Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] Geheugen stroomt soms vol; hoe kom ik erachter waarom?

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik doe veel met videobewerking en soms raakt mijn computer (Win7 Pro 64) opeens verstopt en mega-unresponsive. Eerder dacht ik dat ik teveel tegelijk deed als dat gebeurde, maar nu doe ik soms iets wat echt nog geen gigabyte zou moeten gebruiken en ik heb 4 GB geheugen.

De computer blijft vervolgens onwerkbaar tot ik reboot. Dat duurt vervolgens wel 5 tot 10 minuten.

Via Process Explorer kwam ik er achter dat services.exe dan 3~4 GB gebruikt terwijl alle onderdelen bij elkaar nog geen GB gebruiken. Als ik alles kill dan blijft services.exe al mijn geheugen bezetten (en soms de vrijgekomen MB's er ook bij), en ik kan nergens zien wat dat nou precies gegijzeld houdt.

De onderste pane (DLL View) in Process Explorer geeft ook geen geheugengebruik aan maar ik ben erg benieuwd welke service of ander onderdeel een geheugenvretende bug heeft.

Hoe kan ik achter het probleem komen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10
Om je computer te versnellen zou je je virtueel geheugen kunnen vergroten bij Deze Computer/Systeem/Appraatbeheer en daar zou je het tussen kunnen verhogen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Da's uitstel van executie.. enige wat je daarmee bereikt is dat het iets langer duurt omdat lopende processen gepaged worden naar je harddisk, meer niet.

Je kan kijken welke commandline er meegegeven is bij de processen in kwestie, maar 100% garantie dat dat de juiste is heb je niet aangezien dat enkel een tijdelijke weergave is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Maar het is dus enkel services.exe, ook nadat ik alles gekilled heb.
Als ik het goed begrijp is dat een microsoft component dat alle services beheert, maar die services zelf zijn verborgen in taskmanager en Process Explorer (sysinternals).

Het kan dus vanalles zijn alleen wordt het waarschijnlijk ergens door getriggert.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dus onderdelen als
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VSwpUIDvnO11tArxsa9U5opM/full.png

heb je allemaal afzonderlijk afgesloten? Die lopen namelijk in de context van services.exe..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-11 09:23

Pietertje

The Rock

Je kunt in het programma Process Explorer de zichtbare kolommen selecteren met de rechter muisknop, en dan WS Total Bytes aanvinken, dan krijg je per dll of proces het geheugengebruik te zien

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11 09:18

Edgarz

Tweako-active since1986

Misschien is process Lasso iets voor je: http://www.bitsum.com/prolasso.php

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
alt-92 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:07:
Dus onderdelen als
[afbeelding]

heb je allemaal afzonderlijk afgesloten? Die lopen namelijk in de context van services.exe..
Nee niet allemaal, wel al mijn apps maar als ik blind dingen ga killen dan wil windows opeens opnieuw opstarten. :P Ergens wel logisch ook. Maar de overgebleven items hadden opgeteld nog geen gig in gebruik terwijl services dat wel had. Ik gebruikte echter de colom Working Set Size
Pietertje schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:08:
Je kunt in het programma Process Explorer de zichtbare kolommen selecteren met de rechter muisknop, en dan WS Total Bytes aanvinken, dan krijg je per dll of proces het geheugengebruik te zien
Die heb ik er niet bij? Wel Private Bytes, WS Private Bytes, Peak Private bytes en nog 14 anderen waarvan ik op het eerste gezicht niet weet welke het 'totale' geheugengebruik aangeeft (ik dacht dus Working Set Seze), maar geen Total Bytes.
Bedankt voor de tip maar ik kies de niet-commerciele weg.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb daar een artikel geschreven over op mijn blog, misschien is het handig voor je:

Key Performance Counters and their thresholds for Windows Server (suggested by Microsoft).

Hier staan ook de waardes bij, zoals Microsoft ze adviseert, wat het beste is.

[ Voor 15% gewijzigd door Turdie op 17-01-2010 14:27 ]

Pagina: 1