De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...
Zeker onder een OS als XP is het van belang de goede drivers voor deze losse controller te installeren.
Ga dan eerst naar configuratiescherm, dan systeembeheer, computerbeheer/schijfbeheer, dan zie je ergens schijfbeheer staan, dan moet je je schijf analyseren(door op rechtermuisknop op Schijf 1(of hoe het ook heet, en dan kan je formateren..
Dat bedoel je waarschijnlijk. Is de RAID controller ook de SATA-controller?
Enig idee waar de drivers te downloaden zijn... bij ASUS kan ik niets vinden.
De komst van surround biedt de opnamestaf een ongekend arsenaal aan manipulatiemogelijkheden waar dan ook dankbaar gebruik van wordt gemaakt en waarmee het venster op de concertzaal vakkundig wordt gesloten. We luisteren verder via de brievenbus...
Daar zie ik alleen IDE schijf 0 en schijf 1, niet de SATA schijfthomskipsp schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:37:
je komt wel in windows?
Ga dan eerst naar configuratiescherm, dan systeembeheer, computerbeheer/schijfbeheer, dan zie je ergens schijfbeheer staan, dan moet je je schijf analyseren(door op rechtermuisknop op Schijf 1(of hoe het ook heet, en dan kan je formateren..
Het is een Samsung HD103SI 1 TBwoelders schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:38:
Volgens mij is dit een aardig oud moederbordje. De S-ATA zal dus wel S-ATA150 zijn. Tegenwoordig is alle S-ATA300. Je zegt niet welke 1TB schijf je hebt, maar sommige schijven werken niet goed samen met S-ATA150 poorten...
Dat is inderdaad het probleem. Ik heb dezelfde controller op een DFI moederbord. Eenmaal in windows kan ik de Samsung F1 1TB gewoon benaderen maar in de bios niet, ik kan de schijf ook niet als bootschijf gebruiken.Admiral Freebee schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:47:
Het kan ook gewoon zijn dat de schijf niet herkend wordt omdat hij S-ATA300 is. Oudere moederborden kunnen hier niet altijd goed mee omgaan. Vaak kan je de schijf wel op S-ATA150 modus forceren door een jumper te verzetten op de schijf.
Dit zou ik op kunnen lossen door een andere firmware in de schijf te laden zodat deze enkel nog SATA 150 ondersteund, maar dat moet met een gaar DOS tooltje dat niet eens draait op m'n andere pc (teveel geheugen). Ik gebruik deze dus enkel als data schijf onder Windows.
edit:
zie ook deze pagina op de Samsung website. Probleem is dat je dit tooltje van CD of floppy moet booten op een PC die de schijf al wél in de bios herkent en dat die bewuste PC niet meer dan 1 of 2GB aan geheugen mag hebben. Ik krijg het in ieder geval niet aan de praat.
[ Voor 49% gewijzigd door MadMarky op 15-01-2010 16:02 . Reden: aanvulling ]
Zou hij wel worden herkend onder windows met de juiste SATA-RAID controllerdriver?
Ik lijk vast te lopen op de RAID IDE cotroller... AU7JU5MS...
De computer zal niet booten met een aangesloten schijf. Deze kun je aansluiten zodra windows gestart is. Ik heb hier helemaal niet aan gedacht, ik gebruik de schijf in een server die altijd aan staat...
SATA mag je hotpluggen (aansluiten met draaiende PC) dus dat is het probleem niet, maar het is natuurlijk erg lastig als het een desktop is die regelmatig opnieuw gestart wordt.
Als hij daarna verder boot is de schijf niet te zien in Windows.
Verwijderd
Ik hoop dat ik je blij heb gemaakt met deze suggestie :-)
Even proberen....
Edit: Nou, na een aantal foutmeldingen zie ik nu de drive in windows, perfect, dank voor alle hulp.
Edit2: ik zag de drive helemaal nergens, lag dus aan de missende drivers van Asus.
[ Voor 45% gewijzigd door Pino! op 15-01-2010 18:27 ]
> OM dus.
Als je schijf nu niet gezien wordt in Windows, waar zie je hem dan niet? (niet in device manager, niet in diskmanagement, niet in je explorer?).
Kijk even in de OM FAQ, daar staan zat mogelijke oplossingen.