Toon posts:

laptop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Mijn 2,5 jaar oude Asus laptop start niet meer op en ik weet niet wat er aan de hand is.

Symptomen: Bij aanzetten gaan power-lampje branden. DVD-drive wordt gecheckt (lampje brand), HDD begint te draaien en wordt gecheckt en dan valt de laptop uit. Scherm blijft zwart, kan niet in BIOS komen. CPUfan draait niet.

Wat heb ik al geprobeerd:
* Enkel met adapter en/of met accu geprobeerd -> geen verandering
* Geheugenbankjes (2 bezet) per stuk verwijderd en in het andere bankje geprobeerd -> geen resultaat
* Laptop laten 'afkoelen'. Dit werkte 3 dagen geleden wel. Toen dezelfde symptomen, maar wilde na 1,5 uur alsnog wel aan. Heeft het toen prima gedaan, evenals eergisteren.

Zijn er nog verdere tips of ideeën over wat te doen? Is de laptop nog te redden?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
WELKE Asus laptop, welke grafische kaart zit erin?

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Zeker een laptop met een nvidia videochip er in, zie volgend draadje: Asus Zwarte Scherm Probleem aka "Zwarte Ziekte"

Verwijderd

Topicstarter
Een Z92m (een A6m dus) met een GF6100 onboard chip en Turion processor. Dus precies de basics voor de 'zwarte ziekte'

@hellboy

het lijkt wel op de zarte ziekte, zij het dat de hele laptop ahw uitvalt/niet opstart. Het is dus niet zo dat enkel het scherm niet meer werkt. Ik kom dan ook niet de bios oid in.
Ik heb overigens geen indicaties gehad van een te hoge temp onder load (gemonitord met system monitor onder Linux)

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:38:
Een Z92m (een A6m dus) met een GF6100 onboard chip en Turion processor. Dus precies de basics voor de 'zwarte ziekte'

@hellboy

het lijkt wel op de zarte ziekte, zij het dat de hele laptop ahw uitvalt/niet opstart. Het is dus niet zo dat enkel het scherm niet meer werkt. Ik kom dan ook niet de bios oid in.
Ik heb overigens geen indicaties gehad van een te hoge temp onder load (gemonitord met system monitor onder Linux)
Ik heb met mijn A6T meerderemalen hetzelfde gehad. Bij mij was de enigste oplossing het apparaat weer terug sturen naar Asus, telkens was het moederbord defect.(bij mij was het ook niet alleen het scherm). Het vreemde was dat het apparaat om de zoveel tijd weer wel goed opstarte, dus ik kon gelukkig nog wel een back-up maken van mijn bestanden.

Als ik jou was zou ik zsm contact opnemen met Asus en het probleem uitleggen, ik heb asus altijd als een behulpvaardige fabrikant gezien met betrekking tot garantie.

Verwijderd

Topicstarter
hellboy123 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:08:
[...]

Als ik jou was zou ik zsm contact opnemen met Asus en het probleem uitleggen, ik heb asus altijd als een behulpvaardige fabrikant gezien met betrekking tot garantie.
Dank voor de tip :) . Ik heb net meteen Asus een mail gestuurd. Ben benieuwd naar hun reactie. Ook al is de laptop nu bijna 3 jaar oud, toch zonde om een nieuwe te kopen als het niet hoeft...

Verwijderd

Topicstarter
Dell adviseert me om de laptop op te sturen. De kosten zijn echter wel voor mij gezien de verlopen garantie, en ze kunnen/willen geen inschatting maken van de reparatiekosten. Elders las ik dat de vervanging van een laptop-mobo van Asus met geïntegreerde videokaart tot wel E400 kan kosten!

Overweeg toch maar een nieuwe... Dank voor het meedenken!
Pagina: 1