Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Productreviewslijst.

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Samen met nog een paar tweakers ben ik bezig om te proberen het nieveau van productreviews wat op te krikken. Om die reden zijn we een handleiding aan het ontwikkelen, die net online is gegaan:
Handleiding "User Productreview" (draft) .

Maar waar dit eigenlijk over gaat (maar toch ook wel met bovenstaande samenhangt) is de lijst links op het scherm onder productreviews.
Deze lijst kun je naar behoeven instellen op 0 tot 10 reviews. Echter, omdat er toch wel erg veel reviews verschijnen, is de "levensduur" van een review in deze lijst is maar erg kort. Goede reviews zijn vaak binnen een dag van de (maximale) lijst verdwenen, waardoor je altijd weer terug moet grijpen op de volledige lijst met reviews. In deze lijst staan alle verschenen reviews incl. de simpele reviews.

Wat ik graag zou willen is dat de verblijftijd in de lijst aan mijn linkerkant eigenlijk afhankelijk wordt van de kwaliteit van de review. M.a.w. een 5 sterren review blijft er een aantal dagen staan, terwijl een 1 sterren review misschien al binnen een uur uit de lijst is vertrokken.

Dit heeft aantal voordelen (lijst niet uitputtend!):
  • Je krijgt een hoogwaardiger lijst te zien, met reviews dit de moeite waard zijn om te lezen;
  • Het motiveert mensen om betere reviews te schrijven, immers niemand wil direct uit die lijst vedwijnen;
  • Mensen die veel tijd aan hun review hebben besteed, m.a.w. waarschijnlijk de betere reviews, krijgen meer waardering voor hun inspannig (soms dagen tot zelfs weken werk....)
Op de indexpagina is wel een lijst met "Topreviews" te zien (hoewel ik mijn vraagtekens zet ofdat 3 sterren al de titel verdient......) en op de productreviewpagina een lijst met poluplaire reviews, maar die lijsten zijn in de eerste plaats beperkt en niet altijd terecht.
Op de lijst met populaire reviews kom je in 99,9% van de gevallen alleen terecht als je geregeld je review omhoog kickt (dus veel up-dates plaatst) en op de andere lijst sta je al met 3 sterren (zoasl ik eerder aangaf).

Ik ben benieuwd wat andere tweakers, maar ook de crew hiervan vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door Pjerry op 19-01-2010 01:18 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, ik zie sowieso al 1 probleem met jouw voorstel: valsspelen, het is makkelijker om een nieuwe review met 1 stem op 5 sterren te krijgen, dan een week oude review die door meer mensen beoordeeld is. Terwijl de lijst in de tracker alleen de nieuwe reviews laat zien, hoe denk je dat probleem op te lossen? :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Topicstarter
Ik denk dat zo'n review heel snel zijn 5 sterren kwijt is.

In de beoordeling van de "verblijftijd" zou je bijvoorbeeld ook iets van bezoekfrequentie o.i.d. (ik zeg maar wat) mee kunnen nemen.

In de huidige opzet is de verblijfstijd van een review waar je echt veel tijd ingestopt hebt erg frustrerend.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een slechte review die 5 sterren krijgt houdt er nooit lang 5. Als deze namelijk in de tracker staat zal deze snel beoordeeld worden door meerdere mensen en al snel naar beneden gaan.

Verder zou ik het idd wel tof vinden als alleen de 5 sterren reviews in het lijstje met topreviews komen te staan, 4 sterren mag ook nog wel maar 3 sterren mag er wat mij betreft uit. In 5 sterrenreviews zit vaak best wat werk, als die langer zichtbaar zijn dan heb je meer waardering als je een 5 sterrenreview schrijft waardoor de motivatie om volgende keer weer een goede te schrijven een stuk hoger zal zijn.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Volgens mij is het productreviewveld op de frontpage al >3 ster en only, welke op de standaard frontpage indeling ingeschakeld is. Die naar 4 sterren opschroeven zorgt er voor dat in de tracker keurig de rest kan blijven staan.

Ook met de tweakblogs is het zo, op een drukke dag ben je d'r zo uit en sta je alleen in het overzicht in de populaire blogs.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:40

crisp

Devver

Pixelated

Volgens mij geven de huidige criteria best een aardige balans dus ik zie geen dingende reden om daar aan te gaan sleutelen.

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.