsprong kunnen behouden met Docsis-3, maar nu die ontwikkeling tot stilstand gekomen is....
Er is helemaal niets tot stilstand gekomen in de ontwikkeling van euroDOCSIS 3.0. Er kan nog veel meer, dat gaat ook ongetwijfeld komen, maar als de modems slecht verkrijgbaar zijn en het blijkt dat de kwaliteit van de installatie vanaf het AOP belangrijker is dan ooit, is het wel verstandig gefaseerd uit te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frank-NL schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 10:38:
[...]

Er is helemaal niets tot stilstand gekomen in de ontwikkeling van euroDOCSIS 3.0. Er kan nog veel meer, dat gaat ook ongetwijfeld komen, maar als de modems slecht verkrijgbaar zijn en het blijkt dat de kwaliteit van de installatie vanaf het AOP belangrijker is dan ooit, is het wel verstandig gefaseerd uit te rollen.
Voor alle Ziggo-abonnee's, uitgezonderd de paar steden waar concurrentie zit op de glasvezel en uitgezonderd AIE Extra-klanten, is het Docsis-3-verhaal tot stilstand gekomen. Ik zeg ook niet, dat de standaard zelf niet verder ontwikkeld zal worden. Echter zal het gros van de Ziggo-abonnees daar voorlopig dus niet van profiteren.

De kwaliteit van de "installatie" van AOP naar modem is zeker belangrijk, maar wel de verantwoordelijkheid van de klant. Verder bestaat deze "installatie" bij veel mensen uit een splitter en een coax-kabel met F-connectors van 1,5 meter (die door Ziggo geleverd zijn bij het modem). Als mensen daar zelf 20 meter cheap-ass coax-kabel tussen hangen, dan verdienen ze de problemen die dat oplevert.

Ik heb, naar aanleiding van deze berichtgeving, nog eens geïnventariseerd wat ik allemaal kan krijgen op het adres van de woning die ik graag zou willen gaan kopen. Mijn zorgen waren ongegrond:

- Hoewel beide woningen in oud-Casema-gebied staan, kan Ziggo op het nieuwe adres alleen losse produkten leveren en geen AIE-pakket. Ik kan wel alle mogelijke produkten los afnemen :?
- Ik zou er inderdaad 8 Mb op achteruitgaan, na mijn verhuizing.

Gelukkig boeien de 2 bovenstaande punten me al niet meer, want er is glasvezel beschikbaar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Ikzelf zit in Utrecht en had eerst alles in 1 plus en had 30/4 mbit. Dit was sinds vorige jaar oktober. Paar maanden geleden kreeg ik een mail dat wij als testfase konden beschikken over 120 mbit. Dit heb ik sinds vorige week actief en gaat als een trein. Ik heb 14.8 mb down en iets boven de 1mb up.
Helaas heb ik dat mailtje niet meer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel23456
sohus schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:22:

Ik zit zelf in Tilburg en heb een paar maanden 120/10 gehad. Die is nu weer mooi gedowngrade naar 30/4 omdat je geen bal hebt aan die hogere snelheid. Alleen op Usenet heb je er profijt van.
Ik heb dat 80/10 nu 2 weken in huis, en ben er nu al op uitgekeken om precies dezelfde reden als jij opgeeft. Ik download niet echt veel dus heeft voor mij eigenlijk die 80mb niet veel meerwaarde. Kortom, vandaag al aangegeven bij Ziggo te willen downgraden naar in mijn geval 22 down en 4 up...zat voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-02-2016
Vanuit Tilburg heb ik nu sinds een maand of 3 een alles in 1 pakket (22/4) en ik haal dieptrieste snelheden:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/884308713.png

Democratie kost een Fortuyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Edjaaah schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:27:
Vanuit Tilburg heb ik nu sinds een maand of 3 een alles in 1 pakket (22/4) en ik haal dieptrieste snelheden:

[afbeelding]
En wat zegt Ziggo er over? Hoewel deze snelheden natuurlijk veel te laag zijn, zullen ze het echt wel willen oplossen voor je en over het algemeen compenseren ze ook wel een deel van je kosten. Heb je dit al geregeld met ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 24-08 22:50
Edjaaah schreef op maandag 19 juli 2010 @ 08:27:

[afbeelding]
Had ik ook. ik heb door middel van een pinnetje mijn arris modem gereset.

probeer het even als je dat nog niet gedaan heb. even router uitzetten en dan 10-20 seconden met dat pinnetje je modem resetten.

