LG Blu-Ray Soundbar HLB54S

Pagina: 1
Acties:
  • 2.252 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 285269

Topicstarter
Hallo

Ik heb sinds een paar weken deze HLB54S aan mijn LG 42" LED tv hangen en ben er redelijk tevreden over. Het toestel is WIFI connected met internet en waarschuwt als er een nieuwe firmware ter beschikking is. Na bevestiging wordt die gedownload en geïnstalleerd.
Wat is nu het probleem: begin januari heb ik voor de eerste keer een nieuwe firmware laten installeren. Dit is correct verlopen. Maar het toestel herkent nu mijn draadloos netwerk nog wel, maar krijgt geen automatisch IP-adres meer toegewezen. Ook niet als ik via een kabelverbinding probeer, de WAP-beveiliging uitschakel, mijn tweede draadloos netwerk opstart, ... Ik ben behoorlijk goed thuis in deze materie (IT-job), maar het lukt dus niet meer.
Volgens de LG helpdesk (waar ze eigenlijk van toeten noch blazen afweten) moet de soundbar terug naar een service center om de soft opnieuw te installeren.
Nochtans is de software (een .ROM bestand) vanaf de de service portal van de LG-site te downloaden, maar er is op het hele internet geen instructie te vinden hoe je dit moet installeren. Ook de helpdesk weet dit niet.

Meestal gaat dit zo: houd toets x en toets y gedurende z seconden in met de USB-stick + software ingeplugd, dan start de installatie vanzelf op enz.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten!

Doov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsxxer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-06 15:51
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Op geen enkele manier een netwerkverbinding kunnen krijgen. Ook met LAN kabel werkte het niet. Toen adviseerde LG me om het om te wisselen voor een nieuwe of opsturen voor reparatie.
Gelukkig heb ik hem kunnen omruilen.

Met de nieuwe had ik via de kabel meteen verbinding. Via Wifi lukte het in de eerst instantie ook niet.
De LG vond mijn netwerk (Volgens LG was dat WPA2/TKIP) maar ik kwam niet door de netwerkverificatie heen. Toen ik mijn router eens goed bekeek zag ik dat ik geen TKIP heb maar AES.
Vervolgens handmatig ingesteld op de LG en sindsdien geen probleem.

Verder heb je niet helemaal goed gekeken op de LG site.
http://www.lge.com/nl/sup...HLB54S&initialTab=drivers

klik niet op het zip bestand maar "Program update for HLB54S-DP ."
Dan komt het volgende naar voren:
Program update for HLB54S-DP .

#.It was improvement of performance;
HB954 BD+ Certification implement
Divx Subtitle claim improvement
Region Code edit prohibition.
Ratatouille Korea edition hang up improvement.

#. Firmware Version :HB.8.06.050.B

#. Countermeasure
: Updating by using the newest firmware.
The update method is refer to the attatchment.

# Program upgrade method
[Current system information display]
Push the button on remote controller as following sequences.
Setup -> TV Aspect -> Select 16:9 -> Setup -> Setup -> 1 3 9 7 1 3 9 -> Enter
Then you can see the system information. At here, Please refer to "MODEL"

How to update A_MICOM program
(1) Backend program?s File name should be named as LG_HB_954ABB.ROM
(2) Copy the file to the root folder of USB storage.
(3) Change the HOME menu and Put the USB into the SET and push the enter key, Then the upgrade process will be started with the upgrade information.
(4) If the upgrade process is complete, the set will be rebooted with ?Complete? message.

Hopelijk kan je daar wat mee

Succes
Boudewijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Boudewijn

Het is gelukt en mijn dankbaarheid zal eeuwigdurend zijn!

Firmware manueel teruggezet en daarna wifi verbinding handmatig ingesteld (geen dynamic IP-adres verkrijgbaar, alhoewel dat voor de update wel lukte...).

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340715

"
# Program upgrade method
[Current system information display]
Push the button on remote controller as following sequences.
Setup -> TV Aspect -> Select 16:9 -> Setup -> Setup -> 1 3 9 7 1 3 9 -> Enter
Then you can see the system information. At here, Please refer to "MODEL"
"

Ik ben tot aan het System Info overzicht, maar...
Wat wordt hier bedoeld met "At here, Please refer to "MODEL"?

Groet, Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je bent gestopt waar het eigenlijk begint. Vergeet de eerste stap en voer de tweede actie uit.

How to update A_MICOM program
(1) Backend program’s File name should be named as LG_HB_954ABB.ROM
(2) Copy the file to the root folder of USB storage.
(3) Change the HOME menu and Put the USB into the SET and push the enter key, Then the upgrade process will be started with the upgrade information.
(4) If the upgrade process is complete, the set will be rebooted with “Complete” message.

1. download de file LG_HB_954BBB.ROM en hernoem hem in LG_HB_954ABB.ROM
2. kopieer hem naar de root van je usb-stick
3. druk op de Home-toets. Je hoeft niet eens naar Setup te gaan. Stop de usb-stick in het apparaat en druk op de OK-toets. De update start automatisch.

Pies of keek, men.

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Firmware installeren en daarna handmatige Wifi-connect maken is dus eenvoudig.
Maar er blijft een probleem: de connectie blijft behouden tot je de soundbar uitschakelt. Na uit/inschakelen zit je weer met hetzelfde probleem.
Dus opnieuw firmware installeren en connectiedata ingeven om ip-adres te krijgen.
Misschien brengt de volgende update soelaas...

