Spam schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:03:
Ben bezig met het configureren van een Shuttle XS35GT
- D510 atom (dual core) en ION2 chipset. Is voor mijn broer die per se geen fans wilde en dit leek een redelijk mooie oplossing. 2GB geheugen erin + 64 GB SSD.
Windows 7 + XBMC, driver CD van shuttle geinstalleerd (met ION 257.30 drivers) erop en ik ben not amused; internet explorer pagina's scollen traag en XBMC menu's gaan schokkerig. Full HD mkv's (tussen 4 en 11 gb) over vast ethernet (100Mbit) gaat goed (7
-10% CPU load) maar over wireless N zuigt het
Iemand anders al ervaring met dit systeem ? Verwacht ik nu teveel van dit systeem ? Ik draai zelf een oude P4
- 2.8 Ghz + 2GB + HD4550 insteek kaart en dan gaat dit veel soepeler
Ben al aan het kijken naar XBMC live, maar dat is niet voor deze topic. Volgens mij moet dit toch ook op windows 7 kunnen werken

Heb net zelf een week een Shuttle XS35GT met 2GB RAM en een Intel SSD (de goedkoopste 40GB variant, data komt van het netwerk). Draai Windows 7 (Home Premium) met XBMC. Ik heb heb ook voornamelijk gekocht om te fungeren als XBMC machine, maar wilde het wel op Windows hebben draaien.
Ik deel niet helemaal jouw ervaring. Hier draait XBMC best soepel. Op het moment dat je een full HD video aan het kijken bent en dan terug gaat naar de XBMC interface (zodat de video full screen op de achtergrond achter de interface blijft draaien), dan merk ik dat je echt op de rand van het kunnen van de ION2 zit. Maar het is niet zo dat het hort en stoot, alleen draait de interface dan niet meer met 30fps maar misschien met 10 à 15? (Schatting hoor, heb het niet gemeten.) Zonder die full HD achtergrondvideo draait de interface hier soepel. Getest met Confluence en de vroegere default skin (ben de naam ff kwijt).
Al met al ben ik in elk geval niet teleurgesteld. Maar het kan natuurlijk prima dat mijn lat lager ligt dan die van jou

Uiteraard is het geen full
-blown desktop snelheid, maar alles is méér dan acceptabel en het feit dat ie dan ècht 0 dB is, maakt het voor mij allemaal top!
Qua installatie: heb niet bijzonders gedaan. Windows erop. De verste drivers vanaf de Shuttle site gehaald (maar da's volgens mij niks nieuwer dan op de CD). Wel met de hand alle drivers geïnstalleerd en niet vertrouwd op de 'auto
-installer' van Shuttle. (Had gelezen dat die soms dingen overslaat).
HD over WiFi gaat volgens mij nooit echt betrouwbaar, dat ligt mijns inziens niet perse aan de XS35GT.