ik had 1st soortgelijke snelheden als jou, na die reset volle bak 80/10.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
TFHfony schreef op maandag 19 juli 2010 @ 09:02:
En wat zegt Ziggo er over? Hoewel deze snelheden natuurlijk veel te laag zijn, zullen ze het echt wel willen oplossen voor je en over het algemeen compenseren ze ook wel een deel van je kosten. Heb je dit al geregeld met ze?
Nog niet. Mijn ervaringen met Ziggo met dit soort dingen zijn niet optimaal, dus ik wil eerst kijken of ik heb d.m.v. oplossingen zoals aangedragen door ikbengoofy zelf op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Edjaaah schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Nog niet. Mijn ervaringen met Ziggo met dit soort dingen zijn niet optimaal, dus ik wil eerst kijken of ik heb d.m.v. oplossingen zoals aangedragen door ikbengoofy zelf op kan lossen.
Dus 3 maanden al problemen en nog geen contact met Ziggo opgenomen??? Dan heb je nog niet echt reden tot klagen, is het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Edjaaah schreef op maandag 19 juli 2010 @ 10:18:
[...]

Zowiezo is al meerdere malen aangegeven op het forum dat als je problemen hebt met de snelheidsverhoging dat je je modem moet resetten. Als je dat al hebt gedaan gewoon met ziggo bellen. Anders heb je geen recht op klagen vind ik.
Maar anyway dit topic is al oud (starter post uit januari) en het gaat niet meer helemaal op denk ik omdat ze druk bezig zijn met de snelheidsverhoging.

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjKahless
  • Laatst online: 14-07-2024
De nieuwe snelheden zijn voor bijna iedereen beschikbaar geloof ik, en in het najaar komt er wederom een snelheidsverhoging voor het extra pakket

https://www.ziggo.nl/#producten/ziggo-verhoogt-snelheden/

indien je de nieuwe snelheden nog niet hebt, zul je even je modem moeten resetten. Als het goed is zou je ze dan meteen moeten hebben. => zoniet contact opnemen met Ziggo.

Stream @ http://twitch.tv/nessiroj

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edjaaah
TFHfony schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:07:
Dus 3 maanden al problemen en nog geen contact met Ziggo opgenomen??? Dan heb je nog niet echt reden tot klagen, is het niet?
Rutix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:25:
Zowiezo is al meerdere malen aangegeven op het forum dat als je problemen hebt met de snelheidsverhoging dat je je modem moet resetten. Als je dat al hebt gedaan gewoon met ziggo bellen. Anders heb je geen recht op klagen vind ik.
Maar anyway dit topic is al oud (starter post uit januari) en het gaat niet meer helemaal op denk ik omdat ze druk bezig zijn met de snelheidsverhoging.
Jongens, no offence, maar als jullie je meningen gewoon voor jezelf willen houden. Ik heb gereageerd op een post van een week geleden, dus ik zie het probleem niet.

Uiteraard behoren de standaard maatregelen tot het proces om tot prestatieverbetering te komen. Laten we het hier maar bij houden, dan hoeft er ook niemand huilend naar een modje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LogiForce
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 22:29

LogiForce

The Black Whole

TFHfony schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:07:
[...]

Rutix schreef op maandag 19 juli 2010 @ 11:25:
[...]

Tjah, alleen heb je een probleem. Als je Ziggo wel beld krijg je de volgende dingen voor je kiezen...

1. Er word gewoon opgelegd
2. Je krijgt een onzin verhaal dat het bij jouw thuis ligt (ook al is de monteur net een week voor die tijd geweest)
3. De een zegt het ligt aan jouw signaal, maar als ik naar hett voormalig @home hoofdkantoor ga zegt men daar dat het signaal goed is. En dat het optie 2 is.
4. Ze gaan honderd keer een vragenlijstje met je door wat niks helpt aangezien conclusie capaciteits probleem er niet in staat (heb er in @Home tijd gewerkt op voormalig hoofdkantoor, dus weet dat dit er niet in staat)
5. Er gaat een bonnetje naar de 2de lijn waar je vervolgens toch geen zak meer van terug hoord, want ze hebben het daar te druk met op de Wii spelen. (Ja, deze staat er echt. En ook als ik belde naar hun waren ze nog te broerd om een finger te bewegen, laat staan hun werk uit te voeren).

Dus ja, dat helpt toch echt niks hoor. En ja heb in de afgelopen periode wel vaker als 1 keer gebeld naar kantoor gegaan jah. Aangezien het je enigste kans is om wat gedaan te krijgen.

In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act.

Pagina: 1 2 Laatste