[ Voor 4% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 341571

Ik heb de soundbar nu een maand en de eerste dagen werktehet prima, totdat ik de update draaide....nu dus niet meer. Het lijkt of de instellingen niet bewaard worden.
Nu heb ik er weinig verstand van en heb ik een collega van mij al veel laten proberen en werkt het dan weer even om vervolgens na uitschakelen weer niet te werken.
Nu is mijn vraag: Moet ik een nieuwe vragen of de software update doen die jullie hierboven aangeven?
En kan ik dat zelf als leek?
Is dit probleem bekent bij lg? Toen ikze aan de telefoon had stuurde ze mij door naar de verkopende winkel en de kabel maatschappij?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want de winkel stuurt je naar lg..........en zo verder.

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konukie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-03-2022
Helaas ook een update laten uitvoeren en krijg geen toegang tot netwerk.
Downloaden en uitpakken van de nieuwe firmware gaat ok maar als ik de file naam verander van : LG_HB_954BBB.ROM naar LG_HB_954ABB.ROM en de stappen wilt uitvoer en herkent de SET deze file niet en kan ik geen update uitvoeren.Alleen mogelijk als ik de orginele file naam behoud maar dan heb ik de weer de probleem dat ik geen IP-adres krijg!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als het een troost kan zijn, bij mij werkt het ook niet meer... ;(
Ik wacht op een nieuwe update.

[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gsxxer
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-06 15:51
Anoniem: 341571 schreef op zaterdag 23 januari 2010 @ 12:16:
Ik heb de soundbar nu een maand en de eerste dagen werktehet prima, totdat ik de update draaide....nu dus niet meer. Het lijkt of de instellingen niet bewaard worden.
Nu heb ik er weinig verstand van en heb ik een collega van mij al veel laten proberen en werkt het dan weer even om vervolgens na uitschakelen weer niet te werken.
Nu is mijn vraag: Moet ik een nieuwe vragen of de software update doen die jullie hierboven aangeven?
En kan ik dat zelf als leek?
Is dit probleem bekent bij lg? Toen ikze aan de telefoon had stuurde ze mij door naar de verkopende winkel en de kabel maatschappij?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want de winkel stuurt je naar lg..........en zo verder.
Bij LG zijn ze blijkbaar gek op je door te sturen naar de winkel waar je het hebt aangeschaft. Dorosturen naar je kabelmaatschappij is natuurlijk onzin.
Ik ben van mening dat LG dit moet oppakken. Zij zijn degene die de firmware uitbrengen. En als ik zo de verhalen hier en op kieskeurig lees dan mogen ze een beetje beter hun best gaan doen.

Dus vooral aankaarten bij LG en je niet weg laten sturen.

P.s. Bij mij werkt het nu, en ik raak voorlopig de update knop niet meer aan...

[ Voor 1% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konukie
Net een bericht van LG! Niet te geloven!!!! zie hieronder waar ik natuurlijk absoluut niet mee ens ben...
LG reactie:
Helaas is dit een bekend probleem met dit aparaat. Het apparaat zal hiervoor ter reparatie aangeboden moeten worden bij ons service centrum.
U kunt het apparaat terug naar de winkel brengen waar u het gekocht heeft, zodat zij hem kunnen opsturen. U kunt ook zelf het apparaat opsturen naar ons service centrum.
Verder willen wij graag het log bestandje van het apparaat ontvangen, zodat we kunnen zien wat er precies misgaat met de betreffende update.

U kunt het log bestand van het apparaat door de volgende stappen te volgen:

1. Sluit een USB stick aan op het apparaat via de USB poort.
2. Zet het apparaat aan en ga naar SETUP -> NETWORK -> CONNECTION STATUS en controleer de verbinding, als het goed is staat hier failed.
3. Ga naar SETUP -> NETWORK -> CONNECTION SETTING en probee ropnieuw NETWORK CONNECTION, als het goed is is deze ook failed.
4. Druk op de afstandsbediening de nummers 1,2,3,6,8, als het goe dis krijgt u CPUSB>GOOD te zien en wordt het bestandje op de USB stick gezet.

Niet eens een monteur sturen.

[ Voor 0% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konukie
Een nieuwe van (Plasma-Discounter) gekregen met de nieuwste update erop en het werkt zoals het moet....

[ Voor 3% gewijzigd door Ginz op 15-03-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309900

Ik heb vanmiddag de LG opgehaald, lekker besteld bij de lokale audio boer en maar iets duurder dan de online shops.
Als ik dit zo lees doe ik voorlopig geen software update ( is ook nog niet om gevraagt )

Ik heb de set net even aangesloten en wat mee "gespeeld" nu wil de audio van mijn TV via de soundbar laten lopen, hoe krijg ik dit voor elkaar ?

Btw het geluid van de Xbox wil ik ook over de soundbar, ik heb zowel de TV als Xbox aangesloten dmv HDMI kabels op de LG maar geen geluid van de TV of Xbox via de soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 309900

Nog maar even terug geweest naar de audio boer en een optisch kabeltje gescoord, samen met de simplink werkt het naar wens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351314

Beste mensen, ik heb ook de combi (sl9000 en de soundbar) maar hoe sluit ik deze aan zodat alles functioneert. I combi met de digibox van UPC is dit echt een ramp. 3 remotes voor het geluid en alles overstemd elkaar. Hoe los ik dit op in de instellingen?

groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01:58

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 351314 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 13:31:
Beste mensen, ik heb ook de combi (sl9000 en de soundbar) maar hoe sluit ik deze aan zodat alles functioneert. I combi met de digibox van UPC is dit echt een ramp. 3 remotes voor het geluid en alles overstemd elkaar. Hoe los ik dit op in de instellingen?

groet
Dat soort vragen kan je beter stellen in je eigen topic: lg42sl9000 + HLB54S

En geef dan daar ook aan dat je een DigiBox van UPC hebt, want dat doe je in het andere topic dus niet.

Maar één topic per vraag/probleem is meer dan genoeg, dus deze gaat op slot in verband met crossposten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.